ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:13

Ik vraag me serieus af hoe mensen zoiets hebben kunnen voortzetten, zoveel gelieg is er dan geweest. Dan kun je toch niet meer met jezelf leven?

@Lusitana, je hebt gelijk & ik begrijp je punt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:15

Storm76 schreef:
Lusitana schreef:
Laten we aub geen andere zaken hier erbij halen, dat is niet ter zaken doende. Het syndroom op zich wellicht, maar het heeft weinig nut om daar over te speculeren daar er echt niet veel is dat daar op wijst.

maar waarom hebben ze dan de media-aandacht zo opgezocht?
ik vind dat ze daar een beetje in doorgedraait zijn, helemaal als blijkt dat ze zelf het kind al-dan-niet moedwillig hebben omgebracht.

Die media aandacht is een rookgordijn geweest. Als jij iedereen laat geloven dat ze geroofd is, denkt men niet zo snel dat je het wel eens gedaan kunt hebben en ze waren er ook bijna mee weggekomen, ware het niet dat de perfect op elkaar afgestemde getuigenissen van de vrienden niet klopten met de getuigenissen van neutrale mensen en ze later zelf ook zichzelf begonnen tegen te spreken. Toen is het balletje aan het rollen geraakt en heeft het onderzoek een andere wending genomen. Ze deden het dus niet om aandacht te trekken om zielig te lijken, maar om de aandacht van het werkelijke af te leiden, iets heel anders!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-09-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:16

weet je dan ook waar ze eventueel berecht worden of waar de rechtszaak word gehouden , in engeland of portugal
lijkt me dat engeland wel om uitlevering zal vragen

zijn de straffen hoger in portugal ?
dan mogen ze om mij (als het allemaal waar is ) mooi in portugal blijven

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:17

Klinkt ook heel aannemelijk ja.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:19

Dat is het hele punt. In eerste instantie worden ze hier berecht, de misdaad heeft hier plaats gevonden. Verder zal Engeland idd wel om uitlevering vragen, Portugal zal daar wel mee accoord gaan. Ze raken natuurlijk ongetwijfeld de tweeling kwijt.

Maar goed, een ding tegelijk...

RK, ik weet niet hoe de straffen liggen in vergelijking met andere landen, ik weet wel dat in vergelijkbare gevallen (doden en wegwerken van lijken) wel tot 25 jaar wordt gegeven en het is niet mogelijk om eerder vrij te komen.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:26

Lusitana schreef:
Die media aandacht is een rookgordijn geweest. Als jij iedereen laat geloven dat ze geroofd is, denkt men niet zo snel dat je het wel eens gedaan kunt hebben en ze waren er ook bijna mee weggekomen, ware het niet dat de perfect op elkaar afgestemde getuigenissen van de vrienden niet klopten met de getuigenissen van neutrale mensen en ze later zelf ook zichzelf begonnen tegen te spreken. Toen is het balletje aan het rollen geraakt en heeft het onderzoek een andere wending genomen. Ze deden het dus niet om aandacht te trekken om zielig te lijken, maar om de aandacht van het werkelijke af te leiden, iets heel anders!

Mag ik zeggen dat als ik dit zo lees dat jij het net doet lijken alsof bovenstaand allemaal de waarheid is. Deze wijsheid heb jij neem ik aan niet in pacht (tenzij je meewerkt aan het onderzoek en alle bewijslast al onomstotelijk heeft bewezen dat deze mensen schuldig zijn)?
Wat wij allemaal doen is speculeren en dan zijn zinnetjes als: "ik denk dat" of het woord "waarschijnlijk" toch wel op zijn plaats dacht ik zo.
Ik zeg niet dat ik denk dat deze mensen niets met de verdwijning te maken hebben, integendeel ik denk dat ze er echt wel iets mee te maken hebben.
Maar door dit soort berichten lijkt het net of bovenstaand al allemaal bevestigd is... en dat is het pas als er een uitspraak is van de rechter lijkt mij

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:34

Dat wilde ik ook net zeggen. Ondanks dat de laatste berichten er op wijzen dat de ouders de daders zijn, is er nog ook nog steeds de mogelijkheid dat ze echt onschuldig zijn.
Ik hoop inderdaad ook dat er nu zo snel mogelijk duidelijkheid komt, maar voor zover ik weet is er op dit moment nog geen bekentenis.

Ik moet, als de ouders echt schuldig blijken, er echt niet aan denken hoe de tweeling zich gaat voelen als ze later gaan beseffen wat er allemaal gebeurd is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:36

Ik weet niet wat ik ervan moet denken Scheve mond

Lusitana, hier met de hele Dutroux-affaire is het toch gebleken dat men (als handlanger of als echte dader) toch vrij snel vrij kan geraken in België. Ik weet niet hoe het in Engeland/Portugal is, maar bv Michelle Martin, die kon vanaf 2006 al vervroegd vrijkomen. Dutroux zelf kan dat in principe ook al over enkele jaren, dacht ik. Natuurlijk gaan ze dat niet laten gebeuren, althans, dat hoop ik toch, maar het kan in principe wel. Ik dacht dat het na 1/3 van de straf was. Maar nu spreek ik dus echt over België.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:46

ik lees net dat kate mcann ook daadwerkelijk nu als verdachte word gezien

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:00

IlsjePilsje schreef:
Lusitana schreef:

Mag ik zeggen dat als ik dit zo lees dat jij het net doet lijken alsof bovenstaand allemaal de waarheid is. Deze wijsheid heb jij neem ik aan niet in pacht (tenzij je meewerkt aan het onderzoek en alle bewijslast al onomstotelijk heeft bewezen dat deze mensen schuldig zijn)?
Wat wij allemaal doen is speculeren en dan zijn zinnetjes als: "ik denk dat" of het woord "waarschijnlijk" toch wel op zijn plaats dacht ik zo.
Ik zeg niet dat ik denk dat deze mensen niets met de verdwijning te maken hebben, integendeel ik denk dat ze er echt wel iets mee te maken hebben.
Maar door dit soort berichten lijkt het net of bovenstaand al allemaal bevestigd is... en dat is het pas als er een uitspraak is van de rechter lijkt mij

Het is een FEIT dat een rookgordijn afleid van de werkelijkheid, dat staat er ook duidelijk "Als je dit of dat dan..".
Het is een FEIT dat door de tegenstrijdigen getuigenissen de politie op een ander spoor is geraakt.

Ik gaf antwoord op de vraag waarom er zoveel media aandacht was als ze niet dat syndroom zouden hebben. Wel de dingen in de context houden.

Maar dat krijg je dus als er andere dingen door heen gaan lopen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-09-07 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:03

Tieneke schreef:
Ik weet niet wat ik ervan moet denken Scheve mond

Lusitana, hier met de hele Dutroux-affaire is het toch gebleken dat men (als handlanger of als echte dader) toch vrij snel vrij kan geraken in België. Ik weet niet hoe het in Engeland/Portugal is, maar bv Michelle Martin, die kon vanaf 2006 al vervroegd vrijkomen. Dutroux zelf kan dat in principe ook al over enkele jaren, dacht ik. Natuurlijk gaan ze dat niet laten gebeuren, althans, dat hoop ik toch, maar het kan in principe wel. Ik dacht dat het na 1/3 van de straf was. Maar nu spreek ik dus echt over België.

Er zijn hier al heel wat zaken (helaas) waarin ouders of andere verzorgers zijn veroordeeld voor het doden van hun kind, en ik heb tot nu toch niet gehoord van mogelijke eerdere vrijlating. Dat kan alleen als er fouten zijn gemaakt in het proces. Er zijn een aantal wetten die hier flink afwijken, heb ik begrepen. Dat komt omdat het lang een dictatuur is geweest. Zo mocht je dus ook gewoon je eigen vrouw verkrachten en vermoorden zonder gestraft te worden, tot 2003!!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:05

zydeco schreef:
ik lees net dat kate mcann ook daadwerkelijk nu als verdachte word gezien

Klopt, net bekend gemaakt.
Het was een logische en verwachtte stap, omdat ze anders niet verder konden.
Gerry wordt deze middag nog verhoord, hij roep nog steeds dat hij geloofd dat ze levend gevonden zal worden...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:30

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:39

kitty_gomez schreef:
pfff ik weet het eigelijk niet wat ik moet denken.

Heb het altijd al een "apart" verhaal gevonden.

De berichtgeving omtrent de zaak vind ik ook nogal dubieus.
Heb CNN opstaan maar komen ook niet verder als dat de moeder een verdachte is en de familie die aan het woord komt,tsja....die gaan al zover dat ze de politie beschuldigen want de ouders zijn onschuldig.

Denk dat een van die verhalen gaat worden voor verfilming.met een open eind.
Hoewel ik hoop dat de waarheid boven gaat komen.
Arm klein meisje...wat zou er toch gebeurd zijn????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:48

Als gezegd, de Britten doen er alles aan om de portugese politie in een slecht daglicht te stellen en de ouders in een goed daglicht te houden. Ben ik even blij dat de onderzoeken in en Brits forensisch lab zijn gedaan, dus dat de politie werkt met Britse rapporten en bewijzen.... Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

Het wordt hier op het nieuws op de radio nu tegen gesproken dat ze als verdachte is aangetekend (wat bij de ouders vandaan kwam?) en er wordt gesproken over een mogelijke andere verdachte, maar er is geen naam genoemd. Hm. Spanning en sensatie vandaag.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:02

Je hoeft hier de tv maar aan te zetten of de radio in de auto en het is erop!
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken ,persoonlijk denk ik dat er iets heel goed fout gegaan is die bewuste avond.
Ik denk dat er een ongeluk in het spel is door bijvoorbeeld een slaappil aan haar is gegeven en dat dat voor haar fataal is geworden.
De ouders zijn in paniek geraakt en hebben haar verborgen met hulp van andere ik geloof niet dat ze er alleen bij betrokken zijn.
Maar goed waar komt het bloed dan vandaan in de huur auto? misschien door het verplaatsen van het lijkje?
Pff ik weet het niet ik denk alleen niet dat de ouders echt moordenaars zijn.
En dat de vader alleen het woord gedaan heeft kan natuurlijk ook omdat hij zijn vrouw wilt bijstaan omdat dit een ongeluk betreft en hij weet dat ze geen moordenaar is.
Ik weet het ook niet maar ik denk dat het zo iets is.
Maar goed we hebben in het verleden gezien dat de liefste ouders toch nog in kloele bloede kunnen dode.
Ik hoop dat dat het is want in een ontvoering heb ik nooit geloofd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:04

Waarom geen moordenaar, vaak zijn het de mensen die het meest normaal zijn, het meest perfecte leven hebben, veel vriendin Lachen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:04

Lusitana schreef:
Het wordt hier op het nieuws op de radio nu tegen gesproken dat ze als verdachte is aangetekend (wat bij de ouders vandaan kwam?) en er wordt gesproken over een mogelijke andere verdachte, maar er is geen naam genoemd. Hm. Spanning en sensatie vandaag.

Ja idd ik denk dat dat die vriend van hun is kan even niet op die naam komen,,hij was ook die man die ze zagen lopen die avond met een kindje in een deken gewikkeld.
Ik geloof ook niet dat ze het alleen hebben gedaan.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:06

katiavl schreef:
Waarom geen moordenaar, vaak zijn het de mensen die het meest normaal zijn, het meest perfecte leven hebben, veel vriendin Lachen

ja dat bedoelde ik ook te zeggen ik geloof het niet maar zoals ik al zei de meeste moordenaars zijn vaak je leuke buurman die altijd voor iedereen klaar staat.
Of die leuke moeder die voor ieder kind in de buurt altijd die heerlijke koekjes bakt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:26

Op NL 1 is er een stuk over Maddy

Er werd gezegt dat men bijna zeker is dat ze niet meer leeft.
En dat haar vader nu wordt verhoord

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:27

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:34

Ja, dat vraag ik me dus ook af, maar er is er nooit over slaappillen gesproken, maar er is een injectie naald gevonden met kalmeringsmiddel.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:36

inderdaad nou je het zegt
waar komt het bloed dan vandaan ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:36

Als het idd zo is dat Maddie de hele boel bij elkaar schreeuwde als haar ouders gingen eten, is het heel aannemelijk dat ze haar iets hebben toegedient zodat ze lekker door zou slapen. Haar ouders waren immers arts.
Misschien heeft ze een overdosis gehad, dat ze nog niet in slaap was en de pillen vond en ze voor snoepjes aanzag. Ik las ook hier dat er een injectienaald was gevonden met slaapmiddel. De ouders kunnen ook een overdosis hebben gegeven per ongeluk.

En het bloed, tja, misschien was ze wel 'gewoon' gevallen bij het zwembad die middag en had ze haar knie opengehaald...