Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castello

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:02

Ik hoop dat niemand nog durft te roepen na het doorlezen van dit topic dat Nederlands tolerant zijn Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:04

Ja dat durf ik...waren ze dat niet was het niet gekomen tot het punt waar we nu zijn, maar veel eerder wat gedaan...en ja we zijn nog steed tollerant...want nog steeds pikken we alles...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:05

Castello schreef:
Ik hoop dat niemand nog durft te roepen na het doorlezen van dit topic dat Nederlands tolerant zijn Clown

dat is het probleem we zijn TE tolerant

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:14

tamorka schreef:
Schimmelig schreef:
Het bovenstaande vind ik echt kul, mijn excuus. Ikzelf kan onmogelijk trots zijn op ons historisch verleden. Nederland heeft veel geld vergaard met slavenhandel en uitbuiting van haar koloniën. Die zogenoemde gouden eeuw die je hierboven beschrijft.

Is dat het enige dat hier gebeurd is? Slavenhandel? Erg beperkt en kortzichtig van je.
Schimmelig schreef:
Ook worden er hier dieren gemarteld, net zo goed als in het zuiden. Dieren fokken in kisten er vervolgens opvreten behoort daar ook toe.

Overigens, fokken in kisten heb ik hier nergens gezien. Mogelijk in het verleden geweest maar afgeschaft. En wat de rest betreft ben jij degene die hier kul praat. HIer worden niet dieren net zo goed gemarteld als in het zuiden. De honden worden hier niet in brand gestoken of levend uitgehongerd. Stieren worden niet opgejaagd en gemarteld omdat dat zo leuk zou zijn. Geiten worden niet van torens geworpen, etc. Hier zijn asielen en daar worden dieren zonder baasje opgevangen. Daar niet. DAar worden ze vergast.
Schimmelig schreef:
Op wat moet ik precies trots zijn? Straks ga je mij nog vertellen (net zoals alle andere Nederlanders) op onze Nederlandse tolerantie ofzo Haha!

Ik heb het woord tolerantie niet in de mond genomen, niet genoemd. En ik heb het woord trots ook niet genoemd. Helemaal niet. DAt maak jij er nu van. Je hoeft er niet trots op te zijn, maar je kunt tenminste ERKENNEN dat het er is, die nederlandse cultuur.
Schimmelig schreef:
Ik vind het zelf altijd zo'n giller dat mensen trots zijn op hun land Haha! Dat zijn de mensen die andere vooroordelen, omdat zij op hun beurt weer trots zijn op hun eigen land/cultuur.
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.

Als deze opmerking speciaal voor mij is bedoeld dan is dat overbodig. Als je ook mijn eerdere reacties leest, zie je dat de woorden trots op Nederlanderschap en tolerantie niet aan mij besteed zijn.

Jij hebt het over de grote handelsgeest van NL en hoe wij daar trots op zouden moeten zijn. Ik leg je alleen maar uit waaruit deze handel bestond. Producten vanuit Oost Indië, één van de door ons uitgebuite koloniën en uit Afrikaanse slaven.
Dat was onze gouden eeuw. Zo heeft NL zich vanaf de 16e eeuw op de kaart gezet! Dat zijn feiten. Nergens zie je mij typen, dat dit 'het enige in die tijd was'. Nee, er was ongetwijfeld meer. Bijvoorbeeld een kasten maatschappij 'als dubbeltje geboren zal je nooit een kwartje worden' mentaliteit. Kortom, NL was lang niet zo tof in die tijd.

Wat betreft de schrijnende gevallen van dierenmishandeling hier en over de grens. Of er nu een hond in de fik gestoken wordt, of een kat verdronken. Het gebeurt in alle delen van Europa, dus ook in NL. Over de statistieken (als die er zijn) kunnen we twisten. Ik vind iemand die zijn kat overvoert in NL namelijk ook een dierenbeul, maar dan op de andere kant van de 'schaal van dierenbeulerij'...

Excuus voor mij foutieve aanname, als ik lees waarop NLers trots kunnen zijn in jouw post, dan bedoel jij natuurlijk iets anders dan trots. Ik ben het woord ervoor even kwijt... Iemand een ideetje? Duivel

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:18

Moniek schreef:
Castello schreef:

Het heeft niks meer met tolerant zijn te maken. Eerder met dom zijn en dingen niet stelselmatig aanpakken.
We hebben geen plan en daarom wijzen wij nu met een vies vingertje dat het zogenaamd de schuld is van onze 'tolerantie'. Give me a break, dit was het al jaren niet meer Tong uitsteken Eigen schuld, dikke bult. Billen branden is op de blaren zitten en onze maatschappij is er een mooi voorbeeld van.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:22

Schimmelig schreef:
Castello schreef:

Het heeft niks meer met tolerant zijn te maken. Eerder met dom zijn en dingen niet stelselmatig aanpakken.
We hebben geen plan en daarom wijzen wij nu met een vies vingertje dat het zogenaamd de schuld is van onze 'tolerantie'. Give me a break, dit was het al jaren niet meer Tong uitsteken Eigen schuld, dikke bult. Billen branden is op de blaren zitten en onze maatschappij is er een mooi voorbeeld van.

daar heeft het alles mee te maken Nederland wou graag laten zien dat we een land van tolerantie zijn voorals over ons asielbeleid,nou dat hebben we bewezen ja heel goed zelfs,we worden door andere landen voor gek veklaard.
Maar goed over het billen branden ben ik het mee eens maar we hebben genoeg gebrand dus nu weer aan het werk.
En streng zijn.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:26

Schimmelig schreef:
Schimmelig schreef:
Het bovenstaande vind ik echt kul, mijn excuus. Ikzelf kan onmogelijk trots zijn op ons historisch verleden. Nederland heeft veel geld vergaard met slavenhandel en uitbuiting van haar koloniën. Die zogenoemde gouden eeuw die je hierboven beschrijft.

Is dat het enige dat hier gebeurd is? Slavenhandel? Erg beperkt en kortzichtig van je.
Schimmelig schreef:
Ook worden er hier dieren gemarteld, net zo goed als in het zuiden. Dieren fokken in kisten er vervolgens opvreten behoort daar ook toe.

Overigens, fokken in kisten heb ik hier nergens gezien. Mogelijk in het verleden geweest maar afgeschaft. En wat de rest betreft ben jij degene die hier kul praat. HIer worden niet dieren net zo goed gemarteld als in het zuiden. De honden worden hier niet in brand gestoken of levend uitgehongerd. Stieren worden niet opgejaagd en gemarteld omdat dat zo leuk zou zijn. Geiten worden niet van torens geworpen, etc. Hier zijn asielen en daar worden dieren zonder baasje opgevangen. Daar niet. DAar worden ze vergast.
Schimmelig schreef:
Op wat moet ik precies trots zijn? Straks ga je mij nog vertellen (net zoals alle andere Nederlanders) op onze Nederlandse tolerantie ofzo Haha!

Ik heb het woord tolerantie niet in de mond genomen, niet genoemd. En ik heb het woord trots ook niet genoemd. Helemaal niet. DAt maak jij er nu van. Je hoeft er niet trots op te zijn, maar je kunt tenminste ERKENNEN dat het er is, die nederlandse cultuur.
Schimmelig schreef:
Ik vind het zelf altijd zo'n giller dat mensen trots zijn op hun land Haha! Dat zijn de mensen die andere vooroordelen, omdat zij op hun beurt weer trots zijn op hun eigen land/cultuur.
Wees trots op jezelf, je eigen prestaties en behaalde doelen. Dat doet je land niet voor je, dat moet jijzelf doen. Dan heb je pas met recht iets om trots op te zijn, i.p.v. dat enge (overgewaaid Amerikaanse) patriottistische gedoe.

Als deze opmerking speciaal voor mij is bedoeld dan is dat overbodig. Als je ook mijn eerdere reacties leest, zie je dat de woorden trots op Nederlanderschap en tolerantie niet aan mij besteed zijn.

Jij hebt het over de grote handelsgeest van NL en hoe wij daar trots op zouden moeten zijn. Ik leg je alleen maar uit waaruit deze handel bestond. Producten vanuit Oost Indië, één van de door ons uitgebuite koloniën en uit Afrikaanse slaven.
Dat was onze gouden eeuw. Zo heeft NL zich vanaf de 16e eeuw op de kaart gezet! Dat zijn feiten. Nergens zie je mij typen, dat dit 'het enige in die tijd was'. Nee, er was ongetwijfeld meer. Bijvoorbeeld een kasten maatschappij 'als dubbeltje geboren zal je nooit een kwartje worden' mentaliteit. Kortom, NL was lang niet zo tof in die tijd.

Wat betreft de schrijnende gevallen van dierenmishandeling hier en over de grens. Of er nu een hond in de fik gestoken wordt, of een kat verdronken. Het gebeurt in alle delen van Europa, dus ook in NL. Over de statistieken (als die er zijn) kunnen we twisten. Ik vind iemand die zijn kat overvoert in NL namelijk ook een dierenbeul, maar dan op de andere kant van de 'schaal van dierenbeulerij'...

Excuus voor mij foutieve aanname, als ik lees waarop NLers trots kunnen zijn in jouw post, dan bedoel jij natuurlijk iets anders dan trots. Ik ben het woord ervoor even kwijt... Iemand een ideetje? Duivel[/quote]

Ieder land heeft zijn vuile was om het maar zo even te zeggen.
Maar dat wil niet zeggen dat we trots kunnen zijn op dingen waar we (nederlanders) goed in zijn.
Want ook dat schrijft geschiedenis.
Nederlanders hebben ook een goede reputatie en dat merk je pas als je ergens anders gaat wonen en dan heb ik niet op vakantie.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:27

Moniek schreef:
daar heeft het alles mee te maken Nederland wou graag laten zien dat we een land van tolerantie zijn voorals over ons asielbeleid,nou dat hebben we bewezen ja heel goed zelfs,we worden door andere landen voor gek veklaard.
Maar goed over het billen branden ben ik het mee eens maar we hebben genoeg gebrand dus nu weer aan het werk.
En streng zijn.

Nou, was meer domheid van een aantal hooggeplaatste Pipo's geloof ik. Menigeen had het anders aangepakt. Zo'n open asielbeleid vind ikzelf ook niet alles. Als je gaat emigreren - net zoals jij eerder ook al aangaf - heb je een plan nodig en wellicht wat geld om het een tijdje uit te zingen. Ik vind wel dat er af en toe een uitzondering gemaakt moet worden, als het om asielzoekers uit oorlogsgebied gaat. Je hebt dan geen plan en het is letterlijk rennen voor je leven.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:28

Moniek schreef:
Schimmelig schreef:

En streng zijn.[/quote]

Oke dat klopt, maar laten we dat dan op een goede manier doen en niet net als wilders doet hard roepen dat alles wat er mis gaat in dit land de schuld is van de islam. Dat is namelijk wel erg makkelijk scoren

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:31

Castello schreef:
Oke dat klopt, maar laten we dat dan op een goede manier doen en niet net als wilders doet hard roepen dat alles wat er mis gaat in dit land de schuld is van de islam. Dat is namelijk wel erg makkelijk scoren

Dat laatste is precies wat hij probeert, want het lukt hem op geen mogelijke andere manier.

Castello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:32

Precies alleen het grootste deel van de mensen schijnt dit niet te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:32

runningkawa schreef:
Ja dat durf ik...waren ze dat niet was het niet gekomen tot het punt waar we nu zijn, maar veel eerder wat gedaan...en ja we zijn nog steed tollerant...want nog steeds pikken we alles...

Maar eigenlijk moeten we wel, toch? Alles is toch tegenwoordig discriminatie? Zelfs grapjes mogen niet meer gemaakt worden, maar de Nederlander openlijk op straat voor alles en nog wat uitmaken, dat mag, want ach..... het is hun geloof, wees eens wat toleranter.... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:34

Moniek schreef:
russel schreef:
Mijn reaktie was eigenlijk naar Lies toe.

Ik vind namelijk dat de mensen met de uitkeringen helemaal niet zo slecht af zijn. Ze hebben een zee van tijd om een paar baantjes als schoonmaakster te zoeken bij mensen thuis en dat wordt ook gedaan, dan hebben ze huursubsidie, subsidie op gemeentebelastingen, ouderschapsbijdrage. Hierdoor worden hun kosten zo laag dat ze aan het eind van de rit aan de andere kant van de lat juist weer niet minder hebben als iemand die een forse huur moet betalen en een normaal salaris heeft. Zeker als ze ook nog 1 kind hebben en eventueel een partner die niet werkt om wat voor reden dan ook. Die moet weer bij gaan dragen.

En van eerlijkheid wordt men wel rijk hoor. Elk jaar een paar honderd er op achteruit gaan en geen salarisverhoging krijgen dat maakt mensen die net boven de bijstand zitten wel arm, die krijgen immers niet die subsidies en die vragen zich dan terecht af waarom ze nog werken. Buum met zijn uitkerinkje rijdt lekker rondtjes overdag in zijn autootje en klust wat in zijn tuintje, vrouwtje lief is even 20 uur zwart aan het bij kleunen, die gaat lekker weer op vakantie. Het gezinnetje heeft het geld er niet voor, want er moeten nog schoolboeken gekocht worden en schoolgeld betaald worden, wordt immers niet betaald, want die subsidie is voor de zielige uitkeringstrekkers.

je beschrijft toch echt hetzelfde als wat ik zeg.
Het gezin wat het eerlijk doet heeft geen vakantie en de niet eerlijke manier gaat wel op vakantie,dat is toch hetzelfde wat ik zeg.

O, Moniek, niet al je posten gelezen, zou best kunnen. Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:35

Schimmelig schreef:
Moniek schreef:
En streng zijn.

Nou, was meer domheid van een aantal hooggeplaatste Pipo's geloof ik. Menigeen had het anders aangepakt. Zo'n open asielbeleid vind ikzelf ook niet alles. Als je gaat emigreren - net zoals jij eerder ook al aangaf - heb je een plan nodig en wellicht wat geld om het een tijdje uit te zingen. Ik vind wel dat er af en toe een uitzondering gemaakt moet worden, als het om asielzoekers uit oorlogsgebied gaat. Je hebt dan geen plan en het is letterlijk rennen voor je leven.

nee mensen die vluchten die moeten geholpen worden helemaal mee eens daar geen kwaad woord over.
Maar wel over dat het zo makkelijk is om nederland in te komen en een uitkering aan te vragen.
dat kan je gewoon weg niet maken dat hebben wij ook niet gedaan zorg dat je inkomen hebt of een baan hebt.
Je hebt tegewoordig zoveel cominicatie middelen om in bv amerika een baan te vinden,dus daar moet het niet aan liggen.
Maar het is allemaal zo krom zoals ik al zei te hard voor eigen volk te tolerant voor het beleid.
Bijvoorbeeld om maar wat op te noemen,,,, gezin,man overlijd vrouw blijft achter met 2 kinderen ze hadden geen goede verzekering vrouw moet huis verkopen om in aanmerking te komen voor bijstand,komt in huurhuis,verhuizen kost ook geld,en is man kwijt vertrouwd huis kwijt,moet auto verkopen,kan de rekeningen niet meer betalen die de verhuis kosten met zich mee brachten,en word afgesloten van elek,gas.water in hartje winter.
En zo gaan wij Nederlanders met eigen volk om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:39

Kan iemand mij de Nederlandse cultuur uitleggen??

Is dat het ene koekje bij de thee? Die open gordijnen (zodat ze lekker alles kunnen zien als ze achter hun erkertje zitten? Clown ), De stamppotten met gehaktballen? De klompen waar bijna niemand op kan lopen? De tulpen die oorspronkelijk uit Turkije komen? De haring die je achter in je keel moet werpen?

Of zijn het de luchten? Het altijd koude regenachtige en winderige weer. De gierigheid, Dutch Treat. Het achterbakse, stiekeme en huichelarij. Dus vooraan in de kerk en de andere kant opkijken als er gedeeld moet worden...., altijd met het vingertje wijzen als we belerend naar het buitenland bezig zijn. Idd trots op onze erfgoederen die wij met dood en verderf hebben toegeëigend?

Eigenlijk wil ik wel eens waten wat is onze cultuur en waar moet ik trots op zijn???

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:43

Mensen zijn mensen en maken fouten.. Die vind je terug in elke historie van elk land..

Slimme mensen leren ervan en proberen de toekomst anders in te richten..

Waarom nu je eigen land "verachten" om de fouten van járen geleden? Wees trots op wat er is gedaan om vergissingen goed te maken en om de fouten niet weer te maken.. Leer van het verleden en doe gewoon je stinkende best met z'n allen om er wat van te maken!

Over 500 jaar kijkt men terug op onze jaren en zal er ook vast veel commentaar zijn. Achteraf kijk je een koe in de kont..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:44

russel schreef:

Is dat het ene koekje bij de thee? Die open gordijnen (zodat ze lekker alles kunnen zien als ze achter hun erkertje zitten? Clown ), De stamppotten met gehaktballen? De klompen waar bijna niemand op kan lopen? De tulpen die oorspronkelijk uit Turkije komen? De haring die je achter in je keel moet werpen?

Of zijn het de luchten? Het altijd koude regenachtige en winderige weer. De gierigheid, Dutch Treat. Het achterbakse, stiekeme en huichelarij. Dus vooraan in de kerk en de andere kant opkijken als er gedeeld moet worden...., altijd met het vingertje wijzen als we belerend naar het buitenland bezig zijn. Idd trots op onze erfgoederen die wij met dood en verderf hebben toegeëigend?

Eigenlijk wil ik wel eens waten wat is onze cultuur en waar moet ik trots op zijn???

Haha, dat vroeg ik ook Haha! Ben niet zo trots op onze 'frikadellen-cultuur' Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:45

O ja, uit de muur eten.... Clown Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:47

Chubby schreef:
Mensen zijn mensen en maken fouten.. Die vind je terug in elke historie van elk land..

Waarom nu je eigen land "verachten" om de fouten van járen geleden? Wees trots op wat er is gedaan om vergissingen goed te maken en om de fouten niet weer te maken.. Leer van het verleden en doe gewoon je stinkende best met z'n allen om er wat van te maken!

Over 500 jaar kijkt men terug op onze jaren en zal er ook vast veel commentaar zijn. Achteraf kijk je een koe in de kont..

Hoe hebben ze de fouten goedgemaakt?? Weten we nog hoe we met de Molukse huurlingen zijn omgegaan??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:47

Chubby schreef:

Met verachten schiet je geen reet op, mee eens. Ikzelf leef meer ergens in een groot grijs gebied (en daar bedoel ik niet mijn woonplaats mee Tong uitsteken ). Ik voel mij niet trots en sterven voor mijn land doe ik even min, maar ergens anders wonen wil ik ook niet.
Je kunt het zoals jij nu beschrijft 'zwart- wit' zien, maar die visie laat ik er zelf helemaal niet op los. Doe mij maar de gulden middenweg Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:49

russel schreef:

Wat dacht je van de beschuit met muisjes de mooie geboorte feestjes die we hebben,en ja de haring rauwe vis mmm heerlijk,de molens,onze beste bouwvakkers bruggebouwers dammebouwers,wegenbouwers
Het nuchtere volkje klein maar toch zo groot.
Goede boeren hier waarvan ze van de hele wereld komen kijken hioe wij onze spruitjes maken en boerenkool.
Wat dacht je van sinterklaas met onze pepernoten onze oer hollandse lekkere drop wat ik zo mis.
De hagelsag en vlokken mmm
De zondag fam dag,Waar sex geen taboe is en drugs ook niet.
Het land van vrijheid van meningsuiting geen gesloten maar open volk echt voor de raap schoppen tegen alles en iedereen,met een tikkeltje arogantie.
ja nederland heeft zijn goede dingen waar ik trots op ben maar wat je pas ziet als je het niet meer hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:49

Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:50

Moniek schreef:
Wat dacht je van de beschuit met muisjes de mooie geboorte feestjes die we hebben,en ja de haring rauwe vis mmm heerlijk,de molens,onze beste bouwvakkers bruggebouwers dammebouwers,wegenbouwers
Het nuchtere volkje klein maar toch zo groot.
Goede boeren hier waarvan ze van de hele wereld komen kijken hioe wij onze spruitjes maken en boerenkool.
Wat dacht je van sinterklaas met onze pepernoten onze oer hollandse lekkere drop wat ik zo mis.
De hagelsag en vlokken mmm
De zondag fam dag,Waar sex geen taboe is en drugs ook niet.
Het land van vrijheid van meningsuiting geen gesloten maar open volk echt voor de raap schoppen tegen alles en iedereen,met een tikkeltje arogantie.
ja nederland heeft zijn goede dingen waar ik trots op ben maar wat je pas ziet als je het niet meer hebt.

Lange Frans en Baas B - Het land van
haha! Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:51

Wie was jij in een vorig leven joh? Knipoog

russel schreef:
Hoe hebben ze de fouten goedgemaakt?? Weten we nog hoe we met de Molukse huurlingen zijn omgegaan??

Prima om je hand in eigen boezem te steken, maar wat streef je nu na in je post? Dat wij NLers met z'n allen gaan zitten kniezen om hoe onze voorouders omgingen met anderen? Plaats het eens in de tijd, en ga eens na hoe de omgangsnormen over de hele wereld waren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:52

Zou je dan hier niet gewoon het beste ervan maken?

russel schreef:
Ik zou graag ergens anders willen wonen, maar je bent daar buitenlander, dus je gaat er niet op vooruit of je moet een flinke grote zak met geld hebben, maar dan kun je overal terecht..