Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

janinetjjj

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:33

Via school zijn wij er zo me bezig Anoukie.
Dat je toch wel een beetje een mening moet gaan vormen Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:34

tita schreef:
ik heb de beide testen gedaan en ik ben dus rassistisch ik ben nog rechtser dan geert wilders Nors opkijken

Vork

Haha! Haha! Haha!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:37

MissJ schreef:
En dat is nou juist de "grap". Het lijkt momenteel een ware hype om SP te stemmen, maar kijk eens naar het verkiezingsprogramma, dat is om te janken. Ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk gedaan hebben, en of ze dan nog steeds zoveel stemmen zouden krijgen. Knipoog
En armoede is idd relatief. Ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar voel me niet zo. En de grap is dat ik juist een groot voorstander ben van het zogenaamde Quote 500 kabinet. Haha! Haha! Haha!

Het lijkt me ook geweldig om a la de SP te leven. Maar dan hebben we toch ergens een hele grote Sponsor nodig, denk niet dat die rijke Oliesjeik uit het middenoosten Nederland wil sponsoren.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:39

Wat ik me afvraag, is wat er onder "armoede" wordt verstaan. Iemand maakte hiervoor de opmerking dat ze al jaren odner de armoedegrens leeft. Maar (en dit is even heel extreem, hoor, dus niet allemaal gaan bijten): je zit wel achter een pc waarvoor een aansluiting nodig is en negen van de tien mensen op Bokt hebben volgens mij één of meer eigen paarden. Kun je dan van armoede spreken? Nee, dat vind ik niet. Armoede is niet kiezen tussen voor jezelf met minder genoegen nemen zodat je toch je paard de verzorging kan geven die het nodig heeft. Als je écht arm bent, hoef je die keuzes namelijk niet te maken. Je hébt dan geen paard (eigen, lease, huur of verzorg) en kunt niet zeggen "ik doe het zelf wel met minder" want minder dan wat je hebt, is er dan gewoonweg niet. Dus... wie definieert armoede (dat is geen retorische vraag, ik ben echt benieuwd naar de antwoorden).

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:40

Nou, ik ben er ook nog niet over uit wat ik ga stemmen woensdag

Enerzijds heeft de SP een hoop goede punten en vind ik Marijnissen erg sympathiek. Toch vraag ik me bij een hoop dingen af hoe ze dat willen gaan realiseren...

Uit kieskompas kwam dat ik voor 76% overeen kom met de PvdA, en het programma daarvan spreekt me ook erg aan. De partij zit wat betreft de zaken waaraan ik waarde hecht erg op mijn lijn Ja Wouter Bos echter heb ik soms m'n twijfels bij, is hij echt wel zo betrouwbaar?

Ik ga me er nog even goed in verdiepen en hoop er uit te zijn voor woensdag Haha!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:43

Maethoriel schreef:
Enerzijds heeft de SP een hoop goede punten en vind ik Marijnissen erg sympathiek. Toch vraag ik me bij een hoop dingen af hoe ze dat willen gaan realiseren...

Zou je op iemand gaan stemmen omdat je diegene sympathiek vindt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:48

xxJacqyxx schreef:

Zou je op iemand gaan stemmen omdat je diegene sympathiek vindt?

In dat geval wordt het Pino of Tommy....... Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:53

Stem in ieder geavl NIET op de pvda en al helemaal niet op die kwal van een wouter bos.... Clown

Die heeft het echt te hoog in zn bol Misselijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:38

Marjolein schreef:
Ondanks het politieke beleid zitten jullie nu blijkbaar wel ruim boven de armoedegrens.

Waar basseer je dat op?

Ik stel net dat ik nog steeds geen cent te makken heb en dat geldt bijna nog sterker voor mijn moeder.... maar goed omgaan met geld scheelt een hele hoop.
Overigens zit ik in principe in dezelfde situatie als MissJ en ik snap nog niet waarom dat onder de armoedegrens moet zijn Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:45

MissJ schreef:
En dat is nou juist de "grap". Het lijkt momenteel een ware hype om SP te stemmen, maar kijk eens naar het verkiezingsprogramma, dat is om te janken. Ik vraag me af hoeveel mensen dat daadwerkelijk gedaan hebben, en of ze dan nog steeds zoveel stemmen zouden krijgen. Knipoog
En armoede is idd relatief. Ik leef al jaren onder de armoedegrens, maar voel me niet zo. En de grap is dat ik juist een groot voorstander ben van het zogenaamde Quote 500 kabinet. Haha! Haha! Haha!

Dat vetgedrukte kan ik me niet voorstellen MissJ.... zoals in mijn vorige post: je zit in dezelfde situatie als ik en die is echt niet onder de armoedegrens.

Verder is mijn SP-stem geen hype en denk ik ook niet dat dat voor veel anderen geldt: het is een stem tegen het huidige beleid. Bij elke verkiezing is er wel een partij die omhoog schiet vanwege ontevredenheid met het gevoerde beleid... vorige keer was dat PvdA, na paars was dat Fortuyn en CDA.... dergelijke tendensen zijn geen hype.

Verder is het natuurlijk vreselijk subjectief om te zeggen dat het verkiezingsprogramma van de SP om te janken is..... dat kun jij zeggen, maar dat is geen feit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:48

Ik stem LPF Lachen Zonde dat Pim Fortuyn al een aantal jaar niet meer leeft, hij had Nederland met zijn ideeen een beter land kunnen maken...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:06

Kieskompas werkt niet bij mij?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:17

De stomwijzer is veel leuker Haha! Alleen er kwam bij mij CDA uit en dat gaat 'm echt niet worden.

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:18

Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen..

Maar ik heb echt geen idee wat.. :S
Ik heb die stemwijzer ingevuld.. en daar kwam SP uit..
Ik moet er dus nog even over nadenken.. Tong uitsteken

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:26

Sammie schreef:
De stomwijzer is veel leuker Haha! Alleen er kwam bij mij CDA uit en dat gaat 'm echt niet worden.

Die is te vaag Slapen

janinetjjj

Everest schreef:
Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen..

Maar ik heb echt geen idee wat.. :S
Ik heb die stemwijzer ingevuld.. en daar kwam SP uit..
Ik moet er dus nog even over nadenken.. Tong uitsteken

Die stemwijzer werkt echt niet bij mij Lips are sealed

Sammie

janinetjjj schreef:
Sammie schreef:

Die is te vaag Slapen

joh.. Die neem je toch ook niet serieus Dromen

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:31

Kan iemand mij misschien specifieke gegevens geven over die middeninkomens...iedereen roept maar, maar ik heb daar nog niets concreets over gezien en gehoord.
De SP tov de middeninkomens: "Mensen op het sociaal minimum gaan er gemiddeld ongeveer 10 procent op vooruit. Werkenden met een laag inkomen gaan er zo’n 13 procent op vooruit. Ook de middeninkomens gaan er duidelijk op vooruit in vergelijking met voortzetting van het huidige kabinetsbeleid".

Iedereen die Bos een kwal vindt? Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat het een hele aardige en leuke vent is, die ook echt daadwerkelijk alles wat hij zegt meent!!!!
En SP een Hype? Ben vanaf mijn 16e lid van SP en Rood (jong in de SP), dus hype, nee niet bepaald...

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

mawaikee schreef:
Kan iemand mij misschien specifieke gegevens geven over die middeninkomens...iedereen roept maar, maar ik heb daar nog niets concreets over gezien en gehoord.
De SP tov de middeninkomens: "Mensen op het sociaal minimum gaan er gemiddeld ongeveer 10 procent op vooruit. Werkenden met een laag inkomen gaan er zo’n 13 procent op vooruit. Ook de middeninkomens gaan er duidelijk op vooruit in vergelijking met voortzetting van het huidige kabinetsbeleid".

Iedereen die Bos een kwal vindt? Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat het een hele aardige en leuke vent is, die ook echt daadwerkelijk alles wat hij zegt meent!!!!
En SP een Hype? Ben vanaf mijn 16e lid van SP en Rood (jong in de SP), dus hype, nee niet bepaald...

Wie zal dat betalen? Wie heeft zoveel poen. Wie heeft zoveel ping, ping, ping...... Muziek! Clown

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:39

ik twijfel nog steeds.......

of vvd of groepwilders

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:40

Allereerst uit de JSF stappen, waar voor $800 miljoen in is geinvesteerd, omdat dat ook de verwachte opbrengsten zouden zijn in de ontwikkelingsfase. Uiteindelijk waren de inkomsten maar $320 miljoen, dat is nog geen 40%....tel maar uit je winst....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:41

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:47

CGJ12 schreef:
Ik heb gisteren (n)iets gemist op Ned3......... Waarom zat Wouter daar eigenlijk niet bij BNN?

Misschien eindelijk eens een das kopen?

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:48

dus iemand met een das is een betere politicus :S

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:52

Iemand met een das is niet per definitie een betere politicus maar ik vind het persoonlijk wel zo netjes staan... ligt ook een beetje aan de gelegenheid trouwens en ja als het snikheet is zomers kan ik mij ook voorstellen dat je er wat eerder van af ziet.