Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:28

ze zoeken allebei een betere plek om op te bouwen...... en trouwens ook daar krijgen ze subsidie.
en toevallig is het in een derde wereldland een stuk moeilijker om een zak geld mee te krijgen........

en ik vind het wel heel makkelijk om te zeggen dat een asielzoeker per definite op een zak van een ander leeft. (zelfs al daar artsen tussen zitten die zo in een nederlands ziekenhuis aan de slag kunnen om onze wachtlijsten weg te werken.........)

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:30

shadowflower schreef:
Ik ben het eens met shirleyA......

Nuttige toevoeging OK dan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:32

ShirleyA schreef:
Ik voel me niet aangesproken wat die boeren betreft daar ik ten eerst geen boer ben en ten 2e niet ben vertrokken. Ik heb ze ook niet daar heen gezonden, dus.......
Daarbij denk ik dat er wel een verschil is daar die boeren daar in hun eigen onderhoud voorzien.
Vind t dus een vergelijking van niets.

Net als in de vorige bericht zeg je dus eigenlijk dat als jij iets niet doet, hoef je daar ook niet voor te worden aangerekend.
Zo gaat dat nou eenmaal niet.... de overheid kan niet per persoon gaan bekijken of mensen wel of niet bepaalde dingen doen en dan zeggen dat mensen die dat niet doen, geen belasting hoeven betalen. Met z'n allen dragen we de maatschappij, die is zo sterk geworden door de verzorgingsstaat waar dat ikke, ikke, ikke écht niet in past.

Oh... en als je geld tekort hebt om je kind te onderhouden is het misschien verstandig eens die dieren het huis uit te doen Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:32

SanderP schreef:
shadowflower schreef:
Ik ben het eens met shirleyA......

Nuttige toevoeging OK dan!

Net als die v jou en deze v mij.... Knipoog

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:33

ShirleyA schreef:
Ik voel me niet aangesproken wat die boeren betreft daar ik ten eerst geen boer ben en ten 2e niet ben vertrokken. Ik heb ze ook niet daar heen gezonden, dus.......
Daarbij denk ik dat er wel een verschil is daar die boeren daar in hun eigen onderhoud voorzien.
Vind t dus een vergelijking van niets.

Beetje rare instelling hoor. Ik kan ook zeggen: ik heb geen onderwijs en ook geen kinderen die onderwijs nodig hebben, dus moet er maar helemaal geen onderwijs meer zijn?
Zonder boeren is dit land ook nergens hoor, daar heb jij wel degelijk wat mee te maken en ook dat boeren vertrekken, dat is ook slecht voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:34

Ik vind het belangrijker dat er eerst betere zorg en een beter inkomen voor onze ouderen tot stand komt. Die hebben namelijk ook jarenlang belasting betaald en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus mijn prioriteiten liggen inderdaad anders. Vluchtelingen uit een oorlogsgebied die wil ik best oopvangen, maar economische vluchtelingen mogen linea recta terug.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:35

Aimee schreef:
Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd

Nee als je al t geld vd wereld hebt maakt t niet zoveel meer uit om te betalen. Maar daar zit t m nu juist!
En ik zeg niet dat t me niets uitmaakt wat er met asielzoekers gebeurd, maar ik vind mezelf wel belangrijker zo ook mijn kind. Ik ken ze niet en heb dus ook geen band met ze, het raakt me daarom ook minder.
Maarzoals ik al zei is het met de asielzoekers die uitgeprocedeerd zijn zo dat ze geen gevaar lopen (anders zouden ze nl wel kunnen blijven) en dus blijven ze hier voor t geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:36

Aimee schreef:
faye schreef:
Aimee, ga jij je nu eerst maar eens een slag in de rondte werken voor een paar centen, want het is natuurlijk wel lekker makkelijk praten over het inkomen van een ander Clown

Al zou ik al het geld van de wereld hebben, dan nog heb ik geen problemen om belasting te betalen.....
En het is inderdaad makkelijk praten over een ander hè... zolang jullie er maar lekker bij zitten, maakt het geen flikker uit wat er met asielzoekers en moslims gebeurd

Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:38

SanderP schreef:
Beetje rare instelling hoor. Ik kan ook zeggen: ik heb geen onderwijs en ook geen kinderen die onderwijs nodig hebben, dus moet er maar helemaal geen onderwijs meer zijn?
Zonder boeren is dit land ook nergens hoor, daar heb jij wel degelijk wat mee te maken en ook dat boeren vertrekken, dat is ook slecht voor jou.

Heb ik ergens gezecht dat ze weg moesten????? Nee.n Ik heb die boeren niet een gekent. Van mij hadden ze niet weg gehoeven.
En kinderen geen onderwijs geven is een hele slimme actie.....
Ziek

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:43

faye schreef:
Ik heb geen prbleem met belasting betalen, zou het alleen graag naar andere zaken zien gaan dan naar economische vluchtelingen. En als jij straks fulltime werkt en net aan de hypotheek van je huisje kan betalen, dan weet je pas wat werken inhoud, Dat heeft niks met luxe te maken. Ik moet ook werken ook al is mijn lijf naar de k lote. Als ik het rijk zou hebben zou ik lekker thuis blijven Haha!

Maak ik hieruit op dat Aimee helemaal niet/of haast niet mee doet aan betalen v belasting maar wel fijn uit wil delen? Het st Klaas-syndroom dus....... Ik snap m.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:44

Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:56

Aimee schreef:
Net als in de vorige bericht zeg je dus eigenlijk dat als jij iets niet doet, hoef je daar ook niet voor te worden aangerekend.
Zo gaat dat nou eenmaal niet.... de overheid kan niet per persoon gaan bekijken of mensen wel of niet bepaalde dingen doen en dan zeggen dat mensen die dat niet doen, geen belasting hoeven betalen. Met z'n allen dragen we de maatschappij, die is zo sterk geworden door de verzorgingsstaat waar dat ikke, ikke, ikke écht niet in past.

Oh... en als je geld tekort hebt om je kind te onderhouden is het misschien verstandig eens die dieren het huis uit te doen Knipoog

Weet je ik maak lekker zelf uit of ik mijn beesten houd! Dat gaat jou echt helemaal NIETS aan! Ik ik heb geld genoeg om mijn kind te onderhouden maar t was een opmerking om jou aan te geven dat je je er niet mee hebt te bemoeien hoeveel dieren ik heb ze zijn nl van mij!
En ga eerst eens zelf geld inleveren ivp geld v anderen weg te geven!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:57

faye schreef:
Volgens haar profiel studeert ze nog, dus ze trekt een studiebeurs van de belastingbetaler Knipoog

Ik snap t nu helemaal: eerlijk zullen we alles delen wordt altijd t hardst geroepen door hen die mee willen delen in dat v een ander.
Duidelijke zaak.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:01

over makkelijk oordelen gesproken..........

anderen oordelen over jou... doe het zelf dan ook niet.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:05

sorry barco, maar dat kan ik wel begrijpen, aimee werd wel erg persoonlijk naar ShirleyA toe. Bovendien beoordeel je nu zelf ook. Knipoog het is erg makkelijk allemaal om zo maar iets te roepen, de een vind dat zij gelijk heeft de ander vind dat die gelijk heeft, dat kun je toch ook respecteren van elkaar? wie zegt dat de 1 gelijk heeft en de ander niet, wie bepaalt dat? wat de uitskomsten zijn van alle beleid e.d., moeten we rustig afwachten, hoe de toekomst eruit zal zien ook. wie er dan gelijk had...zien we dan ook Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:15

faye schreef:

Niet iedereen die studeert heeft een studiebeurs hoor (en er zijn erg veel studenten die ook werken)! Jij 'trekt' toch ook kinderbijslag van de belastingbetaler (zoals je het stelt). Kan ik ook wel zeggen: ik heb geen zin om daaraan mee te betalen.
Laatst bijgewerkt door Netje op 16-12-06 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:17

idd klomp we zullen afwachten.

ik vond het naar beide kanten erg persoonlijk worden. dat werd niet duidelijk in mijn post.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:18

faye schreef:
Ik vind het belangrijker dat er eerst betere zorg en een beter inkomen voor onze ouderen tot stand komt. Die hebben namelijk ook jarenlang belasting betaald en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus mijn prioriteiten liggen inderdaad anders. Vluchtelingen uit een oorlogsgebied die wil ik best oopvangen, maar economische vluchtelingen mogen linea recta terug.

Als je een betere zorg wilt en een beter inkomen voor ouderen, dan moet je in ieder geval stoppen met rechts te stemmen, want die hebben ervoor gezorgd dat dit zo slechts is nu. De sociale principes zitten nu eenmaal niet bij rechts (daar is het meer: de rijken nog rijker, de armen nog armer).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:21

tja, discussies kunnen soms verhittend werken Haha!
MAAR, ook al ben je het niet eens metelkaar, dan kunnen we toch proberen vriendelijk te blijven (ja ik heb er soms ook moeite mee hoor Tong uitsteken )

maar als we ons zo laten kennen en niet vriendelijk kunnnen blijven, dan geven we bij voorbaat al een slecht voorbeeld voor de maatschappij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:06

Nou de priorieteit van links ligt ook niet bij de ouderen, maar bij de allochtonen, daar moeten ze het namelijk van hebben qua stemmen Haha!

Ik ontvang idd kinderbijslag, maar dat is geen vetpot hoor. Dat is nog geen fractie van wat een asielzoeker of studentje kost Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:20

faye schreef:
Nou de priorieteit van links ligt ook niet bij de ouderen, maar bij de allochtonen, daar moeten ze het namelijk van hebben qua stemmen Haha!

Ik ontvang idd kinderbijslag, maar dat is geen vetpot hoor. Dat is nog geen fractie van wat een asielzoeker of studentje kost Clown

De prioriteit van links ligt bij de zwakkeren in de samenleving, misschien zelfs bij jou Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:26

Of bij jou, je stemt niet voor niks links Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:30

faye schreef:

Jij vangt helemaal geen vluchtelingen op... dat doen anderen voor jou Pling

Verder ligt het probleem van de ouderen helemaal niet bij de overheid, maar bij de Nederlandse mentaliteit. In landen als Spanje, Italië, Griekenland ed. halen mensen het niet in hun hoofd om de ouders weg te stoppen in een verzorgingstehuis om rond te moeten komen van zo'n laag bedrag dat ze naar de voedselbank moeten om te kunnen eten. Dat is de kinderen hun eer te na, die gaan niet zeiken dat de ouders vaker dan één keer in de twee weken gewassen moeten worden van overheidsgeld, die zorgen zelf dat de ouders gewassen worden. Evenals ze die ouders zelf van fatsoenlijk eten voorzien.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:31

niet iedereen stemt voor zijn eigen portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:33

Aimee schreef:
faye schreef:

Jij vangt helemaal geen vluchtelingen op... dat doen anderen voor jou Pling

Verder ligt het probleem van de ouderen helemaal niet bij de overheid, maar bij de Nederlandse mentaliteit. In landen als Spanje, Italië, Griekenland ed. halen mensen het niet in hun hoofd om de ouders weg te stoppen in een verzorgingstehuis om rond te moeten komen van zo'n laag bedrag dat ze naar de voedselbank moeten om te kunnen eten. Dat is de kinderen hun eer te na, die gaan niet zeiken dat de ouders vaker dan één keer in de twee weken gewassen moeten worden van overheidsgeld, die zorgen zelf dat de ouders gewassen worden. Evenals ze die ouders zelf van fatsoenlijk eten voorzien.

Eerst ben je voor de verzorgingsstaat en vervolgens moeten we massaal zelf onze ouders gaan wassen en van geld voorzien. Clown
En de ouderen zonder kinderen moeten de buurvouw maar vragen of zo Haha! Haha!