Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Martellen, sinds wanneer martellen wij proefdieren dan?
Schimmelig schreef:Ik heb het niet over dolle honden
lies schreef:Wat een flauwekul allemaal. Tjonge wat triest om gewoon maar wat te verzinnen om gelijk te krijgen..
Chiqa schreef:Schimmelig schreef:Ik heb het niet over dolle honden
Waar heb je het dan wel over?lies schreef:Wat een flauwekul allemaal. Tjonge wat triest om gewoon maar wat te verzinnen om gelijk te krijgen..
Waarom maak je jezelf zo belachelijk Lies.....
Ik ga temmen.
Lest schreef:katiavl schreef:Martellen, sinds wanneer martellen wij proefdieren dan?
geen idee, volgens mij al eeuwen.
Schimmelig schreef:Chiqa schreef:
En daar ben ik het helemaal mee eens!
Vraagje:
Wat doen we in dit geval met gemene dieren die andere dieren aanvallen? Dieren die opzettelijk andere dieren doden, mogen wij daar wel op testen?
runningkawa schreef:Idd draumpje
Ik ben er een stuk terug uitgestapt omdat men weer moest gaan schelden/ vergelijken...
1 van die scheld mensen is aangepakt en dat is super, want die maakt de discussie kapot. Helaas zijn er nog een paar de revue gepasseerd.
En daar mag de rest die het hier wel normaal over kan hebben voor boeten omdat er dan uiteindelijk geen andere optie dan sluiten meer is, jammer heel jammer....
Dirkje25 schreef:Schimmelig schreef:
Vraagje:
Wat doen we in dit geval met gemene dieren die andere dieren aanvallen? Dieren die opzettelijk andere dieren doden, mogen wij daar wel op testen?
Als ze eetbaar zijn kunnen we die het best op de bbq testen
maikeltje schreef:Niet iedereen heeft dezelfde mening, wil niet zeggen dat je dan elkaar maar af moet maken. Je kunt ook proberen goede argumenten te brengen, ieder verhaal heeft meerdere kanten.![]()
(hoewel ik erbij blijf dat experimenteren met mensen NOT DONE is)
maikeltje schreef:Niet iedereen heeft dezelfde mening, wil niet zeggen dat je dan elkaar maar af moet maken. Je kunt ook proberen goede argumenten te brengen, ieder verhaal heeft meerdere kanten.![]()
(hoewel ik erbij blijf dat experimenteren met mensen NOT DONE is)
tamorka schreef:Yrrah schreef:@Diablo: of je begrijpt mij niet helemaal of ik jou niet.
Wat ik bedoel is dat je bij dieren geen menselijke maatstaven kunt hanteren.
Wat zijn op de eerste plaats menselijke maatstaven? Heel vaak worden maatstaven of eigenschappen menselijk genoemd, terwijl alle dieren die eigenschappen hebben. Dus wat zijn bij jou dan menselijke maatstaven?
- dat dieren geen pijn kennen maar alleen mensen?
- dat dieren geen angst kennen, ook alleen mensen?
- evenzo voor stress?
- behoefte aan welzijn? Of willen alleen mensen het fijn hebben?
- dat alleen mensen behoefte hebben aan ruimte en frisse buitenlucht? anders worden ze depressief?
- alleen mensen kunnen depressief worden? (dieren ook, maar die uiten het in gestoord of in zichzelf gekeerd gedrag).
Yrrah schreef:Alle eigenschappen die jij hier noemt komen ook bij dieren voor. En als je een dier neemt heb je daar rekening mee te houden en heb je ervoor te zorgen dat het dier in die zin een zo aangenaam en prettig mogelijk leven moet hebben.
Toch zijn er nog legio eigenschappen die mensen wel hebben en dieren niet. Zoals het vermogen om zaken of situaties verstandelijk te beredeneren. Rede in de zin van verstand kent een dier ten enenmale niet. Een dier handelt instinctief. Een mens kan verstandelijk zijn handelingen bepalen en is zich normaal gesproken bewust van wat hij doet en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Ik heb het idee dat deze eigenschap ook vaak aan dieren wordt toegedicht want dat kan een dier echt niet.
Ik heb, meen ik, al duidelijk aangegeven dat ik tegen dierproeven ben evenals tegen proeven op mensen. Maar ondanks alles blijf ik erbij dat een dier lager in rangorde staat dan een mens.
Daarom vind ik de vergelijking waarover deze discussie gaat ook mank gaan. En op het gevaar af dat ik iedereen over me heen krijg of een waarschuwing van een mod zeg ik nu nogmaals dat ik sterk twijfel aan mensen die deze vergelijking aan de orde durven te stellen (op eigen initiatief danwel gevonden op een ander forum). Daar blijf ik bij en daarmee is voor mij de kous af.
Citaat:is de persoon die zonder spijt en scrupules een kind verkracht martelt en vermoord evenveel waard als een persoon wat daar niet eens aan zou durven denken omdat die persoon weet hoe walgelijk en mensonterend dat is
Chiqa schreef:slimmerik schreef:Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen maar bedoel je daar een of meerdere Nederlandse gevangenissen mee? Zo ja, dan wil ik dit graag aan de kaak gaan stellen via mijn contacten bij justitie en politiek.
Ik denk dat jou contacten weinig onder de indruk zullen zijn.En mss moet je tóch wel even het topic doorlezen?
draumpje schreef:Yrrah schreef:Alle eigenschappen die jij hier noemt komen ook bij dieren voor. En als je een dier neemt heb je daar rekening mee te houden en heb je ervoor te zorgen dat het dier in die zin een zo aangenaam en prettig mogelijk leven moet hebben.
Toch zijn er nog legio eigenschappen die mensen wel hebben en dieren niet. Zoals het vermogen om zaken of situaties verstandelijk te beredeneren. Rede in de zin van verstand kent een dier ten enenmale niet. Een dier handelt instinctief. Een mens kan verstandelijk zijn handelingen bepalen en is zich normaal gesproken bewust van wat hij doet en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Ik heb het idee dat deze eigenschap ook vaak aan dieren wordt toegedicht want dat kan een dier echt niet.
Ik heb, meen ik, al duidelijk aangegeven dat ik tegen dierproeven ben evenals tegen proeven op mensen. Maar ondanks alles blijf ik erbij dat een dier lager in rangorde staat dan een mens.
Daarom vind ik de vergelijking waarover deze discussie gaat ook mank gaan. En op het gevaar af dat ik iedereen over me heen krijg of een waarschuwing van een mod zeg ik nu nogmaals dat ik sterk twijfel aan mensen die deze vergelijking aan de orde durven te stellen (op eigen initiatief danwel gevonden op een ander forum). Daar blijf ik bij en daarmee is voor mij de kous af.
nou ja, ik stel het liever andersom ...als we toch discrimineren op grond van soort, in dit geval , wij zijn beter dan dieren, waar ik bij een aantal mensen binnen deze maatschappij ernstig twijfel
waarom dna niet op basis van verstandelijk beredeneren en verantwoordelijkheid
is de persoon die zonder spijt en scrupules een kind verkracht martelt en vermoord evenveel waard als een persoon wat daar niet eens aan zou durven denken omdat die persoon weet hoe walgelijk en mensonterend dat is
en , is het dan niet zo dat een wezen wat kan beredeneren etc etc en dan toch dergelijke walgelijk acties flikt , niet ver beneden welk waardig peil dna ook?