DuoPenotti schreef:_San87_ schreef:Wat stel je voor?
Dit vraag je aan mij?
Ja.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DuoPenotti schreef:Tegen haar?
Dat ze wel overleefd zonder warm eten en dat ik zo'n brander niet ga halen. Dat wilde ze.
Gevraagd of ze wel voldoende water had.
En eten weet ik dat ze dat genoeg heeft. Maar het daar ook nog over gehad.
En haar gerustgesteld dat er echt wel ergens in haar dorp opgewarmd kan worden en daar vast ook wel warme soep uitgedeeld zal worden zo nodig.
Maar dat uitval juist ook kan met warm weer met veel draaiende airco's en ze dan helemaal geen warme prak wil.
Ook dat laatste was niet bedacht omdat in deze tijd van het jaar de aandacht op koude donker ligt.
Dus mijn taak voor haar wel volbracht want ze was geruststellend.
Maar de gemeente mag wel in de weekkrant zetten of folder uit laten gaan dat ze in geval van calamiteit ook een helpende hand bieden voor de zwakkere van de samenleving.

Cer schreef:_San87_ schreef:Nee, voor ouderen in het algemeen. Want je punt is terecht.
Misschien goed dat door te geven aan instanties?
Dat DP dat door gaat geven aan de instanties? Omdat ze er hier een opmerking over maakt, is dat wat je bedoelt te zeggen, of begrijp ik het niet helemaal?
Zolala schreef:Ik vermoed dat in de tijd nadat we allemaal dat boekje in de bus hebben gekregen, er ook door instanties en gemeenten e.d. wel genuanceerd gaat worden, hoor.
Ook Radar komt daar vandaag al mee:
https://radar.avrotros.nl/artikel/het-n ... elen-62121

_San87_ schreef:Ja, als je vanuit ervaring merkt dat de boodschap niet goed overkomt of angst veroorzaakt is dat toch niet raar?
DuoPenotti schreef:Zolala schreef:Ik vermoed dat in de tijd nadat we allemaal dat boekje in de bus hebben gekregen, er ook door instanties en gemeenten e.d. wel genuanceerd gaat worden, hoor.
Ook Radar komt daar vandaag al mee:
https://radar.avrotros.nl/artikel/het-n ... elen-62121
Ja dat hoop ik dat ze daar mee mee komen.
San87
Ja zat er ook al aan te denken om de gemeente een mail te sturen met hoe ik het ervaren heb dat ze er over aan het praten was.
. germie schreef:Het is inderdaad voor sommigen een hele uitgave. Zelfs een radiootje van 5 a 10 euro is al veel voor sommigen.
Cookies schreef:De oudjes worden niet bang gemaakt. De meesten kunnen zich de tweedewereld oorlog nog herinneren, of de jaren erna. Die hebben meestal al voor een heel weeshuis eten in huis. De mijne tenminste wel. Al het bij mij op is, dan verkas ik daar wel heen. Eten voor minimaal een maand.
karuna schreef:Cookies schreef:De oudjes worden niet bang gemaakt. De meesten kunnen zich de tweedewereld oorlog nog herinneren, of de jaren erna. Die hebben meestal al voor een heel weeshuis eten in huis. De mijne tenminste wel. Al het bij mij op is, dan verkas ik daar wel heen. Eten voor minimaal een maand.
Mijn vader heeft inderdaad een enorme kast vol eten. Alleen hij ziet juist geen problemen. Geen water op voorraad. Gelukkig wel medicatie voldoende. Wat ik me alleen afvraag bij flinke noodgevallen landelijk. Hoe zou dat gaan met oa nierdialyse? Kan dat doorgaan zonder stroom en een noodagregaat of brandstof voor de taxi?
DuoPenotti schreef:Maar die hele vloot rijd niet meer op en neer om mensen te rijden naar de afspraken bij polies enz.
Geen leerlingenvervoer enz.
Dus daar zou ik zo bang niet voor zijn.
Hoe lang een ziekenhuis kan draaien zal per ziekenhuis verschillend zijn.
Waar ik toen werkte een paar dagen.
Ook daar zullen ze nu wel extra aandacht schenken aan deze problematiek.