Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Jij kan er in blijven hangen.... ik probeer jou zoveel mogelijk te negeren.
Wij zijn het nooit eens.
friezenfan2 schreef:https://nos.nl/artikel/2580785-identite ... p-gevraagd
Hoe kan de identiteit nog niet duidelijk is. En hoe kwam hij ooit hier binnen?
Heeft er nog iemand hier meegedaan met die femicide marsen?
purny schreef:Ik bekijk het eigenlijk op 2 manieren.
1. Deze mensen zijn expres zonder papieren vertrokken uit land van herkomst.
2. Wanneer wij vluchten als de bommen op ons huis vallen of we vluchten voor gevaar dan denken we ook niet aan onze papieren.
Dan denken we alleen aan een veilig land.
Neemt niet weg dat ik niet snap waarom je perse naar Nederland moet komen als je buurlanden ook veilig zijn.
Verder vind ik dat deze persoon terug moet naar een onbewoond eiland. Aangezien we niet weten waar hij vandaan komt.
Kaja schreef:Prima, geen probleem. Een vluchteling. Helemaal goed. Maar je blijft binnen. Nee, niet naar buiten. Punt. Waarom? Vanaf 14 jaar hebben we hier een identificatieplicht. Simpel is dat. Die boete kunnen ze niet betalen. Dus blijf je binnen! Dan kun je ook geen rottigheid uithalen. Wat een slecht verhaal zeg. En als het zo vreselijk is waar je vandaan komt, dan zit je hier zelfs binnen op rozen.
Hoezo meten met twee maten?!
verootjoo schreef:Waarom zou iemand die geen ‘echte’ vluchteling is, en het dan blijkbaar beter heeft in het land van herkomst - anders ben je m.i. wel een vluchteling -vrijwillig en voor niks een risicovolle reis maken naar Nederland om daar in een AZC te gaan zitten.
Dat niet duidelijk is uit wélk land ze komen omdat er ms geen oorlog is en geen zogenaamd geldige reden om in Nederland te kunnen wonen.
Maar de mensen zijn wel op de vlucht, voor het klimaat, voor armoede, voor politiek etc
purny schreef:verootjoo schreef:Waarom zou iemand die geen ‘echte’ vluchteling is, en het dan blijkbaar beter heeft in het land van herkomst - anders ben je m.i. wel een vluchteling -vrijwillig en voor niks een risicovolle reis maken naar Nederland om daar in een AZC te gaan zitten.
Dat niet duidelijk is uit wélk land ze komen omdat er ms geen oorlog is en geen zogenaamd geldige reden om in Nederland te kunnen wonen.
Maar de mensen zijn wel op de vlucht, voor het klimaat, voor armoede, voor politiek etc
Maar als ik op de vlucht ga, dan ben ik blij als ik in het eerste land veilig ben. Dus waarom perse Nederland?
purny schreef:verootjoo schreef:Waarom zou iemand die geen ‘echte’ vluchteling is, en het dan blijkbaar beter heeft in het land van herkomst - anders ben je m.i. wel een vluchteling -vrijwillig en voor niks een risicovolle reis maken naar Nederland om daar in een AZC te gaan zitten.
Maar als ik op de vlucht ga, dan ben ik blij als ik in het eerste land veilig ben. Dus waarom perse Nederland?
purny schreef:Nee omdat in NL een gespreid bedje klaar staat. Je hoort ze zelf toch altijd op het nieuws als men vraagt waar ze heen willen dat ze Nederland zeggen.
MarlindeRooz schreef:Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving....
MarlindeRooz schreef:Kaja schreef:Prima, geen probleem. Een vluchteling. Helemaal goed. Maar je blijft binnen. Nee, niet naar buiten. Punt. Waarom? Vanaf 14 jaar hebben we hier een identificatieplicht. Simpel is dat. Die boete kunnen ze niet betalen. Dus blijf je binnen! Dan kun je ook geen rottigheid uithalen. Wat een slecht verhaal zeg. En als het zo vreselijk is waar je vandaan komt, dan zit je hier zelfs binnen op rozen.
Hoezo meten met twee maten?!
Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving. En ze geen paspoort hebben (heeft niet elk mens op aarde) of mee kunnen nemen dan moeten ze voor straf binnen zitten?
Maar hoe moeten ze dan de taal leren, integreren en wat bijdragen aan de samenleving?
Wat menselijk.
Toen de Joden na 1945 terug kwamen uit de kampen hadden ze vast ook geen identiteitsbewijs bij zich. Gewoon weer opsluiten dan maar?
Want anders meer je met twee maten!
Cer schreef:MarlindeRooz schreef:Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving....
maar dat weet je dan ook niet helemaal zeker..
misschien is het wel een veroordeeld ontsnapte crimineel.. Of mischien een brave huisvader..
Van iemand zonder ID weet je het niet.
Misschien was het al geplaatst maar..
Ik vond de berichten over de aanrandingen tijdens de protesten echt bizar.. en de reacties (waarvan ik hoop dat er een hoop bots tussen zitten) soms nog veel bizarder.
Ik hoop echt dat ze daar aanhoudingen kunnen doen..
https://www.nu.nl/binnenland/6367550/de ... datie.html