Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:48

juval schreef:
_San87_ schreef:
Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.

ik denk niet dat het minder wordt, er is een grote harde kern en de aanwas is groot (grote gezinnen).

De Bijbel raakt echt niet uit de tijd. Wereldwijd is er een grote toename aan Christenen maar dan voornamelijk Rooms-Katholieken. De SGP zijn Gereformeerde Christenen, die leggen de Bijbel strenger uit .Ik ben Rooms-Katholiek maar die hebben geen leergetrouwe partij meer vandaar dat ik mijn toevlucht bij de SGP zoek. En- mijn nr.1 prioriteit nu is dat ik afwil van de wolvenbedreigingen en dat willen zij ook. Ik zou nooit en te nimmer stemmen op een pro-wolf partij. Vandaar dat ik na 20 jaar lidmaatschap de PvdD vaarwel heb gezegd. Tja en dan dat gez**r van sommigen dat bij de SGP vrouwen niets zouden mogen-ik voel me op geen enkele manier belemmerd, maar degenen die dat wel voelen hebben keus genoeg. Bijv. Caroline v.d.Plas. Maar dat mag ook weer niet van veel Bokkers. Ik vind altijd De beste stuurlui staan aan wal! Begin dan zelf een partij of word lid van een partij en probeer op een verkiesbare plaats te komen! Laat zien dan dat jij het beter kunt! :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:00

anjali schreef:
Tja en dan dat gez**r van sommigen dat bij de SGP vrouwen niets zouden mogen-ik voel me op geen enkele manier belemmerd, maar degenen die dat wel voelen hebben keus genoeg.

Zodra het stemrecht van vrouwen afgepakt gaat worden hebben we niets meer te kiezen. Dat is het probleem.

RaineriJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:24

anjali schreef:
[
De Bijbel raakt echt niet uit de tijd. Wereldwijd is er een grote toename aan Christenen maar dan voornamelijk Rooms-Katholieken. De SGP zijn Gereformeerde Christenen, die leggen de Bijbel strenger uit .Ik ben Rooms-Katholiek maar die hebben geen leergetrouwe partij meer vandaar dat ik mijn toevlucht bij de SGP zoek. En- mijn nr.1 prioriteit nu is dat ik afwil van de wolvenbedreigingen en dat willen zij ook. Ik zou nooit en te nimmer stemmen op een pro-wolf partij. Vandaar dat ik na 20 jaar lidmaatschap de PvdD vaarwel heb gezegd. Tja en dan dat gez**r van sommigen dat bij de SGP vrouwen niets zouden mogen-ik voel me op geen enkele manier belemmerd, maar degenen die dat wel voelen hebben keus genoeg. Bijv. Caroline v.d.Plas. Maar dat mag ook weer niet van veel Bokkers. Ik vind altijd De beste stuurlui staan aan wal! Begin dan zelf een partij of word lid van een partij en probeer op een verkiesbare plaats te komen! Laat zien dan dat jij het beter kunt! :D

Ironisch genoeg hebben de BBB kandidaten dan ook weer geen/nihiele bestuurlijke ervaring dus dat blijkt inderdaad maar weer dat de beste stuurlui aan wal staan.

Verder mag je alles. Vind dat altijd zo'n rare uitspraak "dat mag ook al niet meer". Jawel mag wel, je bent een volwassen vrouw, kom op. Het is juist zo mooi dat ook al vind je dat iets niet oke is dat het kan binnen jouw normen en waarden, dit gewoon kan. Tenzij je de wet overtreed maar dat even terzijde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:57

Shadow0 schreef:
anjali schreef:
Tja en dan dat gez**r van sommigen dat bij de SGP vrouwen niets zouden mogen-ik voel me op geen enkele manier belemmerd, maar degenen die dat wel voelen hebben keus genoeg.

Zodra het stemrecht van vrouwen afgepakt gaat worden hebben we niets meer te kiezen. Dat is het probleem.

Dat zijn ze niet van plan. Wel geen vrouwen in politieke functies omdat ze vinden dat die andere taken hebben. Mij kan dat niet schelen want ik had die ambitie toch niet en liever een (voor mij) goed functionerende man aan de leiding dan een vrouw waar ik helemaal niets mee heb, alleen omdat ze vrouw is. Overigens vind ik persoonlijk, net zoals veel andere SGP-vrouwen en jongeren, dat vrouwen wel degelijk verkiesbaar moeten zijn. Maar niet zo belangrijk om daarvoor de partij te verlaten want veel andere standpunten zijn zo goed ,je kunt het toch nooit in alles met elkaar eens zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:04

Gelukkig mogen vrouwen zelf weten of ze wel of niet de politiek in gaan. Ik zou niet weten waarom je aan dat verworven recht zou willen tornen.

Ik heb het liefst een gekwalificeerd persoon op een belangrijke functie, ongeacht het geslacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:11

anjali schreef:
Dat zijn ze niet van plan.

Onjuist. Ze hebben de mogelijkheden er nu niet voor. Ze zijn duidelijk genoeg dat ze geen enkel probleem zien in het ontmantelen van de democratie als het ze zo uitkomt.
Maar goed, je hebt je keuze gemaakt, en je blijft ongetwijfeld achter ze staan, zelfs ver voorbij het moment dat al je rechten zijn ontmanteld.

Ik hoop alleen dat andere mensen wijzer zijn, en kijken naar conservatief-religieuze bewegingen, of dat nou in Afghanistan en Iran is, of in de VS, en hoeveel leed en onderdrukking dat met zich meebrengt. De wereld wordt daar niet beter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:42

Stemrecht afpakken staat niet in het verkiezingsprogramma.

En dat gaat ook niet gebeuren met hun standaard 2-3 zetels, en het gaat ook niet gebeuren dat ze meer zetels dan dat krijgen.

Dus hoef je niet voor te vrezen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:46

verootjoo schreef:

En dat gaat ook niet gebeuren met hun standaard 2-3 zetels, en het gaat ook niet gebeuren dat ze meer zetels dan dat krijgen.

behalve dan als er net 2/3 zetels te kort zijn om een rechtse coalitie te vormen, dan zouden ze het verschil kunnen maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 18:55

verootjoo schreef:

Het zou trouwens stom zijn van ze om vrouwen hun stemrecht af te pakken,want de helft van de stemmen die zij krijgen zijn van vrouwen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:00

In elk geval vind ik Chris Stoffer erg sympathiek en ik stem weer op hem.Na 20 jaar op vrouwen gestemd te hebben (van de PvdD) en die hebben er een vreselijke toestand van gemaakt. (Mijn persoonlijke mening).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:02

Waar heeft de PvdD een vreselijke toestand gemaakt? De wolf, bedoel je?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:04

Ik woon in een SGP/PVV gemeente.
Allebei weinig tolerant tegenover minderheden. En dat is best herkenbaar soms aan de inwoners.
De intocht van Sint is nog steeds met zwarte pieten met oorringen en bloedrode lippen.
Terwijl op school het gewoon gevierd wordt met roetveegpieten. Lekker verwarrend voor de kleine kinderen.
Het zijn dan ook de volwassenen, vooral van middelbare leeftijd die het hardst vooraan staan te schreeuwen.
Op zondag is alles dicht, behalve de horeca en de tennisbaan.
20 km verderop, ander eiland, is gewoon de AH en zelfs de Etos in het piepkleine dorpje open.
Een deel van de vrouwen en meisjes dragen geen broeken en inderdaad veel kinderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:16

anjali schreef:
In elk geval vind ik Chris Stoffer erg sympathiek en ik stem weer op hem.Na 20 jaar op vrouwen gestemd te hebben (van de PvdD) en die hebben er een vreselijke toestand van gemaakt. (Mijn persoonlijke mening).

Je mag Stoffer sympathiek vinden, zijn denkbeelden en waar hij voor staat zijn een regelrechte gruwel. Abortus verbieden, alle leven is heilig behalve wanneer je toevallig Arabier bent. Gezinshuizen oprichten voor moeder en kind? Sex voor het huwelijk is not done dus dit is ook gewoon om het kind te behouden. Wanneer dit uit goede bedoelingen was, prima maar niet van dit vreselijke schijnheilige clubje.
En wat betreft grote groei katholieken ? In Azië en Afrika , niet in westerse landen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:24

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:29

verootjoo schreef:

Verkiezingsprogramma's zijn gedeeltelijk wel nuttig, maar iedere partij kan er toch ook vrijelijk van afwijken als het zo uitkomt. En denken dat het 'zo'n vaart niet zal lopen' werkt eigenlijk bijna nooit bij conservatieve extremisten. Het is heel fijn dat de SGP niet groot genoeg is om dat zomaar door te voeren, maar we hebben inmiddels veel te veel smaakjes antidemocratische en antirechtstatelijke partijen. Dat is nogal gevaarlijk.

En daarnaast dus de dingen die wel in het verkiezingsprogramma staan: het verbieden van abortus. In het verkiezingsprogramma staat dat alsof het om levens gaat, de VS laat zien dat het levens kost.

Citaat:

Het gebeurt ondertussen. In de VS. Dat land is nu naar een totalitaire staat aan het gaan, zonder al te veel rechten voor vrouwen. Hoezo hoef ik niet te vrezen? Omdat we in Nederland zoveel afstand nemen van de VS en zoveel voorzorgsmaatregelen treffen om die kant niet op te gaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:32

Ja, maar anti-abortus mensen zijn vooral pro birth, niet per se pro life.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:34

Dat blijkt wel weer , reden voor mij om het geloof , iig de strenge, links te laten liggen. Sowieso vind ik dat geloof en regering gescheiden moeten worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:35

BigOne schreef:
Dat blijkt wel weer , reden voor mij om het geloof , iig de strenge, links te laten liggen. Sowieso vind ik dat geloof en regering gescheiden moeten worden.

Wel wat dit soort zaken betreft, inderdaad :).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:38

BigOne schreef:
anjali schreef:

Je mag Stoffer sympathiek vinden, zijn denkbeelden en waar hij voor staat zijn een regelrechte gruwel. Abortus verbieden, alle leven is heilig behalve wanneer je toevallig Arabier bent. Gezinshuizen oprichten voor moeder en kind? Sex voor het huwelijk is not done dus dit is ook gewoon om het kind te behouden. Wanneer dit uit goede bedoelingen was, prima maar niet van dit vreselijke schijnheilige clubje.
En wat betreft grote groei katholieken ? In Azië en Afrika , niet in westerse landen.

Klopt ja. De helft van onze R.K. priesters in onze Nederlandse parochies komen nu uit Azie (vooral India) en Afrika. Omdat er te weinig Nederlandse mannen nog priester willen worden. Dit gaat nu dus wel over Katholieken, die zijn wereldwijd verspreid .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:53

_San87_ schreef:
Waar heeft de PvdD een vreselijke toestand gemaakt? De wolf, bedoel je?

Voornamelijk ja. Bij de ellende in de Oostvaarder Plassen wilden ze ook niet gaan bijvoeren. Overigens is er nu een aftakking gekomen ,een nieuwe partij nl. "Vrede voor dieren". Ik weet nog niet wat die precies willen maar ik heb absoluut geen vertrouwen meer in die hoek. Er zijn maar 3 partijen bij wie ik in de toekomst nog een paardje op een wei kan houden en dat zijn de SGP, BBB en JA21. Alle andere partijen houden zich bezig met zaken die voor mij helemaal niet relevant zijn of die ik zelfs strikt verwerpelijk vind. Net zoals de meeste andere Bokkers hier trouwens ook doen, die laten hun keuze net zo goed afhangen van punten die voor hen persoonlijk moverend zijn maar voor anderen mogelijk helemaal niet.Daarom laat ik me ook niet meer verlokken tot vervelende en zinloze discussies die tot niets leiden. Straks mag iedereen in het stemhokje weer zijn\haar mening geven. Het zal mij benieuwen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:14

anjali schreef:
Er zijn maar 3 partijen bij wie ik in de toekomst nog een paardje op een wei kan houden en dat zijn de SGP, BBB en JA21. Alle andere partijen houden zich bezig met zaken die voor mij helemaal niet relevant zijn of die ik zelfs strikt verwerpelijk vind.

Ja, wat heb jij persoonlijk nou aan partijen die de rechtstaat willen behouden, of het land inhoudelijk willen besturen...

(Ik snap echt niet hoe mensen zo respectloos kunnen zijn naar onze democratie en rechtstaat en alles wat er gedaan is om die op te bouwen.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:47

Ik las dit, hoe toepasselijk!!
Mogen jullie raden wanneer dit is geschreven;
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:51

Oh die tekst ken ik van mijn geschiedenislessen, dat was ergens rond WOII.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:51

Gaat dat niet over Janmaat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 20:55

Gezien het taalgebruik is het niet van deze tijd. Maar het had zomaar vandaag geschreven kunnen zijn.
Heel actueel weer.