Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:12

En als die vervelende gevolgen en dreigingen nou alleen naar Wilders waren ofzo..
Maar hij brengt hier gewoon heel Nederland mee in gevaar! Straks vallen er onschuldige slachtoffers alleen maar om dit...

Het schokte mij ontzettend om in de krant te zien dat de Nederlandse vlag in Pakistan werd verbrand.. Dit gaat niet meer om Wilder alleen, heel Nederland wordt hier in de ogen van veel anderen op gepakt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:15

Wilders brengt Nederland niet in gevaar.......... Wilders oefent slechts zijn vrijheid van meningsuiting hier uit......... Het zijn een handvol idioten die menen dat Wilders dit niet mag zeggen die Nederland in gevaar brengt.

NOgmaals als dit een film was geweest over homo´s, cristenen of weet ik veel meer, wat mij betreft Belgen......... dan was er niets aan de hand, slechts een demonstratie

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:32

KiWiKo schreef:
Violaaa schreef:
Sorry hoor maar die Wilders had het kunnen verwachten!
(en dat deed hij ook) De film was net 'bekend' en hij liep al met tig body guarts .. En tuurlijk is het een vrij land en mag je je mening uiten, maar als je het over de Islam gaat hebben moet hij de gevolgen weten.

Kijk en dat is dus het probleem, zou Wilders zo een film over het cristendom, jodendom of wat mij betreft homofielen maken.... dan zullen er geen groteren gevolgen zijn dan een demonstratie Lachen

Nu staat de wereld te beven in zn schoenen.............. en DAT is het probleem.

Niemand heeft nog de film gezien, maar de dreiging is al alom aanwezig.. Geen moslim die mij dat kan uitleggen/rechtvaardigen, behalve dat Wilders dit dan maar niet moet doen........

Nederland .... vrijheid van meningsuiting, behalve als het over de Islam gaat.... dan mag je vooral niks zeggen hoor, want voor je het weet blazen "ze" Pernis op...

Er zijn Moslims die er extreem op reageren maar er zijn er oh zo velen die hun schouders erbij ophalen en gewoon denken, de beste man is gewoon een beetje gek geworden.
Ik praat dagelijks met verschillende Moslims en ja we komen ook wel eens op Wilders, in mijn omgeving is er dus niet één persoon die er niet van kan slapen en die er dus echt kwaad over is.
Zij hebben stuk voor stuk zoiets van, laat die man maar als dit is wat hij zo graag wil. Diezelfde mensen zijn het stuk voor stuk niet eens met praktijken van bijv Al Qaida of Osama BinLaden of weet ik veel wie. En daar zitten ook érg strenge moslims bij hoor. Ja Maar ik heb nog NOOIT iemand gesproken die denkt van JA! Dat is een goede actie van Osama! (bijv)
Ze vinden het állemaal zéér en zéér triest dat iemand zulke praktijken uithaalt in de naam van Allah. Dat moet niet kunnen. Maar daar kunnen wij niets aan doen. Wij kunnen niet zorgen dat dat stopt. Hoe graag we dat zouden willen. Want een persoon als Osama is geen moslim. Is gewoon een persoon dat totaal doorgedraait is. Maar iemand als dat heeft het recht niet om zich een moslim te noemen. Maar jammer dat zo'n persoon zich wel uit in de naam van de Islam. En zo denken alle mensen dat dat de Islam een agressief geloof is. Dat het is toegestaan uit te moorden etc. Nee dat is het niet!!!! Dat ziet die idioot die dat doet, hij ziet dat zo. En daarom is hij in mijn ogen (en velen ogen met mij!) geen oprechte Moslim.
Daar kunnen wij eerder héél erg kwaad om worden dan om zo'n stomme film van Wilders.

Van mij mag die film komen hoor, ik ben erg benieuwd wat er in staat. Wel vind ik dat meneer Wilders gewoon een beetje doorgedraait is. Nagelbijten / Gniffelen
Maar die film, het is zijn goed recht, maar ik ben zelf gewoon bang dat er dingen in de film komen die niet kloppen. Want ik vraag me af hoeveel meneer Wilders nou precies over de Islam weet.
Ik ben bang dat hij zijn best heeft gedaan om de Islam in een slecht daglicht te zetten. En ja dan vind ik het wel beledigend.
Maar ik oordeel niet over de film voordat ik hem daadwerkelijk gezien heb.
Wel vind ik dat Wilders het wat rustiger aan mag doen. Soms heb ik het idee dat hij toch echt doordraait hierin.

En wat betreft over het vrijheid van meningsuiting. Dat er niks over de Islam gezegd mag worden. Dat is ook niet zo.
Van mij mag jij zeggen wat je vind. Maar doe dat wel op een normale manier.
Veel mensen die tegen de Islam zijn weten er punt 1 eigenlijk niets vanaf. Roepen maar wat zij denken dat het geloof inhoud.
9 van de 10 keer klopt er dus niks van maar je kunt ze ook niet het tegendeel vertellen.
In discussie gaan met iemand die tegen de Islam is, doe ik graag, maar is 9 vd 10 x zinloos. Want zij kunnen zich niet inleven in jou gedachtengang.
Een discussie met iemand die zich heeft verdiept in verschillende geloven waaronder de Islam. Dat is een leuke discussie. Want zo'n persoon weet 9 vd 10 keer wél waar hij het over heeft.
Maar een discussie met iemand die er gewoon niets van weet, is toch nutteloos?

Op bokt ga ik toch ook niet mee in een discussie over hoe je je paard het best kunt rijden, simpelweg omdat ik niet vind dat ik daar genoeg over weet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:36

kunnen de moslims(radicale)zich wel inleven in ons dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:55

Ik snap jullie best maar ik vind dat het wel een beetje minder kan. Ik zie in dit topic genoeg rustige reacties wat ik erg goed vind. Maar soms merk je gewoon dat iemand er niks over weet en daardoor bang is van de Islam.

Net zoals de reactie van iemand eerder in dit topic dat als haar kinderen zouden bekeren ze zou gaan denken wat ze fout had gedaan in de opvoeding.

Zo'n opmerking schiet bij mij wel een beetje in het verkeerde keelgat.
Nu ken ik die persoon niet dus daar ga ik niet over oordelen.
Maar ik heb opmerkingen als deze vaak te horen gekregen en het zijn áltijd mensen die gewoon niet weten wat de Islam is. Het zijn altijd mensen die denken als mijn dochter bekeert tot de Islam wordt ze geslagen, moet ze een hoofddoek om, mag ze 3 meter achter haar man gaan lopen en ga zo maar door.

Ik ben ontzettend gelukkig sinds ik geloof. Mijn leven is ontzettend verandert.
Geslagen ben ik nooit. Ik loop hand in hand met mijn (moslim) vriend. We doen samen het huishouden. We werken samen. Ik draag geen hoofddoek en mijn vriend zal me dat ook nooit opleggen, net zoals mijn (redelijk strenge) schoonfamilie.
Er is niemand die mij dingen voorlegt. Ik doe iets omdat IK het wil. Dat is MIJN keus en niet de keus van iemand anders.

Het geluk van jou leven ligt in jou eigen handen. Niemand heeft het recht om jou ongelukkig te maken.

Maargoed, om even terug te komen op je vraag.
In Nederland is het vrij normaal om angst te hebben voor iets wat je niet kent. Wat de boer niet kent eet ie niet. Knipoog
Maar het is oh zo jammer als mensen die 0,0 van de Islam afweten zich mengen in een discussie, omdat ze de marokkaanse buurman zijn vrouw hebben zien slaan. Dat mag dan in de Islam.
Nee dat mag niet! Geweld is niet goed.
Als de Nederlandse buurman zijn vrouw slaat is er geen geloof in het spel. Doet deze dat omdat hij een kronkel in zijn kop heeft.
Als de Marokkaanse buurman het doet zal het wel uit naam van de Islam zijn.

En zulke dingen vind ik gewoon jammer.
Ik heb respect voor mijn medemens, ongeacht ras, geaardheid, geloof enz enz....
Ik heb respect voor alles en iedereen, zolang zij respect hebben voor mij.
Als iemand mij de rug toekeert omdat ik geloof in de Islam, dan verdient die persoon ook geen respect van mij.

We zijn allemaal mensen met een hart en organen. Ons lichaam zit het zelfde in elkaar. We vinden het allemaal fijn om met respect behandelt te worden.
Maar helaas krijg je niet dat respect van iedereen.

Als iemand mij komt vertellen dat hij een hekel heeft aan de Islam, geen probleem, is je goed recht. Maar dan moet je me wel uit kunnen leggen wáárom. En is dat niet in elke discussie zo? Je gaat je niet mengen in een discussie als je ook niet uit kunt leggen wáárom je dat vindt of denkt. Zo hoort dat. Je kunt niet emt uitspraken gaan gooien als je er niks vanaf weet.
Maar in discussies over welk geloof dan ook, kan dat ineens wel.
Dan kunnen mensen die er amper iets over weten zich er wel in mengen.
Je kan dat ook anders aanpakken. Ipv zeggen dat je de Islam stom vind, terwijl je niet weet wat de Islam eigenlijk inhoudt, kun je ook eens vragen 'Goh, wat is de Islam eigenlijk?' en zo eens kijken of je het nog wel zo stom vindt...... Want de Islam is gewoon een erg mooi geloof.
Net zoals het Christendom, en net zoals meer geloven.
Ik heb respect voor iedereen en dus ook voor elk ander geloof. Want ik denk dat alleen het geloven al iets moois is. Het geeft je een doel in je leven, het kan je dat steuntje in je rug geven. Ik kan net zo goed blij worden van iemand die zich helemaal in het Christendom gevonden heeft, dan van iemand die zich helemaal in de Islam gevonden heeft.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:12

Everest schreef:
Het schokte mij ontzettend om in de krant te zien dat de Nederlandse vlag in Pakistan werd verbrand.. Dit gaat niet meer om Wilder alleen, heel Nederland wordt hier in de ogen van veel anderen op gepakt..

zoals ik al eerder in dit topic heb benoemd.

100 mensen in pakistan deden dit op de 160 miljoen inwoners die daar zijn!!!!
dan krijg je zoeiits als, *even grof gokken* 0.0000016% van de bevolking ...

nou ik kan me er niet druk over maken..

als je dit al schokkend vind,.. weet je wel wat er in de wereld aan de gang is?? daar word nederland echt dom van gehouden hoor, maar het is vreselijk.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:23

Nathalie schreef:
Als iemand mij komt vertellen dat hij een hekel heeft aan de Islam, geen probleem, is je goed recht. Maar dan moet je me wel uit kunnen leggen wáárom. En is dat niet in elke discussie zo? Je gaat je niet mengen in een discussie als je ook niet uit kunt leggen wáárom je dat vindt of denkt. Zo hoort dat. Je kunt niet emt uitspraken gaan gooien als je er niks vanaf weet.Maar in discussies over welk geloof dan ook, kan dat ineens wel.
Dan kunnen mensen die er amper iets over weten zich er wel in mengen.
Je kan dat ook anders aanpakken. Ipv zeggen dat je de Islam stom vind, terwijl je niet weet wat de Islam eigenlijk inhoudt, kun je ook eens vragen 'Goh, wat is de Islam eigenlijk?' en zo eens kijken of je het nog wel zo stom vindt...... Want de Islam is gewoon een erg mooi geloof.

precies..

de mensen met de meeste commentaar en kritiek(onderdrukking, mannen zijn beter, geweld, extremisme, homo's) kennen volgens mij de Islam niet. misschien enkel van de tv, van de kranten, van het 1e gezicht op straat, van de verhalen en whatever,(en daar kan je niets aan doen, afkeer is het gevolg van onwetendheid en onze media.).. maar ik kan niet geloven dat de Islam van dichtbij is meegemaakt. (maar ik kan er naast zitten.)

maar zoals al is gezegd. als je het niet weet, vraag het. ga niet van die rare dingen typen vol met oordelen. dan word het een hele ongezellige actie reactie.. schieten we niets mee op

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:23

geerke schreef:

weet ik niet, want ik ken geen radicale moslim Clown

ken iemand anders er 1??

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:28

Ik ken ook geen radicale moslim. Dus helaas. Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:49

Maar waarom mag je niets negatiefs zeggen over de islam? Het geloof is niet alleen maar mooi. De goede mensen doen het goed, en de slechte leggen het op de manier uit zoals hen dat uitkomt. Maar je kunt niet doen alsof het slechte niet bestaat. Je kunt niet zeggen dat omdat iemand jouw ideeën niet deelt dat hij of zij er niets vanaf weet? Iemand kan ook beslissen dat hij of zij het prima vind zo.

In ons dorp was ook een über Christelijke man (de hoofdmeester Knipoog ) die sloeg ook zijn vrouw en vond dat alle meisjes naar de huishoudschool moesten omdat ze toch achter het aanrecht belandden. Dat is ook te gek voor woorden, maar gelukkig wel al 20 jaar geleden. Dat is ook fout, maar hij hangt zijn ideeën wel op (of verschuilt zich achter) aan zijn geloof. En dat het ik op zulke geloven tegen. Ja, en dat verpest het voor de mensen die het goed doen. Mijn schoonouders zijn ook gelovig en hele fijne mensen, warme mensen die veel voor anderen overhebben. En toch blijft het geloof mij een nare bijsmaak geven. En ja, dat komt door de kleine groep die het verpest.

Zo ken ik ook diverse moslims, hele leuke jongens en meisjes, maar toch altijd behebt met rare en ook ouderwedse ideeën. Ik noem een voorbeeld: Een discussie over de oorsprong van het leven, erg interessant, je beide geleerde dingen uitwisselen, mondde uiteindelijk uit in een rare situatie. De jongen die iedere week met me mee reed wilde ineens niet meer meerijden omdat ik volgens de imam een slechte invloed op hem had. Terwijl we zulke leuke gesprekken hadden in de auto. Dit vond hij zelf ook interessant gaf hij aan. Hij vertelde over zijn thuissituatie, hoe hij was opgegroeid, hoe hij zijn toekomst zag enzovoort. En ik vertelde hetzelfde over mijn situatie en dat was erg leuk. Maar ineens niet meer mogelijk zomaar. En dat geeft mij zo´n eng gevoel dat iemand ineens niet meer zelf nadenkt, maar als gehersenspoeld verder gaat.

En ja, ik ken meerdere moslims, ik kom oorspronkelijk uit een plaats waar veel nationaliteiten wonen, en zeker veel moslims. Ze zaten bij me op school en we gingen samen uit. Ik kwam daar thuis of bij hen in de zaak. En met die ervaringen op zak zeg ik, laat maar. Dus je kunt wel zeggen dat ik oordeel vanuit een situatie van onkunde, maar dat is niet zo. En ik heb helaas te veel nare dingen meegemaakt om er nog zo vrolijk over te kunnen oordelen. Het hoeft voor mij niet meer. Ik vind dat Nederland al te veel van haar eigen cultuur heeft laten varen. En wat mij betreft wordt dat dus direct teruggedraaid. We gaan hier dus niet zitten sidderen omdat een aantal mensen zich bij voorbaad al beledig voelen over een filmpje... dat nog niet uit is en dat misschien wel waarheden laat zien? Of niet? Wat maakt het uit?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:12

sflj schreef:
en waar heeft ie het over Wilders met z'n filmpje?
Dus hoezo brengt Wilders ons daarmee in gevaar?
En aangifte doen? Dat snap ik al helemaal niet, heb jij die film al gezien dan?

Wilders komt niet voor in osama's speech, Osama is geen domme man, hij spreekt niet over een film die hij niet kent.. hij spreekt over die deense prenten. Ik vermoed dat de film beledigender zal zijn dan die prenten.

Kijk alleen al naar het promotie filmpje van de PVV... zoiets van.. Wil u ook minder betalen, minder criminaliteit en minder islaam...

Aangifte doen ja! Voor meer geinterresseerden: http://www.nederlandbekentkleur.nl/petitie.html

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:13

ja ieder huisje heeft zijn kruisje..
jij praat over moslims..

ik over de Islam.

misschien heb je moslims van dichtbij meegemaakt. (ben je ook met hun ouders en de imam in gesprek gegaan? of is het alleen maar horen en zien geweest?) de islam is een religie. moslims zijn mensen die deze religie aanhangen.

ik heb ook genoeg om mijn heen meegemaakt waardoor ik kan zeggen: ho maar, voor mij geen ongelovig leven meer vol alcohol, seks, geweld, liegen en schelden blablabla.

maar dit zeg ik niet omdat er ook zeker fatsoenlijke ongelovigen bestaan..

onder ieder volk zitten rotte appels. we zijn allemaal mensen..en allemaal nederlander. ik vind het juist mooi aan nederland dat er zoveel diversiteit is. de nederlandse cultuur is veranderd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:16

Daphnezz schreef:
sflj schreef:
en waar heeft ie het over Wilders met z'n filmpje?
Dus hoezo brengt Wilders ons daarmee in gevaar?
En aangifte doen? Dat snap ik al helemaal niet, heb jij die film al gezien dan?

Wilders komt niet voor in osama's speech, Osama is geen domme man, hij spreekt niet over een film die hij niet kent.. hij spreekt over die deense prenten. Ik vermoed dat de film beledigender zal zijn dan die prenten.

Kijk alleen al naar het promotie filmpje van de PVV... zoiets van.. Wil u ook minder betalen, minder criminaliteit en minder islaam...

Aangifte doen ja! Voor meer geinterresseerden: http://www.nederlandbekentkleur.nl/petitie.html

deze site had ik al eerder op bokt gezet Haha!
hihi grappig.

ik heb met 1 van deze mannen (mohamed sini) gewerkt. vandaar.. ik vind het ook mooie titels:
nederland bekent kleur

of bv, benoemen en bouwen. daar hebben we toch meer aan lijkt mij.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:17

Nathalie schreef:
Ik ken ook geen radicale moslim. Dus helaas. Knipoog

oew dat had ik niet van je verwacht Vork

ze zijn zo populair in nederland, je zou toch denken dat mensen hen kennen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:20

Voor al die mensen die maar roepen dat Wilders mag zeggen wat hij wil even dit stukje uit de NRC van vanmorgen.
Op TV zei een kamerlid ook dat Wilders heel veel dingen roept in de Kamer waar hij juridisch onschendbaarheid is, maar wel als er camera's bij zijn.
Dit samen met het feit dat hij iedere dialoog weigert maakt wel degelijk dat zijn uitspraken weinig met vrijheid en democratie te maken hebben.

Man opgepakt wegens discriminatie joden
ANP
Amsterdam, 24 maart. De Amsterdamse politie heeft zaterdag tijdens de demonstratie Nederland Bekent Kleur een man aangehouden wegens discriminatie. Dat heeft de organisatie vandaag laten weten en de politie bevestigt dit. De man in kwestie had uitspraken van Geert Wilders verzameld en die op een pamflet gezet. Daar waar in de teksten 'islam' of 'moslims' stond, had hij dat veranderd in 'Jood' of 'Jodendom'.

De politie heeft de man meegenomen voor verhoor en hem heengezonden met een proces verbaal. Het is nu aan het Openbaar Ministerie om al dan niet over te gaan tot vervolging.

Bij de politie heeft de man aangegeven dat hij een proefproces wil uitlokken.

Nederland Bekent Kleur hoopt dat de arrestatie van de man aanleiding is om actie te ondernemen tegen Geert Wilders ,,en andere PVV'ers, die dezelfde uitspraken hebben gedaan''.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:29

haha zo echt slim.. ik moet er wel om lachen eigenlijk, maar eigenlijk is het nogal een triest verhaal Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:31

jameyskatje schreef:
geerke schreef:

weet ik niet, want ik ken geen radicale moslim Clown

ken iemand anders er 1??

Lopen hier in belgie antwerpen genoeg rond Lachen
Daarom ben ik vrij zeker dat hier geen aanslagen gaan gebeuren Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:36

wat zijn dat dan voor gasten die de nederlandse vlaggen verbranden?vredelievende moslims?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:38

Ik heb toch maar steeds het idee dat die hele film een 1 april grap is Lips are sealed

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:41

Met dat vlaggen verbranden ben ik het ook niet mee eens. Niemand zegt hier dat die personen goed bezig zijn.
Maar zoals Jameyskatjuh al zei. Dat zijn misschien 100 mensen op de 160 miljoen inwoners. 100 mensen op waarschijnlijk 160 miljoen moslims. Zegt dat dan wat over de Islam? Nee dat zegt wat over die personen op zich. Zij doen dat, niet de Islam.

Enne Kimmes, dat idee heb ik ook heel erg hoor! Die film had er allang kunnen zijn als die film er ook écht was.....

Enne dat nieuwsbericht. Waarom wordt iemand die notabene dezelfde uitspraken doet als Wilders maar het woord Moslim in Joden verandert wel opgepakt, maar mag Wilders dat wel allemaal zeggen? Dat vind ik dan een beetje krom.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:47

het onderwerp joden ligt nogal gevoelig....zoals iedereen weet hebben ongeveer 13 miljoen joden totaal het leven gelaten...
overgens is dat het begin van al het zeer,israel.....je zal maar palestijn zijn en er komen een paar gekken neerstrijken in je land en zeggen dat het het beloofde land was....als we dat nu eerst eens oplossen,israel je terugtrekken uit de palestijnse gebieden,dan denk ik dat er heel veel moslims blij zijn...dat is volgens mij de oorsprong van alle problemen van nu...
Jameyskatje@ heb ik niet een heel klein beetje gelijk?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:48

Nathalie schreef:
Enne Kimmes, dat idee heb ik ook heel erg hoor! Die film had er allang kunnen zijn als die film er ook écht was.....

Precies. Ik heb nog niets gehoord over waar hij is opgenomen en wie er in spelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:55

geerke: Wanneer de moslims, zoals jij alle inwoners van Arabische landen betitelt, zich echt druk zouden maken over de Palestijnen, had Israel allang niet meer bestaan.
Het zijn allemaal voorwensels voor totalitaire regiems, zoals Iran om zich te gedragen zoals ze zich gedragen.

Het roepen van een stel arme opgezweepte sloebers in een stad, is heel wat anders dan de wereldpolitiek die om geld en macht gaat en die die arme sloebers graag inzetten voor hun eigen doel.

Ik heb al een paar dagen geleden opgemerkt dat Wilders waarschijnlijk als een gek een filmpje in elkaar aan het knutselen is om niet helemaal in zijn hemd te staan Haha! .

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:00

@ geerke.

ja palestina mag idd bevrijd worden wat mij betreft. ik word ook zo boos wanneer ik op het nieuws zie dat israel is aangevallen, dat je daar een uitgebreide documantaire over krijgt en dat er vervolgens in 1 zucht word gezegd: israel heeft palestina gisteren eerder gebombardeerd hierbij zijn zoveel slachtoffers omgekomen..

nee wat er in palestina gebeurd is niet normaal en ik vind het erg dat wij het echte nieuws niet te zien krijgen.

palestina kan daar zeker een reden van zijn, maar net zoals irak die kan dat ook. ik denk dat het het totaalbeeld is. het westen denkt dat ze modern en ontwikkeld zijn. dat zal allemaal wel. het zijn 2 werelden van verschil. maar het midden oosten bevat wel de olie en wij willen het hebben. (en andere dingen)

ik denk dat het komt doordat de Islam de jongste monotheistische religie is.

de christenen en katholieken en alles hebben het niet makkelijk gehad vroeger. denk aan de tijd van willem van oranje enzo.

de joden kwamen aan de beurt in de 2e wereldoorlog.

nu komt de Islam denk ik. ik denk dat we hier doorheen moeten zegmaar.
alleen de tijden zijn veranderd, de oorlog van nu is heel anders. veel enger vind ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:06

Nou het meeste racisme in belgie en nederland is toch tegen de joden hoor, maar daar horen we maar vrij weinig van..... Ook al heeft dit een enorme negatieve invloed op de economie zeker in belgie.
Dat is een even grote politieke zet van links