Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Wat is het punt van deze discussie - moeten alle Syrische vluchtelingen terug naar Syrië, want volgens germie is het best een leuk vakantieland? Echt totaal zinloos inderdaad.
Al 140.000 handtekeningen voor motie van wantrouwen tegen Faber: https://actie.degoedezaak.org/petitions ... -bevolking . Het gaat hard, ben benieuwd of dit iets gaat betekenen.
nps schreef:Wat is het punt van deze discussie - moeten alle Syrische vluchtelingen terug naar Syrië, want volgens germie is het best een leuk vakantieland? Echt totaal zinloos inderdaad.
Al 140.000 handtekeningen voor motie van wantrouwen tegen Faber: https://actie.degoedezaak.org/petitions ... -bevolking . Het gaat hard, ben benieuwd of dit iets gaat betekenen.
germie schreef:Je kunt weer toeristische trips naar Syrie ondernemen. Dus dat betekent wel dat het er absoluut veiliger geworden is. Hoe veilig weet ik niet, maar vergeet niet dat een reisadvies niet altijd volledig de waarheid spreekt. Dat hebben we in coronatijd wel gezien (het was echt niet onveilig in Duitsland, Belgie of Frankrijk) en in Oekraine zijn de skigebieden gewoon open, en vieren de mensen daar vakantie terwijl er hier een zgn. 'rood' reisadvies is.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet terug wilt of kunt naar je land als je geen huis meer hebt omdat die verwoest is.
Ik vind dus enerzijds zo'n oproep van Faber niet netjes, maar anderzijds, het land is weer open voor toerisme, visa voor toeristen zijn gratis om maar mensen te trekken en het is vrijwillig. Het is denk ik ook de manier waarop je het brengt. Als je zou schrijven van het lijkt weer veiliger te worden in Syrie, zelfs toerisme is weer mogelijk. Overweeg je terug te gaan, maar heb je hierbij hulp nodig? Klop dan aan. Dan klinkt dat heel anders.
germie schreef:Weer worden mijn woorden verdraaid. Als je goed leest heb ik het over dat je huis er mogelijk niet meer is, maar dat an sich het niet heel gek is dat je hulp wilt aanbieden als mensen het willen, dat ze dus echt zelf terug willen keren. Het wordt alleen een beetje raar gebracht. Het is geen verplichting om terug te gaan, maar als je het overweegt, dan kun je dus hulp krijgen.
En ik schrijf nergens dat mensen terug moeten of dat het voor iedereen te doen is. Als je daar geen huis meer hebt kun je ook niet terug. En er zijn ongetwijfeld mensen die daar op 1 of andere lijst staan en dus sowieso niet terug kunnen. Maar het statement wat ik wil maken is dat het dus niet handig gebracht is zo'n oproep, maar dat er ook geen verplichting aan zit. Je kunt hulp krijgen als je dat wilt. Meer is het eigenlijk niet.
Ik benoem het reizen omdat ik denk dat het land wel veiliger is geworden dan het geweest is. Ik kan niet oordelen hoe veilig het nu is en ik hoef er ook niet naartoe. Maar van niets is er dus nu weer iets.
Verder reageer ik dus op het reizen naar Jordanie, dat is gewoon veilig. En ik schrijf ook dat dat heel wat anders is dan naar Syrie gaan.
Mijn vraag of je dan wel gewoon naar Cyprus, Estland, Letland, Litouwen of Polen durft omdat die aan Rusland grenzen wordt genegeerd. Dat is in mijn ogen een zelfde situatie. En voor corona kon je gewoon in Israel naar de Golanhoogten om uit te kijken over Syrie en Libanon. Dan stond je dus op de grens met een land in oorlog. Dat tripje zat gewoon in rondreizen vanuit Nederland.
Dus ik denk dat de flyer van Faber niet direct bedoeld is om weg te jagen, maar dat het gewoon een beetje onhandig gebracht wordt. Er zit geen dwang achter. Terugkeer is vrijwillig. En de veiligheid is er wel toegenomen t.o.v. eerder, al denk ik niet dat het er geheel veilig is.
nps schreef:Wat schrijft ze dan wel, Cer?
purny schreef:Ik denk niet dat als je op vakantie naar Syrië bent geweest je nog zo makkelijk aan een visum kan komen voor een ander land.
Bovendien is naar Syrië reizen niet echt een vakantie te noemen
rien10 schreef:Oh jee. Het lijkt erop dat je toetsenbord stuk is.
journee schreef:rien10 schreef:Oh jee. Het lijkt erop dat je toetsenbord stuk is.
Je moet dit niet verkeerd opvatten, maar voor iemand die vind dat de hele discussie zinloos is, zijn je eigen post ook niet erg van toegevoegde waarde.![]()
@Germie, adem in, adem uit. Ik begrijp je frustratie naar dit zo uiten help waarschijnlijk niet om het probleem op te lossen.
dems75 schreef:Germie, even serieus ...wat wil je nou precies zeggen met je opmerking over Syrië? Wat voegt het toe aan de discussie over Faber? Daar gaat het om....want het is moeilijk om, in het licht van de hele discussie, niet tussen de regels door te lezen dat je eigenlijk bedoelt dat vluchtelingen uit Syrië best terug kunnen. Ik zou anders niet weten waarom je anders een dergelijke opmerkingzou maken...
journee schreef:dems75 schreef:Germie, even serieus ...wat wil je nou precies zeggen met je opmerking over Syrië? Wat voegt het toe aan de discussie over Faber? Daar gaat het om....want het is moeilijk om, in het licht van de hele discussie, niet tussen de regels door te lezen dat je eigenlijk bedoelt dat vluchtelingen uit Syrië best terug kunnen. Ik zou anders niet weten waarom je anders een dergelijke opmerkingzou maken...
Wat mij opvalt aan verschillende reacties van mensen (ook die van jouw op mijn posts) is dat er veel te veel 'tussen de regels door wordt gelezen'. Oftewel iedereen geeft zijn eigen interpretatie aan een tekst, maar wat er feitelijk staat wordt overheen gelezen.
Zoals ik al eerder vermeld heb delen mensen soms ook informatie omdat het puur informatief is zonder dat daar een mening aan hangt. Maar blijkbaar is dat voor sommige dus blijkbaar onbegrijpelijk.
dems75 schreef:Germie, even serieus ...wat wil je nou precies zeggen met je opmerking over Syrië? Wat voegt het toe aan de discussie over Faber? Daar gaat het om....want het is moeilijk om, in het licht van de hele discussie, niet tussen de regels door te lezen dat je eigenlijk bedoelt dat vluchtelingen uit Syrië best terug kunnen. Ik zou anders niet weten waarom je anders een dergelijke opmerkingzou maken...
germie schreef:https://www.wintersport.nl/weblog/31/10 ... oet-worden En ergens is dit ook iets wat ik wel bijzonder vind, Nederland draagt bij aan wapens voor dat land, maar ondertussen geven ze geld uit aan een nieuw skigebied.
Dit hoor je dan weer niet op de msm.
.
Benzz schreef:germie schreef:https://www.wintersport.nl/weblog/31/10 ... oet-worden En ergens is dit ook iets wat ik wel bijzonder vind, Nederland draagt bij aan wapens voor dat land, maar ondertussen geven ze geld uit aan een nieuw skigebied.
Dit hoor je dan weer niet op de msm.
.
Omdat het een broodje aap verhaal is. Dit wordt prive gefinancieerd door de Okko Group.
https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-963680/
journee schreef:dems75 schreef:Germie, even serieus ...wat wil je nou precies zeggen met je opmerking over Syrië? Wat voegt het toe aan de discussie over Faber? Daar gaat het om....want het is moeilijk om, in het licht van de hele discussie, niet tussen de regels door te lezen dat je eigenlijk bedoelt dat vluchtelingen uit Syrië best terug kunnen. Ik zou anders niet weten waarom je anders een dergelijke opmerkingzou maken...
Wat mij opvalt aan verschillende reacties van mensen (ook die van jouw op mijn posts) is dat er veel te veel 'tussen de regels door wordt gelezen'. Oftewel iedereen geeft zijn eigen interpretatie aan een tekst, maar wat er feitelijk staat wordt overheen gelezen.
Zoals ik al eerder vermeld heb delen mensen soms ook informatie omdat het puur informatief is zonder dat daar een mening aan hangt. Maar blijkbaar is dat voor sommige dus blijkbaar onbegrijpelijk.
dems75 schreef:journee schreef:
Sorry Journee, maar je haalt er dingen bij die totaal.niet van belang zijn. Mijn vraag is duidelijk. Puur informatief??? Je weet zelf denk denk ik ook wel dat dat nergens op slaat.
Het gaat erom dat de opmerking, zoals ik al eerder schreef(en waar voor het gemak eventjes overheen gelezen wordt) in het licht van deze discussie over Faber werd gemaakt.
Electra63 schreef:Je kunt naar Syrië reizen, maar om dat te doen, is een andere vraag.
Maar om dat dapper te noemen als het code rood is? Ik noem het dom, gevaarlijk en naïef.
germie schreef:nps schreef:Wat is het punt van deze discussie - moeten alle Syrische vluchtelingen terug naar Syrië, want volgens germie is het best een leuk vakantieland? Echt totaal zinloos inderdaad.
Vertel mij dan even waar ik zeg dat het een leuk vakantieland is? Dat schrijf ik namelijk HELEMAAL NIET.
LEZEN, LEZEN, maar kennelijk is dat te moeilijk, ben het zat dat er woorden verdraaid worden, woorden die ik niet opgeschreven heb. Dus degenen die niet goed lezen mogen en dienen wel even dit te rectificeren
Ik heb NIET gezegd dat het veilig is, wel dat het veiliger geworden is. Ik heb ook niet gezegd dat het nu een leuk vakantieland is, maar heb gezegd dat er weer reizen naartoe georganiseerd worden.
Ik heb ook niet gezegd dat alle vluchtelingen terug moeten naar Syrie, maar heb gezegd dat de toon van de flyer anders gekund zou hebben.
KORTOM, LEER LEZEN!!!!!
En om het nog even duidelijk te maken en je niet zelf naar mijn woorden hoeft te zoeken heb ik ze nog even gequoted:germie schreef:Je kunt weer toeristische trips naar Syrie ondernemen. Dus dat betekent wel dat het er absoluut veiliger geworden is. Hoe veilig weet ik niet, maar vergeet niet dat een reisadvies niet altijd volledig de waarheid spreekt. Dat hebben we in coronatijd wel gezien (het was echt niet onveilig in Duitsland, Belgie of Frankrijk) en in Oekraine zijn de skigebieden gewoon open, en vieren de mensen daar vakantie terwijl er hier een zgn. 'rood' reisadvies is.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet terug wilt of kunt naar je land als je geen huis meer hebt omdat die verwoest is.
Ik vind dus enerzijds zo'n oproep van Faber niet netjes, maar anderzijds, het land is weer open voor toerisme, visa voor toeristen zijn gratis om maar mensen te trekken en het is vrijwillig. Het is denk ik ook de manier waarop je het brengt. Als je zou schrijven van het lijkt weer veiliger te worden in Syrie, zelfs toerisme is weer mogelijk. Overweeg je terug te gaan, maar heb je hierbij hulp nodig? Klop dan aan. Dan klinkt dat heel anders.germie schreef:Weer worden mijn woorden verdraaid. Als je goed leest heb ik het over dat je huis er mogelijk niet meer is, maar dat an sich het niet heel gek is dat je hulp wilt aanbieden als mensen het willen, dat ze dus echt zelf terug willen keren. Het wordt alleen een beetje raar gebracht. Het is geen verplichting om terug te gaan, maar als je het overweegt, dan kun je dus hulp krijgen.
En ik schrijf nergens dat mensen terug moeten of dat het voor iedereen te doen is. Als je daar geen huis meer hebt kun je ook niet terug. En er zijn ongetwijfeld mensen die daar op 1 of andere lijst staan en dus sowieso niet terug kunnen. Maar het statement wat ik wil maken is dat het dus niet handig gebracht is zo'n oproep, maar dat er ook geen verplichting aan zit. Je kunt hulp krijgen als je dat wilt. Meer is het eigenlijk niet.
Ik benoem het reizen omdat ik denk dat het land wel veiliger is geworden dan het geweest is. Ik kan niet oordelen hoe veilig het nu is en ik hoef er ook niet naartoe. Maar van niets is er dus nu weer iets.
Verder reageer ik dus op het reizen naar Jordanie, dat is gewoon veilig. En ik schrijf ook dat dat heel wat anders is dan naar Syrie gaan.
Mijn vraag of je dan wel gewoon naar Cyprus, Estland, Letland, Litouwen of Polen durft omdat die aan Rusland grenzen wordt genegeerd. Dat is in mijn ogen een zelfde situatie. En voor corona kon je gewoon in Israel naar de Golanhoogten om uit te kijken over Syrie en Libanon. Dan stond je dus op de grens met een land in oorlog. Dat tripje zat gewoon in rondreizen vanuit Nederland.
Dus ik denk dat de flyer van Faber niet direct bedoeld is om weg te jagen, maar dat het gewoon een beetje onhandig gebracht wordt. Er zit geen dwang achter. Terugkeer is vrijwillig. En de veiligheid is er wel toegenomen t.o.v. eerder, al denk ik niet dat het er geheel veilig is.
Kortom, ik heb nergens gezegd dat het een leuk vakantieland is.
DUS GRAAG EVEN EEN RECTIFICATIE. En heel veel sorry's.nps schreef:Wat schrijft ze dan wel, Cer?
Dus als je bovenstaand even GOED LEEST, dan zie je dat ik niet schrijf dat het een vakantieland is.