Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 21:12

Voorzover ik weet is alles aan beide kanten telkens met links rechtgezet wanneer iets niet klopte? Daar is toch niets blijven hangen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:07

Polar schreef:
Hij is/was een enorme supporter en heeft evenementen op zijn locaties toegestaan en het helpen groeien, maar heeft zelf nooit 'gevochten', voor zover ik kan vinden.
Onder andere door mij.

Dus heel mooi dat je je punt hebt gemaakt, maar jouw stelling dat misinformatie aan de kant van Trump gewoon blijft staan/niet wordt weersproken, klopt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:23

Nou ja ik vraag rechtstreeks aan degene die het post "is daar een link van"

Dit is het gesprek ná jouw bericht
iemand schreef:
Naar 't schijnt is het echt zo :D De sportcommentator zei het vanmiddag. Die vent draait al heel wat jaren mee in die sporttak, dus ik durf hem wel te geloven.

Dus ik zeg:
Citaat:
Nee het is echt niet zo.. Ik ben benieuwd wie dat dan zei? Is daar een linke van? Welke commentator was dat dan?

daarna, stilte

Daarna het Starlink/verkiezingen verhaal
Iemand slingert een complottheorie in het topic,met daarbij wel de melding 'complottheorie'
Citaat:
Grootste complottheorie! De stemmen worden via internet ( starlink) verzonden

iemand gaat erop door:
Citaat:
Je hoort toch wel genoeg mensen die zichzelf hardop afvragen of er geen vals spel is gespeeld met hulp van Musk / Starlink deze verkiezingen.

Dus ik vraag vervolgens:
Citaat:
Hoe zou starlink dat hebben moeten doen?
en ik gooi er een link van de factchecker in waarin uitgelegd wordt dat Starlink niet gebruikt is voor de verkiezingen.
Daarna.. stilte

Niet dat nu overal op gereageerd hoeft te worden natuurlijk... maar het is soms wel een beetje apart.
Dus wat jij schrijft, Polar, is ook niet helemaal waar... :)

Let wel, ik wilde dit verder laten rusten, want het wordt nu een beetje geneuzel.. maar ik vind wel dat ik iets recht mag zetten..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 08:35

Maar het is toch ook gewoon zo dat er best wat mensen zijn die de verkiezingsuitslag in twijfel trekken?
Rusland mengt zich over de hele wereld in de verkiezingen bijvoorbeeld.
Als daar bewijs van was in de vs dan was dat al lang groot nieuws, maar geen bewijs betekent ook niet dat ze er 100% zeker niks mee te maken hebben gehad. Dus het is niet gek dat niemand antwoord kan geven op je vragen.

Ik heb overigens ook geen idee hoe je starlink kan inzetten voor fraude, behalve dat het misschien makkelijker is om anoniem te blijven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 09:12

Nou ik heb even teruggekeken naar dat worstel onderwerp hè :)

En alleen al van mij zie ik 4 posts die er op in gaan, en daarná pas plaats ik de post die ingaat op de Starlink post en je benoemt van "Je hoort toch wel genoeg mensen die zichzelf hardop afvragen of er geen vals spel is gespeeld met hulp van Musk / Starlink deze verkiezingen."

Waar nog meer dan dat in staat, ook een filmpje waar geen enkele reactie op komt.
En daarna zal ik wel even geen tijd of zin hebben gehad ofzo om er op door te gaan.
Ah ik zie dat je daar reageerde met "ik ga niet kijken want dan gaat mijn algoritme door de war" en ik herinner me nog dat ik toen dacht "dat lijkt mij alleen maar goed eigenlijk" want je algoritme dingen buiten je bubbel laten weergeven is imo eigenlijk juist wel positief.

En dat ik toen dacht van nouja dan vind ik het onderwerp wel klaar ook :=

Op zich heb je dan toch ook in het topic een filmpje gehad over hoe die complot gasten er over denken, en een fact check dus 2 kanten :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:22

En ook de opmerking over starlink, daarvoor staat al aangekondigd; grootste complottheorie.
Waaruit je duidelijk kunt begrijpen dat het niet een feit is dat gepresenteerd wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 10:25

Ik zie dergelijke opmerkingen ook gewoon als "kijk wat er speelt in de wereld rondom Trump" en daar kan je dan in het topic verder een gesprek of discussie over hebben :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:21

Over actualiteiten gesproken: ik vind het wel bizar dat gedoe met die drones in de USA, dat niemand schijnt te weten waar die vandaan komen... :? Dat zorgt voor veel onrust en ik vind het heel bijzonder dat team Biden er eigenlijk niks mee lijkt te doen. Net zoals het toen zo vaag was met die ballon die dagenlang over de USA heen zweefde.... dat vind ik wel echt een slechte zaak dat ze het volk daar zo mee laten spartelen :x

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:32

Ja, die drones zijn heel vreemd.
Ook mensen die het ontkennen en zeggen dat het landende vliegtuigen zijn, maar er zijn duidelijke foto's en video's van de drones.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:32

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze achter de schermen niet zouden weten wat het is en waar het vandaan komt.
Ik gok op een geheime test van Amerika zelf, waar ze niks over kwijt willen omdat die informatie natuurlijk niet in de handen van Rusland/China enz mag vallen.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:33

Ik denk ook zoiets, aangezien dit een tijd terug ook is geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:40

Ja dat is de meest voor de hand liggende reden waarom "hogerhand" zich er geen zorgen over maakt.
Maar ik vind het echt schandalig dat ze het volk nu zo laten spartelen en een berg extra stress bezorgen bovenop de stress die ze al hebben.....

Je kan (als dat het geval is) toch op zijn minst tegen de mensen zeggen "we weten wat het is, wij besturen deze drones, er is geen buitenlands / alien gevaar hiermee, maar we kunnen niet exact zeggen waar het voor is". Of geef de informatie vrij die je wel vrij kan geven, zoals het is een militaire test vanwege zus of zo.

Nu jaag je mensen in de stress èn tegen je in het harnas en dat is super dom imo.... -O-
En je kan er ook op wachten dat mensen het recht in eigen hand aan nemen en die dingen uit de lucht gaan schieten :=

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:43

Mee eens hoor, het is gewoon vreemd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:44

pmarena schreef:
Over actualiteiten gesproken: ik vind het wel bizar dat gedoe met die drones in de USA, dat niemand schijnt te weten waar die vandaan komen... :? Dat zorgt voor veel onrust en ik vind het heel bijzonder dat team Biden er eigenlijk niks mee lijkt te doen. Net zoals het toen zo vaag was met die ballon die dagenlang over de USA heen zweefde.... dat vind ik wel echt een slechte zaak dat ze het volk daar zo mee laten spartelen :x

Het maakt niet uit wat ze wel of niet vertellen, mensen verzinnen toch wel hun eigen, wilde verhalen. En als het volk gewn reguliere media kijkt of volgt wordt het lastig.

Ondertussen in Amerika:
https://nos.nl/l/2548621

Weer eens een schoolshooting. In dit artikel staat dat het er vorig jaar 349 waren. Absurd, bijna iedere dag van het jaar wordt er geschoten op scholen. Dat zal de komende 4 jaar niet minder worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 13:54

Nouja het maakt natuurlijk wel degelijk uit :j

Ondanks dat er altijd wel veel fantastische verhalen omheen gesponnen zullen worden door MAGA's en complot theoristen (die soms tussen alle waanzin wel degelijk een punt hebben) is het voor de doorsnee Democraat-in-de-straat natuurlijk wel fijn om te kunnen blijven geloven dat hun leiders het beste met hun / het volk voor hebben.

En het is best een tegenvaller dat je in een situatie zoals nu merkt.... dat ze niks doen om het volk gerust te stellen dat de zaken onder controle zijn. Zoiets als dit zorgt er voor dat welwillende mensen vatbaar worden voor van die mopperclubjes.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:27

pmarena schreef:
Ja dat is de meest voor de hand liggende reden waarom "hogerhand" zich er geen zorgen over maakt.
Maar ik vind het echt schandalig dat ze het volk nu zo laten spartelen en een berg extra stress bezorgen bovenop de stress die ze al hebben.....

Je kan (als dat het geval is) toch op zijn minst tegen de mensen zeggen "we weten wat het is, wij besturen deze drones, er is geen buitenlands / alien gevaar hiermee, maar we kunnen niet exact zeggen waar het voor is". Of geef de informatie vrij die je wel vrij kan geven, zoals het is een militaire test vanwege zus of zo.

Nu jaag je mensen in de stress èn tegen je in het harnas en dat is super dom imo.... -O-
En je kan er ook op wachten dat mensen het recht in eigen hand aan nemen en die dingen uit de lucht gaan schieten :=

Zo werkt het niet helemaal en soms heeft een overheid er helemaal geen belang bij om informatie te geven. Het is niet erg als mensen een beetje bezorgd zijn, net als hier over het hebben van een noodvoorraad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:48

Dat is natuurlijk van een totaal andere orde :=
Noodvoorraad in huis hebben is gewoon verstandig.

Maar wanneer er plotseling een soort invasie lijkt te zijn van drones waarvan niemand zegt te weten wat de oorsprong is. Dat is toch logisch dat mensen daar stress van krijgen en zich wat bedreigd voelen :=

En dan komt er bovenop dat de regering incapabel lijkt door te zeggen "wij hebben geen idee waar die dingen vandaan komen en met welk doel ze hier zijn maar maken ons geen zorgen". Hallo hee, lekker dan als het 1 of andere vijand blijkt die op die manier aanwezig is :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:28

pmarena schreef:
En dan komt er bovenop dat de regering incapabel lijkt door te zeggen "wij hebben geen idee waar die dingen vandaan komen en met welk doel ze hier zijn maar maken ons geen zorgen". Hallo hee, lekker dan als het 1 of andere vijand blijkt die op die manier aanwezig is :=

Kan niet, is niet mogelijk. Hier in NL trouwens ook niet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:33

En daarbij, het maakt niet uit wat je zegt, mensen gaan toch wel speculeren of informatie framen. Burgers hoeven echt niet alles altijd maar te weten. Het lijkt me een bijzonder slecht idee om mensen bang te gaan maken voor vijandelijke aanwezigheid.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:43

Er worden op de socials door bekende mensen grappen over gemaakt, het is dus maar net aan welke kant van de samenleving je kijkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:09

nps schreef:
Burgers hoeven echt niet alles altijd maar te weten. Het lijkt me een bijzonder slecht idee om mensen bang te gaan maken voor vijandelijke aanwezigheid.

Dat is nou juist wat er gebeurt door te zeggen dat je geen idee hebt wat die dingen hier doen en van wie ze zijn :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:03

Nou eens met pmarena in deze …
Echt idioot om niet eens een idee te geven van wat het zou kunnen zijn

Wat is niet mogelijk, dat t een vijand is? Dan kunnen ze dat toch zeggen? Hoe kan je nou niet weten wat er door de lucht vliegt :')

Ik heb er zelf nog niks over gezien, maar hoorde een fragment op yt voorbij komen dus ik ga nog wel alle conspiracy theorieën bekijken :D

“Burgers hoeven niet alles te weten” is wel een tikje laconiek. Ik denk dat de belasting betalende burger daar anders over denkt .. :+ er is genoeg wat we niet weten denk :D als we t niet mogen weten moeten ze t geheim houden :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:41

In Duitsland zijn ze enkele dagen geleden ook gespot.
Citaat:
Onbekende drones vlogen de voorbije weken boven de Amerikaanse luchtmachtbasis in Ramstein in Duitsland, zo schrijft ‘Der Spiegel’ op basis van Duitse inlichtingenbronnen. De basis is een van de grootste en belangrijkste Amerikaanse basissen in Europa, en vormt een logistieke hub voor het Amerikaanse leger en de westerse steun aan Oekraïne. Ook boven sites van defensiebedrijf Rheinmetall en chemieconcern BASF.

Het is wel een beetje van de zotte vind ik. Als je aan de Ramstein-basis autopech hebt en je staat op de pechstrook, duurt het geen 10min of er staat MP naast je }>
En nu zou niemand weten wat en van wie die dingen zijn ? Mwah.... :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:57

pmarena schreef:
nps schreef:
Burgers hoeven echt niet alles altijd maar te weten. Het lijkt me een bijzonder slecht idee om mensen bang te gaan maken voor vijandelijke aanwezigheid.

Dat is nou juist wat er gebeurt door te zeggen dat je geen idee hebt wat die dingen hier doen en van wie ze zijn :=

In jouw beleving is dat zo, maar er is geen enkele aanwijzing voor raadselachtige vijandelijke aanwezigheid. De vijand is er trouwens allang.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:08

Denk je niet dat anderen dat ook denken?

Zijn het er trouwens meer dan normaal of vallen ze nu ineens op? Ik kan dat niet heel goed vinden …