Raineri schreef:Denk ook wel dat dat een groot kritiekpunt was naar Timmermans tijdens de verkiezingscampagne. Hij was wat tam, rustig, kalm, gewichtig. Hoe je het noemen wilt. Hij lijkt inderdaad strijdbaarder geworden. Dat lijkt me positief, hij vertegenwoordigd zijn achterban!
Ik hoop alleen echt ontzettend, dat hij zich niet verlaagt tot populistische strategieën/uitspraken.
Ik zit de samenvatting van het debat te lezen, maar je kan bijna niet anders. Wat een niveau'tje in de kamer zeg . Ik hoop ook dat Timmermans en de andere partijen goed uit de verf komen in de oppositie zo.
Raineri schreef:Nee. Een tijd terug hadden ze eens het idee terug te gaan naar hun liberale waarden, weet even niet meer hoe die kerel met dat idee heet. Zo ontzettend jammer dat ze meedoen aan het taalgebruik van populisme (voorbeeld de leugen van de nareizigers). Hierin merk je een enorme tweedeling tussen de senior en junior afdeling.
Een groot deel van de achterban van de vvd is ontzettend conservatief dus vermoed dat dat de beweegreden is het niet te doen destijds.
Ga je met populisme in zee, dan ga je ten onder. Ik heb het eerder gezegd: GW is een persona non grata. Soortgelijks staat ook in het Volkskrant artikel wat ik gister deelde. Ik denk dat de vvd een enorme fout heeft gemaakt, evenals nsc. Dus ik vraag me af hoe de vvd zich gaat herpakken en of ze niet een soort cda 2.0 gaan worden. Ik zou het niet verkeerd vinden als ze weer terug gaan naar hun oude waarden.
DAt, maar ook dat ze zich in 1 keer profileerden als een partij die iets wilde met migratie, terwijl PVV een beetje de anti-immigratie partij bij uitstek was. VVD stond inderdaad voor hele andere dingen.