Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Ik word altijd een beetje moe van
"Wat het volk wil".....
Het volk wil geen of weinig belasting betalen; gratis goede zorg. Gratis OV en goedkope benzine en allemaal een vrijstaand, betaalbaar huis. Veiligheid en overal voorzieningen voor iedereen.
De regering moet uitvoeren wat goed en haalbaar is voor het land en haar inwoners voor nu en in de toekomst en voldoet aan (internationale) wetgeving en onze democratische waarden.
purny schreef:Ze vergeten even dat wij hun salaris betalen. En vinden het allemaal wel best om 9 maanden tot een jaar te gaan discussiëren over wie er wel of niet met elkaar mag gaan spelen.
Winged schreef:purny schreef:Ze vergeten even dat wij hun salaris betalen. En vinden het allemaal wel best om 9 maanden tot een jaar te gaan discussiëren over wie er wel of niet met elkaar mag gaan spelen.
Dilan laat simpelweg wederom zien hoe ver zij van de maatschappij af staat. Maarja, het gewone volk weet niet beter. Ofzo.
Ik ben er nog helemaal niet over uit wat verstandig is om te doen. Maar ik ben wel klaar met die poppenkast. Geef alsjeblieft een stabiel kabinet dat keuzes maakt, vooruit gaat en eens een knoop doorhakt over die ****stikstof want het hele land ligt plat. Huizenmarkt, bedrijventerrein, evenementen... Het zit allemaal harstikke vast. Provincie en gemeentes kunnen ook helemaal geen hol omdat ze 'in de top' NIKS doen.
mysa schreef:Ben het grotendeels met je eens. Vraag me alleen af of Lisa Westerveld er ook zo in staat? Ik ben het vaak met haar eens maar misschien is ze wat soepeler ten aanzien van asiel?
purny schreef:Ik word steeds moeier van Dilan. Het gaat er niet om wat zij wil, het gaat er om wat wij willen.
En dan vinden ze het gek dat er steeds minder mensen naar de stembus gaan
_San87_ schreef:Stemmen op de VVD en Ja21 zijn denk ik niet weggegooid. Vooral VVD is gewoon decennia een prima partij geweest, nu zakken ze af qua hoe ze het doen in de kamer, maar daar worden ze ook op afgestraft. Dat betekent imo niet dat een stem op hen weggegooid is, zij hebben alsnog een redelijke kans in de coalitie terecht te komen. Ja21 is ook wel een ok partij, niet mijn partij, maar het zijn geen one issue schreeuwers, imo. En het kan best zijn dat ze nodig zijn om een coalitie te vormen als PVV geen optie is.
SGP vind ik lastig, die stem is nu net zo veel waard als het vier, acht of tien jaar geleden was, die partij zal sowieso nooit in de coalitie komen, denk ik.mysa schreef:Ben het grotendeels met je eens. Vraag me alleen af of Lisa Westerveld er ook zo in staat? Ik ben het vaak met haar eens maar misschien is ze wat soepeler ten aanzien van asiel?
Als ik het partijprogramma van GL/PvdA voor wat betreft migratie/asiel lees, dan ziet dat er imo prima uit.
BigOne schreef:Ik denk sowieso dat alle stemmen op pvv vvd bbb ja21 FVD sgp weggegooide stemmen zijn.
Ik stem weer op Lisa Westerveld en ik hoop van ganser harte dat mensen nu eens wat slimmer gaan stemmen. Want vergis je niet, een radicaal rechts kabinet is echt mogelijk, nog steeds na al dat gedonder de afgelopen twee jaar. Geert Wilders buit de dood van Lisa heel slim uit, daarnaast grote bek over vrouwenveiligheid maar vorig jaar toch echt tegen maatregelen gestemd.
Ik ben zeker voor strengere regels mbt asielzoekers die zich misdragen, de fout in ? Wegwezen naar land van oorsprong zoals bvb die groepen Syrische jongeren. Geen medelijden mee, wanneer je je verveeld ga je maar vrijwilligerswerk doen ipv rotzooi schoppen. Het zou alle asielzoekers bij binnenkomst duidelijk gemaakt moeten worden wat de consequenties daarvan zijn. Ook een tijdelijke verblijfsvergunning, prima, met dezelfde rechten en plichten van elke Nederlander, aan de wet houden en bij misdrijven kun je fluiten naar definitieve toekenning. Maar bovenstaande vind ik al jaren. Landen die niet meewerken aan terugkeer direct alle steun ontnemen.
_San87_ schreef:Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.
juval schreef:_San87_ schreef:Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.
ik denk niet dat het minder wordt, er is een grote harde kern en de aanwas is groot (grote gezinnen).
Raineri schreef:_San87_ schreef:Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.
Las laatst nog dat jongeren weer conservatiever worden. Weet niet of dat direct weerslag zal hebben op de zetels van de sgp.
Ik vind de sgp redelijk onbehoorlijk naar minderheidsgroeperingen en vrouwen, maar vooralsnog zie ik ze minder als bedreiging dan [vul in populistische partijen die de rechtstaat wil afbreken].
_San87_ schreef:Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.
verootjoo schreef:Maar de SGP is niet waar je voor moet vrezen, die hebben hun eigen vaste harde kern van stemmers.
verootjoo schreef:_San87_ schreef:Oh, dat wordt zeker wel minder met de tijd denk ik. De oude garde gaat dood, normen en waarden veranderen. De SGP is niet meer van deze tijd.
Voorlopig niet hoor.
De SGP-kerken zijn bijna niet aan te slepen en groot genoeg te bouwen.
De SGP is voor hun vaste stemmers nog zeer actueel.
Maar de SGP is niet waar je voor moet vrezen, die hebben hun eigen vaste harde kern van stemmers.