Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 00:36

Trump heeft ook olie op het vuur gegooid met het verhuizen van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem.

Nog wel een 'leuke' maar. Van nu.nl:

Citaat:
"In het licht van het verzoek van president Biden zal Israël de levering van humanitaire goederen via Egypte niet tegenhouden", meldde het kantoor in een verklaring. Daarin staat ook dat Israël hulp aan burgers toestaat "zolang deze goederen Hamas niet bereiken".

Dat laatste kan natuurlijk niemand controleren. Benieuwd of Israel daar over een week op terugkomt of dat de VS daar voor gaat liggen.

princequillo
Fotograaf

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:06

En toch was Trump minder van de oorlogjes dan Biden, Obama.. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:40

princequillo schreef:

_O- Haha ja door tegen de wereld te zeggen dat Poetin zijn vriend is en dat die echt geen oorlog gaat beginnen. _O- Zo kan ik ook vrienden zijn van grote wereldleiders. Die hebben zich rot gelachen om die maloot.

Biden is geen een oorlog begonnen. Inval Oekraïne, daar is alleen maar dan ook alleen Rusland voor verantwoordelijk.
Nu in Israël komt echt niet door de USA.
Dat Taiwan nog niet is binnengevallen komt doordat Biden klip klare taal spreekt en China niet zit te wachten op allerlei sancties.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:40

Oh ik zeg zeker niet dat Trump het om de juiste redenen had, maar bijvoorbeeld in Jemen waren er al veel minder raketten omdat hij gewoon geen zin had in Saudi meer bijstaan :=

Ik vind het wel een beetje rijk om te zeggen “komt niet door USA” tho. Ze hebben er echt een grote hand in. Waar komen de wapens vandaan bijvoorbeeld? Ik ben verre van fan van Trump, maar hij gaf iig minder om oorlogen funden lel (omdat hij het veels te druk had met zichzelf). Die cijfers zijn terug te vinden. Het gaat mij niet om invasies, maar om de support die het land geeft.

Obama heeft bijv. ook een recordaantal raketten doorgespeeld aan Saudi in hun proxy oorlog in Jemen…

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:12

Amerika heeft een hele dubbelzinnige rol in Israel. Ze geven de onderdrukker rugdekking voor het geval dat de onderdrukker dreigt te verliezen. Natuurlijk wil je niet dat het escaleert tot een regionale oorlog. Alleen heeft Amerika wel al jaren lang voor een voedingsbodem gezorgd waarin terreurorganisaties kunnen ontstaan. En Biden heeft gisteren laten zien daar weinig verandering in te willen brengen.

Israel is geen democratie en dat was het ook niet. Je kunt artikelen van ver voor de aanslagen nu nog weer eens op na lezen. Zelfs van voor het hele gedoe over het afbreken van de democratie in Israel.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/o ... nderwerpen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:30

irmaz schreef:
Vanavond bij Ghalid en Sophie een zeer indringende voordracht van Ramsey Nasr 'Kennen we de naam van elk Palestijns slachtoffer'
https://www.bnnvara.nl/khalidensophie/videos/601934

Tranen liepen over mijn wangen bij zijn voordracht ;(

Ook deze oorlog kent alleen maar verliezers.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:32

Volgens mij heeft Israël zelf voor die voedingsbodem gezorgd.

Men is helaas nog steeds niet constructief bezig.
Gisteren werd het oveeg tussen de VS, Jordanië, Abbas en Egypte afgeblazen. En vandaag gaan Jordanië en Egypte wel een overleg houden om te zien hoe ze een einde kunnen maken aan de agressie van Israël tegen Gaza.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:46

mysa schreef:
Volgens mij heeft Israël zelf voor die voedingsbodem gezorgd.
.

Met steun van de Amerikanan.

Zonder Amerikaanse steun had Israel dit allemaal nooit kunnen doen. Dan waren ze al jaren geleden van de kaart geveegd.
Israel weet gewoon dat ze het wel kunnen doen want mocht het mis dreigen te gaan dan helpt Amerika ze wel weer uit de brand.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:57

Dat betwijfel ik, of ze dat zelf niet zouden kunnen. Israël is hoog-ontwikkeld land met een goede economie. Ze hebben al eerder laten zien dat ze weerbaar zijn. Bijvoorbeeld net na de oprichting, de Pan-Arabische invasie. Die bestond uit maar liefst vijf Arabische landen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:24

De brandstof voor stroom in de ziekenhuizen raakt op. Dan sterven er een heleboel baby's.
Ondertussen staan de vrachtwagens met hulpgoederen nog steeds stil. Nu schijnen de wegen onbegaanbaar te zijn.
Er is iedere keer wel weer een reden om de hulpgoederen tegen te houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:54

Loretta schreef:
De brandstof voor stroom in de ziekenhuizen raakt op. Dan sterven er een heleboel baby's.
Ondertussen staan de vrachtwagens met hulpgoederen nog steeds stil. Nu schijnen de wegen onbegaanbaar te zijn.
Er is iedere keer wel weer een reden om de hulpgoederen tegen te houden.

Goeie brandstof daar. Dat dan weer wel. Hoor al sinds afgelopen zaterdag dat de brandstof voor de generatoren 'bijna' op is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:56

princequillo schreef:

Ben ik de enige die denkt dat de oorlogen van nu rechtsstreeks gezaaid zijn door de idioterie van Trump? Oorlogen hebben meestal een aanloop van jaren...

Het zou mij niets verbazen dat China eigenlijk ook Taiwan in 2022 in had willen lijven maar dat Rusland ze net voor was in Ukraïne.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:57

irmaz schreef:
princequillo schreef:

Ben ik de enige die denkt dat de oorlogen van nu rechtsstreeks gezaaid zijn door de idioterie van Trump? Oorlogen hebben meestal een aanloop van jaren...

Het zou mij niets verbazen dat China eigenlijk ook Taiwan in 2022 in had willen lijven maar dat Rusland ze net voor was in Ukraïne.

Zou zomaar kunnen. Laten we ajb niet Trump als de vredesduif hier neer gaan zetten. Want eens dat dit gewoon niet klopt.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:58

Dat doet toch ook niemand?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:00

princequillo schreef:

Het gaat hierover, met name jij suggereert dat Trump minder van de oorlogjes was. En dat is gewoon niet waar. Daar gingen bovenstaande posts over en mijn opmerking.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:01

Volgens mij zit hier een groot verschil hoor. Dat hij oorlogen van andere landen niet zo belangrijk vond om te backen betekent niet dat hij één of andere vredesduif is. Alles wat die man doet heeft enkel en alleen voordelen voor hemzelf.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:04

Cowboy55 schreef:
Goeie brandstof daar. Dat dan weer wel. Hoor al sinds afgelopen zaterdag dat de brandstof voor de generatoren 'bijna' op is.

Het wonder van Channukka.

(Of, iets aardser: 'betrouwbaar zijn houdt in vooruitzien'. Als de generator niets meer heeft gaan er mensen dood.)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:35

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:57

Sunnda schreef:
@luckystory: ik vind het redelijk bizar dat mensen zelf niet bedenken dat dit keihard nepnieuws is die tweet.

Het bericht stond echt op die pagina. Geen idee wie het schreef, maar het stond erop.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:02

Nikass schreef:
'Honderden arrestaties bij joods protest in Washington' - https://nos.nl/l/2494591#UPDATE-container-72809868

Bijzonder dit. Waarom zouden ze anti-zionistisch zijn?
Wel goed dat ze om wapenstilstand vragen!

Misschien vinden zij het niet nodig om een eigen land te hebben. Ze zijn immers Joods-Amerikaans. Daarnaast zou het natuurlijk een utopie zijn dat Palestijnen en Islamieten samen in 1 land kunnen bestaan met dezelfde rechten.

Ik denk ook dat het goed is dat men pleit voor een staakt-het-vuren. Dat is wat imo al lang had moeten gebeuren: beide partijen die de wapens neerleggen en om tafel gaan. Maargoed, dat scenario is nog heel ver weg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:06

princequillo schreef:
Volgens mij zit hier een groot verschil hoor. Dat hij oorlogen van andere landen niet zo belangrijk vond om te backen betekent niet dat hij één of andere vredesduif is. Alles wat die man doet heeft enkel en alleen voordelen voor hemzelf.

Heb je helemaal gelijk in. Als het om Trump gaat dan zit die persoon die het daarover heeft, gelijk in mijn allergie en zeker met zo'n opmerking als die jij maakte, en dan ben ik ronduit onbeleefd en geïrriteerd en dat is natuurlijk niet eerlijk tegenover jou. Dat werkt als een rode lap op een stier en dat komt vast door zijn sinaasappel kleur haar :=
Ik ben zo blij dat hij is opgehoepeld.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:07

Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd haha :') Wat een kwal, excuse my language.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:42

Als je de afgelopen week een aantal Nederlands Joodse Twitteraars gevolgd hebt dan is duidelijk dat veel joden doodsbang zijn en op het moment veel haat over zich heen krijgen.

In Amsterdam 6 joodse kinderen van school gehaald.

https://jonet.nl/joodse-kinderen-van-sc ... gewisseld/

Ik ben het meestal niet eens met de standpunten van veel pro Israelische joden in Nederland.
Maar dat de haat in Nederland tegen in de eerste plaats joden is zorgelijk. De wereld wordt er niet veiliger op. Vandaag al weer een hele reeks bommeldingen in Frankrijk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 17:24

Luckystory schreef:
Sunnda schreef:
@luckystory: ik vind het redelijk bizar dat mensen zelf niet bedenken dat dit keihard nepnieuws is die tweet.

Het bericht stond echt op die pagina. Geen idee wie het schreef, maar het stond erop.

Het ging rond ja, ik kwam hem later tegen op Twitter. Maar de beschuldiging was zo bizar, dat het goed is om even de bron te checken alvorens te, delen. (Is trouwens altijd goed tegenwoordig, het hele internet lijkt soms vol te staan met nepnieuws).

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:00

mysa schreef:
Het ging rond ja, ik kwam hem later tegen op Twitter. Maar de beschuldiging was zo bizar, dat het goed is om even de bron te checken alvorens te, delen. (Is trouwens altijd goed tegenwoordig, het hele internet lijkt soms vol te staan met nepnieuws).

Nee, je snapt het niet. Mijn ex volgt dat kanaal. Hij heeft het zelf erop zien staan en gelezen. En zelf een printscreen gemaakt.
Het is geen nepnieuws. Het stond erop.
Toe we nadien opnieuw keken, was het verwijderd.