Cer schreef:Blackrock in combinatie met ESG scores is helemaal interessant maar die tunnel ben ik nog niet in gegaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Shadow ik was absoluut voor covid enting en heb dat ook gedaan zeer gemotiveerd.
Wel wil ik graag kwijt dat jouw posts voor mij iets drammerigs hebben. Je duwt eigenlijk jouw mening door de strot op een manier die zelfs bij mij, pro vaccer , weerstand oproept. Laat staan bij de anti vaccers. Misschien kun je daar eens over nadenken want je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil. Nl dat mensen het nut en de functie zien van vaccineren en je posts daar aan bij dragen.
Cer schreef:CharleyT schreef:Corona vind ik totaal niet meer interessant, al die ouwe koeien uit de sloot halen.
Same.. daarom begon ik over religie
journee schreef:Zijn jullie bekent met het boek van Erich von daniken? Waren de goden kosmonauten? Ook een interessante theorie over met de suggestie dat er in het verleden buitenaardse bezoekers zijn geweest, die dus als goden vereerd werden. Daarbij krijg je dan gelijk een verklaring voor veel wereld wonderen zoals de piramides, maar ook hoe mensen aan sterrenkundige en wetenschappelijk ideeën zijn gekomen. Eigenlijk een win win situatie...
journee schreef:Zijn jullie bekent met het boek van Erich von daniken? Waren de goden kosmonauten? Ook een interessante theorie over met de suggestie dat er in het verleden buitenaardse bezoekers zijn geweest, die dus als goden vereerd werden. Daarbij krijg je dan gelijk een verklaring voor veel wereld wonderen zoals de piramides, maar ook hoe mensen aan sterrenkundige en wetenschappelijk ideeën zijn gekomen. Eigenlijk een win win situatie...
Wranglerbutt schreef:Cer schreef:Wel grappig dat lee Harvey Oswald genoemd wordt..is dat van Crooks dan wel een echte aanslag of ook niet?
If you want my 2 cents: Nee, dat was mijns inziens niet echt.
Ik vermoed dat het in scene gezet om af te leiden van Project 2025 en de Epstein List (die op dat moment beiden veel negatieve aandacht op Trump vestigden)
Bij het voor het eerst bekijken van het filmpje dacht ik al: dat ziet er té theatraal uit! Trump leek totaal niet angstig of zelfs maar voorzichtig. Terwijl hij juist bekend staat om zijn lafheid!
Naast allerlei andere feiten & omstandigheden zijn er nog een aantal redenen waarom ik denk dat het in scene is gezet:
* Nauwelijks/ geen updates in de media over het onderzoek en de achtergrond van de 'schutter'.
* Beperkte/ geen analyses, tijdlijnen, overzichtstekeningen, animaties etc. over hoe de 'aanslag' precies heeft plaatsgevonden.
* Trump is niet in een ziekenhuis behandeld, er was alleen een verklaring van zijn persoonlijke gezondheidsadviseur (die zijn medische licenties is kwijtgeraakt), geen foto's van letsel. Na een week verbergen onder overdreven verband zelfs geen spoor van een litteken.
* Trump heeft het er na de eerste week vrijwel niet meer over gehad!
Zijn er wel echt mensen gewond geraakt en gestorven? Ja, verdrietig genoeg. Maar ik denk dat die zgn schutter naar niets mee te maken had. Die is waarschijnlijk ook gewoon gebruikt. Hij kan er zelf niets over verklaren, want hij is ook morsdood.
IMANDRA schreef:journee schreef:Zijn jullie bekent met het boek van Erich von daniken? Waren de goden kosmonauten? Ook een interessante theorie over met de suggestie dat er in het verleden buitenaardse bezoekers zijn geweest, die dus als goden vereerd werden. Daarbij krijg je dan gelijk een verklaring voor veel wereld wonderen zoals de piramides, maar ook hoe mensen aan sterrenkundige en wetenschappelijk ideeën zijn gekomen. Eigenlijk een win win situatie...
Niet bekend, maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje rieken naar racisme, tbh.
Alsof andere samenlevingen in de oudheid niet geweldige dingen konden bereiken? Nee, dat konden ze alleen met behulp van buitenaartse levens?
(niet van jou hoor, maar dat soort theorieën)
journee schreef:IMANDRA schreef:
Niet bekend, maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje rieken naar racisme, tbh.
Alsof andere samenlevingen in de oudheid niet geweldige dingen konden bereiken? Nee, dat konden ze alleen met behulp van buitenaartse levens?
(niet van jou hoor, maar dat soort theorieën)
Het is even geleden dat ik het heb gelezen, maar een racistische toon was niet mijn ervaring. Eerder verwondering over zaken, uitleg zoeken hoe sterrenstelsel die niet vanaf aarde te zien zijn zonder speciale apparatuur wel bij beschavingen bekend waren. Meer dat soort zaken...
pmarena schreef:Ja goh, ik weet het allemaal niet. Vind het hele Adam en Eva verhaal trouwens wel heel erg cru... zoals ik het ken komt het niet echt over als een liefdevolle, barmhartige God die hen zo op het spek bindt, niet goed waarschuwt voor die slang zeg maar en niet goed uitlegt waarom ze die vrucht precies niet mogen eten, wat het gevolg precies zal zijn.
En als ze zich dan voor de gek laten houden, meteen er ook uitmieteren enzo. Lekkere ouder / verzorger ben je dan als je meteen zo zwaar straft
Maargoed best kans dat ik iets mis in het verhaal en alleen de versimpelde, uitgeklede versie heb meegekregenIk snap niet zo goed hoe mensen niet enorm afknappen op iets van een God / geloof, als je wat van de bijbelverhalen mee krijgt. Ik vind het nogal grof werk met veel moord, doodslag, straf en ellende allemaal
![]()
Dacht ook om in het kader van de algemene ontwikkeling een kinderbijbel in huis te halen maar ze staan zo vol ellende dat ik dat lekker weer afgekapt heb
pmarena schreef:Ja goh, ik weet het allemaal niet. Vind het hele Adam en Eva verhaal trouwens wel heel erg cru... zoals ik het ken komt het niet echt over als een liefdevolle, barmhartige God die hen zo op het spek bindt, niet goed waarschuwt voor die slang zeg maar en niet goed uitlegt waarom ze die vrucht precies niet mogen eten, wat het gevolg precies zal zijn.
En als ze zich dan voor de gek laten houden, meteen er ook uitmieteren enzo. Lekkere ouder / verzorger ben je dan als je meteen zo zwaar straft
Maargoed best kans dat ik iets mis in het verhaal en alleen de versimpelde, uitgeklede versie heb meegekregen
pien_2010 schreef:Wel wil ik graag kwijt dat jouw posts voor mij iets drammerigs hebben. Je duwt eigenlijk jouw mening door de strot op een manier die zelfs bij mij, pro vaccer , weerstand oproept.
Citaat:Laat staan bij de anti vaccers. Misschien kun je daar eens over nadenken want je bereikt juist het tegenovergestelde van wat je wil.
Citaat:Nl dat mensen het nut en de functie zien van vaccineren en je posts daar aan bij dragen.