Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shadowflower schreef:Ik ben het eens met shirleyA......
ShirleyA schreef:Ik voel me niet aangesproken wat die boeren betreft daar ik ten eerst geen boer ben en ten 2e niet ben vertrokken. Ik heb ze ook niet daar heen gezonden, dus.......
Daarbij denk ik dat er wel een verschil is daar die boeren daar in hun eigen onderhoud voorzien.
Vind t dus een vergelijking van niets.
SanderP schreef:shadowflower schreef:Ik ben het eens met shirleyA......
Nuttige toevoeging
ShirleyA schreef:Ik voel me niet aangesproken wat die boeren betreft daar ik ten eerst geen boer ben en ten 2e niet ben vertrokken. Ik heb ze ook niet daar heen gezonden, dus.......
Daarbij denk ik dat er wel een verschil is daar die boeren daar in hun eigen onderhoud voorzien.
Vind t dus een vergelijking van niets.
Aimee schreef:Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd
Aimee schreef:faye schreef:Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander
Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd
SanderP schreef:Beetje rare instelling hoor. Ik kan ook zeggen: ik heb geen onderwijs en ook geen kinderen die onderwijs nodig hebben, dus moet er maar helemaal geen onderwijs meer zijn?
Zonder boeren is dit land ook nergens hoor, daar heb jij wel degelijk wat mee te maken en ook dat boeren vertrekken, dat is ook slecht voor jou.
faye schreef:Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven
Aimee schreef:Net als in de vorige bericht zeg je dus eigenlijk dat als jij iets niet doet, hoef je daar ook niet voor te worden aangerekend.
Zo gaat dat nou eenmaal niet.... de overheid kan niet per persoon gaan bekijken of mensen wel of niet bepaalde dingen doen en dan zeggen dat mensen die dat niet doen, geen belasting hoeven betalen. Met z'n allen dragen we de maatschappij, die is zo sterk geworden door de verzorgingsstaat waar dat ikke, ikke, ikke écht niet in past.
Oh... en als je geld tekort hebt om je kind te onderhouden is het misschien verstandig eens die dieren het huis uit te doen
faye schreef:Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler
faye schreef:Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler
faye schreef:Ik vind het belangrijker dat er eerst betere zorg en een beter inkomen voor onze ouderen tot stand komt. Die hebben namelijk ook jarenlang belasting betaald en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus mijn prioriteiten liggen inderdaad anders. Vluchtelingen uit een oorlogsgebied die wil ik best oopvangen, maar economische vluchtelingen mogen linea recta terug.
faye schreef:Nou de priorieteit van links ligt ook niet bij de ouderen, maar bij de allochtonen, daar moeten ze het namelijk van hebben qua stemmen
Ik ontvang idd kinderbijslag, maar dat is geen vetpot hoor. Dat is nog geen fractie van wat een asielzoeker of studentje kost
faye schreef:Ik vind het belangrijker dat er eerst betere zorg en een beter inkomen voor onze ouderen tot stand komt. Die hebben namelijk ook jarenlang belasting betaald en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus mijn prioriteiten liggen inderdaad anders. Vluchtelingen uit een oorlogsgebied die wil ik best oopvangen, maar economische vluchtelingen mogen linea recta terug.
Aimee schreef:faye schreef:Ik vind het belangrijker dat er eerst betere zorg en een beter inkomen voor onze ouderen tot stand komt. Die hebben namelijk ook jarenlang belasting betaald en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus mijn prioriteiten liggen inderdaad anders. Vluchtelingen uit een oorlogsgebied die wil ik best oopvangen, maar economische vluchtelingen mogen linea recta terug.
Jij vangt helemaal geen vluchtelingen op... dat doen anderen voor jou![]()
Verder ligt het probleem van de ouderen helemaal niet bij de overheid, maar bij de Nederlandse mentaliteit. In landen als Spanje, Italië, Griekenland ed. halen mensen het niet in hun hoofd om de ouders weg te stoppen in een verzorgingstehuis om rond te moeten komen van zo'n laag bedrag dat ze naar de voedselbank moeten om te kunnen eten. Dat is de kinderen hun eer te na, die gaan niet zeiken dat de ouders vaker dan één keer in de twee weken gewassen moeten worden van overheidsgeld, die zorgen zelf dat de ouders gewassen worden. Evenals ze die ouders zelf van fatsoenlijk eten voorzien.