Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:Het grootste deel van de melkkoeien komt zeker wel buiten.
Elisa2 schreef:Dikke onzin...
Ze zijn de enige partij die iets bereikt hebben op wolvengebied en zich er voor ingezet hebben. En ja, boeren hebben daar baat bij omdat ze dan tenminste hun dieren weer normaal buiten kunnen houden zoals het hoort. Hier loopt ook het grootste gedeelte buiten, maar drie weken geleden is er nog een wolven aanval op de koeien geweest die buiten liepen (al zouden ze dat niet doen volgens de "deskundigen" en drie koeien zijn zoek geraakt. Maar dat hoor je nooit in het nieuws..
Exitium schreef:Elisa2 schreef:Dat hebben ze zeker wel, dankzij hun is de beschermingsstatus verlaagd van de wolf.
Nee, dat is in het Europees Parlement besloten. Ja, technisch gezien heeft de BBB daar ook meegestemd met hun twee zetels, maar je kan niet zeggen dat dat 'dankzij de BBB' aangepast is.
Elisa2 schreef:Exitium schreef:]
Nee, dat is in het Europees Parlement besloten. Ja, technisch gezien heeft de BBB daar ook meegestemd met hun twee zetels, maar je kan niet zeggen dat dat 'dankzij de BBB' aangepast is.
Jawel, want het is de BBB die dit als eerste en enige partij ingediend heeft in de kamer. Ik weet het omdat ik er bovenop zat destijds.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... end-aantal
MarlindeRooz schreef:Nee de boeren hokken ze niet opeens meer op door de wolf. Dat is al jarenlang een ding.
Ik zie zelden varkens buiten staan. En als dat wel zo is dan vaak in kleine uitlopen op kleinschalige bedrijven. Ik ken ze niet en ik woon echt tussen de boeren al jarenlang. Er zijn iets minder dan 10 miljoen varkens in Nederland hè…
8nnemiek schreef:Elisa, ik vind het vooral erg bijzonder dat je het zo vreselijk vindt om paarden en alpaca's 's nachts in een ruime binnenstal te zetten.. maar er blijkbaar geen problemen mee hebt dat vleeskippen met 20 dieren per vierkante meter op elkaar gepropt zitten, en varkens hun hele leven tussen ijzeren rekken en op beton hun leven slijten?
Dan wordt er eindelijk eens gestemd over een wet waarin vastgelegd zou worden dat dieren meer natuurlijk gedrag moeten kunnen uitoefenen, en stemmen alle rechtse partijen waaronder BBB en PVV tegen![]()
Uiteindelijk draait het dus helemaal niet om dierenwelzijn, maar om geld.
8nnemiek schreef:Wat is er precies gelukt? .
Elisa2 schreef:MarlindeRooz schreef:Nee de boeren hokken ze niet opeens meer op door de wolf. Dat is al jarenlang een ding.
Ik zie zelden varkens buiten staan. En als dat wel zo is dan vaak in kleine uitlopen op kleinschalige bedrijven. Ik ken ze niet en ik woon echt tussen de boeren al jarenlang. Er zijn iets minder dan 10 miljoen varkens in Nederland hè…
Tja, dat zul je dan aan de varkensboeren zelf moeten vragen he? Waarom ze doen wat ze doen? In ieder geval ging het over de wolf en niet over varkens.
veneri schreef:Ik drnk dat de overheid/politiek al die wolven wel ha dig vindt. Wordt het natura2000 gebied.
Mensen gaan minder dieren houden.
Allemaal erg handig voor ze.
mylittlejoy schreef:
Elisa2 schreef:Er zit wel een verschil tussen humaan doden en levend opgegeten worden en uren creperen. En dan heb ik het nog niet eens over surplus killing.
De enige goede wolfwerende heiningen zijn er die in de dierentuin staan en die mogen niet neer gezet worden..
Exitium schreef:Elisa2 schreef:Dat hebben ze zeker wel, dankzij hun is de beschermingsstatus verlaagd van de wolf.
prompter schreef:Welnee, zelfs in mijn nieuwbouwwijk zijn resten van duinen met bewoning gevonden uit de oertijd.