Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ns schreef:07:30 uur Stormschade Nederland (1) Het treinverkeer wordt weer opgestart. Houdt u nog rekening met incidentele uitval van treinen. Met name in het oosten van het land vallen op een aantal trajecten nog treinen uit.
Geen treinen (beide richtingen):
Nijmegen-Venray
Barneveld N-Ede
Wageningen Zwolle-Marienberg
Station Almere Centrum is gesloten
Venlo-Kaldenkirchen
07:30 uur Stormschade Nederland (2)
Geen treinen (beide richtingen):
Arnhem-Tiel, bussen
Hengelo-Oldenzaal, bussen
Zutphen-Winterswijk, bussen
Doetinchem-Winterswijk, bussen
Minder treinen:
Rotterdam-Roosendaal
Leiden-Dordrecht
Rotterdam-Vlaardingen
Citaat:Oh oh oh ik heb echt mijn week niet.Ik werd vanmorgen gebeld dat Bullie klem zat. Ik heb meteen opgehangen en ben in de auto gestapt (gelukkig zat ik nog niet op mijn werk) Onderweg baalde ik dat ik niet verder gevraagd had want ik zat me natuurlijk weer heel druk te maken. Eenmaal daar gekomen waren er dus twee bomen omgewaaid. Eentje lag bovenop de stal. De andere voor de stal. Bullie zat er precies tussenin, maar heeft de bomen GODZIJDANK! niet op zijn rug gekregen. De boom lag net iets de laag waardoor hij er niet onderdoor kon. Iets wat Ulvy dus wel had gedaan. Het gelukt was dat achter zijn kont een draadje zat wat we open konden knippen en zo konden we hem er achteruit uithalen. Nu is mijn weitje dus nog kleiner als dat hij al was en ze kunnen niet meer bij de stal
Gelukkig gaan ze daar morgen weg dus het is nog even een dagje afzien. Maar ik ben me kapot geschrokken zeg! Als Bullie en Ulvy op stal hadden gestaan hadden ze geen kant opgekunnen. De stal is niet ingestort, maar er ligt nu dus een dikke boom op en voor. Ik weet nu zeker dat ik ze bij een eventuele komende storm niet opsluit. Ben toch blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb.
Citaat:Zware storm eist zes levens
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - De storm heeft donderdag in Nederland zes personen het leven gekost. Er vielen tientallen gewonden en duizenden gestrande reizigers moesten op zoek naar opvang. Het land lag vrijwel plat. Door ongelukken en door afgesloten wegen en bruggen waren er gisteren flinke files. Het treinverkeer was volledig stilgelegd, maar is vrijdagochtend rond zes uur weer hervat.
(...)
Slachtoffers
Een 64-jarige man en een 12-jarige jongen uit Ede, familie van elkaar, kwamen gisteren om het leven toen een boom op hun auto viel. In Leersum kwam aan het eind van de middag een motorrijder om door een omgevallen boom.
Een 11-jarige jongen in Riel overleed nadat hij met zijn fiets door een harde windvlaag tegen een auto was geblazen. Een 17-jarige bromfietser verongelukte in Sint-Oedenrode toen hij ’s avonds tegen een net omgewaaide boom reed. Elders in Europa overleden ten minste 24 personen door de storm.
Op de snelweg bij Oosterhout botste een 40-jarige automobilist uit Prinsenbeek op stilstaande vrachtwagens. Die stonden stil vanwege het slechte weer. De verongelukte automobilist had slecht zicht door de storm, vermoedt de politie.
Gewonden
In Utrecht raakten zes mensen gewond doordat een bouwkraan op een gebouw waaide op het universiteitsterrein De Uithof. In het Zeeuwse Tholen raakte een lijnbus door de wind van de weg. Zes personen raakten daarbij gewond.
In het hele land stuurden scholen de leerlingen eerder naar huis, en veel bedrijven lieten het personeel eerder vertrekken. Alarmcentrales stonden roodgloeiend. De brandweer moest vaak uitrukken. Mensen werden door de wind opgetild en liepen verwondingen op.
(...)
Karin schreef:Citaat:Zware storm eist zes levens
Van onze verslaggevers
Slachtoffers
Een 64-jarige man en een 12-jarige jongen uit Ede, familie van elkaar, kwamen gisteren om het leven toen een boom op hun auto viel. In Leersum kwam aan het eind van de middag een motorrijder om door een omgevallen boom.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... zes_levens