Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Er is gewoon teveel mest hier als gevolg van te veel dieren en import van soja. Einde derogatiebeschikking in 2026
https://nos.nl/artikel/2443353-nederlan ... ompensatie
Gelukkig worden ze als enige sector weer maximaal gecompenseerd met staatssteun
Dees schreef:Laten de NL boeren gewoon het aantal dieren houden waarvan de mest-uitrijderij wel past binnen de regels. Net zoals de boeren in de andere EU landen.
Ik zie niet waarom we het afvoeren van de overproductie aan mest zouden moeten compenseren. Vind het toch wel erg lijken op "handje ophouden"
Popstra schreef:Dees schreef:Laten de NL boeren gewoon het aantal dieren houden waarvan de mest-uitrijderij wel past binnen de regels. Net zoals de boeren in de andere EU landen.
Ik zie niet waarom we het afvoeren van de overproductie aan mest zouden moeten compenseren. Vind het toch wel erg lijken op "handje ophouden"
Omdat de boeren eerder meer dieren mochten houden voor een beter inkomen en ze dus meer mest mochten uit rijden. Nu word er weer een regel veranderd en zitten zij weer letterlijk en figuurlijk met hun sh*t!
Gewoon omdat een instantie van de een op de andere dag weer zegt, nee dit mag niet meer...
Het is toch niet meer te volgen voor die mensen!?
Dat heet ,,ontmoedigen,,
Oftewel net zo lang door treiteren tot men het zelf niet meer ziet zitten!
Daar is de overheid heel goed in namelijk.
Cer schreef:Er zijn wel meer mensen slachtoffer van de grillen van een inconsistente NL overheid... waarom een aantal boeren niet?
Popstra schreef:Dees schreef:Laten de NL boeren gewoon het aantal dieren houden waarvan de mest-uitrijderij wel past binnen de regels. Net zoals de boeren in de andere EU landen.
Omdat de boeren eerder meer dieren mochten houden voor een beter inkomen en ze dus meer mest mochten uit rijden. Nu word er weer een regel veranderd en zitten zij weer letterlijk en figuurlijk met hun sh*t!
Gewoon omdat een instantie van de een op de andere dag weer zegt, nee dit mag niet meer...
Het is toch niet meer te volgen voor die mensen!?
Dat heet ,,ontmoedigen,,
Oftewel net zo lang door treiteren tot men het zelf niet meer ziet zitten!
Daar is de overheid heel goed in namelijk.
Cer schreef:maar waarom mochten ze dan toch doorgaan? Want onze overheid wist dat dan toch ook?
Hoe hebben die daarop gestuurd dan?
Cer schreef:maar waarom mochten ze dan toch doorgaan? Want onze overheid wist dat dan toch ook?
Hoe hebben die daarop gestuurd dan?
@Dees: dank je, wellicht kan ik het vinden![]()
ik vraag me dan af wat het verschil was tussen die boeren en andere boeren die dat niet gedaan hebben. Waren de andere al groter, hadden die een ander soort bedrijfsvoering, waren ze al aan het afbouwen etc. Dat vind ik dan interessant
Dees schreef:Laten de NL boeren gewoon het aantal dieren houden waarvan de mest-uitrijderij wel past binnen de regels. Net zoals de boeren in de andere EU landen.
Citaat:Vanaf 2026 zijn de regels dan hetzelfde als in bijna alle andere EU-landen. Denemarken, Ierland en Vlaanderen houden hun uitzonderingspositie wel.
ruitje schreef:Dees schreef:Laten de NL boeren gewoon het aantal dieren houden waarvan de mest-uitrijderij wel past binnen de regels. Net zoals de boeren in de andere EU landen.
Uit hetzelfde nieuwsbericht:Citaat:Vanaf 2026 zijn de regels dan hetzelfde als in bijna alle andere EU-landen. Denemarken, Ierland en Vlaanderen houden hun uitzonderingspositie wel.
1 EU