17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 14:45

Ik blijf toch een beetje hangen bij het tegenstemmen tegen moties die er nog niet zijn. Ik vind echt dat dat soort uitspraken weergeven als feiten ook niet meehelpt aan de discussie. Kom dan op z’n minst met een bron ofzo? Want nu ben ik al een paar keer (twee) een beetje belachelijk gemaakt terwijl ik toch denk gelijk te hebben..

Eerst met de cijfers die ik zelf dan maar moest googlen en toen over het tegenstemmen van PVV.

Wat is nu waar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 14:57

Jij kan er in blijven hangen.... ik probeer jou zoveel mogelijk te negeren.
Wij zijn het nooit eens.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 15:26

En het gaat gewoon door hoor...
Man op heterdaad betrapt bij poging tot zedendelict in Diemen.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/man ... 26795.html

Zes aanrandingen in Rotterdam-Ijsselmonde in de periode juli en augustus (door mogelijk dezelfde dader, een scooterrijder). Meisjes van 11-19 jaar.
https://www.ad.nl/rotterdam/wijk-opgesc ... ~a1298c75/

Politieagenten mishandeld en aangerand tijdens aanhouding bij COA-locatie Amsterdam-Zuidoost (dezelfde COA locatie als de verdachte van de moord van Lisa)
https://www.telegraaf.nl/binnenland/pol ... 32478.html

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 15:36

Electra63 schreef:
Wij zijn het nooit eens.

Prima idee maar of je het waarmaakt? :o . Ik hoop van wel want die voortgaande discussie tussen jou en Cer begint nogal erg OFF Topic! te gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 17:03

Electra63 schreef:
Wij zijn het nooit eens.

Ja want jij schrijft onwaarheden en vervolgens negeer je mijn opmerkingen daarover.. dat is gewoon raar :?

Dat heeft niks te maken met eens worden, het zijn feiten, dat is wat het is.

Of schrijven we gewoon maar wat we willen, zonder dat verder te onderbouwen en als erover doorgevraagd wordt, wordt het onder “niet relevant” geschaard .. t is net politiek..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:19

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:32

Hoe kwam hij hier ooit binnen? Nou, iedereen kan gewoon zo Nederland in komen. Zo is het onmogelijk om te weten wie en wat er hier binnen komt en wat de achtergrond van die persoon is.
Als hij geen identiteitsbewijs, paspoort etc heeft. Ja dan kan het heel lastig worden om iemands identiteit vast te stellen.

Over die femicide marsen; ik vind het echt te bizar voor worden dat zelfs met zo’n mars nog mensen zijn aangerand. Onbegrijpelijk en hondsbrutaal. Het lijkt wel een beestenboel te worden zoals mensen met elkaar omgaan in Nederland.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:35

friezenfan2 schreef:
https://nos.nl/artikel/2580785-identite ... p-gevraagd
Hoe kan de identiteit nog niet duidelijk is. En hoe kwam hij ooit hier binnen?

Heeft er nog iemand hier meegedaan met die femicide marsen?

Dat is echt onbegrijpelijk.
Zitten daar debielen die gewoon iedereen maar binnen laten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 17:44

Ik bekijk het eigenlijk op 2 manieren.
1. Deze mensen zijn expres zonder papieren vertrokken uit land van herkomst.
2. Wanneer wij vluchten als de bommen op ons huis vallen of we vluchten voor gevaar dan denken we ook niet aan onze papieren.
Dan denken we alleen aan een veilig land.
Neemt niet weg dat ik niet snap waarom je perse naar Nederland moet komen als je buurlanden ook veilig zijn.

Verder vind ik dat deze persoon terug moet naar een onbewoond eiland. Aangezien we niet weten waar hij vandaan komt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:13

purny schreef:
Ik bekijk het eigenlijk op 2 manieren.
1. Deze mensen zijn expres zonder papieren vertrokken uit land van herkomst.
2. Wanneer wij vluchten als de bommen op ons huis vallen of we vluchten voor gevaar dan denken we ook niet aan onze papieren.
Dan denken we alleen aan een veilig land.
Neemt niet weg dat ik niet snap waarom je perse naar Nederland moet komen als je buurlanden ook veilig zijn.

Verder vind ik dat deze persoon terug moet naar een onbewoond eiland. Aangezien we niet weten waar hij vandaan komt.

Maar het is zeer zorgelijk dat we van 70% niet kunnen vaststellen of ze daadwerkelijk vluchteling zijn of niet.
Die verhalen bij de IND zijn geen hogere wiskunde en zelfs als je een 'slecht verhaal' hebt is terugsturen toch niet mogelijk. We mogen geen asielzoekers uizetten naar Belgie zelfs van de rechters, dus al het andere valt dan ook af.

Maar wel direct recht op gezondheidszorg zonder eigen risico (en een gratis taxi die je van en naar elke afspraak brengt), voorrang op een woning, een familielid in huis nemen? 700 euro per maand krijgen voor deze opvang. Ik vind het gewoon te gek voor woorden dat we al lang niet meer kijken of iemand echt vluchteling is omdat het voor de uitkomst nauwelijks uitmaakt en het geld kan niet op.

Die gek die 3 maanden geleden in Duitsland dat meisje voor de trein duwde had officieel het land al maanden uit moeten zijn. Het zou je dochter zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:18

Waarom zou iemand die geen ‘echte’ vluchteling is, en het dan blijkbaar beter heeft in het land van herkomst - anders ben je m.i. wel een vluchteling -vrijwillig en voor niks een risicovolle reis maken naar Nederland om daar in een AZC te gaan zitten.

Dat niet duidelijk is uit wélk land ze komen omdat er ms geen oorlog is en geen zogenaamd geldige reden om in Nederland te kunnen wonen.
Maar de mensen zijn wel op de vlucht, voor het klimaat, voor armoede, voor politiek etc

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:46

Prima, geen probleem. Een vluchteling. Helemaal goed. Maar je blijft binnen. Nee, niet naar buiten. Punt. Waarom? Vanaf 14 jaar hebben we hier een identificatieplicht. Simpel is dat. Die boete kunnen ze niet betalen. Dus blijf je binnen! Dan kun je ook geen rottigheid uithalen. Wat een slecht verhaal zeg. En als het zo vreselijk is waar je vandaan komt, dan zit je hier zelfs binnen op rozen.

Hoezo meten met twee maten?!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:57

Kaja schreef:
Prima, geen probleem. Een vluchteling. Helemaal goed. Maar je blijft binnen. Nee, niet naar buiten. Punt. Waarom? Vanaf 14 jaar hebben we hier een identificatieplicht. Simpel is dat. Die boete kunnen ze niet betalen. Dus blijf je binnen! Dan kun je ook geen rottigheid uithalen. Wat een slecht verhaal zeg. En als het zo vreselijk is waar je vandaan komt, dan zit je hier zelfs binnen op rozen.

Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving. En ze geen paspoort hebben (heeft niet elk mens op aarde) of mee kunnen nemen dan moeten ze voor straf binnen zitten?

Maar hoe moeten ze dan de taal leren, integreren en wat bijdragen aan de samenleving?

Wat menselijk.

Toen de Joden na 1945 terug kwamen uit de kampen hadden ze vast ook geen identiteitsbewijs bij zich. Gewoon weer opsluiten dan maar?

Want anders meer je met twee maten!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:03

verootjoo schreef:
Waarom zou iemand die geen ‘echte’ vluchteling is, en het dan blijkbaar beter heeft in het land van herkomst - anders ben je m.i. wel een vluchteling -vrijwillig en voor niks een risicovolle reis maken naar Nederland om daar in een AZC te gaan zitten.

Dat niet duidelijk is uit wélk land ze komen omdat er ms geen oorlog is en geen zogenaamd geldige reden om in Nederland te kunnen wonen.
Maar de mensen zijn wel op de vlucht, voor het klimaat, voor armoede, voor politiek etc

Maar als ik op de vlucht ga, dan ben ik blij als ik in het eerste land veilig ben. Dus waarom perse Nederland?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:14

purny schreef:
verootjoo schreef:

Maar als ik op de vlucht ga, dan ben ik blij als ik in het eerste land veilig ben. Dus waarom perse Nederland?

Omdat NL een paradijs is voor dit soort volk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:18

Wat bedoel je met dit soort volk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:19

purny schreef:
verootjoo schreef:

Dan zouden alle vluchtelingen in Griekenland of Italië moeten blijven of Spanje.
Die landen kunnen dat niet aan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:15

Nee omdat in NL een gespreid bedje klaar staat. Je hoort ze zelf toch altijd op het nieuws als men vraagt waar ze heen willen dat ze Nederland zeggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:30

purny schreef:
Nee omdat in NL een gespreid bedje klaar staat. Je hoort ze zelf toch altijd op het nieuws als men vraagt waar ze heen willen dat ze Nederland zeggen.

En waarom staat Nederland dan op plek 15 van de landen waar de meeste vluchtelingen (naar rato!!!) heen gaan en niet op plek 1? Ze vallen ONDER het gemiddelde van Europa.

Bron: https://www.vluchtelingenwerk.nl/nl/nie ... gen-europa

Ik weet niet waar jij deze “feiten” vandaan haalt. Maar dit soort berichten zijn niks anders dan stemmingmaken. Van de 912.355 mensen die in 2024 asiel aan vroegen in Europa waren er 32.175 mensen die dat in Nederland deden.

“De meeste asielaanvragen in de EU worden in Duitsland gedaan. In 2024 waren dit er 229.750 (25% van het totaal). Daarna volgt Spanje met 164.035 aanvragen en Italië met 15.1120 aanvragen. Samen met Frankrijk en Griekenland vormen zij 82% van het totaal aantal asielaanvragen in de EU.”

Dus in hoeverre komen ze allemaal hier heen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:46

MarlindeRooz schreef:
Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving....

maar dat weet je dan ook niet helemaal zeker..
misschien is het wel een veroordeeld ontsnapte crimineel.. Of mischien een brave huisvader..
Van iemand zonder ID weet je het niet.

Misschien was het al geplaatst maar..
Ik vond de berichten over de aanrandingen tijdens de protesten echt bizar.. en de reacties (waarvan ik hoop dat er een hoop bots tussen zitten) soms nog veel bizarder.
Ik hoop echt dat ze daar aanhoudingen kunnen doen..

https://www.nu.nl/binnenland/6367550/de ... datie.html

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:04

MarlindeRooz schreef:
Kaja schreef:

Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving. En ze geen paspoort hebben (heeft niet elk mens op aarde) of mee kunnen nemen dan moeten ze voor straf binnen zitten?

Maar hoe moeten ze dan de taal leren, integreren en wat bijdragen aan de samenleving?

Wat menselijk.

Toen de Joden na 1945 terug kwamen uit de kampen hadden ze vast ook geen identiteitsbewijs bij zich. Gewoon weer opsluiten dan maar?

Want anders meer je met twee maten!

Ja binnen blijven. Geen identificatie? Binnen blijven. Het wordt je om de oren gegooid met mensen die boetes krijgen omdat ze zich niet kunnen identificeren. En dan laten zij elke John Doe gewoon z’n gang gaan? Zelfs om 03.00 ‘s nachts? Dat heeft niets met onmenselijk of straffen te maken, maar alles met regels.

Nogmaals als ze moeten vluchten voor hun veiligheid en alles achter moeten laten, dan is binnen blijven op het complex niet zo een drama.

Nu loopt een groot deel omliggende dorpen plat met roven en stelen, doen hun behoeftes in iemands tuin en vallen mensen lastig. Dat incasseren mensen die rondom een azc wonen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:15

_O- Woon jij zelf bij een azc in de buurt? Waarschijnlijk niet.

Ik woon al 15 jaar vlakbij een azc. In ons dorpje is in die tijd één keer een fiets gestolen.
Er zit wel eens een rotte appel tussen, maar ook zat leuke gezinnetjes en lieve mensen die graag een praatje maken en vooral dankbaar zijn.
En ook heel veel trieste verhalen, zoals de Russische homo die hier een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Stel je voor dat je moet vluchten uit je eigen land, en vervolgens ook hier in Nederland weer met de nek wordt aangekeken omdat je in een azc woont, vanwege een hoop horrorverhalen door een paar rotte appels..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:21

Ga eens bij Budel wonen annemieke, dan piep je wel anders.

Maar ze weten heel goed wie de raddraaiers zijn.
Sluit die op en stuur terug.
En kunnen ze niet terug hou je ze vast.
Tot ze zelf ineens wel weer weten wie ze zijn. En dan terug.

Die groep maakt het voor iedereen kapot.
Ook binnen het AZC maken die andere vluchtelingen bang.
Geven ook voor hen de slechte naam.

Dat soort lui moet je gewoon hard aanpakken.
Laat maar als voorbeeld dienen voor andere die ook daarom naar Nederland willen.
Dat het pappen en nathouden voorbij is.
Als dat nu eens echt zou gebeuren word het algemene draagvlak om asielzoekers binnen te laten ook groter.

Maar nee 1001 smoesjes.
En het escaleert aan alle kanten verder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:26

Wow die aanrandingen tijdens die protesten, dat vind ik echt bizar!

Ik lees dat het door de Dolle Mina's werd georganiseerd, die roepen een hoop haat op bij veel mannen. Zij zien emancipatie als iets slechts, iets wat tegen hen is. (vraag me niet waarom)
Laatst las ik een bericht van een kerel die zei dat ie geen poot zou uitsteken om Nederlandse vrouwen te redden want ze waren toch allemaal ondankbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 08:31

Cer schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus als mensen moeten vluchten voor hun eigen veiligheid. Familie en vrienden achterlaten. Hun huis en vertrouwde omgeving....

maar dat weet je dan ook niet helemaal zeker..
misschien is het wel een veroordeeld ontsnapte crimineel.. Of mischien een brave huisvader..
Van iemand zonder ID weet je het niet.

Misschien was het al geplaatst maar..
Ik vond de berichten over de aanrandingen tijdens de protesten echt bizar.. en de reacties (waarvan ik hoop dat er een hoop bots tussen zitten) soms nog veel bizarder.
Ik hoop echt dat ze daar aanhoudingen kunnen doen..

https://www.nu.nl/binnenland/6367550/de ... datie.html

Ik las het ook inderdaad, echt zo enorm droevig... En bewijs dat er dus echt nog heel erg veel te winnen valt.

Ik snap oprecht niet waarom mannen zo geïntimideerd zijn omdat vrouwen willen kunnen doen wat voor mannen vanzelfsprekend is, veilig over straat fietsen...