tienus63 schreef:Ik had gisteravond contact met een deskundige, ik zei dat ik het zo apart vond van ontzettend veel aanvallen met ontzettend veel slachtoffers de eerste maanden van het jaar en sinds een dikke week is het plots wat stiller wat aanvallen betreft.
Wordt er minder gemeld of zijn er minder aanvallen.
Dit is het antwoord;
Dat is eigenlijk altijd zo in deze periode van het jaar. Ze blijven nu meer op 1 plek, de jongen worden spoedig geboren. Dan jagen wolven tijdelijk vooral in hun kerngebied. Kerngebied is het bos, dus zullen ze nu meer op wild jagen. Er worden ook jonge reeën, herten en zwijnen geboren. Die zijn ook snel de sigaar. En vanaf augustus als de jongen van de wolven langzamerhand mee gaan op jacht, dan gaat het weer los. Dit patroon zien we ieder jaar terug.
Ik vrees met grote vreze het aantal jongen dat geboren wordt. Dit gaat een keer muurvast lopen. De jongen van vorig jaar kunnen bijna nergens meer naar toe. Duitsland is ook vol…dit gaat stress geven onder de wolven.
De aanvallen in de eerste drie maanden waren idd veel en heftig. Ook dat wordt ieder jaar weer meer.
De stress zorgt voor meer bold wolves.”
Dat klinkt niet best