Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:wie bepaald dat je de bijbel niet letterlijk MOET nemen :S jij? misschien bedoelde je het niet zomaar had dan gezegd: 'ik vind niet dat de bijbel letterlijk genomen moet worden' dat klinkt toch iets netter vind ik.
ik vind dat je er rekening mee moet houden dat hier waarschijnlijk ook mensen zijn voor wie de bijbel wel een letterlijk iets is en zeer belangrijk in hun leven. zijn die er trouwens??
Miska schreef:Ik vind de bijbel ook interessant ook al heb ik m nooit echt helemaal gelezen, maar wat mensen mij erover verteld hebben en door ervaringen te delen met anderen, ben ik heel wat wijzer geworden wat dat betreft.
Nu ben ik ook van mening dat je het echte leven niet leert vanuit een boek, maar door persoonlijke ervaringen.
Het kan je wel bijstaan in zowel leuke als moeilijke periodes van je leven, omdat het een bepaalde rust geeft.
Dat maakt het ook zo leuk!
In mijn ogen is het juist ook goed om met elkaar ervaringen en visies uit te wisselen, zodat je samen tot 1 geheel kunt komen.
Ook al deel je niet geheel dezelfde visie erover, dat kan ook gewoonweg niet omdat we allemaal een eigen unieke persoonlijkheid hebben.
Het jammere er aan is, dat wij als mens zijnde nog niet de insteek hebben gevonden om in vrede en harmonie met elkaar te kunnen leven, zonder elkaar de hersens in te slaan wat dat aangaat.
Dan zouden er ook geen oorlogen meer gevoerd worden, dan deden mensen geen zelfmoord-acties.
Alles zou dan vredevol en harmonieus zijn hier op aarde hetgeen waar die ooit voor bedoeld was.
We zijn de aarde zodanig aan het verwoesten, dat er straks geen leven meer mogelijk is voor onze nabestaanden.
Daarom denk ik dat je niet moet gaan uitvechten of een ander moet gaan overtuigen van jouw waarheid, want wat schiet je er mee op?
Verbeter de wereld begin bij jezelf!
De splinter in andermans oog is altijd veel groter dan de balk in je eigen oog.
Eerlijk kijken naar jezelf en neem andermans visie in overweging en haal er voor jezelf uit waar jij wat mee kan en laat een ander erom in zijn waarde. Respect!
Dat er vreselijke dingen gebeuren in de wereld is eenmaal zo.
Hoe meer je er tegen vecht, hoe minder je oplost.
Mensen zullen zelf tot inzicht moeten komen, niet door middel van dwang, maar door wederzijds respect.
Ook al is het in jouw ogen 'slecht' wat er gebeurd.
Zolang jij zelf mensen probeert te dwingen, dan hou je het cirkeltje rond.
Sta je met een open hart in de wereld zonder een ander te veroordelen, zul je zelf ook niet veroordeeld worden.
Het zegt meer over degene die het alsnog doen, omdat ze in jouw een lichtje zien schijnen, waar ze bang voor zijn.
Omdat je hun eigen tekortkomingen en onhebbelijkheden spiegelt, waar ze niet naar willen kijken.
In hun hart voelen ze dat licht ook wel schijnen, maar ze leven liever in die duisternis die voor hun zo vertrouwd is.
Dat is ook de reden dat Jezus gekruisigd werd, de mens heeft angst om dat licht te laten stralen in zijn volle glorie!
Angst voor het onbekende, terwijl we allemaal die Goddelijkheid in al onze cellen bezitten.
Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Als je écht vanuit je innerlijke licht straalt, neem je mensen mee in die lichtbundel en vinden het daarom aangenaam fijn om in jouw bijzijn te verblijven.
We zijn tenslotte allen één!
Daarom geloof ik ook in reïncarnatie, we krijgen steeds weer de kans om opnieuw te gaan ervaren hoe je het snelst naar die Goddelijke ervaring komt.
Net zo lang totdat je alles doorlopen hebt en niet meer terug hoeft.
Je kunt namelijk niet alles in 1 leven ervaren, daarvoor is het tekort.
Omdat wij als mens zijnde dingen gecreeërd hebben, waardoor wij niet langer dan een aantal aardse jaren leven.
We roken, drinken alcohol en vergiftigen ons lichaam met allerlei onnatuurlijke producten die ons leven verkorten en vinden het gek dat er ongeneeslijke ziekten ontstaan die we weer met vergiftigende medicijnen proberen op te lossen.
Het vlees dat we eten wordt bewerkt en we voeren die dieren allemaal genetisch gemanipuleerd materiaal en maken de leefomstandigheden voor de dieren zo onnatuurlijk bruut dat het niet gezond kan zijn.
Ook al onze groenten bespuiten we met chemische middelen, om maar meer te kunnen produceren terwijl er in wezen genoeg is voor de hele wereld, als we ons politieke beleid maar aan willen passen.
En toch blijven we van al die ongezonde dingen eten, consumeren we al die lelijkheid die niet ten goede gaat van ons Goddelijke lichaam.
Dan durven wij ons nog te verbazen, hoe dat allemaal kan gebeuren.
Alles in je leven neem je namelijk mee, alle ervaringen, alle informatie, zelfs als je 'dood' gaat, het wordt opgeslagen in al je cellen, in de energie die alles omgeeft.
Daarom hoef je het je alleen maar te herinneren en God begeleid je daarbij door dingen in je leven aan te reiken zodat je steeds dichterbij jezelf kunt komen. Lees dichterbij God.
Daarom is de één ook verder in zijn ontwikkeling dan de ander, het maakt een ander niet minder integendeel, ieder is op zijn eigen quest in het leven met uiteindelijk hetzelfde doel. God te ervaren.
Dat neemt niet weg, dat het de bedoeling is om gewetenloos in de wereld te staan. Integendeel.
Degene die dat wel zijn, zijn in mijn ogen dan ook nog niet erg ver ontwikkeld.
Die komen er uiteindelijk ook wel, maar het doel is ook denk ik, hoe jij daar tegenover staat zonder een ander te veroordelen.
Het draait allemaal om innerlijk inzicht, hoe je het beste voor jezelf en de aarde moet leven.
Maar als we doorgaan zoals we nu bezig zijn, zal er straks geen aarde meer zijn en daar heeft God de wereld niet voor geschapen.
Dan valt er niet meer te reïncarneren, dan heeft ons bestaan totaal geen zin meer, daarom is het belangrijk om er -nu- wat van te maken.
Daarom zullen veel mensen ook niet in reïncarnatie geloven omdat ze voelen dat we op deze manier een einde aan ons eigen leven maken.
En dat we maar 1 leven hebben en misschien is dat ook wel zo en kun je het zien dat wij verder leven in de wonderlijke creatie genaamd het nageslacht, die wij weer de dingen hebben laten ervaren zoals wij dachten dat het hoorde te zijn.
Maar zonder aarde zullen wij ook niet meer voort leven en kunnen we ook niet toekijken vanuit de hemel en in nagedachtenis van onze kinderen zijn.
Miska schreef:Dat zou wel eens een boek van Neale geweest kunnen zijn!
Welke boeken ben je nu aan het lezen dan?
Miska schreef:Dat klopt ook wel wat je zegt, wat betreft het natuurlijk evenwicht en overbevolkt raken van de wereld, maar ik ben van mening dat genetisch gemanipuleerd voedsel en groenten met chemische bestrijdingsmiddelen -niet- gezond kan zijn.
Zeker niet -natuurlijk- in ieder geval!
Het eten van veel vlees veroorzaakt kanker, dat is wetenschappelijk al aangetoond, ook roken veroorzaakt kanker.
De chemische bestrijdingsmiddelen worden opgenomen door de planten die je er écht niet afwast.
Het genetisch manipuleren van voedsel als zowel het klonen van mensen en dieren ed, is in mijn ogen écht niet goed.
Waarom zou je de wonderlijke creatie van God willen aanpassen en veranderen?
Hoe denk je trouwens dat er gekke-koeien ziekte, varkenspest, kippenpest, mond-en-klauw zeer ed veroorzaakt wordt?
Niet door een natuurlijke selectie, maar omdat wij de dieren op een onnatuurlijke manier huisvesten en ophokken, maken wij de leefomstandigheden zo slecht, dat het niet raar is dat er van deze ziektes in de wereld komen.
De meeste mensen vinden het vervolgens doodnormaal om dit te consumeren, maar dat is gewoon niet gezond.
Ook al worden de 'gezonde' dieren uit voorzorg gedood.
Vlees wordt over geproduceerd en al onze restanten aan voedsel wordt weggegooid, maar in landen waar geen welvaart is komen ze om van de honger.
Beetje omgekeerde wereld hé?! Maar nadenken, ho maar!
Bovenal zijn het ook nog eens de keuzes van de overheid die ons worden opgedrongen.
Wat een beleid voering! Groter, meer en sneller!
Alleen om niet te willen inleveren op onze welvaart.
Nou ik wil daar niet aan mee doen en zover ik daar een keuze in heb, ga ik daar bewust mee om, want wat je koopt daar doe je aan mee.
Vervolgens kiezen we er zelf voor om op een kluitje te gaan wonen wat ook niet gezond is, door alle uitstoot gassen van het gebruik van auto's, producerende fabrieken ed, en dan nog verbaasd zijn dat de kans op besmetting vergroot wordt.
Het is niet zo raar dat die virussen en bacteriën kunnen overleven in deze omstandigheden.
Dat neemt overigens ook nog niet weg, dat het de bedoeling is om op deze manier de aarde te verkloten!
Het hele natuurlijk evenwicht is uit balans omdat we de aarde uitbuiten!
Dat is echt Goddelijk vind je niet?
Als de wereld daarom geschapen is, heeft het leven écht totaal geen doel meer en is het misschien wel het beste, dat we elkaar maar gewoon uitmoorden, laten verhongeren en de aarde verpesten!
Dan kom je vast in de hemel!
jameyskatje schreef:wie bepaald dat je de bijbel niet letterlijk MOET nemen :S jij? misschien bedoelde je het niet zomaar had dan gezegd: 'ik vind niet dat de bijbel letterlijk genomen moet worden' dat klinkt toch iets netter vind ik.
ik vind dat je er rekening mee moet houden dat hier waarschijnlijk ook mensen zijn voor wie de bijbel wel een letterlijk iets is en zeer belangrijk in hun leven. zijn die er trouwens??
jameyskatje schreef:Miska schreef:Dat zou wel eens een boek van Neale geweest kunnen zijn!
Welke boeken ben je nu aan het lezen dan?
Op het moment alleen islamitische boeken.
euhm even denken
het monotheistische boek (over het geloven in 1 god en geen deelgenoten aan Hem toekennen)
de dood het graf en wat erna gebeurd (een boek vol met korte overleveringen)
het moraal van de islam (hoe wij ons als moslim moeten opstellen, liefdevol, behulpzaam enzo, en hoe wij ons niet moeten gedragen , verwaand, trots enz)
en de fakkel, bijna uit (een boek die het bestaan van God bewijst en later in het boek terug komt op de islam)
ik lees altijd meerdere boeken tegelijk, een hele rare eigenschap van mij, maar voor mij werkt het echt fijn.
Miska schreef:@ spoekie
Je hebt het in je eerdere post over natuurlijk evenwicht en dergelijke en vindt de wereld nu 'perfect' in betrekking tot het verleden wat ik eruit opmaak, maar je spreekt jezelf nu toch wel erg tegen.
Die hongersnood ed waar je het over hebt en de schaarsheid aan voedsel van tig jaar geleden, was ook natuurlijk evenwicht.
Dat de bijbel niks over genetisch gemanipuleerd voedsel ed vermeld komt omdat het niet bestond.
En waarom zou je een wonderlijke creatie van God, die perfect is zoals hij is, willen aanpassen?!
Uiteraard zijn er natuurlijk ziektes onder de dieren, maar door ze niet meer in een natuurlijk habitat te houden, creeër je ziektes die zo gigantisch zijn, dat het geen natuurlijk evenwicht meer is.
Ook al kun je trouwens geen eigen groenten telen in je eigen tuintje of op je balkon, je hebt wel een keuze om biologische producten te kopen, als zowel producten die door eerlijke arbeid verricht is!
Geen kinderarbeid en slechte omstandigheden in fabrieken in landen met minder welvaart.
Maar de mens in welvarende landen is vooral gericht op het uiterlijke plaatje, dure kleding, dure spullen ed om maar mooi op toneel te kunnen verschijnen.
De wereld is nu echt niet beter, want er gaan nog steeds mensen dood aan voedsel tekort en dat in een welvarende wereld die -over- produceert en voedsel weggooit!
Onnodig dieren afmaakt omdat er een bedreigende ziekte is, zodat wij in ons welvarende landje met een vlees en voedsel tekort zouden -kunnen- komen! Noem je dat perfect?!
Het hele politieke beleid kan omgegooid worden om dat op te lossen, maar zo egoïstisch als we zijn, doen we er helemaal niks aan.
We willen niks inleveren op onze welvaart om alle rijkdom te kunnen behouden.
Dat is echt erg sociaal, vind je niet?
En dan nog vaak niet eens dankbaar zijn, wat we eigenlijk hebben, nee het moet allemaal maar meer, meer, meer!
Terwijl andere mensen het alleen maar minder, minder en minder krijgen.
Met zijn allen op 1 planeet en toch laten we mensen doodgaan, dat is in mijn ogen geen natuurlijk evenwicht meer.
En al helemaal niet sociaal, dan kun je denken dat je goed voor je medemens bent, maar wel voor je 'eigen' soort!
We hebben goede doelen, waar we veel geld aan doneren, maar vervolgens kunnen we nog steeds het probleem niet oplossen.
Is dat Goddelijk dan? In mijn ogen dus totaal niet!
Als we nu eens goed gaan nadenken en bewuster met ons leven om zouden gaan, dan kun je tot een oplossing komen,
maar het is gewoon onwillendheid van de welvarende mens! EGO!
Dat jij geloven onzin vindt, is helemaal prima, maar dan vind ik jou behoorlijk kort door de bocht!
Bij een geloof wordt je niet gedwongen, dat is jouw beperkte visie erover, omdat je gelooft voor jezelf.
Geloof is om jou dichterbij jezelf te kunnen laten komen, maar het neemt niet weg om dan vervolgens nergens meer over na te hoeven denken en een ander voor jou te laten denken.
Ik neem aan dat je zelf keuzes kunt maken?
Geloof jij dan écht helemaal nergens in?
Heb jij je überhaupt wel eens over dingen nagedacht of ga jij gewoon met oogkleppen op door het leven en maak je je nergens naar over?
Wat niet weet, wat niet deert en zolang -ik- het maar goed heb, zal het me allemaal maar worst wezen?
Dan mis je in mijn ogen sowieso de essentie van het leven!
Want als we doorgaan op deze manier, gaat de aarde naar zijn kl#te en kunnen we wel door fokken zoals jezelf zegt, maar als er geen aarde meer is dan valt er weing meer door te fokken!
jaantsje schreef:De meeste mensen denken echt wel na, ik in ieder geval wel en dit zonder god.
Oogkleppen draag ik niet, mag graag om me heen zien.
Mensen die mijn hulp nodig hebben weten dat wij altijd bereid zijn om te helpen.
Veel mensen werden en worden gedwongen om naar de kerk te gaan. Het wordt er met de paplepel ingegoten.
Wie is er nu eigenlijk kort door de bocht!
Want als we doorgaan op deze manier, gaat de aarde naar zijn kl#te en kunnen we wel door fokken zoals jezelf zegt, maar als er geen aarde meer is dan valt er weing meer door te fokken!
Dit vind ik grof gezegt.
Blue_Eyes schreef:Mijn kinderen moeten ook mee. Kan ze moeilijk alleen thuislaten. En tot ze een jaar of 16 zijn, gaan ze maar mooi mee. Dat wil niet zeggen dat ik er geen rekening mee kan houden wat zij graag willen. Ik noem dat geen dwingen, of het moet zijn dat je je kinderen ook 'dwingt' om naar school te gaan...
Blue_Eyes schreef:Ze zijn volledig vrij om te kiezen of ze willen geloven of niet. Ik wil alleen wel dat ze tot hun 16e mee naar de kerk gaan.
Als mijn kind uiteindelijk besluit niet meer te gaan, na haar 16e, dan is dat haar keuze ook al zal ik daar dan niet blij mee zijn. Ik zal het dan moeten accepteren.