Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:42

anjali schreef:
Ik zag net een stukje debat op het nos-journaal. Die Timmermans blijft maar katten. Daarmee lokt hij weer reacties uit. De polarisatie wordt zo versterkt en het fatsoenlijk regeren in het belang van het land gaat zo niet. Dit is nu de regering en daar moeten degenen die niet hebben gewonnen zich bij neerleggen . Bij de volgende verkiezingen krijgen ze een nieuwe kans. Maar op iemand die zo zit te stoken zou ik nooit stemmen.

Wat katte hij dan precies?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:44

anjali schreef:
Ik zag net een stukje debat op het nos-journaal. (...) Dit is nu de regering en daar moeten degenen die niet hebben gewonnen zich bij neerleggen.

Eh...????

Wij betalen Tweede Kamerleden om de regering te controleren.
Een belangrijke taak in een democratie.

Dat is iets heel anders dan 'je er bij neerleggen'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:47

@Janneke: maar wat wil je dan??? Er zijn niet genoeg woningen, de woningmarkt zit op slot, en toch maar doorgaan met oneindige stromen asielzoekers binnen te halen, waar niet eens meer opvangplekken voor zijn in de asielzoekerscentra zodat ze op het gras moeten slapen of op stoelen in centra die zo overbevolkt zijn dat er daar ook agressie ontstaat? Daar help je die mensen toch ook niet mee?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:48

Wat heeft zo'n kansloze motie van wantrouwen nu voor zin?
Dat is een beetje je verlagen tot het nivo van Wilders. Zeker omdat je wel zeker weet dat de motie van wantrouwen toch wel strand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:50

anjali schreef:
Ik zag net een stukje debat op het nos-journaal. Die Timmermans blijft maar katten. Daarmee lokt hij weer reacties uit. De polarisatie wordt zo versterkt en het fatsoenlijk regeren in het belang van het land gaat zo niet. Dit is nu de regering en daar moeten degenen die niet hebben gewonnen zich bij neerleggen . Bij de volgende verkiezingen krijgen ze een nieuwe kans. Maar op iemand die zo zit te stoken zou ik nooit stemmen.

Timmermans voert oppositie en blijft niet katten, want hij is nog maar net begonnen. Hij heeft een motie van wantrouwen ingediend tegen twee PVV ministers vanwege rascisme. Deze gaat gesteund worden door SP, Denk, PvdA/ GL, D66. De meerderheid zal wel voor stemmen dus de motie zal verworpen worden.
Timmermans doet hetgeen zijn achterban verwacht van hem. Hij doet geen motie tegen de hele regering alleen tegen twee ministers die duidelijk rascistische uitlatingen hebben gedaan.
Heeft dus niets met katten te maken. Hij geeft eigenlijk Wilders een koekje van eigen deeg. Wilders is er altijd vanaf dag 1 met gestrekt been in gegaan. Timmermans maakt een duidelijke inhoudelijke keuzes, nl hij doet een motie van wantrouwen tegen twee ministers die alleen zeggen dat ze nu een andere rol hebben maar geen afstand nemen van hun eerdere rascistische uitspraken en geen excuses hebben aangeboden.

Prima dus en helemaal volgens het boekje!! Ik ben er blij mee

De PVV ers sympathisanten gaan nu toch zeker niet met twee maten meten??

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:53

pien_2010 schreef:
Timmermans voert oppositie en blijft niet katten, want hij is nog maar net begonnen. Hij heeft een motie van wantrouwen ingediend tegen twee PVV ministers vanwege rascisme. Deze gaat gesteund worden door SP, Denk, PvdA/ GL, D66. De meerderheid zal wel voor stemmen dus de motie zal verworpen worden.
Timmermans doet hetgeen zijn achterban verwacht van hem. Hij doet geen motie tegen de hele regering alleen tegen twee ministers die duidelijk rascistische uitlatingen hebben gedaan.
Heeft dus niets met katten te maken. Hij geeft eigenlijk Wilders een koekje van eigen deeg. Wilders is er altijd vanaf dag 1 met gestrekt been in gegaan. Timmermans maakt een duidelijke inhoudelijke keuzes, nl hij doet een motie van wantrouwen tegen twee ministers die alleen zeggen dat ze nu een andere rol hebben maar geen afstand nemen van hun eerdere rascistische uitspraken en geen excuses hebben aangeboden.

Prima dus en helemaal volgens het boekje!!

Precies :j
Wranglerbutt schreef:
996981 schreef:
Ben ik de enige die de motie van wantrouwen nogal bizar vindt?

prompter schreef:
Nee, die vind ik nou ook niet bepaald op een geschikt moment komen.

Ik vind het juist een slimme zet van Timmermans :j
Faber en Klever zijn vanwege hun (herhaaldelijke) bedenkelijke uitspraken ongeschikt voor het ambt van minister. Bij een stemming over een motie van wantrouwen tegen hen zullen VVD en NSC met de billen bloot moeten*; steunen = mede verantwoordelijk voor beleid.

* Dat is, als ze niet wegrennen als er gestemd moet worden :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 18:58

anjali schreef:
@Janneke: maar wat wil je dan???

In willekeurige volgorde:
mensen die benul hebben van politiek
en goed beleid.
Ipv beleid dat gericht is op: "woningcorporaties zoeken het maar uit, de regering bevordert project ontwikkelaars die mooie villa's in het groen bouwen."
Citaat:
Er zijn niet genoeg woningen, de woningmarkt zit op slot

... daarom wil ik goed beleid.
Citaat:
, en toch maar doorgaan met oneindige stromen asielzoekers binnen te halen

Ja, jij bent een mooi weer christen.
Leuk liedjes zingen in de kerk mag ik zelf ook graag, hoor.

Maar vroom gedoe stelt weinig voor als je je op maandag niets gelegen laat liggen aan kwetsbare mensen.
Ipv daarvan lekker mee huilen met de wolven in de Twe... eh, in het bos.

Citaat:
(asielzoekers) waar niet eens meer opvangplekken voor zijn in de asielzoekerscentra zodat ze op het gras moeten slapen of op stoelen in centra die zo overbevolkt zijn dat er daar ook agressie ontstaat? Daar help je die mensen toch ook niet mee?

Ja, O:)
Zielig, hè...?
Slapen in het gras.
Nee - dan kun je maar beter verdrinken of verhongeren.

Dat men de afgelopen jaren het verdomd heeft om Ter Apel tegemoet te komen is gewoon een politieke keuze.
Gewoon geen zin om voorzieningen te treffen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:01

Juist Wranglerbutt, kort maar krachtig leg jij de vinger op de zere plek en waar het omgaat.

Alleen al het woord "katten" geeft zo aan dat alles maar "onder de mantel der liefde bedekt moet worden" terwijl het hier echt wel om serieuze rascistische uitspraken gaat. Timmermans heeft gelijk dat hij dat niet laat lopen want doet hij dat wel dan kan de vraag gesteld worden "wat doet die gast eigenlijk in Den Haag".

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:11

Nou @Janneke, bij mij in de kerk zit zelfs een Vietnamese bootvluchteling. Niks mooi-weer-Christenen hoor. Maar ik vind jou erg onrealistisch. Jij wilt van heel Nederland een asielzoekersopvangcentrum maken lijkt wel. Maar op een gegeven moment is de draagkracht op. In veel R.K.kloosters vangen ze al uitgeprocedeerden op, wat nog illegaal is ook. Het is niet mogelijk dat de hele wereld naar Nederland komt om hier opgevangen te worden. Alleen echte vluchtelingen. Neem jij er anders een paar in huis, dat zou ik bewonderen hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:13

anjali schreef:
Nou @Janneke, bij mij in de kerk zit zelfs een Vietnamese bootvluchteling. Niks mooi-weer-Christenen hoor. Maar ik vind jou erg onrealistisch. Jij wilt van heel Nederland een asielzoekersopvangcentrum maken lijkt wel. Maar op een gegeven moment is de draagkracht op. In veel R.K.kloosters vangen ze al uitgeprocedeerden op, wat nog illegaal is ook. Het is niet mogelijk dat de hele wereld naar Nederland komt om hier opgevangen te worden. Alleen echte vluchtelingen. Neem jij er anders een paar in huis, dat zou ik bewonderen hoor.

De hele wereld komt ook niet naar NL. Iig niet de hele wereld aan vluchtelingen.

Wel veel arbeidsmigranten.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:17

Loretta schreef:
Dat is een beetje je verlagen tot het nivo van Wilders. Zeker omdat je wel zeker weet dat de motie van wantrouwen toch wel strand.

Je dwingt de coalitie partners van de PVV om zich in de kaarten te laten kijken. In plaats van ontwijken in het debat is het nu simpel voor of tegen. Vind ik uit politiek oogpunt zeker niet verlagen, eerder handig gespeeld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:18

anjali schreef:

Wouw Anjali. Jij trekt conclusies mbt Janneke die ik totaal niet herken. %) Dat vind ik verwarrend.

Eens met Martichr!

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:23

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:27

prompter schreef:
De sfeer in het nieuwe kabinet zit er goed in, Wilders die een uitspraak van Omtzigt kennelijk niet ziet zitten:

https://www.ad.nl/politiek/omtzigt-vind ... ~ad78306f/

Heb je het hierover?

Citaat:
Timmermans vraagt Omtzigt: ,,Nog maar een paar weken geleden noemde minister Faber mijn nummer twee Esmah Lahlah in een retweet 'dat hoofddoekje'. Wat vindt Omtzigt daarvan?"

Omtzigt: ,,Dat is een verwerpelijke tweet en ik neem aan dat de minister-president dat met mij eens is."

Goed van Omzigt dat hij dat verwerpelijk vindt.

En dat Anjali en alle anderen die vinden dat mensen "katten" is het niveau waar de oppositie terecht vragen over heeft en motie van wantrouwen tegen over uit spreekt!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:29

Nee, Omtzigt die vindt dat de PVV democratisch moet worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:31

martichr schreef:
Loretta schreef:

Je dwingt de coalitie partners van de PVV om zich in de kaarten te laten kijken. In plaats van ontwijken in het debat is het nu simpel voor of tegen. Vind ik uit politiek oogpunt zeker niet verlagen, eerder handig gespeeld.

De coalitiepartners hebben zich al in de kaarten laten kijken om aan dit extreem rechtse kabinet deel te nemen.
Het is jammer dat de motie van wantrouwen volledig kansloos is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:33

Alle moties van wantrouwen op dag 1 van een nieuwe regering zijn altijd zonder resultaten gebleven. Waarom dan datzelfde pad op gaan? Het is voorspelbaar (coalitiegenoten stemmen tegen) en het heeft totaal geen consequenties.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:39

Dan maar alles laten gaan prompter?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:41

Zip
Laatst bijgewerkt door martichr op 03-07-24 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:41

nee Pien, maar op dag 1 heeft het geen enkele zin.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:45

Timmermans is nog nooit zo lang op TV geweest met Jetten en andere oppositie partijen. Een eer die vroeger alleen Wilders beschoren was.
Dus goed gedaan oppositie want het wordt tijd dat links zichtbaarder wordt. Dus niet met je eens.

En ze zijn weer op het nieuws. Ze hebben geleerd van onze Geert!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-07-24 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:52

Dat is zeker wel een goed iets als Links wat meer gezien wordt op TV.
Maar ze moeten ook sociale media niet vergeten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:54

anjali schreef:

Hoezo “bij mij in de kerk zit ZELFS een Vietnamese bootvluchteling”. Hoezo “zelfs”?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:55

pien_2010 schreef:
Timmermans is nog nooit zo lang op TV geweest met Jetten en andere oppositie partijen. Een eer die vroeger alleen Wilders beschoren was.
Dus goed gedaan oppositie want het wordt tijd dat links zichtbaarder wordt. Dus niet met je eens.

En ze zijn weer op het nieuws. Ze hebben geleerd van onze Geert!

Denk ook wel dat dat een groot kritiekpunt was naar Timmermans tijdens de verkiezingscampagne. Hij was wat tam, rustig, kalm, gewichtig. Hoe je het noemen wilt. Hij lijkt inderdaad strijdbaarder geworden. Dat lijkt me positief, hij vertegenwoordigd zijn achterban!
Ik hoop alleen echt ontzettend, dat hij zich niet verlaagt tot populistische strategieën/uitspraken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:58

Hebben mensen hier Piketty Kapitaal in de 21e eeuw gelezen? Toevallig? Is een dikke pil. Maar past wel bij de discussies hier soms. Ik heb het ding al een jaar of 10 op m’n lijstje staan en vroeg mij af of mensen het een aanrader vinden