Vooral dit stukje is interessant.
Niet meer met elkaar oplossen maar wijzen en roeptoeteren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Komt dat tekstje bewezen uit de Schwab-bijbel of is het iets wat iemand gephotoshopt heeft en z'n eigen leven is gaan leiden op internet?
Overigens in het interview wat ik gisteren zag met Wierd Duk is door Ursula von der Leyen wel degelijk de term Great Reset gebruikt over de situatie waar we nu in terecht zijn gekomen. Dat vind ik toch wel zorgelijk.
secricible schreef:Wat is er precies uitgekomen dan? Want ik zie er precies 0... met heel veel moeite een half.
IMANDRA schreef:elnienjo schreef:Komt dat tekstje bewezen uit de Schwab-bijbel of is het iets wat iemand gephotoshopt heeft en z'n eigen leven is gaan leiden op internet?
Overigens in het interview wat ik gisteren zag met Wierd Duk is door Ursula von der Leyen wel degelijk de term Great Reset gebruikt over de situatie waar we nu in terecht zijn gekomen. Dat vind ik toch wel zorgelijk.
Omdat die term daadwerkelijk bestaat.
https://fd.nl/samenleving/1426965/hoe-d ... rd-gekaapt
Ik weet niet wat de context was bij jou, maar de term komt er kort door de bocht op neer dat het een puinhoop is en dat we dit als kans kunnen zien om een betere wereld neer te zetten. Groener, inclusiever, duurzamer. Dus ook minder energiekosten, vanwege duurzamer en groener leven. Eigenlijk best een positief iets.
@olejon: ik zou deze link maar eens doorlezen als ik jou was. Wordt veel in uitgelegd.
OleJon schreef:secricible schreef:Wat is er precies uitgekomen dan? Want ik zie er precies 0... met heel veel moeite een half.
Contant geld gaat verdwijnen, heeft ECB zelf bekent gemaakt.
Schrap schulden en leningen, willen ze nu met de energierekening.
Neem land en grond in beslag, doelt op de boeren.
Voedselrationering. Voedsel word straks beperkt en er word ingespeeld op geen vlees en zuivel meer.
Maar op plantaardig, insecten, gekweekt vlees.
Hoge inflatie, spreekt voor zich.
En dan nog het digitale identiteit.
Die volgend jaar word gelanceerd met de digitale walletjes.
CO2 budget waar al over gesproken word.
Echwel schreef:Nee ik denk dat juist de oudere generatie niet beseft heeft dat door de industrie enz de wereld juist kapot gaat.
Miss dat het financieel goed werd opgebouwd maar er werd nooit naar het milieu gekeken
elnienjo schreef:Dat is mooi voor de verre toekomst die groene energie, maar niet te realiseren in de eerste pakweg 30 jaar. We maken nu vooral alles kapot wat onze (groot)ouders voor ons hebben opgebouwd.
IMANDRA schreef:Als je huizen flink gaat verduurzamen neem je de een deel van de vraag naar energie weg en is het voor iedereen goedkoper. Sommige mensen hebben daar alleen hulp bij nodig (sommigen in de vorm van overheidsgeld, sommigen in de vorm van advies en informatie, sommigen in de vorm van incentive).
OleJon schreef:Contant geld gaat verdwijnen, heeft ECB zelf bekent gemaakt.
OleJon schreef:Schrap schulden en leningen, willen ze nu met de energierekening.
OleJon schreef:Neem land en grond in beslag, doelt op de boeren.
OleJon schreef:Voedselrationering. Voedsel word straks beperkt en er word ingespeeld op geen vlees en zuivel meer.
Maar op plantaardig, insecten, gekweekt vlees.
OleJon schreef:Hoge inflatie, spreekt voor zich.
OleJon schreef:En dan nog het digitale identiteit.
Die volgend jaar word gelanceerd met de digitale walletjes.
Citaat:CO2 budget waar al over gesproken word.
Citaat:zorg dat de economische, financiële en aandelenmarkt in elkaar stort en dat banken failliet gaan
Citaat:zorg dat de klanten betalen voor het faillissement van de banken en gebruik daarvoor het geld op hun rekening
Citaat:activeer de great reset
Citaat:geld zoals wij dat kennen verdwijnt
Citaat:schrap schulden en leningen
Citaat:introduceer de digitale portemonnee
Citaat:neem land en grond in beslag
Citaat:Alle niet goedgekeurde medicijnen worden verboden
Citaat:vaccinatieplicht
Citaat:voedselrationering
Citaat:uitbreiden naar de derde wereld landen
Citaat:resultaat
Citaat:Volgens het World Economic Forum biedt de COVID-19-pandemie een kans om de wereldeconomie een nieuwe vorm te geven, om zo snel economisch herstel mogelijk te maken. Innovaties, wetenschap en technologie moeten worden aangepast om duurzame ideeën winstgevend te maken.[3] Men wil mondiaal een nieuwe economische en politieke orde inrichten, om welvaart en inkomen te verdelen wat moet zorgen voor minder sociale ongelijkheid.
elnienjo schreef:IMANDRA schreef:Als je huizen flink gaat verduurzamen neem je de een deel van de vraag naar energie weg en is het voor iedereen goedkoper. Sommige mensen hebben daar alleen hulp bij nodig (sommigen in de vorm van overheidsgeld, sommigen in de vorm van advies en informatie, sommigen in de vorm van incentive).
Stel dat iedereen zelf energie zou kunnen opwekken, dan zal het bezit van zonnepanelen juist belast gaan worden, want de schatkist moet toch ergens mee gevuld worden? Het is een utopie dat het voordelig wordt. Voor de rijkere mensen die aan 't begin van een hype kunnen instappen is het voordelig, want dan zijn er nog subsidies en belastingvoordelen, zodra een meerderheid mee kan komen, moet de belasting weer omhoog. Je ziet het al met elektrische auto's, ook daarvoor gaat de wegenbelasting strak omhoog. Tegen de tijd dat Jan Modaal ook gedwongen wordt elektrisch te gaan rijden.
Arabesk schreef:Citaat:Volgens het World Economic Forum biedt de COVID-19-pandemie een kans om de wereldeconomie een nieuwe vorm te geven, om zo snel economisch herstel mogelijk te maken. Innovaties, wetenschap en technologie moeten worden aangepast om duurzame ideeën winstgevend te maken.[3] Men wil mondiaal een nieuwe economische en politieke orde inrichten, om welvaart en inkomen te verdelen wat moet zorgen voor minder sociale ongelijkheid.
Wat is hier nou zo ontzettend eng aan?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset
Citaat:De tekst ‘You will own nothing and you’ll be happy‘ is dus geen doel van het WEF tegen 2030, maar een verkorte weergave van het opiniestuk van de Deense politica Auken.
Arabesk schreef:Een elektrische auto kan ik niet betalen, maar wél een elektrische brommobiel. We hebben een Opel Rocks-E besteld, vergelijkbaar met de citroen Ami elektrisch. Vierkante karretjes met dezelfde voor en achterkant en maar één type deur en klapraampjes. Niks is elektrisch behalve de aandrijving. Op papier zou ie eind deze week geleverd worden en ik kan niet wachten!!![]()
Allemaal verplicht elektrisch, waarom niet, veel minder herrie (ik woon aan een dijk en word doodziek van langs brullende motoren), geen fijnstof etc. Moet de elektriciteit alleen nog wel even duurzaam zijn, ipv uit een kolencentrale.
En over die digitale identiteit, dat is zeker een plan, om te voorkomen dat er ladingen anonieme accounts gaan zitten trollen op sm. Hier op bokt mag je óók geen sa hebben, dus wat is het probleem.
Cer schreef:Even over de digitale identiteit, ik zou daar toch wat voorzichtig mee zijn..
denk aan ziektekostenverzekering oid... het moet dan heel goed beschermd worden tegen verkeerde inmenging .. en we weten hoe goed de overheid daarin is....
er kan echt veel misgaan ..
Cer schreef:Een airco in een brommobiel.. hoe decadent wil je doen echtje kan een raam openzetten toch? (en wellicht zit er wel airco in, maar omdat nou als eis te stellen???)
Ik vind de electische fietsen gevaarlijk, vooral die fatbikes.. die rijden net geen 50km per uur en zijn erg lastig met inschatten.
En alle EV's gewoon een geluidje laten maken, wordt t ook gezelliger van denk
elnienjo schreef:Dat is mooi voor de verre toekomst die groene energie, maar niet te realiseren in de eerste pakweg 30 jaar. We maken nu vooral alles kapot wat onze (groot)ouders voor ons hebben opgebouwd.