Nathalie schreef:Als iemand mij komt vertellen dat hij een hekel heeft aan de Islam, geen probleem, is je goed recht. Maar dan moet je me wel uit kunnen leggen wáárom. En is dat niet in elke discussie zo? Je gaat je niet mengen in een discussie als je ook niet uit kunt leggen wáárom je dat vindt of denkt. Zo hoort dat. Je kunt niet emt uitspraken gaan gooien als je er niks vanaf weet.Maar in discussies over welk geloof dan ook, kan dat ineens wel.
Dan kunnen mensen die er amper iets over weten zich er wel in mengen.
Je kan dat ook anders aanpakken. Ipv zeggen dat je de Islam stom vind, terwijl je niet weet wat de Islam eigenlijk inhoudt, kun je ook eens vragen 'Goh, wat is de Islam eigenlijk?' en zo eens kijken of je het nog wel zo stom vindt...... Want de Islam is gewoon een erg mooi geloof.
precies..
de mensen met de meeste commentaar en kritiek(onderdrukking, mannen zijn beter, geweld, extremisme, homo's) kennen volgens mij de Islam niet. misschien enkel van de tv, van de kranten, van het 1e gezicht op straat, van de verhalen en whatever,(en daar kan je niets aan doen, afkeer is het gevolg van onwetendheid en onze media.).. maar ik kan niet geloven dat de Islam van dichtbij is meegemaakt. (maar ik kan er naast zitten.)
maar zoals al is gezegd. als je het niet weet, vraag het. ga niet van die rare dingen typen vol met oordelen. dan word het een hele ongezellige actie reactie.. schieten we niets mee op