Weeralarm donderdag 18 Januari

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Re: Weeralarm donderdag 18 Januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:00

Ik kan er eigenlijk niet tegen dat er mensen zijn die het allemaal mee vinden vallen. Er zijn nu 5 doden bekend... hoeveel is er niet bekend? En met al die ingestortte schuren etc en met dat paard wat een dak op zich heeft gekregen. Wordt er dan gezegd ach dat is niet zo erg wacht maar totdat je een bom op je hoofd krijgt? Die vergelijking kun je niet maken. Het gaat om vandaag en het leed en ellende wat daar achter vandaan komt. Op de site van nu.nl staat een foto van een vrachtauto in Duitsland wat van de brug af kan vallen de diepte in... daar draait mijn maag van om. Het is wel dikke ellende, het is aan jezelf hoe je er mee omgaat...

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:11

Helemaal gelijk, Adriana. Zo kan je alles wel vergelijken met iets wat net weer een slag erger is.
Zomaar ineens 5 doden is verschrikkelijk om over het idee dat een paar zomaar een dak op zijn hoofd krijgt nog maar te zwijgen.
Natuurlijk is oorlog 'erger', maar daar hebben we nu niet mee te maken. Proefdieren, kinderarbeid, kinderprostitutie, hongersnood en tsunami's zijn ook ontzettend er, uiteraard, maar dat maakt dit niet minder vervelend voor op dit moment. Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 01:24

Hier is het nu helemaal stil...
Paarden waren vanavond uitgebroken, waren een stuk de weg op gerent. Staan nu gelukkig weer in het weiland.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:05

Nu is het hier ook redelijk stil. Onze stevige poort is wel opgengewaaid tegen de auto aan en er is een rek van de muur afgevlogen. Verder is alles denk ik nog heel. Alhoewel ik daar morgen ochtend pas achter kom waarschijnlijk.

Jeetje Babeth, hoe was dat gebeurd? De omheining van de wei kapot oid?

Ben benieuwd wat ons nog meer te wachten staat. San Fransisco extreme sneeuw, hier enorme stormen en hoge winter temperaturen. Beetje een omgekeerde wereld. Over 5 jaar Nederland, Tornado-land?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:30

ik vond het allemaal dood en dood eng... heb met schrik en beven zitten wachten tot manlief thuis was (en die heeft een kantoorbaan op 5 km afstand)
Op een paar nokpannen van het duivenhok en wat afgeknapt takken (zo op de eerste blik in het duister) valt het bij ons ernstig mee...
Ik brand een kaarsje voor die mensen die nog geen zekerheid hebben over hun dierbaren of erger weten dat hun dierbare he niet overleefd heeft............
Het maakt je bewust dat je niet op kunt tegen of winnen kunt van moedernatuur........

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:59

Hier is het ook stil relatief stil

@adriana ik denk dat de bokkers (waaronder ik) dat schreven vanuit hun eigen situatie dus voor hun viel het mee Ik vind het heel erg voor de slachtoffers die er zijn gevallen hoor ,maar voor mij persoonlijk viel het mee snap je wat ik bedoel?
Het is niet denegerend Bedoeld naar de slachtoffers en de dieren, want dat is heel erg! nogmaals ik kijk vanuit mijn persoonlijke visie hoe ik het zelf ervaren heb en dat doen de andere bokkers denk ik ook

*gaat slapen wekker gaat kw over 6 ciao*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:18

en nu hopen dat de natuur vandaag een beetje gekalmeert is

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:04

ns schreef:
07:30 uur Stormschade Nederland (1) Het treinverkeer wordt weer opgestart. Houdt u nog rekening met incidentele uitval van treinen. Met name in het oosten van het land vallen op een aantal trajecten nog treinen uit.
Geen treinen (beide richtingen):
Nijmegen-Venray
Barneveld N-Ede
Wageningen Zwolle-Marienberg
Station Almere Centrum is gesloten
Venlo-Kaldenkirchen

07:30 uur Stormschade Nederland (2)
Geen treinen (beide richtingen):
Arnhem-Tiel, bussen
Hengelo-Oldenzaal, bussen
Zutphen-Winterswijk, bussen
Doetinchem-Winterswijk, bussen

Minder treinen:
Rotterdam-Roosendaal
Leiden-Dordrecht
Rotterdam-Vlaardingen

Gelukkig is het nu rustiger buiten!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:05

Poeh! Ik ben blij dat ik gewoon thuis kon slapen!

Ik hoop dat het vandaag een beetje vriendelijk blijft buiten.. Vanavond hebben we wedstrijd Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:09

pfoei, eigenlijk hou ik mijn hart vast voor vandaag Bloos
Onze school stuurde ons naar huis, valt er een meisje met haar fiets in de sloot Verward En die eikel van een vader van mij is vanuit amsterdam komen rijden!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:20

Krijg net een berichtje dat de trein van 08.02 naar Venlo al een half uur vertraging had, op de NS site stond een kwartier. Moet nu zo naar de bus, en dan de trein van half 10.. Als die niet te veel vertraagd is Knipoog We hopen maar het beste en anders bel ik school gewoon.

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:29

Succes allemaal vandaag ! (K)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:32

Ik wil even een reactie die ik op een ander forum neerzette hier kwijt. Even als voorgeschiedenis. Begin deze week heeft de gemeente ons dus al van het land afgestuurd, waardoor ze dus tot morgen in een noodweitje stonden met stalletje

Citaat:
Oh oh oh ik heb echt mijn week niet. Boos! Ik werd vanmorgen gebeld dat Bullie klem zat. Ik heb meteen opgehangen en ben in de auto gestapt (gelukkig zat ik nog niet op mijn werk) Onderweg baalde ik dat ik niet verder gevraagd had want ik zat me natuurlijk weer heel druk te maken. Eenmaal daar gekomen waren er dus twee bomen omgewaaid. Eentje lag bovenop de stal. De andere voor de stal. Bullie zat er precies tussenin, maar heeft de bomen GODZIJDANK! niet op zijn rug gekregen. De boom lag net iets de laag waardoor hij er niet onderdoor kon. Iets wat Ulvy dus wel had gedaan. Het gelukt was dat achter zijn kont een draadje zat wat we open konden knippen en zo konden we hem er achteruit uithalen. Nu is mijn weitje dus nog kleiner als dat hij al was en ze kunnen niet meer bij de stal Boos! Gelukkig gaan ze daar morgen weg dus het is nog even een dagje afzien. Maar ik ben me kapot geschrokken zeg! Als Bullie en Ulvy op stal hadden gestaan hadden ze geen kant opgekunnen. De stal is niet ingestort, maar er ligt nu dus een dikke boom op en voor. Ik weet nu zeker dat ik ze bij een eventuele komende storm niet opsluit. Ben toch blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:00

Wat een heerlijk weer vandaag Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:02

Ja hier ook!! Wel wat winderig, maar mooie blauwe lucht en zon!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:04

Citaat:
Zware storm eist zes levens
Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - De storm heeft donderdag in Nederland zes personen het leven gekost. Er vielen tientallen gewonden en duizenden gestrande reizigers moesten op zoek naar opvang. Het land lag vrijwel plat. Door ongelukken en door afgesloten wegen en bruggen waren er gisteren flinke files. Het treinverkeer was volledig stilgelegd, maar is vrijdagochtend rond zes uur weer hervat.

(...)

Slachtoffers
Een 64-jarige man en een 12-jarige jongen uit Ede, familie van elkaar, kwamen gisteren om het leven toen een boom op hun auto viel. In Leersum kwam aan het eind van de middag een motorrijder om door een omgevallen boom.

Een 11-jarige jongen in Riel overleed nadat hij met zijn fiets door een harde windvlaag tegen een auto was geblazen. Een 17-jarige bromfietser verongelukte in Sint-Oedenrode toen hij ’s avonds tegen een net omgewaaide boom reed. Elders in Europa overleden ten minste 24 personen door de storm.

Op de snelweg bij Oosterhout botste een 40-jarige automobilist uit Prinsenbeek op stilstaande vrachtwagens. Die stonden stil vanwege het slechte weer. De verongelukte automobilist had slecht zicht door de storm, vermoedt de politie.

Gewonden
In Utrecht raakten zes mensen gewond doordat een bouwkraan op een gebouw waaide op het universiteitsterrein De Uithof. In het Zeeuwse Tholen raakte een lijnbus door de wind van de weg. Zes personen raakten daarbij gewond.

In het hele land stuurden scholen de leerlingen eerder naar huis, en veel bedrijven lieten het personeel eerder vertrekken. Alarmcentrales stonden roodgloeiend. De brandweer moest vaak uitrukken. Mensen werden door de wind opgetild en liepen verwondingen op.

(...)

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... zes_levens

Valt wel mee toch? 'Maar' zes doden en een paar gewonden. Schijnheilig

Het is idd nu heerlijk weer. Stilte na de storm, zeg maar. Knipoog

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:09

whoow al 6 doden..

het is nu wel mooi weer lekker zonnetje Lachen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:12

Ben blij dat het voorbij is...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:18

Ja nou mijn idee en nu laat het maar weer 100 jaar wegblijven ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:24

Karin schreef:
Citaat:
Zware storm eist zes levens
Van onze verslaggevers

Slachtoffers
Een 64-jarige man en een 12-jarige jongen uit Ede, familie van elkaar, kwamen gisteren om het leven toen een boom op hun auto viel. In Leersum kwam aan het eind van de middag een motorrijder om door een omgevallen boom.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... zes_levens

Dat is echt sneu, verlies je in één klap twee familieleden door zo'n achterlijke storm...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:27

Ja ik ben ook blij dat het over is. Trein had vanmorgen maar 3 minuten vertraging, dus dat is iig weer normaal Haha!

En ik kreeg net te horen dat op stal een heleboel dakpannen naar beneden gedondert zijn, en een caravan is omgewaaid. Maar in de stallen was er gelukkig niets aan de hand en de paarden waren ook niet bezweet ofzo, dus dat is allemaal goed gegaan. Ik ben wel erg blij dat er geen bomen naast de stal staan Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:29

echt erg Verward Hier is het wel oke
Mijn paard heeft het goed overleefd en nergens last van

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:30

Ja, daar was ik ook erg blij om (geen bomen naast stal) toen ik s'avonds de wind hoorde gieren over mijn gehavende balkonnetje...
Zelf mijn tuinstoel van 50 kilo was verplaatst! Verward

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:32

Hier begint de wind nu weer aan te treklken.... Verdrietig

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:37

mijn balkondeur is bijna uit zijn voegen gewaait Boos! En er vlogen overal takken rond, stal zij al dat het daar levensgevaarlijk is...arme pony...maja they survived