Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

het ene mag het andere niet, toch duidelijk wie/wat hier regeert.

https://tagviraal.nl/vader-in-actie-ket ... w-van-azc/

De gruwelijke moord op de 17-jarige Lisa uit Abcoude heeft diepe sporen nagelaten in Nederland. Ook vader Richard uit Dordrecht, zelf vader van een jong dochtertje, is zwaar aangeslagen. Uit protest tegen de opvang van asielzoekers besloot hij zichzelf vast te ketenen aan het hek van een nieuw te bouwen AZC.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Wanneer trump morgen z’n steun aan Israël zou opzeggen en Putin eens flink aanpakte door middel van zware sancties dan waren die twee oorlogen heel snel over, denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Rainieri, het is inderdaad waarschijnlijk een wat gekleurd stukje maar het zal vast de tendens wel weerspiegelen. Ik denk dat het altijd in pieken en dalen blijft gaan. De mensheid leert helaas weinig van geschiedenis.
Op den duurt loopt het weet uit de klauwen en dan heb je daarna een generatie die vrede hoog op de agenda heeft. Dan weer een paar generaties later komt toch de hebzucht weer bovendrijven.

Ik heb eens jaren terug een kaartje gevonden waar alle conficten op stonden, maar die weet ik niet meer te vinden. Daar stonden meer dan 100 conflicten op wereldwijd op jaar basis. Dat waren dan ook de binnenlandse conflicten die niet „state-based“ geclassificeerd zijn. Dat zet je toch weer even met je voeten op de grond (mij wel in iedergeval) dat we in zo‘n kleine bevoorrechte bubbel leven.

Edit: ik had dit nog gevonden, heb de bron er nog niet bij geidentificeerd maar het past wel ongeveer bij dezelfde tendens.

Recent data shows an even higher frequency, with over 165,000 political violence events recorded in a single year (July 2023-June 2024) and 59 active state-based conflicts in 2024, the most since the end of World War II

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:57

Heb het toch weer gevonden. Kwam van https://ourworldindata.org/war-and-peace

Daar kun je de variabelen op de grafieken zelf instellen (bijv. Aantal conflicten, aantal doden etc) heel confronterend als je op de kaartjes over de tijd as kijkt want dan is bijna geen enkel stukje wereld conflict vrij.

Veiligheid is ontzettend fragiel.

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:16

Niet alleen vrijheid maar zeker ook veiligheid.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:07

Baudet is geen lijsttrekker bij de volgende verkiezingen, hij is de nr. 2. Lidewij de Vos wordt de lijsttrekker.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Over links achter een betaalmuur, dit werd de vorige keer geschreven (maar toen vroeg iemand anders het ;) )

Benzz schreef:
https://archive.is/
Is al honderd keer gedeeld hier Veronica.

Als je een artikel niet kunt lezen kan je het op deze pagina opzoeken.. (via mobiel is het soms wel wat lastig, vind ik)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:13

Electra63 schreef:
Baudet is geen lijsttrekker bij de volgende verkiezingen, hij is de nr. 2. Lidewij de Vos wordt de lijsttrekker.

Zijn er nog mensen die uberhaupt stemmen op die partij?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:38

Zolang er mensen zijn die een relatie hebben met politici uit die partij, zullen ze ook stemmen hebben ) …
Ik bedoel, blijkbaar zijn er toch mensen die ze leuk vinden, dus wellicht ook mensen die dezelfde politieke voorkeur hebben?

(Ik vind beiden een beetje vreemd maar ja :Y

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:01

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Zijn er nog mensen die uberhaupt stemmen op die partij?

Zijn goed voor 4-6 stemmen volgens de peilingen. Als Ja21 veel stemmen haalt en dan PVV en SGP ? Wie weet?