Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:27

flooooo schreef:
Nikass schreef:
Floooo dat heeft Timmermans niet gezegd.
En als jij minder belasting op arbeid gaat betalen ga je er normaal gesproken op vooruit :)*

Maar meer belasting op vermogen en erfenissen waarvan ik hoop dat het nog lang duurt dat ik ze mag ontvangen. Nee, wij zijn dan niet beter af. Nogmaals capital rich, cash poor is de groep die je dan o.a. pakt.
Ik weet overigens vrij zeker dat hij dit bij VI wel zei. Meer mensen die dit toevallig zagen en mij kunnen zeggen of mijn interpretatie zo scheef is?

Dat heb je toch echt verkeerd. Ik weet wat hij zei.
Hij zei dat hij als GL/PVDA de grootste partij zou worden, premier zou worden. Zo niet, dan zou hij fractievoorzitter worden.

Ik weet niet tot welke groep jij behoort (ik doe niet aan Engelse termen waarvan ik niet precies weet wat je ermee bedoeld)
Als je erg vermogend bent, dan ga je inderdaad meer betalen. Ik begrijp alleen nooit waarom dat een probleem is. Heb je nooit op de kleuterschool geleerd over eerlijk delen?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:28

Tallie1979 schreef:
Zo bijzonder om te zien dat er echt alles aan wordt gedaan om de PVV zo slecht mogelijk af te schilderen. Niet alleen hier, maar ook op het nieuws. Niemand maakte zich daar druk om, tot er een verkiezing werd gewonnen, nu popt er overal van alles op.

Ik denk dat er van iedere politicus wel wat valt te zeggen. Maar als de VVD of D66 de grootste was, dan hoor je niemand met dit soort lijstjes.

Chique wel. :')

Ik haak ook af. Fijne voortzetting nog.

Niemand maakt zich er druk om? Achter elk vergrijp staat een artikel uit een krant of andere media. Dus er is zeker aandacht voor geweest. Deze PVV'ers hebben zichzelf toch slecht afgeschilderd met dit gedrag?

Heel benieuwd naar lijstjes van andere politieke partijen. Ik durf wel te stellen dat er vast wel wat kleine dingen te vinden zijn, maar niet zo massaal als dit (edit; FvD uitgezonderd := ).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:30

Tallie1979 schreef:
Zo bijzonder om te zien dat er echt alles aan wordt gedaan om de PVV zo slecht mogelijk af te schilderen. Niet alleen hier, maar ook op het nieuws. Niemand maakte zich daar druk om, tot er een verkiezing werd gewonnen, nu popt er overal van alles op.

Ik denk dat er van iedere politicus wel wat valt te zeggen. Maar als de VVD of D66 de grootste was, dan hoor je niemand met dit soort lijstjes.

:? volgens mij hebben ze de lijst zelf bij elkaar gesprokkeld.

Lijkt me trouwens sterk dat je van D66 niet zulke lijstjes had gezien als die te maken zouden zijn geweest. Als er 1 partij het laatste jaar op sm volledig door het slijk is gehaald dan is dat D66.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:34

Dat valt wel mee hoor Tallie, de aandacht is nu gewoon op de PVV, dat lijkt me logisch. Maar als je kijkt hoeveel VVD politici er de afgelopen jaren in opspraak zijn geweest, daar kun je een flink hoofdstuk mee vullen.

Wilders stond een tijdje buiten spel, omdat niemand met hem wilde regeren, en omdat Baudet een tijdje de aandacht naar zich toe trok. Misschien valt het jou niet op, maar er zijn mensen die zich altijd druk maken om racisme, discriminatie, haatzaaien. Gelukkig wel!

Elisa2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:43

Er zijn ook genoeg wittebrood criminelen, kleuren prima binnen de lijntjes maar zijn net zo erg of misschien wel nog erger.

Vind het topic wel weer erg flauw en laag worden. Denigrerende opmerkingen over eerlijk delen..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:56

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:58

Ik ben wel benieuwd hoe PVV ministers wilt gaan leveren.ik zag ergens een partij analyse en daaruit bleek dat er in de partij te weinig expertise aanwezig is omdat de te realiseren ondanks Wilders zijn ambitie dit wel te gaan doen. Heeft iemand enig idee?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:04

Raineri schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe PVV ministers wilt gaan leveren.ik zag ergens een partij analyse en daaruit bleek dat er in de partij te weinig expertise aanwezig is omdat de te realiseren ondanks Wilders zijn ambitie dit wel te gaan doen. Heeft iemand enig idee?

Ja, eventueel Omtzigt. Die is wel van de cijfers.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:13

Er is ook geen enkele andere partij die zulke extremistische standpunten heeft of zich zo racistisch heeft uitgelaten.

Dat lijstje, oei, ik schrik ervan. Maar het idnerdaad, er zijn vast wel meer onsmakelijke feitjes te vinden over mensen uit andere partijen. Al zijn dit wel heel veel heftige feiten bij elkaar. Die Dion Graus is goed van t padje af zeg.

Voor een vrolijke noot, ik moest erg grinniken over dit liedje over de ineens zoveel mildere Geert Wilders:

https://youtu.be/d9sZzWLxCDo?si=R2wOklbBprYzZB

Wel van Even tot hier, van die viezige linkse cultule televisie die van Geert Wilders samen met de rest van kunst en cultuur gewoon weg moet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:14

Wanneer ik dit soort lijsten van welke partijen dan ook tegenkom zal ik ze ook delen, ongeacht wat ik zelf stem. Ik weet dat Wilders geen enkel probleem had met de veroordelingen van Dion Graus . Hij noemde dat een privé kwestie en door. Maar sommige andere partijen schoppen ze er gewoon uit, Wilders laat veroordeelde criminelen zoals Graus gewoon zitten en dat vind ik een kwalijke zaak.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:19

nps schreef:
Er is ook geen enkele andere partij die zulke extremistische standpunten heeft of zich zo racistisch heeft uitgelaten.

Dat lijstje, oei, ik schrik ervan. Maar het idnerdaad, er zijn vast wel meer onsmakelijke feitjes te vinden over mensen uit andere partijen. Al zijn dit wel heel veel heftige feiten bij elkaar. Die Dion Graus is goed van t padje af zeg.

Voor een vrolijke noot, ik moest erg grinniken over dit liedje over de ineens zoveel mildere Geert Wilders:

https://youtu.be/d9sZzWLxCDo?si=R2wOklbBprYzZB

Wel van Even tot hier, van die viezige linkse cultule televisie die van Geert Wilders samen met de rest van kunst en cultuur gewoon weg moet.

De NPO kan inderdaad flink op bezuinigd worden. 900 miljoen kost die grap ons totaal.

Het hoeft niet kompleet weg, maar 3 netten is overdreven en stamt uit een tijd dat er verder geen zenders waren.

Tegenwoordig zijn er zoveel manieren bijgekomen om je informeren.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:21

BigOne schreef:
Wanneer ik dit soort lijsten van welke partijen dan ook tegenkom zal ik ze ook delen, ongeacht wat ik zelf stem. Ik weet dat Wilders geen enkel probleem had met de veroordelingen van Dion Graus . Hij noemde dat een privé kwestie en door. Maar sommige andere partijen schoppen ze er gewoon uit, Wilders laat veroordeelde criminelen zoals Graus gewoon zitten en dat vind ik een kwalijke zaak.

Welke veroordelingen? Volgens mij is het nooit tot veroordelingen gekomen voor zover ik weet.

Vind het persoonlijk een vreemde snuiter…

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:26

imaudy schreef:
Raineri schreef:

Je bedoelt dat er in NSC meer expertise aanwezig is? Die theorie heb ik inderdaad vaker gehoord. Zou VVD dan overigens niet een logischere keuze zijn?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:53

Raineri schreef:
imaudy schreef:

Je bedoelt dat er in NSC meer expertise aanwezig is? Die theorie heb ik inderdaad vaker gehoord. Zou VVD dan overigens niet een logischere keuze zijn?

Ja, ik denk dat NSC zeker de juiste mensen weet te verzamelen.
De vraag is een beetje wil Wilders wat meer naar het midden. Hij zal wel moeten denk ik?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:56

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 00:58

Loretta schreef:
irmaz schreef:
Voor de liefhebbers die zich wat meer in de mensen achter de onlangs meest gekozen partij van Nederland willen verdiepen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ingle=true

Nou, daar kijk ik echt wel van op, wat een ongeregeld zootje.

Ja, ze moeten maar niet de minister van justitie leveren zeg maar.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:00

lies schreef:
Tallie1979 schreef:

Niemand maakt zich er druk om? Achter elk vergrijp staat een artikel uit een krant of andere media. Dus er is zeker aandacht voor geweest. Deze PVV'ers hebben zichzelf toch slecht afgeschilderd met dit gedrag?

Heel benieuwd naar lijstjes van andere politieke partijen. Ik durf wel te stellen dat er vast wel wat kleine dingen te vinden zijn, maar niet zo massaal als dit (edit; FvD uitgezonderd := ).

Ik ben sowieso benieuwd naar hoe zo’n lijstje voor andere partijen eruit zou zien. Ik wil in ieder geval graag weten wie er in onze overheid zit, ongeacht van welke partij. Maar wauw, die Dion Graus is ook een fijn figuur zeg….

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 01:42

princequillo schreef:
Ik ben sowieso benieuwd naar hoe zo’n lijstje voor andere partijen eruit zou zien. Ik wil in ieder geval graag weten wie er in onze overheid zit, ongeacht van welke partij. Maar wauw, die Dion Graus is ook een fijn figuur zeg….

Veel politici zijn behoorlijk dubbelzinnig. Maar dit staat wel vol met behoorlijk domme misdaden zoals geweld en ook ook op het seksuele vlak. Ik wist niet dat Dion Graus zo'n enorme gore smeerlap was om eerlijk te zijn.

maar zaken als fraude vind je wel bij veel partijen terug

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:21

Avalanche schreef:
100% is bij een EV niet ideaal. In tegenstelling tot brandstof wat gewoon weg is als het verbrand is, kan een EV energie regenereren, maar daarvoor moet wel ruimte zijn in de batterij. En omdat hij niet boven 100% uit kan komen, maar wel boven de 80% laden we dus nooit tot 100% want daar wordt de batterij niet beter van. En als ik 500 haal op 80% haal ik dus 625 op 100%. Maar door regeneratief remmen in te zetten kan dat fors meer worden.

Toch grappig, jouw auto heeft een tank van 45 liter. Gemiddeld verbruik is 5.5/100. Daar kom je hooguit 700 km mee, misschien 800. Maar zeker niet de 1000 of meer die jij claimt.

Ik vind het behoorlijk arrogant om iemand te vertellen hoeveel kilometer zij kan rijden met haar auto.

Je had het op kunnen zoeken bijvoorbeeld. Dan had je geweten dat er modellen zijn met een 50 liter tank en een verbruik van 3,9/100.
Nu is het inderdaad toch grappig..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:22

robert45 schreef:
BigOne schreef:

Welke veroordelingen? Volgens mij is het nooit tot veroordelingen gekomen voor zover ik weet.

Vind het persoonlijk een vreemde snuiter…

Alle aangiften zijn geseponeerd. Dus vreemde snuiter.....ja. Crimineel gedrag vertonen.....zeer waarschijnlijk. Veroordeelde crimineel nee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:06

De VVD is ook de partij met de meeste strafrechtelijke veroordelingen. Sinds 2008 werden 21 VVD’ers veroordeeld. Zo veroordeelde de rechtbank in Rotterdam oud-VVD-senator en wethouder Jos van Rey tot een taakstraf van 240 uur voor onder andere corruptie. Hij is in hoger beroep gegaan. Andere geruchtmakende zaken zijn die tegen oud-wethouder Sjoerd Swane en gedeputeerde Ton Hooijmaijers.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/vvd ... chandalen/

In 2017...

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:08

Loretta schreef:
princequillo schreef:

Veel politici zijn behoorlijk dubbelzinnig. Maar dit staat wel vol met behoorlijk domme misdaden zoals geweld en ook ook op het seksuele vlak. Ik wist niet dat Dion Graus zo'n enorme gore smeerlap was om eerlijk te zijn.

Ja fraude verbaast me inderdaad niets. Maar zaken als stalking en seksueel geweld, daar vind ik wel wat van.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:24

princequillo schreef:
Loretta schreef:

Ja fraude verbaast me inderdaad niets. Maar zaken als stalking en seksueel geweld, daar vind ik wel wat van.

Zoiets als "bedreiging van collega vrouw waarmee Graus vreemging" is wel een rare omschrijving natuurlijk.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:30

Het is toch wonderlijk dat de grootste en de op 2 na grootste partij zoveel stemmen krijgen (samen 61 zetels), terwijl er zoveel schimmige zaakjes rond die partijen hangen? En daarop is voor een groot deel gestemd door mensen die zich zorgen maken om criminaliteit, onrust door asielzoekers en het (ontbrekende) geld in hun portemonnee.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:40

kamsel schreef:
Avalanche schreef:
100% is bij een EV niet ideaal. In tegenstelling tot brandstof wat gewoon weg is als het verbrand is, kan een EV energie regenereren, maar daarvoor moet wel ruimte zijn in de batterij. En omdat hij niet boven 100% uit kan komen, maar wel boven de 80% laden we dus nooit tot 100% want daar wordt de batterij niet beter van. En als ik 500 haal op 80% haal ik dus 625 op 100%. Maar door regeneratief remmen in te zetten kan dat fors meer worden.

Toch grappig, jouw auto heeft een tank van 45 liter. Gemiddeld verbruik is 5.5/100. Daar kom je hooguit 700 km mee, misschien 800. Maar zeker niet de 1000 of meer die jij claimt.

Ik vind het behoorlijk arrogant om iemand te vertellen hoeveel kilometer zij kan rijden met haar auto.

Je had het op kunnen zoeken bijvoorbeeld. Dan had je geweten dat er modellen zijn met een 50 liter tank en een verbruik van 3,9/100.
Nu is het inderdaad toch grappig..

Ik heb het opgezocht en daarbij de specificaties gebruikt die ze eerder gegeven heeft. Dus misschien minder snel allerlei aannames doen? ;)