Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:12

Cer schreef:
Denk je niet dat anderen dat ook denken?

Door manipulatie zullen ze dat vast wel denken, maar in de realiteit zijn de strijdkrachten in de VS behoorlijk goed in staat om hun eigen zaakjes te regelen

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:15

Door manipulatie ook gelijk..
heel soms vinden mensen zelf ook wat hè. Daar hoeven ze niet perse voor gemanipuleerd te worden :D

De VS heeft intern wel wat probleempjes hier en daar denk, de vijand is ook al binnen tenslotte

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:50

pmarena schreef:
Ja dat is de meest voor de hand liggende reden waarom "hogerhand" zich er geen zorgen over maakt.
Maar ik vind het echt schandalig dat ze het volk nu zo laten spartelen en een berg extra stress bezorgen bovenop de stress die ze al hebben.....

Je kan (als dat het geval is) toch op zijn minst tegen de mensen zeggen "we weten wat het is, wij besturen deze drones, er is geen buitenlands / alien gevaar hiermee, maar we kunnen niet exact zeggen waar het voor is". Of geef de informatie vrij die je wel vrij kan geven, zoals het is een militaire test vanwege zus of zo.

Nu jaag je mensen in de stress èn tegen je in het harnas en dat is super dom imo.... -O-
En je kan er ook op wachten dat mensen het recht in eigen hand aan nemen en die dingen uit de lucht gaan schieten :=

Heb jij nooit eens dat je denkt: ze doen maar, mij niet bellen, boeit me niet, lekker naar bed en slapen morgen weer een dag.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:36

Om even op Trump terug te komen; ik ben blij dat hij verkozen is. Niet dat ik zo'n grote fan van hem ben, vooral z'n zelfverheelrijking vind ik stuitend. Maar hij is wel onze beste hoop om de oorlog in Oekraine, en daarmee de nucleaire dreiging te beëindigen. Dat men nu ook besprekingen wil houden met Rusland, daar geloof ik geen woord van. Net vanmorgen is er een hooggeplaatste generaal vermoord, en er is een mislukte moordaanslag op Putin gepleegd. Plus, als ze vrede wilden, hadden ze dat al lang kunnen hebben, nl in 2022, in Istanbul, toen alle documenten getekend waren en opeens Boris Johnson op het toneel verdween om alles te annuleren. De media hier doet aan cherrypicking over uitspraken van Trump, en z'n woorden worden vaak uit de context gehaald. Ze stellen hem voor als een volslagen idioot. Dat is hij volgens mij niet. Ik dacht ook zo toen ik nog enkel de mainstream media volgde, maar sinds ik mijn nieuws uit verschillende kanalen haal, en een genuanceerder beeld kreeg dat wat de NOS me vertelt, ben ik er anders over gaan denken. Ik vond hem ook bijzonder dapper toen hij na de moordaanslag op hem terug op het podium klom en met z'n vuist in de lucht zei 'fight, fight, fight. Ze hebben op alle manieren geprobeerd om hem van het presidentschap af te houden; belachelijk maken, rechtszaken, moordpoging maar het is niet gelukt. Dat verdient in ieder geval respect. Meer dan de helft van de Amerikanen hebben op hem gestemd, die hebben daar een reden voor en ja, ook in Amerika zijn er mensen die na kunnen denken.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:42

Ook weer die berichtgeving over Robert Kennedy; oh help, hij heeft het poliovaccin geannuleerd. Kennedy wil dat vaccins uitvoerig getest worden voor ze op de markt worden gebracht, en dat degene die het vaccin krijgt, volledig geïnformeerd wordt over de mogelijke bijwerkingen, informed consent. Het coronavaccin is niet uitvoerig getest en met een noodvergunning op de markt gezet. Dat wil hij niet meer, en hij wil de macht van Big Pharma terugdringen. Iemand die daarop tegen is?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:54

Als er een vaccin is dat uitvoerig is getest en gebruikt dan is het het polio vaccin wel..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:59

Het coronavaccin is getest zonder alle vakanties en dit is ook interessant tussendoor pauzes. Dat is heel wat anders dan niet uitvoerig getest. Tijdspad is fors verkort door alle "lucht" er uit te halen en dus zo efficient mogelijk het traject te doorlopen. Protocollen blijven gelijk.
Poliovaccin wordt al hoeveel decennia gebruikt? Wereldwijd?! Kan je afwegen om meer kritisch te kijken naar ondersteuning voor vaccinatie ivm groeiende ondervoeding ook in de VS ook al krijgen die kinderen zat calorien binnen? Misschien, maakt niks geen probleem met het vaccin, wel met de vraag of de ontvangers gezond zijn bij toediening. Dat hoort standaard voorlichting te zijn.

En nee dat heeft niks te maken met de macht van Big Pharma waar inderdaad veel of zelfs alles op aan te merken is, maakt nog niks goeds aan wat hij misschien daarnaast wil. Die bedrijven van de beurs halen en hele aandeelhouders elk kwartaal/jaar meer winst uitkeren prio stop zetten zou zeker interessant zijn (al denk ik niet dat dat is wat er gaat gebeuren).

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:18

Het gaat over het orale vaccin dat in 22 is gelanceerd, en waarvan nu gemeld wordt dat er in Burundi veel bijwerkingen van zijn. Trump heeft ook al verklaard dat de klassieke vaccin blijft. Maar voor we nu gaan mekkeren over Polio, dat is niet de kern van mijn post. En het coronavaccin is NIET uitvoerig getest, plus de testresultaten zijn verdraaid. Zo is nu uitgekomen dat van de eerste groep getesten er veel meer mensen gestorven zijn dan gemeld door Pfizer. Plus Pfizer en Moderna wilden de testresultaten 75 jaar geheim houden, gelukkig heeft een Amerikaanse rechter hier een stokje voor gestoken. Big Pharma van de beurs halen is geen oplossing, hun marktwaarde is al sterk gekelderd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:19

Madiba schreef:
Ook weer die berichtgeving over Robert Kennedy; oh help, hij heeft het poliovaccin geannuleerd. Kennedy wil dat vaccins uitvoerig getest worden voor ze op de markt worden gebracht, en dat degene die het vaccin krijgt, volledig geïnformeerd wordt over de mogelijke bijwerkingen, informed consent. Het coronavaccin is niet uitvoerig getest en met een noodvergunning op de markt gezet. Dat wil hij niet meer, en hij wil de macht van Big Pharma terugdringen. Iemand die daarop tegen is?

Wow ! Het poliovaccin dat via suikerklontjes werd gegeven kon inderdaad een vorm van polio veroorzaken, echter , wanneer er 1 vaccin zijn waarde heeft bewezen dan is dat het poliovaccin via injectie. Polio is zo goed als uitgeroeid en dat komt vaccineren .
Het is toch van de zotte dat ze in usa een complotdenker en voormalig heroineverslaafde die beweert dat hij wormen in z’n hersens heeft minister van gezondheidszorg maken?

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:22

Hij is advocaat en hij spreekt zo moeilijk omdat hij één of andere ziekte heeft gehad. Van die wormen heb ik nog nooit gehoord. Heb je al eens naar hem geluisterd, of kauw je na wat de MSM je vertelt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:23

Madiba schreef:
Om even op Trump terug te komen; ik ben blij dat hij verkozen is. Niet dat ik zo'n grote fan van hem ben, vooral z'n zelfverheelrijking vind ik stuitend. Maar hij is wel onze beste hoop om de oorlog in Oekraine, en daarmee de nucleaire dreiging te beëindigen. Dat men nu ook besprekingen wil houden met Rusland, daar geloof ik geen woord van. Net vanmorgen is er een hooggeplaatste generaal vermoord, en er is een mislukte moordaanslag op Putin gepleegd. Plus, als ze vrede wilden, hadden ze dat al lang kunnen hebben, nl in 2022, in Istanbul, toen alle documenten getekend waren en opeens Boris Johnson op het toneel verdween om alles te annuleren. De media hier doet aan cherrypicking over uitspraken van Trump, en z'n woorden worden vaak uit de context gehaald. Ze stellen hem voor als een volslagen idioot. Dat is hij volgens mij niet. Ik dacht ook zo toen ik nog enkel de mainstream media volgde, maar sinds ik mijn nieuws uit verschillende kanalen haal, en een genuanceerder beeld kreeg dat wat de NOS me vertelt, ben ik er anders over gaan denken. Ik vond hem ook bijzonder dapper toen hij na de moordaanslag op hem terug op het podium klom en met z'n vuist in de lucht zei 'fight, fight, fight. Ze hebben op alle manieren geprobeerd om hem van het presidentschap af te houden; belachelijk maken, rechtszaken, moordpoging maar het is niet gelukt. Dat verdient in ieder geval respect. Meer dan de helft van de Amerikanen hebben op hem gestemd, die hebben daar een reden voor en ja, ook in Amerika zijn er mensen die na kunnen denken.

Het lijkt erop, dat je vooral rechtse pro-Trump-media volgt.
Dat heeft niets met cherry-picking door MSM te maken.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:24

Ik luister naar zoveel mogelijk verschillende kanten en distilleer daar mijn mening uit. Kan ik aanbevelen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:27

Madiba schreef:
Ik luister naar zoveel mogelijk verschillende kanten en distilleer daar mijn mening uit. Kan ik aanbevelen

Even speciaal voor jou: let je even op het jaartal? Toch wel wat vroeger dan jij vertelde!
Sinds 2000 werden wereldwijd bijna 3 miljard kinderen gevaccineerd met meer dan 10 miljard dosissen oraal poliovaccin (druppeltjesvaccin). Er werden iets meer dan 1.000 gevallen van polio als gevolg van het VDPV, het genetisch gewijzigde vaccin-virus, geregistreerd (3). Door het brede vaccinatieprogramma bleven enerzijds miljoenen kinderen gespaard van de verlammingsverschijnselen ten gevolge van polio. Anderzijds krijgen per miljoen toegediende orale vaccins 3 tot 4 kinderen veelal tijdelijke verlammingsverschijnselen door het vaccin, omdat het afgezwakte virus opnieuw agressiever wordt. Deze zeer zeldzame voorvallen doen zich enkel voor in gemeenschappen waar mensen niet beschermd zijn door poliovaccinatie, en vooral in gebieden waar armoede en slechte hygiënische omstandigheden heersen.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:33

Ik ben niet tegen poliovaccins, heb ik ook nooit beweerd. Ik probeer jullie blik wat te verruimen maar dat is niet gemakkelijk. Ik ben wel, net als Kennedy voor strengere controle op toelatingen van vaccins. Nu doen in de US de fabrikanten zelf het onderzoek en de FDA keurt goed zonder al te veel vragen en wie weet met hoeveel steekpenningen onder tafel. In de FDA zitten veel hoge pieten die van big pharma komen. Dat systeem wil hij veranderen en dat juich ik toe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:42

Ik zeg nergens dat je tegen poliovaccins bent , je draait er weer mooi omheen . Je beweert iets wat niet waar is, punt.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:44

Mijn post ging over Trump en Kennedy, niet over Polio. Jij draait eromheen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:57

Madiba schreef:

Mwah, het klinkt alsof je alles van de "mainstream media" opzij schuift en alles wat de pro-rusland pro-trump media spuit als zoete koek naar binnen schuift.

Dat is heel wat anders dan kritisch zijn en 'naar zoveel mogelijk verschillende kanten' luisteren...

Heb je wel eens gekeken naar de fact-checking van de kanalen die je beluistert? Een follow-the-money gedaan van dat soort kanalen? Gewoon eens video's van Trump naast elkaar gelegd waarin hij andere dingen beweert (denk alleen nog maar aan de 'ik maak het goedkoper voor iedereen!' naar nu 'nah dat kan/ga ik niet doen')

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:59

De kern van mijn post is dat ik hoop dat Trump de oorlog in Oekraine kan beïndigen zoals hij altijd heeft beweerd. De Doomsday clock, dat is een klok die aangeeft hoe dicht we bij een nucleaire oorlog zitten, geeft nu aan dat we op 90 seconden voor 12 zitten. Dat is hoger dan het ooit geweest is. Hoger dan tijdens de Cuba crisis of de koude oorlog. Er moet iemand opstaan die over vrede spreekt en de enige die ik dat heb horen zeggen is Trump

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:01

Madiba schreef:
De kern van mijn post is dat ik hoop dat Trump de oorlog in Oekraine kan beïndigen zoals hij altijd heeft beweerd. De Doomsday clock, dat is een klok die aangeeft hoe dicht we bij een nucleaire oorlog zitten, geeft nu aan dat we op 90 seconden voor 12 zitten. Dat is hoger dan het ooit geweest is. Hoger dan tijdens de Cuba crisis of de koude oorlog. Er moet iemand opstaan die over vrede spreekt en de enige die ik dat heb horen zeggen is Trump

Wat is 'beeindigen' voor jou?

• Oekraine krijgt haar land terug wat Rusland heeft veroverd/gejat?
  • Het door Rusland veroverde stuk van Oekraine gewoon bij Rusland laten?
  • Rusland mag lekker z'n gang blijven gaan en Oekraine moet niet in de weg blijven staan?
  • Iets anders, namelijk ... ?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:07

Madiba schreef:

Dat van die nucleaire dreiging valt best mee, het is althans nog niet gebeurd he. In de tijd van de koude oorlog was het gevaar veel groter, maar dan meer vanwege veiligheid dan dat er iemand iets teveel zin had om de codes in werking te stellen.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:12

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 01:23

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels voldoet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 07:45

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels voldoet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:09

Ik ben het met je eens wat betreft dat er wel eens wat meer kritisch naar vaccineren in alle facetten gekeken mag worden. Ik denk dat daar voornamelijk 2 problemen zitten: 1] het verdienmodel van de Big Pharma en 2] de wens van "de mensheid" om diverse ziektes "makkelijk" aan te pakken en dat men dan bereid is om de nadelen een beetje weg te moffelen voor "the greater good". Wat an sich wel begrijpelijk is, maar niet ethisch -O-

Trump en het beëindigen van de Ukraïne oorlog en dat je alleen hem over vrede hoort spreken :=

Team Biden probeert er juist zoveel mogelijk aan te doen en heeft vaak gezegd dat hij wil dat daar vrede komt. Máár als een agressor een land binnenvalt, dan is de rechtvaardige uitkomst dat die agressor verjaagd wordt, liefst nog even berouw toont, en er een vredesplan op tafel komt waarin ze beloven dit NOOIT meer te doen. Waarna het binnengevallen land kan beginnen aan de wederopbouw :(:)

Dàt is een rechtvaardig einde. Zeker bij een Putin die je alleen maar beloont door hem een stuk land te laten houden. Die stimuleer je hiermee om even zijn wonden te likken en een paar jaar later gewoon verder te gaan om het volgende stuk land in handen te krijgen -O-

Natúúrlijk kan je bij wijze van spreken morgen de oorlog stoppen :j
Als je stopt met Ukraïne ondersteunen met wapens om zichzelf te verdedigen (!).
Of zelfs op andere manieren Ukraïne gaat dwingen om maar een deel land af te staan.

Trump vindt dat dikke prima hoor als dat gebeurt, die interesseert zich niet zo voor gerechtigheid en vindt gewoon dat een sterkere macht die andermans land wil, dat gewoon kan pakken. Egoïstische bully die hij is.

Daarom sluit ik me ook wel aan bij deze post:

IMANDRA schreef:
Madiba schreef:

Wat is 'beeindigen' voor jou?

• Oekraine krijgt haar land terug wat Rusland heeft veroverd/gejat?
  • Het door Rusland veroverde stuk van Oekraine gewoon bij Rusland laten?
  • Rusland mag lekker z'n gang blijven gaan en Oekraine moet niet in de weg blijven staan?
  • Iets anders, namelijk ... ?

Als je van de nucleaire dreiging af wilt, dan moet je zorgen dat Putin zich niet in een hoekje gedreven voelt. Moet je hem dan maar in alles zijn zin geven, omdat hij anders dreigt met zijn nucleaire arsenaal...? Dan is toch ook het einde zoek.....

En

Madiba schreef:
[knip] Ze hebben op alle manieren geprobeerd om hem van het presidentschap af te houden; belachelijk maken, rechtszaken, moordpoging maar het is niet gelukt. Dat verdient in ieder geval respect.

Dit vind ik wel een beetje simpel hoor :=

Belachelijk maken...? Dat doet hij zelf met zijn idiote gedrag.
Rechtszaken? Als je rotstreken uithaalt, dan kan je nu eenmaal rechtszaken verwachten

Moordpoging die "ze" hebben gedaan....? Wie zijn "ze"? Denk je niet dat als Biden hem om wilde leggen, dat heus wel gelukt zou zijn? Het kan ook gewoon zo zijn dat een poppetje van het volk het gevaar ziet dat dit heerschap met zich meebrengt. Hoe ongeschikt zijn karakter is om in zo'n hoge machtspositite te zitten en dat iemand dat wil proberen te voorkomen.

Madiba schreef:
[knip] Meer dan de helft van de Amerikanen hebben op hem gestemd, die hebben daar een reden voor en ja, ook in Amerika zijn er mensen die na kunnen denken.

Ik vrees dat heel veel mensen die op Trump hebben gestemd, dat hebben gedaan omdat ze simpelweg niet goed geïnformeerd zijn. Doordat de rechtszaken helaas veel te traag verlopen zijn. Doordat de extreem rechtse MAGA's / Republikeinen inclusief media hem de hand boven het hoofd houden en keiharde leugens vertellen om hem op te hemelen / zijn slechte kanten weg te poetsen.

Als er in de media van beide kanten alleen maar min of meer eerlijke informatie verspreid zou mogen worden, dan zouden imo veel meer mensen voor de democraten kiezen. Het is ook altijd zo mooi om te zien dat zelfs dieprode MAGA's het vaak meer eens zijn met democratische standpunten dan met die van Republikeinen als ze zonder "naam" erbij wat plannen te horen krijgen, of een betere uitleg krijen van wat plannen nu eigenlijk precies inhouden.

En ik denk overigens niet dat Madiba graag zijn naam gebruikt zou zien worden om een wannabe dictator als Trump te verdedigen.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:18

Nou ja het bericht van een paar pagina's terug waar staat dat "De advocaat van Kennedy een verzoek gedaan heeft om goedkeuring van het poliovaccin ongedaan te maken" was ook niet helemaal juist, en daar had ik ook op gereageerd met llinkjes :)

Het was niet "De" advocaat van Kennedy, en het was een verzoek om de goedkeuring tijdelijk (!) in te trekken vanwege het niet uitvoeren van een double blind test (dus nee, niet superuitvoerig getest, volgens die man), én het was een bericht uit 2020, dus niet recent, én recenter heeft Trump zich voor het vaccin uitgesproken.
Oh ja én het was niet zo dat Kennedy autisme gaat 'aanpakken', maar wil onderzoeken...

Laten we dan allemaal gewoon even bij de feiten blijven :)

Overigens, je mag wel alleen maar pro linkse media volgen :j maar pro rechts.. brrrr... :D
je kan het ook beiden volgen natuurlijk.. en MSM is zeker niet altijd neutraal, daar zijn ondertussen ook al een aantal gevallen van waarheidverdraaiing naar boven gekomen, en dat helpt niet dat mensen vertrouwen hebben in de media (dat laatste is te googlen, bijv msnbc)

Amerika over het algemeen genomen is niet supergezond, begrijp ik steeds, dus er moet wel iets veranderen ivm gezondheid denk. (of dat bij het vaccinatie programma ligt zal niet, maar wel bij bewegen en gezond eten)

Citaat:
Rechtszaken? Als je rotstreken uithaalt, dan kan je nu eenmaal rechtszaken verwachten

behalve als je Hunter Biden bent :+ nou ja dan krijg je de rechtzaak wel misschien, maar dan..

Ik weet trouwens niet of mensen zomaar voor de Democraten zouden kiezen.. heel veel mensen zijn teleurgesteld geraakt in waar de Democraten voor staan, die geven aan dat de partij inhoud verandert is. Zomaar stellen dat de Democraten zoals ze nu zijn, de Oplossing zijn, is denk ook echt te kort door de bocht. Mensen zijn ontevreden, en dan kan je van Trump vinden wat je vindt, maar dan had de andere kant ook wat op moeten rapen denk..
Als ik de redelijk neutrale videostreamers mag geloven, die in amerika wonen, en vertellen hoe het er aan toe gaat.
Want, ik woon er niet en je krijgt het dan toch anders mee..

Edit, het lijkt alsof democraat en republikein elkaar een beetje afwisselen door de jaren heen.. ook toen er nog niet zoveel media was, of nou ja, een krant ofzo.. Om dat nu dan puur op de media te gooien, ik weet niet of dat helemaal klopt

Edit2: in dit tunneltje kwam ik ook lijstjes tegen van politieke schandalen :D daar ga ik ook nog eens een samenvatting van zoeken (er zijn gewoon weinig politieke figuren helemaal clean, ik denk dat gedoe erbij hoort ofzo :+ )