Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moli

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:04

Pletje123 schreef:
Karl66 schreef:
Pletje, hoeveel mensen zijn er hier in Nederland door een moslim vanwege hun geloof gedood? En hoeveel vanwege andere terroristische redenen?

En hoeveel mensen zijn er nou echt moslim in Nederland, hoeveel zijn dat er in pak hem beet 2050 en hoeveel daarvan zijn extremistisch in de zin dat ze te vuur en te zwaard anderen hun geloof op willen leggen?

Je gevoel is vooral op angst gebaseerd en dan vooral angst die met eenzijdige berichtgeving aangepraat wordt. Kijk je naar de feiten dan wordt het verhaal heel anders.

Hoeveel mensen er "echt" Moslim zijn in Ned en hoeveel dat er in de toekomst zijn weet volgens mij niemand. Maar dat betekent niet dat je er niet alert voor hoeft te zijn.

Ik heb inderdaad angst voor gruwelijke gevolgen van dit alles, dat geef ik toe. Dat betekent niet dat ik denk dat iedere Moslim mij wat aan zal doen. Daar geloof ik niets van, maar ik geloof wel in het groter worden van het hele probleem!! Dat er bekende Nederlanders om hun geloofsovertuigingen worden vermoord vind ik een enorme alarmbel.

Er zijn ook heel wat onschuldige mensen door de westerse mensen in irak en afghanistan vermoord. In Nederland ging het om een persoon die vermoord werd door een moslim, en daar moet meteen de hele moslim wereld onder leiden? Bij de tsunami een paar jaar geleden werd er ook door Amerika gezegd dat die mensen allemaal dood gingen doordat ze niet christelijk waren. Het is echt niet alleen maar (een paar) moslims die dit soort dingen zeggen/doen. Het is ook aanwezig in andere geloven, maar dat wil de westerse wereld ontkennen, heel zielig.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:05

Nagelbijten / Gniffelen hij heeft nu al allerlei aangiftes omdat ie die mohammed-cartoon en allerlei foto's heeft gebruikt waarvoor die geen toestemming heeft gevraagd Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:08

Anya schreef:
faye schreef:
Je hebt duidelijk zelf geen kinderen. Ik miszeg er niks mee.
.

1. je weet niets van mijn leven
2. het al dan niet hebben van kinderen gebruiken als melding om geen recht van spreken te hebben /danwel ergens geen verstand van te hebben is een ongelofelijk dom argument
3. dat zegt dan veel meer over jou dan over mij

nou klaar toch? Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:10

Pletje123 schreef:
Sorry, verkeerde woord gebruikt: niet geloofsovertuiging maar meer visie.

Nou Theo van Gogh is natuurlijk een inkopper. En al die doodsbedreigingen.

Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat er nog geen 6% aan moslims hier zijn.

Ik kan het ook niet voorstellen zeker als ik naar de cijfers van belgie zie die zijn al heel veel hoger, zonder de tienduizend illigale in antwerpen alleen al. Maar goed wat maakt het uit, het gaat over extremisme dus snap niet wat normale gelovige mee te doen hebben, dat iedereen ze bijtrekt maakt het alleen erger hoor
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-03-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:10

Moli schreef:
Er zijn ook heel wat onschuldige mensen door de westerse mensen in irak en afghanistan vermoord. In Nederland ging het om een persoon die vermoord werd door een moslim, en daar moet meteen de hele moslim wereld onder leiden? Bij de tsunami een paar jaar geleden werd er ook door Amerika gezegd dat die mensen allemaal dood gingen doordat ze niet christelijk waren. Het is echt niet alleen maar (een paar) moslims die dit soort dingen zeggen/doen. Het is ook aanwezig in andere geloven, maar dat wil de westerse wereld ontkennen, heel zielig.

Dat soort uitspraken in Amerika vind ik ook niet kunnen. Het is niet zo dat ik dat goed wil praten oid.

Daarnaast beweer ik ook niet dat de hele moslimwereld eronder moet leiden wat hier in Nederland met een bekende Nederlander gebeurt, ik wil alleen aangeven wat we erom moeten denken dat het inderdaad niet zo uit de hand gaat lopen als Wilders dat voorspelt. That's all! Het allerliefst zou ik willen dat iedereen elkaar in zijn waarde laat. Dat wil ik ook graag bij de Moslims, ik wil hen dolgraag in hun waarde laten. Echter, als zij hier nu serieus de boel gaan terroriseren dan kan ik dat gewoonweg niet meer... Geldt ook als een ander dat zou doen. Ongeacht zijn geloof of visie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:11

Of het bekende NLs zijn maakt me niet zoveel uit... hoeveel onbekende NLs hebben 'problemen' vanwege het geloof (al dan niet moslim) en ik denk dan heel voorzichtig aan bijv. eerwraak?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:11

Cer schreef:
Of het bekende NLs zijn maakt me niet zoveel uit... hoeveel onbekende NLs hebben 'problemen' vanwege het geloof (al dan niet moslim) en ik denk dan heel voorzichtig aan bijv. eerwraak?

Is dat niet alleen in Duitsland een super groot probleem?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:12

Cer schreef:

Sowieso teveel. 1 is namelijk al teveel.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:18

Ik lees bij, dus excuses als iets al gezegd is Vork
In 2006 waren er in nederland 837.000 moslims. Wel wat meer als hier genoemd worden.
Christenen lezen niet elke dag uit de bijbel, en zullen ook geen mensen willen bekeren. Je gelooft namelijk zelf, en je mag niet met je geloof te koop lopen. Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:22

Pletje, die 5,8% is een hard cijfer van het CBS, dat jij denkt dat het er veel meer zijn is een gevoel dat gebaseerd is op onevenredig grote aandacht in de media.

Maar er is dus één bekende nederlander vanwege het geloof gedood en dan praat je over iemand die extreem in zijn opvattingen was naar de andere kant.

Er is ook een bekende nederlander vermoord door dierenrechtenactivisten, zonder dat hij een extreem standpunt over dieren had. Daarnaast zijn er regelmatig aanslagen en bedreigingen vanuit die hoek. Waarom zijn we daar met z'n allen niet veel banger voor? Simpel omdat er nauwelijks media-aandacht is. Maar ondertussen is de kans dat je hier in Nederland met een aanslag van dierenrechtenactivisten te maken krijgt veel groter dan de kans op een moslimaanslag.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:22

Nou er zijn toch ook genoeg Christenen die ook proberen om iemand in het Christendom te laten geloven..
(he, kom niet lekker uit mijn woorden vandaag Nagelbijten / Gniffelen)

Ik denk dat er wel wat meer moslims zijn als hierboven genoemt.... Vraag me trouwens ook af hoe ze dat percentage berekenen. Tellen ze de hoofddoeken en oosterse mannen? Nagelbijten / Gniffelen
Neem aan dat er een hele hoop mensen rondlopen waarvan niet bekend is dat ze Moslim zijn.
Ook de Nederlandse bekeerlingen zullen daar vast niet bijgerekend zijn..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:24

Ik vond de film schokkend...
Het zijn uiteraard niet alle moslims die zo doen, maar als je alle beelden zo achter elkaar ziet schrik je er van...
Zoals dat de Holocaust als leugen wordt verteld (niet in de film, maar er zijn beelden zat waarop te zien is dat ze zeggen dat wij dat verzonnen hebben)

Tuurlijk er zijn van elke geloofs overtuiging dingen die absoluut niet kunnen. En waar ik ook absoluut niet achter sta.
Maar een klein meisje leren dat de Joden (en ik citeer) "apen en zwijnen" zijn. Vind ik ook veel te ver gaan.
Zij mogen anderen wel beledigen maar o wee, als je het woord geiten n**ker in je mond neemt.
En dat is ook absoluut beledigend, en dat moet dus ook niet gezegd worden.
Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid van beledigen.

Maar als je niet met de democratie en vrijheid van meningsuiting om kan gaan, moet je niet in het westen gaan wonen.

En dat geldt andersom ook. Als je je niet aan hun wetten, regels en geloof aan kan / wil passen, moet je niet naar een moslim land gaan.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:24

Nathalie schreef:
Nou er zijn toch ook genoeg Christenen die ook proberen om iemand in het Christendom te laten geloven..
(he, kom niet lekker uit mijn woorden vandaag Nagelbijten / Gniffelen)..

En dan nog die vreselijke jehova getuigen....voet tussen de deur enzovoort enzovoort.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:25

Mystica, 837.000 is 5,2% van 16 miljoen mensen, dus dat kan wel kloppen.

Nathalie, het CBS doet gewoon bevolkingsonderzoeken en één van de dingen die ze onderzoeken is welke geloof mensen hebben.

Marigold

eerwraak is ook in nl een probleem, en komt vooral voor onder de turken.
maar ook hiermee, je kan beter in gesprek blijven, ipv een sfeer creeëren waarin dergelijke bevolkingsgroepen zich gaan afzonderen, daar krijg je geen verandering door.

SophievdV

@Karl66: in dit topic ben ik niet de enige die dat een laag % vind.

Daarnaast heb ik nu toch al getracht uit te leggen dat het mij niet zozeer om het geloof gaat, maar om het gedrag.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:26

Karl66 schreef:
Pletje, die 5,8% is een hard cijfer van het CBS, dat jij denkt dat het er veel meer zijn is een gevoel dat gebaseerd is op onevenredig grote aandacht in de media.

Maar er is dus één bekende nederlander vanwege het geloof gedood en dan praat je over iemand die extreem in zijn opvattingen was naar de andere kant.

Er is ook een bekende nederlander vermoord door dierenrechtenactivisten, zonder dat hij een extreem standpunt over dieren had. Daarnaast zijn er regelmatig aanslagen en bedreigingen vanuit die hoek. Waarom zijn we daar met z'n allen niet veel banger voor? Simpel omdat er nauwelijks media-aandacht is. Maar ondertussen is de kans dat je hier in Nederland met een aanslag van dierenrechtenactivisten te maken krijgt veel groter dan de kans op een moslimaanslag.

Omdat die dierenrechtenactivist heeft toegegeven dat hij op kwam voor de moslims en zijn dierenrechtenactivisme dus niets met de moord te maken had. Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:27

Sundancer schreef:
Nathalie schreef:

En dan nog die vreselijke jehova getuigen....voet tussen de deur enzovoort enzovoort.

Alleen heb ik die nog niet zien dreigen met moord en doodslag Vork

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:28

Je kan het ook kleiner zien... en dan met name qua vrouwenonderdrukking. Het hoeft niet meteen de moord op een bn-er te zijn natuurlijk. Mij als vrouw beangstigd het dat er veel goed gevonden wordt in het nadeel van vrouwen, met het geloof als excuus. Ik vind dat anno 2008 echt niet meer kunnen...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:29

Sundancer schreef:
Nathalie schreef:

True, en die zijn nogverplicht om langs de deuren te gaan ook Haha! Geen idee waarom, maar meestal valt er met die mensen toch wel heel ergens anders over te praten. Je praat even over het weer, ze vragen of ze hun boekjes mogen achterlaten en ze vertrekken weer. Niets geen last van hoor Clown

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:29

Zo, ik heb helaas niet alles kunnen lezen. Wel de eerste tien blz., de laatste vijf en daar tussen om de drie pagina's.

Ik twijfel altijd of ik in dit soort topics misschien beter niet kan reageren, ik kan me nogal druk maken over dit soort onderwerpen. Maar ik las een paar dingen waar ik toch op wilde reageren.

Smurffie schreef:
de grootste delen van de bijbel zijn te bewijzen dat dit waar kan zijn. Ook de plagen, ook het verhaal van mozes.

Misschien is het voor jou te bewijzen, omdat je er toch al in gelooft, voor mij is er echt nog niet bewezen hoor. En voor een moslim zal het misschien wel bewezen zijn dat de Koran waar is.

MISTRAL94 schreef:
Maar dat mag ik ook hopen, we zitten in nederland. Ooit een kerk in een islamitisch land gezien?

Mystica schreef:
Zekers wel, in turkije staan genoeg kerken

MISTRAL94 schreef:
Oke dat wist ik niet ik ben dan ook nog nooit in Turkije geweest.

En hier is dus waar ik het vaker fout zie gaan. Gewoon roepen dat er daar toch ook geen kerken staan, terwijl mensen zich daar gewoon niet even in verdiept hebben.
Bovendien vind ik het altijd heel raar dat mensen het blijkbaar heel slecht vinden dat er in islamitische landen geen kerken staan (die er wel staan), maar wel vinden dat er in Nederland geen moskeeen gebouwd mogen worden. Beetje dubbele moraal, niet?

Die aanslagen zijn gepleegd door mensen die daarna riepen dat het in naam van de Islam was. Er zijn ook mensen die vreselijke dingen doen uit naam van het christendom, zijn nu dan ook alle christenen slecht?

Meneer Wilders is alleen de hele tijd bezig om een grote tegenstelling neer te zetten tussen 'hullie' en 'wij'. En maakt daarmee het probleem alleen maar groter. Als mensen denken dat alle moslims eng zijn omdat een klein groepje vreselijkdingen doet, moeten ze hier even over na denken:
Met enige regelmaat worden er mannen opgepakt in landen als Thailand die daar sex komen hebben met kleine jongetjes. Een redelijk deel van die mannen is Nederlands. Zien we nu voortaan alle nederlandse mannen als verdachte pedofielen? Niet he?
Er worden ook regelmatig nederlanders gepakt voor drugssmokkel. Nou, bij deze zijn jullie allemaal potentiele bolletjesslikkers voor mij.

Juist door het wijzen en het heel hard roepen dat een hele groep slecht is versterk je het probleem. Mensen die niet willen snappen hoe dat werkt raad ik aan om het boek The Wave te lezen van Morton Rhue. Dan wordt je een hele hoop duidelijk over hoeveel invloed woorden kunnen hebben.

En voor de mensen in dit topic die zeggen dat ze na het kijken van Fitna ineens anders tegen moslims aankijken en er bang voor zijn: doe alsjeblieft een beetje normaal zeg. Gewoon zelf na blijven denken en in de gaten houden dat een kleine groep die zegt te handelen uit naam van een geloof niet model staat voor een hele grote groep die datzelfde geloof op een andere manier interpreteerd.

En anders even de documentaire kijken van Louis Theroux over de family Phelps (zoek op youtube naar Theroux, most, hated, Phelps) en dan kun je gelijk even de conclusie trekken dat christenen ook eng zijn.

Ik zil nog veel meer zeggen, maar kom nu niet goed uit mijn woorden. Dus ik houd maar op.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:30

Karl66 schreef:
Mystica, 837.000 is 5,2% van 16 miljoen mensen, dus dat kan wel kloppen.

Nathalie, het CBS doet gewoon bevolkingsonderzoeken en één van de dingen die ze onderzoeken is welke geloof mensen hebben.

idd Ja

Wat betreft het cbs, volgens mij is er niets waar ze geen statistieken over maken. Clown Werkelijk, je kunt het zo gek niet verzinnen. Huilen van het lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:30

Mystica schreef:
Omdat die dierenrechtenactivist heeft toegegeven dat hij op kwam voor de moslims en zijn dierenrechtenactivisme dus niets met de moord te maken had. Knipoog

Dus als de moslimextremisten zeggen dat ze opkomen voor madeliefjes, moeten we met z'n allen opeens bang worden voor madeliefjes en die met z'n allen uit de grond gaan trekken?

Het gaat niet om de reden die hij gaf maar de extremistische hoek waar hij vandaan komt die weinig problemen met geweld tegen anderen heeft.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:34

goedemorgen allemaal Haha! wat een pagina's....ik ga maar eens bijlezen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:35

Misschien die uitspraak eens in een andere context plaatsen? Iedereen weet namelijk dat die madeliefjes geen vin kunnen verroeren. Knipoog