Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:42

Cer schreef:
Blackrock in combinatie met ESG scores is helemaal interessant maar die tunnel ben ik nog niet in gegaan :Y)
:D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:44

pien_2010 schreef:
Shadow ik was absoluut voor covid enting en heb dat ook gedaan zeer gemotiveerd.
Wel wil ik graag kwijt dat jouw posts voor mij iets drammerigs hebben. Je duwt eigenlijk jouw mening door de strot op een manier die zelfs bij mij, pro vaccer , weerstand oproept. Laat staan bij de anti vaccers. Misschien kun je daar eens over nadenken want je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil. Nl dat mensen het nut en de functie zien van vaccineren en je posts daar aan bij dragen.

Mooi gezegd Pien!

In mijn wereld heb je anti-vaxers, kritische-vaxers en pro-vaxers. Toch lijken er voor sommigen maar 2 mogelijkheden te zijn: voor of tegen, maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Net als er niet alleen maar de mogelijkheid is tussen vaccineren of een besmetting oplopen. Je kon een besmetting oplopen en als nog wel of niet vaccineren. Of vaccineren en als nog een besmetting op lopen. Vaccineren en geen besmetting oplopen. Niet vaccineren en ook geen besmetting op lopen (ja, dat kon ook afhankelijk van je lifestyle) maar ook ook 6 keer een besmetting oplopen na 6 keer vaccineren. Hoe iemand leeft en hoe iemands afweer reageert is nu eenmaal niet te voorspellen. Maar dat wordt soms gewoon niet geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door journee op 01-09-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:46

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:
Blackrock in combinatie met ESG scores is helemaal interessant maar die tunnel ben ik nog niet in gegaan :Y)

Leuke manier van discussiëren WB, thanks! :j

Tinka

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 16:52

Als er een euthanasie was mochten mensen er wel bij blijven hoor, of ik deed het in de auto, genoeg mogelijkheden, je wordt vanzelf inventief.
Ik heb trouwens geeneen keer corona opgelopen in Nederland.
Wel in Frankrijk en toen echt flink ziek geweest. Was toen wel ingeënt.
Een handige uitspraak van een professor is mij trouwens bijgebleven, gebruikte ik vaak bij dieren. Als je als mens of dier een beetje ziek wordt van een enting (koorts, paar daagjes niet lekker, dus niet ernstig ziek), dan is dat een goed teken. Dat betekent namelijk dat de enting goed werkt, en het immuunsysteem aangezet wordt om aan het werk te gaan.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:38

Cer schreef:
CharleyT schreef:
Corona vind ik totaal niet meer interessant, al die ouwe koeien uit de sloot halen.

Same.. daarom begon ik over religie :D

Zijn jullie bekent met het boek van Erich von daniken? Waren de goden kosmonauten? Ook een interessante theorie over met de suggestie dat er in het verleden buitenaardse bezoekers zijn geweest, die dus als goden vereerd werden. Daarbij krijg je dan gelijk een verklaring voor veel wereld wonderen zoals de piramides, maar ook hoe mensen aan sterrenkundige en wetenschappelijk ideeën zijn gekomen. Eigenlijk een win win situatie... :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:39

Dat niet maar ik heb het woord “Annunaki” wel al gedropt :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:45

journee schreef:
Zijn jullie bekent met het boek van Erich von daniken? Waren de goden kosmonauten? Ook een interessante theorie over met de suggestie dat er in het verleden buitenaardse bezoekers zijn geweest, die dus als goden vereerd werden. Daarbij krijg je dan gelijk een verklaring voor veel wereld wonderen zoals de piramides, maar ook hoe mensen aan sterrenkundige en wetenschappelijk ideeën zijn gekomen. Eigenlijk een win win situatie... :+

Erg goed boek!
Superinteressant om te lezen inderdaad en het roept wel serieus vragen op :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:50

Nooit van gehoord!

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:59

pien_2010 schreef:
Nooit van gehoord!

Ik vind het wel een aanrader. Het geeft ook weer een heel andere kijk op sommige bijbelse teksten. Zoals: "En de zonen van God zagen dat de vrouwen van de mensen mooi waren... "

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:13

Eens, ik vind het ook een aanrader.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:14

Het boek ken ik niet maar de theorie wel en als je je even over de "doe normaal zeg" reflex heen zet dan is zoiets best een optie om open te houden denk ik :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:17

journee schreef:

Niet bekend, maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje rieken naar racisme, tbh.
Alsof andere samenlevingen in de oudheid niet geweldige dingen konden bereiken? Nee, dat konden ze alleen met behulp van buitenaartse levens?

(niet van jou hoor, maar dat soort theorieën)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:18

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:
Wel grappig dat lee Harvey Oswald genoemd wordt..is dat van Crooks dan wel een echte aanslag of ook niet?

If you want my 2 cents: Nee, dat was mijns inziens niet echt.
Ik vermoed dat het in scene gezet om af te leiden van Project 2025 en de Epstein List (die op dat moment beiden veel negatieve aandacht op Trump vestigden)

Bij het voor het eerst bekijken van het filmpje dacht ik al: dat ziet er té theatraal uit! Trump leek totaal niet angstig of zelfs maar voorzichtig. Terwijl hij juist bekend staat om zijn lafheid!

Naast allerlei andere feiten & omstandigheden zijn er nog een aantal redenen waarom ik denk dat het in scene is gezet:
* Nauwelijks/ geen updates in de media over het onderzoek en de achtergrond van de 'schutter'.
* Beperkte/ geen analyses, tijdlijnen, overzichtstekeningen, animaties etc. over hoe de 'aanslag' precies heeft plaatsgevonden.
* Trump is niet in een ziekenhuis behandeld, er was alleen een verklaring van zijn persoonlijke gezondheidsadviseur (die zijn medische licenties is kwijtgeraakt), geen foto's van letsel. Na een week verbergen onder overdreven verband zelfs geen spoor van een litteken.
* Trump heeft het er na de eerste week vrijwel niet meer over gehad!

Zijn er wel echt mensen gewond geraakt en gestorven? Ja, verdrietig genoeg. Maar ik denk dat die zgn schutter naar niets mee te maken had. Die is waarschijnlijk ook gewoon gebruikt. Hij kan er zelf niets over verklaren, want hij is ook morsdood.

Nu laat dit ook mijn 2 cents zijn.
Vooral gezien dat Trump in de laatste jaren niets anders gedaan heeft als alles in de media uitslachten wat hem ook maar enigsins voordeel kon brengen.
Het tijdstip van deze "aanslag" was ook net iets te perfect.
Het is dat Biden afgetreden is en Kamela Harris het immens goed doet, zodat het openbaar maken van de achtergronden (door de Demokraten, die Trump aanhangers geloven toch alles) nu niet nodig is... maar wiet weet...
In iedergeval heeft hij zich hiermee zelf behoorlijk aan het been gepisst.
Van de dode maar niet gesproken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:27

Zo, weer bij gelezen. Grappig, over de aanslag op Trump, ik geloof dan weer helemaal niet dat dat in scène is gezet :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:28

IMANDRA schreef:
journee schreef:

Niet bekend, maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje rieken naar racisme, tbh.
Alsof andere samenlevingen in de oudheid niet geweldige dingen konden bereiken? Nee, dat konden ze alleen met behulp van buitenaartse levens?

Het is even geleden dat ik het heb gelezen, maar een racistische toon was niet mijn ervaring. Eerder verwondering over zaken, uitleg zoeken hoe sterrenstelsel die niet vanaf aarde te zien zijn zonder speciale apparatuur wel bij beschavingen bekend waren. Meer dat soort zaken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:30

Het zou in ieder geval wel een makkelijke verklaring zijn voor heel veel dingen. Dat er al eerder (menselijke) beschavingen geweest zouden kunnen zijn dan die pak hem beet 10.000 jaar geloof ik waar wij het over hebben...? Vind ik ook wel een interessante theorie :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:31

Terwijl ik met die verhalen (heb het boek niet gelezen) helemaal niets mee heb _O-

Ik geloof wat dat betreft meer in een mens die vroeger absoluut anders was als nu en nog dichter " bij de goden" stond. Denk aan de metafoor van Adam en Eva.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:38

Ja goh, ik weet het allemaal niet. Vind het hele Adam en Eva verhaal trouwens wel heel erg cru... zoals ik het ken komt het niet echt over als een liefdevolle, barmhartige God die hen zo op het spek bindt, niet goed waarschuwt voor die slang zeg maar en niet goed uitlegt waarom ze die vrucht precies niet mogen eten, wat het gevolg precies zal zijn.

En als ze zich dan voor de gek laten houden, meteen er ook uitmieteren enzo. Lekkere ouder / verzorger ben je dan als je meteen zo zwaar straft :=

Maargoed best kans dat ik iets mis in het verhaal en alleen de versimpelde, uitgeklede versie heb meegekregen := Ik snap niet zo goed hoe mensen niet enorm afknappen op iets van een God / geloof, als je wat van de bijbelverhalen mee krijgt. Ik vind het nogal grof werk met veel moord, doodslag, straf en ellende allemaal -O-

Dacht ook om in het kader van de algemene ontwikkeling een kinderbijbel in huis te halen maar ze staan zo vol ellende dat ik dat lekker weer afgekapt heb :=

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:44

Jeeh... Erich von Däniken... nu moet ik echt naar zolder... daar liggen nog een aantal boeken van hem - sinds bijna 30 jaar, haha.
Sommige van zijn "vragen" en bevindingen zijn echt wel super interessant- nog steeds

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:45

Die kinderbijbel vonden wij destijds gaaf hoor. Spannende verhalen en kleurrijke illustraties, stonden er in.
Ik was best een gevoelig kind maar bezag het boek net zoals m'n sprookjesboeken

Mijn moeder had hem ons idd ook gegeven vanwege de algemene ontwikkeling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:54

Ancient Apocalypse op Netflix is wat dat betreft ook enorm interessant :j
Over een beschaving van voor de overstroming

Bij de kinderbijbel ben ik al afgehaakt bij die eerstgeboren zonen..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:59

journee schreef:
IMANDRA schreef:

Het is even geleden dat ik het heb gelezen, maar een racistische toon was niet mijn ervaring. Eerder verwondering over zaken, uitleg zoeken hoe sterrenstelsel die niet vanaf aarde te zien zijn zonder speciale apparatuur wel bij beschavingen bekend waren. Meer dat soort zaken...

Ja ik ken het boek niet haha. Maar heel vaak zijn dat soort theorieën rondom 'och die mensen toen waren daar niet slim/kundig genoeg voor'. En daarom komen ze bij aliens uit :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:02

pmarena schreef:
Ja goh, ik weet het allemaal niet. Vind het hele Adam en Eva verhaal trouwens wel heel erg cru... zoals ik het ken komt het niet echt over als een liefdevolle, barmhartige God die hen zo op het spek bindt, niet goed waarschuwt voor die slang zeg maar en niet goed uitlegt waarom ze die vrucht precies niet mogen eten, wat het gevolg precies zal zijn.

En als ze zich dan voor de gek laten houden, meteen er ook uitmieteren enzo. Lekkere ouder / verzorger ben je dan als je meteen zo zwaar straft :=

Maargoed best kans dat ik iets mis in het verhaal en alleen de versimpelde, uitgeklede versie heb meegekregen := Ik snap niet zo goed hoe mensen niet enorm afknappen op iets van een God / geloof, als je wat van de bijbelverhalen mee krijgt. Ik vind het nogal grof werk met veel moord, doodslag, straf en ellende allemaal -O-

Dacht ook om in het kader van de algemene ontwikkeling een kinderbijbel in huis te halen maar ze staan zo vol ellende dat ik dat lekker weer afgekapt heb :=

Hahahahaha voor mij zijn het grote metaforen.....ik kijk er totaal anders naar,.....ik kom uit een katholiek gezin en dat is aanmerkelijk vrolijker....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:20

pmarena schreef:

Maargoed best kans dat ik iets mis in het verhaal en alleen de versimpelde, uitgeklede versie heb meegekregen :=

...er zitten wat meer dubbele bodems in het verhaal, maar dit is wel ongeveer het tweede scheppingsverhaal.
(Hartstikke leuk: twee totaal verschillende scheppingsverhalen pal achter elkaar - naar mijn gevoel zegt dat "we weten niet hoe of het begon".)

En nee, erg vriendelijk is het verhaal niet, vind ik ook.
Maar wellicht is het verhaal verzonnen om een boel ellende te verklaren.
In India geeft de god Shiva les aan zijn vrouw, en de vis Matsjendra luistert het laten we zeggen toevallig af. Shiva boos, de vis wordt ook een soort van paradijs uitgegooid en wordt tenslotte mens.
...en de Grieken vertellen over de marteling van Prometheus die ons het vuur gaf.

En tja, Genisis 2/3 eindigt er mee, 'dat de mens volwassen is', en het verschil tussen goed en kwaad kent.
(...en als ik de krant lees, denk ik "Hmmm,... we weten toch van goed en kwaad?")
En dat nuttige verschil tussen goed en kwaad, dat hebben we toch maar aan Eva te danken!
(Dit voor de feministen onder ons.)

En wat er allemaal achteraan staat is ook van tijd tot tijd erg realistisch met moord, doodslag, verkrachting, verraad en noem maar op.

Dat zijn op gegeven moment wel de vragen waar het om gaat. (En nee, die lieverkoekjes worden niet zo nadrukkelijk gebakken in de bijbel, dus het is natuurlijk wel een domper als je daar naar op zoek bent.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:24

pien_2010 schreef:
Wel wil ik graag kwijt dat jouw posts voor mij iets drammerigs hebben. Je duwt eigenlijk jouw mening door de strot op een manier die zelfs bij mij, pro vaccer , weerstand oproept.

Ik snap dat deels best, maar ik wil gewoon niet dat het normaal wordt om iedere keer maar weer zo'n vals frame de discussie in te smokkelen. Als anderen dat vaker willen benoemen, graag. Maar als dat niet zo is dan herhaal ik het nog wel een paar keer.

En voor de duidelijkheid: er zit weinig mening bij. Ik wil in eerste instantie vooral dat de feiten correct benoemd worden.

Citaat:
Laat staan bij de anti vaccers. Misschien kun je daar eens over nadenken want je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil.

Eindeloos meebuigen helpt uiteindelijk helemaal niemand. Al dat 'gezellig houden' en meebuigen en vriendelijk luisteren levert vooral heel veel steun op voor stromingen die nogal haaks op mijn waarden staan. Nogmaals: ik zou liever hebben dat dit door meer mensen gedragen moet worden, maar als dat niet zo is, dan herhaal ik het zelf wel.

Citaat:
Nl dat mensen het nut en de functie zien van vaccineren en je posts daar aan bij dragen.

Dat is niet mijn doel. Mij gaat het om het tegengaan van het verspreiden van een valse gelijkwaardigheid.