Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:33

Ik heb het niet over iemand die aan de pil is. Trouwens, ook die kunnen de MAP halen als ze de "gewone" pil een keer zijn vergeten. Vaak wordt er dan gedacht dat zwanger raken door een keertje de pil te zijn vergeten hen niet zal overkomen en die laten het er dan maar bij zitten. Aan het eind van de maand geen menstruatie, wat gek. en ja hoor, zwanger! Hoe vaak gaat het niet zo? Zo ook bij gescheurd condoom of, nog stommer: voor het zingen de kerk uit.

En dan later, als het kwaad al geschied is en ze te lam zijn om de MAP te halen (ik word er zo misselijk van, klaag klaag) dan gaan ze zitten miepen dat ze zwanger zijn geraakt. Daar wordt ik nou misselijk van!!!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:38

Je doet nu net alsof bijna iedereen die door de pil heen zwanger wordt te beroerd is geweest om een MAP te halen, alsof bijna iedereen er zelf bewust schuldig aan is. Als je dat soort dingen beweert moet je ook met feiten komen waaruit dat blijkt!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:48

Ik zeg helemaal niet dat IEDEREEN op deze manier zwanger raakt. Ik wil alleen maar aangeven dat, als je goed oplet en er gaat toch iets mis, je jezelf een hoop ellende kunt besparen door de MAP te gaan halen. En ja, ik heb 3!! voorbeelden in mijn kennissenkring waarbij het op deze manier gegaan is. Bij eentje was dus de reden dat ze de MAP niet gehaald had omdat ze daar misselijk van werd.
Nogmaals, het gaat er mij dus om dat soms de vraag "abortus ja of nee" gemakkelijk voorkomen kan worden. En je bent toch met me eens hoop ik, dat voorkomen beter is dan genezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:50

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:
Tuurlijk kan dat wel.
Maar mensen kiezen zo graag de makkelijkste weg, maar dat mag je niet hardop zeggen..

Je mag het best zeggen, maar ik vind het wel wat wonderlijk om dit van jou te horen. Dit is immers niet de eerste discussie waarin we elkaar tegenkomen, en in een andere discussie geef je zelf als argument "dat kan ik nou eenmaal niet" terwijl ik vind dat dat nou juist de makkelijkste weg is.

Kiezen niet alle mensen soms voor de 'makkelijkste' weg? Al is het maar omdat je als mens nou eenmaal niet alles kunt? Kun je daar niet een beetje begrip voor opbrengen, zelfs al is je eigen mening anders?

Ik heb geen idee waar jij nu op doelt en zou dat per pb graag vernemen

Toch vind ik ergens een makkelijke weg in kiezen wel een verschil hebben, in waar dat nu in is.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:54

Nee, je zegt niet iedereen inderdaad, maar uit jou argumentatie haal ik wel dat je het over een grote groep hebt die je te lam vindt:

Citaat:
Ik heb het niet over iemand die aan de pil is. Trouwens, ook die kunnen de MAP halen als ze de "gewone" pil een keer zijn vergeten. Vaak wordt er dan gedacht dat zwanger raken door een keertje de pil te zijn vergeten hen niet zal overkomen en die laten het er dan maar bij zitten. Aan het eind van de maand geen menstruatie, wat gek. en ja hoor, zwanger! Hoe vaak gaat het niet zo? Zo ook bij gescheurd condoom of, nog stommer: voor het zingen de kerk uit.

En dan later, als het kwaad al geschied is en ze te lam zijn om de MAP te halen (ik word er zo misselijk van, klaag klaag) dan gaan ze zitten miepen dat ze zwanger zijn geraakt. Daar wordt ik nou misselijk van!!!

Snap je nu waarom dat zo overkomt op mij? Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:58

wordt heftig hier maar of we er ook wijzer van worden???? t lijkt nu of dit topic n hele andere doelstelling heeft gekkregen namelijk t hebben van gelijk
dat gaat niet want ieder mens is anders en heeft een andere mening !! wel kan je mensen bewust maken van bepaalde dingen en dan is he taan de ander of diegene er verder wat mee kan en of er een mening wordt bijgesteld of wat genuanceerder wordt..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:42

avanti4ever schreef:
wordt heftig hier maar of we er ook wijzer van worden???? t lijkt nu of dit topic n hele andere doelstelling heeft gekkregen namelijk t hebben van gelijk
dat gaat niet want ieder mens is anders en heeft een andere mening !! wel kan je mensen bewust maken van bepaalde dingen en dan is he taan de ander of diegene er verder wat mee kan en of er een mening wordt bijgesteld of wat genuanceerder wordt..

mee eens,ik heb mijn mening gegeven en deze kan heel anders zijn dan van iemand anders
en ik heb gelukkig nooit voor deze keuze gestaan,want ik wilde graag kinderen. Knipoog

ik zal ook iemand die het gedaan heeft niet veroordelen,maar wat er met mijn vriendin gebeurd is, daar kan ik niet mee omgaan en daarom heb ik deze vriendschap verbroken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:43

Nee Odetteke, dat snap ik niet. Het is maar wat je WIL lezen denk ik. Maar idd, ik geef alleen mijn mening, laten we het alsjeblieft bij het onderwerp houden. En of je nou voor of tegen abortus bent, het beste is om, in geval van twijfel wel of niet zwanger, aktie te ondernemen. En niet af te wachten tot het misschien te laat is en je een hele ingrijpende beslissing moet nemen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:00

o.k je let goed op, slikt netjes de pil, en hebt sex.
d'r vanuit gaand dat de pil netjes zijn werk doet,
vlieg je niet naar de dokter om de MAP te halen na gemeendschap

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:14

Nee, maar als je de pil vergeten bent??En niet binnen 36 uur alsnog hebt ingenomen?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:15

dan nwel ja.
maar d'r zijn zat vrouwen die ondanks het gebruiken volgens de voorschriften wel zwanger zijn geworden

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:23

En gelukkig maar in mijn geval, want anders was ik er nooit geweest HAHA!!!
Daar heb ik het dus ook niet over. Maar ik vind wel dat sommige mensen eerst doen en dan pas denken en dat vind ik gewoon jammer...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:56

maikeltje schreef:
Maar ik vind wel dat sommige mensen eerst doen en dan pas denken en dat vind ik gewoon jammer...
Daar zijn we het zowiezo over eens! Maar die mensen hebben wel vooral zichzelf ermee.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:57

Hoe dan ook, ik vind dat IEDEREEN het recht heeft om de komst van zo'n grote verandering tegen te houden! Ongelukken gebeuren, "helaas" zijn we allemaal mensen die soms niet de juiste maatregelen treffen. Een kind op de wereld laten komen omdat jij niet de juiste maatregelen getroffen hebt en daardoor maar moet "boete" door het kind te houden! Onzin vind ik dat want het lijkt me vreselijk om als kind te weten dat je ongewenst! bent.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:50

AikePeer dat ben ik volkomen met je eens.
Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat iemand koste wat kost dan maar als "straf" een kind op de wereld moet zetten. En niemand is perfect, maar mijn ervaring is dat er in het heetst van de strijd (om het zo maar te zeggen) te vaak onnodige risico's worden genomen. Het gaat hierbij toch om een evt toekomstig leven. En een abortus is niet iets wat je zomaar even doet, of je nou wel of geen kinderwens hebt.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:03

Dat ben ik weer met jou eens!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:06

me too *LOL*

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:12

Geloof dat dat de eerste keer in dit topic is dat een voor en tegenstander het met elkaar eens zijn..

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:13

neee tweede keer
we waren het ook al eens dat abortus rond de 7de maand niet kan

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:16

ok 2e keer! Clown

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:01

En daar ben ik het ook mee eens haha! In principe ben ik dus tegen, maar in sommige gevallen kan het nou eenmaal niet anders en ja, dan wel zo snel mogelijk aub. Met 20 weken is ook al veel te laat, dan is het al helemaal compleet. Ik heb eens een documentaire gezien over abortus en daar werd (was in Amerika) een bevalling opgewekt van een baby van 24 weken. Die lieten ze geboren worden, hoofdje eruit en die gynaecoloog drukte toen het keeltje dicht. Was echt te afschuwelijk voor woorden. Als je ongewenst zwanger wordt, heb je echt geen 20 weken bedenktijd nodig, lijkt mij. En als het pas met 20 weken zwangerschap ontdekt wordt dan zijn er ook nog andere opties, bv afstaan ter adoptie oid.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:23

Ik (vrouw, 28) ben voor abortus.

Ik vind het belachelijk als mensen een abortus laten plegen omdat ze te lui zijn om voorzorgsmaatregelen te treffen, maar aan de andere kant vind ik het veel zieliger dat de ongewenste kinderen die uit zo'n zwangerschap geboren, weten dat ze ongewenst zijn en ook vaak zo behandeld worden. Dan kan je maar beter niet geboren worden.
Mensen die abortus als "oplossing zien" voor het niet hoeven gebruiken van voorbehoedsmiddelen zouden naast een abortus verplicht een therapie moet volgen o.i.d.

Ik weet al zo lang ik me kan herinneren dat ik absoluut GEEN kinderen wil.
Ik heb een implanon staafje in mijn arm laten plaatsen, die 3 jaar zijn werk dient te doen.
Is misschien ook niet 100% veilig (zoals de meeste voorbehoedsmiddelen) maar ik ga ook niet van mijn man verlangen dat hij een altijd condoom gebruikt. We zijn nu al 13 jaar samen. Ik zou het zeker weg laten halen mocht het toch misgaan.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:29

maikeltje schreef:
En daar ben ik het ook mee eens haha! In principe ben ik dus tegen, maar in sommige gevallen kan het nou eenmaal niet anders en ja, dan wel zo snel mogelijk aub. Met 20 weken is ook al veel te laat, dan is het al helemaal compleet. Ik heb eens een documentaire gezien over abortus en daar werd (was in Amerika) een bevalling opgewekt van een baby van 24 weken. Die lieten ze geboren worden, hoofdje eruit en die gynaecoloog drukte toen het keeltje dicht. Was echt te afschuwelijk voor woorden. Als je ongewenst zwanger wordt, heb je echt geen 20 weken bedenktijd nodig, lijkt mij. En als het pas met 20 weken zwangerschap ontdekt wordt dan zijn er ook nog andere opties, bv afstaan ter adoptie oid.

dit vindt ik dus geen abortus, keeltje dicht knijpen, pppffff

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:34

Nee, da's je reinste moord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:39

Als het kind geademd heeft, heeft het geleefd en is het dus moord (juridisch gezien)

Je moet er voor de grap het wetboek eens op naslaan, abortus is net als euthenasie een delicate kwestie en dat is wetmatig heel goed ingedekt. Iets als hierboven is voor de Nederlandse wet dus ook niet haalbaar.

Ik had het hier met mijn vader (al 30 jr huisarts) over. In de praktijk is het zo dat er ook in NL maar weinig erg late abortussen zijn (rond de 20 weken) Dat doet men vrijwel alleen als er dusdanige complicaties zijn dat het kind niet of moeilijk levensvatbaar is, of als de moeder gevaar komt, danwel in ernstige psychische nood verkeerd. Het is niet voor niets dat een OTB zonder bedenktijd mag, en je voor een abortus de verplichte gang naar een doorverwijzend arts hebt. Het gros van de "ongeplande" kinderen wordt ofwel al in het allereerste stadium geaborteerd, of de moeders besluiten het toch te houden. Een moeder die al 20 weken zwanger is zal niet zonder slag of stoot voor een abortus doorverwezen worden, daar zal men eerst de andere opties bekijken.

De betreffende kliniek in Spanje speelde dus een beetje met de wet. Ook daar staat de wet zulke late abortussen niet toe, tenzij de moeder in ernstige psychische nood zit. Als je dus een arts hebt die je doorverwijst op grond van ernstige psychische nood (en om eerlijk te zijn, als je 7 mnd zwanger bent en je reist naar Spanje voor een abortus dan ben je redelijk ver heen!) dan is het legaal wat je doet.