Pletje123 schreef:Karl66 schreef:Pletje, hoeveel mensen zijn er hier in Nederland door een moslim vanwege hun geloof gedood? En hoeveel vanwege andere terroristische redenen?
En hoeveel mensen zijn er nou echt moslim in Nederland, hoeveel zijn dat er in pak hem beet 2050 en hoeveel daarvan zijn extremistisch in de zin dat ze te vuur en te zwaard anderen hun geloof op willen leggen?
Je gevoel is vooral op angst gebaseerd en dan vooral angst die met eenzijdige berichtgeving aangepraat wordt. Kijk je naar de feiten dan wordt het verhaal heel anders.
Hoeveel mensen er "echt" Moslim zijn in Ned en hoeveel dat er in de toekomst zijn weet volgens mij niemand. Maar dat betekent niet dat je er niet alert voor hoeft te zijn.
Ik heb inderdaad angst voor gruwelijke gevolgen van dit alles, dat geef ik toe. Dat betekent niet dat ik denk dat iedere Moslim mij wat aan zal doen. Daar geloof ik niets van, maar ik geloof wel in het groter worden van het hele probleem!! Dat er bekende Nederlanders om hun geloofsovertuigingen worden vermoord vind ik een enorme alarmbel.
Er zijn ook heel wat onschuldige mensen door de westerse mensen in irak en afghanistan vermoord. In Nederland ging het om een persoon die vermoord werd door een moslim, en daar moet meteen de hele moslim wereld onder leiden? Bij de tsunami een paar jaar geleden werd er ook door Amerika gezegd dat die mensen allemaal dood gingen doordat ze niet christelijk waren. Het is echt niet alleen maar (een paar) moslims die dit soort dingen zeggen/doen. Het is ook aanwezig in andere geloven, maar dat wil de westerse wereld ontkennen, heel zielig.