Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:50

Yeşilgöz hamert op belang rechtsstaat en noemt 'wokisme' een van de bedreigingen - https://nos.nl/l/2444383

Vooral dit stukje is interessant.
Niet meer met elkaar oplossen maar wijzen en roeptoeteren

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:20

elnienjo schreef:
Komt dat tekstje bewezen uit de Schwab-bijbel of is het iets wat iemand gephotoshopt heeft en z'n eigen leven is gaan leiden op internet?

Overigens in het interview wat ik gisteren zag met Wierd Duk is door Ursula von der Leyen wel degelijk de term Great Reset gebruikt over de situatie waar we nu in terecht zijn gekomen. Dat vind ik toch wel zorgelijk.

Omdat die term daadwerkelijk bestaat.
https://fd.nl/samenleving/1426965/hoe-d ... rd-gekaapt

Ik weet niet wat de context was bij jou, maar de term komt er kort door de bocht op neer dat het een puinhoop is en dat we dit als kans kunnen zien om een betere wereld neer te zetten. Groener, inclusiever, duurzamer. Dus ook minder energiekosten, vanwege duurzamer en groener leven. Eigenlijk best een positief iets.

@olejon: ik zou deze link maar eens doorlezen als ik jou was. Wordt veel in uitgelegd.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:22

secricible schreef:
Wat is er precies uitgekomen dan? Want ik zie er precies 0... met heel veel moeite een half.

Contant geld gaat verdwijnen, heeft ECB zelf bekent gemaakt.

Schrap schulden en leningen, willen ze nu met de energierekening.

Neem land en grond in beslag, doelt op de boeren.

Voedselrationering. Voedsel word straks beperkt en er word ingespeeld op geen vlees en zuivel meer.
Maar op plantaardig, insecten, gekweekt vlees.

Hoge inflatie, spreekt voor zich.

En dan nog het digitale identiteit.
Die volgend jaar word gelanceerd met de digitale walletjes.

CO2 budget waar al over gesproken word.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 08:24

IMANDRA schreef:
elnienjo schreef:
Komt dat tekstje bewezen uit de Schwab-bijbel of is het iets wat iemand gephotoshopt heeft en z'n eigen leven is gaan leiden op internet?

Overigens in het interview wat ik gisteren zag met Wierd Duk is door Ursula von der Leyen wel degelijk de term Great Reset gebruikt over de situatie waar we nu in terecht zijn gekomen. Dat vind ik toch wel zorgelijk.

Omdat die term daadwerkelijk bestaat.
https://fd.nl/samenleving/1426965/hoe-d ... rd-gekaapt

Ik weet niet wat de context was bij jou, maar de term komt er kort door de bocht op neer dat het een puinhoop is en dat we dit als kans kunnen zien om een betere wereld neer te zetten. Groener, inclusiever, duurzamer. Dus ook minder energiekosten, vanwege duurzamer en groener leven. Eigenlijk best een positief iets.

@olejon: ik zou deze link maar eens doorlezen als ik jou was. Wordt veel in uitgelegd.

Dat is mooi voor de verre toekomst die groene energie, maar niet te realiseren in de eerste pakweg 30 jaar. We maken nu vooral alles kapot wat onze (groot)ouders voor ons hebben opgebouwd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:26

Contact geld zal denk altijd wel voor een gedeelte blijven, ze kunnen dat iig niet tijdens mijn leven uitfaseren vermoed ik..
het scheelt wel overvallen als het weg zou zijn...

In beslagname is anders dan overkopen.. ik weet niet in hoeverre ze nu al dwingen om land af te staan.

Ik weet niet of het inwisselen van levend vee voor kweekvlees, plantaardig en insecten perse slecht is, waarom zou dat slecht zijn?

Ik ben erg kritisch maar ik vind ook wel dat er mensen een hoop paniek maken om het paniek maken (ja beiden kanten, bagatalliseren is ook niet goed nl imo)

Als ze echt alles digitaal willen maken moeten ze eerst van de oudjes af, en van de digibeten... (scheelt wel weer in overbevolking trouwens

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:27

Nee ik denk dat juist de oudere generatie niet beseft heeft dat door de industrie enz de wereld juist kapot gaat.
Miss dat het financieel goed werd opgebouwd maar er werd nooit naar het milieu gekeken

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 08:29

OleJon schreef:
secricible schreef:
Wat is er precies uitgekomen dan? Want ik zie er precies 0... met heel veel moeite een half.

Voedselrationering. Voedsel word straks beperkt en er word ingespeeld op geen vlees en zuivel meer.

Proefballonnetjes zijn meestal idd gestoeld op plannen. Maar daarom is het zaak dat de bevolking dat niet meer pikt zodat het ons niet door de strot geduwd kan worden.

Dit plan met die schulden is wel het engste idee ooit, want dit is een tijd dat veel mensen krap komen te zitten en hun spaarbuffers kwijt raken. Eenmaal kwijt ben je overgeleverd aan de goden.

Hoewel het me verbaasde was ik toch blij dat er in Duitsland en Oostenrijk nog veel met contant geld gedaan wordt en je soms zelfs niet met pin kan betalen. Contant geld is een groot goed wat we zeker moeten behouden. Anders is het straks gedaan met de goedkope klusjesman/tuinman etc.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:35

Echwel schreef:
Nee ik denk dat juist de oudere generatie niet beseft heeft dat door de industrie enz de wereld juist kapot gaat.
Miss dat het financieel goed werd opgebouwd maar er werd nooit naar het milieu gekeken

Precies. En nu wordt er langzaam aan steeds meer bekend qua impact en noem maar op en ga je dus proberen het proces te remmen of stoppen. Dus schuld, ja misschien zwart wit gezien wel, maar bewust en bewust van de gevolgen? Nee. Misschien is er over 50 jaar weer iets ontdekt en blijkt dat er dingen die nu gedaan worden toch ook niet goed zijn, terwijl dat nu wel goed lijkt.

Die goedkope klusjes en tuinman, bedoel je degene die je zwart betaald om belasting te ontwijken? Want dat mag nu ook al niet. Als je het hebt over het gedeelte wat je belastingvrij mag kan je dat ook gewoon overmaken, alleen zit je wel aan een grens vast.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:35

@olejon: had je die link al gelezen toevallig?

elnienjo schreef:
Dat is mooi voor de verre toekomst die groene energie, maar niet te realiseren in de eerste pakweg 30 jaar. We maken nu vooral alles kapot wat onze (groot)ouders voor ons hebben opgebouwd.

Het gehele ding vast niet nee. Maar wel goed om er aan te beginnen, parallel aan de maatregelen die we nu moeten nemen rondom energie etc natuurlijk.

Ik zou het nog steeds een goed plan vinden als de overheid zelf vol bezig gaat in het verduurzamen van huizen waar dat makkelijk al kan. Bij die 1/5e van de mensen die dat niet kunnen betalen (of misschien nu meer, gezien de energieprijzen daar vast ook invloed op hebben). Maak een regeling dat mensen dan iets meer moeten betalen maandelijks dan ze eigenlijk verbruiken zodat zij kunnen gaan “terugbetalen”, maar wel een redelijk bedrag wat natuurlijk lager ligt dan die exorbitante prijzen nu. Of regel iets dat ze een percentage van de verkoop moeten teruggeven aan de overheid. Is vast iets slims mee te verzinnen waardoor mensen én enigszins terug kunnen betalen aan de overheid maar tóch een stuk energiezuiniger en dus goedkoper leven.

Verplicht woningverhuurders om komend jaar de huizen naar een specifiek label te tillen (bijv B of A) en spreek af dat ze binnen x aantal jaar naar nul op te meter of energieneutraal gaan.

Als je huizen flink gaat verduurzamen neem je de een deel van de vraag naar energie weg en is het voor iedereen goedkoper. Sommige mensen hebben daar alleen hulp bij nodig (sommigen in de vorm van overheidsgeld, sommigen in de vorm van advies en informatie, sommigen in de vorm van incentive).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 08:42

IMANDRA schreef:
Als je huizen flink gaat verduurzamen neem je de een deel van de vraag naar energie weg en is het voor iedereen goedkoper. Sommige mensen hebben daar alleen hulp bij nodig (sommigen in de vorm van overheidsgeld, sommigen in de vorm van advies en informatie, sommigen in de vorm van incentive).

Stel dat iedereen zelf energie zou kunnen opwekken, dan zal het bezit van zonnepanelen juist belast gaan worden, want de schatkist moet toch ergens mee gevuld worden? Het is een utopie dat het voordelig wordt. Voor de rijkere mensen die aan 't begin van een hype kunnen instappen is het voordelig, want dan zijn er nog subsidies en belastingvoordelen, zodra een meerderheid mee kan komen, moet de belasting weer omhoog. Je ziet het al met elektrische auto's, ook daarvoor gaat de wegenbelasting strak omhoog. Tegen de tijd dat Jan Modaal ook gedwongen wordt elektrisch te gaan rijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:48

OleJon schreef:

nee hoor, misschien ooit. Maar niet in de nabije toekomst en zeker niet voor het einde van deze maand. ECB zegt ook juist het tegenovergestelde.
zie vraag 1 en 2: https://www.ecb.europa.eu/euro/cash_str ... aq.nl.html

OleJon schreef:

en gebeurt al jarenlang in schuldhulpverleningen ed.

OleJon schreef:

er wordt helemaal niets in beslag genomen, er worden hoogstens mensen uitgekocht.

OleJon schreef:

"Straks"? Verder presenteer je iets als feit dat helemaal geen feit is.

OleJon schreef:

er staat alleen in heel fase 6 niks over inflatie?

OleJon schreef:

again, iets presenteren als feit wat totaal geen feit is. En een "digitale identiteit" is wat anders dan "digitale controle". Bovendien, volgen jaar? Deze fase moet over 2 weken afgerond zijn! chop chop!

Citaat:

maar niet in je fase 6

again:
Citaat:
zorg dat de economische, financiële en aandelenmarkt in elkaar stort en dat banken failliet gaan

verkeerde crisis, dit hadden we bij de bankencrisis. Er gaan nu geen banken failliet, de markt stort ook niet in elkaar.
Citaat:
zorg dat de klanten betalen voor het faillissement van de banken en gebruik daarvoor het geld op hun rekening

again, verkeerde crisis. En zelfs toen werd er niet het geld van mijn rekening voor gebruikt, maar overheidsgeld. Maar met beetje creativiteit kun je dit nog op de bankencrisis leggen, waar mensen hun spaargeld verloren.
Citaat:
activeer de great reset

??
Citaat:
geld zoals wij dat kennen verdwijnt

zie hierboven. Er verdwijnt voorlopig helemaal niks. Misschien dat ooit, als vrijwel niemand meer cash gebruikt het ooit zal verdwijnen. Maar niet gedwongen en zeker niet korte termijn. Aldus het ECB
Citaat:
schrap schulden en leningen

Met een beetje creativiteit is de "schulden" hier een half puntje waard. Leningen worden nergens geschrapt.
Citaat:
introduceer de digitale portemonnee

wordt de definitie daarvan in dat boek uitgelegd? Ik zou zeggen dat we die al ongeveer een eeuwigheid hebben met een digitale bankrekening.
Citaat:
neem land en grond in beslag

nog niks van gehoord. Uitkopen is wat anders.
Citaat:
Alle niet goedgekeurde medicijnen worden verboden

ik zag gisteren in de supermarkt nog steeds een berg homeopathische middelen staan en nergens op het nieuws gehoord dat die verdwijnen zover ik weet.
Citaat:
vaccinatieplicht

nope
Citaat:
voedselrationering

nope
Citaat:
uitbreiden naar de derde wereld landen

wat precies? Deze maatregelen? Nou, daar zie ik contant geld helemaal niet verdwijnen. Ongetwijfeld wordt daar aan de lopende band gerommeld met schulden, leningen en grond in beslag genomen, al zo'n eeuwigheid.
Citaat:
resultaat

Tja, beats me

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:54

Citaat:
Volgens het World Economic Forum biedt de COVID-19-pandemie een kans om de wereldeconomie een nieuwe vorm te geven, om zo snel economisch herstel mogelijk te maken. Innovaties, wetenschap en technologie moeten worden aangepast om duurzame ideeën winstgevend te maken.[3] Men wil mondiaal een nieuwe economische en politieke orde inrichten, om welvaart en inkomen te verdelen wat moet zorgen voor minder sociale ongelijkheid.

Wat is hier nou zo ontzettend eng aan?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:54

elnienjo schreef:
IMANDRA schreef:

Stel dat iedereen zelf energie zou kunnen opwekken, dan zal het bezit van zonnepanelen juist belast gaan worden, want de schatkist moet toch ergens mee gevuld worden? Het is een utopie dat het voordelig wordt. Voor de rijkere mensen die aan 't begin van een hype kunnen instappen is het voordelig, want dan zijn er nog subsidies en belastingvoordelen, zodra een meerderheid mee kan komen, moet de belasting weer omhoog. Je ziet het al met elektrische auto's, ook daarvoor gaat de wegenbelasting strak omhoog. Tegen de tijd dat Jan Modaal ook gedwongen wordt elektrisch te gaan rijden.

Vast, maar het is geen utopie dat het voordeliger wordt. Minder energie nodig = minder afnemen = minder kosten. Ik kan me voorstellen dat we op andere delen meer belasting komt, maar ik geloof niet dat mensen dan onder aan de streep in dezelfde situatie zitten als nu, financieel gezien. Wegenbelasting omhoog voor EV’s vind ik niet gek overigens. Die is in de kern bedoeld om wegen te onderhouden en dat moet net zo goed voor EV’s gebeuren.

Gedwongen worden om EV’s te rijden heb ik geen problemen mee, mits de fabrikanten ook gedwongen wordt om goedkopere modellen op de markt te brengen. Al gok ik dat ze daar geen dwang bij nodig hebben want het weglaten van die goedkopere modellen is het weglaten van een groot stuk aan inkomen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:58

Schulden laten verdwijnen mogen ze best doen mijn studieschuld mag maar al te graag verdwijnen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:59

Arabesk schreef:
Citaat:
Volgens het World Economic Forum biedt de COVID-19-pandemie een kans om de wereldeconomie een nieuwe vorm te geven, om zo snel economisch herstel mogelijk te maken. Innovaties, wetenschap en technologie moeten worden aangepast om duurzame ideeën winstgevend te maken.[3] Men wil mondiaal een nieuwe economische en politieke orde inrichten, om welvaart en inkomen te verdelen wat moet zorgen voor minder sociale ongelijkheid.

Wat is hier nou zo ontzettend eng aan?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Grote_Reset

ergens in fase 4 is het spaak gelopen als ik die fasen mag geloven. Wat ik me ook wel kan voorstellen, want het document is opgesteld in Oktober 2021. Dus alles dat ze achteruit konden kijken klopt als een bus, alles dat toekomstvoorspelling was slaat de plank mis.
https://www.dinekevankooten.nl/archief/ ... rld-order/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:00

Nou ja toevallig las ik gisteren weer iets over het minen van lithium (of hoe heet dat spul wat in die accu's van de EV's gaat) en milieubelasting, slavenarbeid en uitbuiting... ? (ik las dat in een link die ergens hier op bokt stond, over uitbuiting van arme landen)
Dus iedereen die een EV rijdt en denkt dat ie lekker bezig is, moet daar ook even over nadenken misschien?

Er wordt op gelet, maar lang nog niet alle bedrijven werken mee, las ik

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:00

Niet elke woning kan naar een B of een A.
Er zijn veel woningen die geen vloerisolatie kunnen krijgen bijvoorbeeld. Of geen dakisolatie. Nul op de meter gaat voor veel bestaande bouw simpelweg niet.

Dat lijstje van Olejon is fase 6 ofzo, maar de voorgaande lijstjes waren op sommige punten ook absoluut adequat (op andere punten niet overigens). Het is bekend dat Rutte in de WEF zit. En de WEF wil een great reset en een 'you'll own nothing, but will be happy'. Dit is gewoon uitgesproken en geen geheim.

Waarom is diesel ineens duurder dan benzine en wordt de dieselrijder niet gecompenseerd? Ineens zijn de mensen met een mooie dieselauto flink gedupeerd, want hier zijn ze onverkoopbaar (en in Polen blijft men lekker doordieselen). De overheid zou niet alleen wat moeten doen voor mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen, maar ook voor de mensen die gedupeerd worden omdat ze nog maar kort geleden dachten een schone diesel te kopen (eur6) en ineens moet dat er maar uit. Vaak willen die mensen echt wel over op benzine, maar is een andere auto kopen niet te betalen omdat het geld al in die mooie diesel zit.

Van contant geld wil men al langer af en die discussie is dankzij corona in een stroomversnelling gekomen. Evenals de qr-codes en de digitale identiteit.

Maar als je nu gewoon even een paar jaar terugkijkt, dan is een groot deel van de leugens van tegenwoordig al begonnen met de gaswinning. Je mag niet liegen bij de enquete commissie over de gaswinning, dus is het antwoord vaak 'de tendens toen was', 'het vermoeden was'. En echte antwoorden komen er niet. Een andere grote worst die voorgehouden is, is dat met vaccineren tegen corona alles normaal zou worden. Dat is ook niet gebeurd en wie beweert dat nu alles normaal is, de permanente coronawet die als een zwaard van damocles boven ons hangt gaat echt weer over de Nederlandse politiek. Een goede evaluatie van wat wel werkt en wat niet is er nooit geweest en zal er ook niet komen. Dus zelfs een avondklok is bespreekbaar, terwijl die absoluut niet werkte, evenals mondkapjes en dergelijke. Nu mag of kan als leugen het onderzoek naar oversterfte niet plaatsvinden. Zijn het de vaccins zoals wappies beweren? Of is het de uitgestelde zorg, of het geestelijke vlak van lockdowns? Of was het een combinatie? De zaak tegen van Lienden en de mondkapjesdeal is ingetrokken. Zou dat ook gedaan zijn als het de directeur van 1 of andere grote bierbrouwerij geweest was?
De kindertoeslagenaffaire? Zijn al die kinderen al weer terug bij hun ouders en is de situatie van voor die tijd volledig hersteld? Dus ouders weer financieel gezond, kinderen terug, huizen teruggegeven, enz?
Zijn Groningers al schadeloos gesteld voor alle schade? Zijn alle wob-verzoeken gehonoreerd zodat wij weten wat de oorspronkelijke beoordeling van veiligheid was van onze woningen? Het antwoord is nee, en we krijgen dat ook niet. Geeft geen vertrouwen of de woningen in mijn straat wel veilig zijn.

Voorstellen van terugbetalen van de mensen die het nu niet kunnen betalen. Dat is een vorm van lenen, en voor zover ik weet kost geld lenen nog steeds geld. Dus daarmee los je het niet op denk ik.

Waarom wordt er om klimaatdoelen te halen niet wereldwijd ingezet op het verminderen van de bevolking? En dan niet door ze maar dood te schieten of ziek te laten worden, maar door bonussen te geven aan mensen die bewust geen kinderen nemen. Je hebt dan een lange termijn visie nodig en je moet mensen van bijvoorbeeld 45 of gesteriliseerd gaan belonen. Zeker in de wat meer westerse landen zou dit kunnen. Doe je het minder rigoureus, dan zeg je na 2 kinderen houdt elke vorm van overheidssteun voor jullie op.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:01

Een elektrische auto kan ik niet betalen, maar wél een elektrische brommobiel. We hebben een Opel Rocks-E besteld, vergelijkbaar met de citroen Ami elektrisch. Vierkante karretjes met dezelfde voor en achterkant en maar één type deur en klapraampjes. Niks is elektrisch behalve de aandrijving. Op papier zou ie eind deze week geleverd worden en ik kan niet wachten!! :):)

Allemaal verplicht elektrisch, waarom niet, veel minder herrie (ik woon aan een dijk en word doodziek van langs brullende motoren), geen fijnstof etc. Moet de elektriciteit alleen nog wel even duurzaam zijn, ipv uit een kolencentrale.

En over die digitale identiteit, dat is zeker een plan, om te voorkomen dat er ladingen anonieme accounts gaan zitten trollen op sm. Hier op bokt mag je óók geen sa hebben, dus wat is het probleem.

Cer

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:04

Even over de digitale identiteit, ik zou daar toch wat voorzichtig mee zijn..
denk aan ziektekostenverzekering oid... het moet dan heel goed beschermd worden tegen verkeerde inmenging .. en we weten hoe goed de overheid daarin is....
er kan echt veel misgaan ..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:05

Citaat:
De tekst ‘You will own nothing and you’ll be happy‘ is dus geen doel van het WEF tegen 2030, maar een verkorte weergave van het opiniestuk van de Deense politica Auken.

https://www.knack.be/factcheck/factchec ... fschaffen/

Wappies blijven sprookjes recyclen en doen nooit werkelijk hun eigen onderzoek. Klaus Schwab heeft dit namelijk nooit gezegd, noch staat dat in z'n boek.

De overheid maakt fouten maar feitelijk hebben we die zelf mede veroorzaakt. We stemden massaal VVD en het discrimineren van minderheden op basis van vooroordelen was eigenlijk geaccepteerd. De gaskraan wilden we zelf open hebben en nu nog schreeuwt bijvoorbeeld FvD dat de gaskraan open moet.

Maar omdat we in een democratische rechtstaat leven worden dit soort fouten altijd ontdekt en gecorrigeerd uiteindelijk.

De oversterfte is alleen in Nederland, in andere landen is er geen sprake van. De privacy wetgeving verhindert verder onderzoek, maar als we géén privacy wetgeving hadden was het ook weer niet goed want de wappies huilden al dat Hugo precies wist waar de ongevaccineerden woonden.

Ik heb mn buik vol van complottheorieën en het is buitengewoon irritant dat bokt inmiddels ook geterroriseerd wordt door die kleine minderheid met krankzinnige ideeën.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 09:21

Arabesk schreef:
Een elektrische auto kan ik niet betalen, maar wél een elektrische brommobiel. We hebben een Opel Rocks-E besteld, vergelijkbaar met de citroen Ami elektrisch. Vierkante karretjes met dezelfde voor en achterkant en maar één type deur en klapraampjes. Niks is elektrisch behalve de aandrijving. Op papier zou ie eind deze week geleverd worden en ik kan niet wachten!! :):)

Allemaal verplicht elektrisch, waarom niet, veel minder herrie (ik woon aan een dijk en word doodziek van langs brullende motoren), geen fijnstof etc. Moet de elektriciteit alleen nog wel even duurzaam zijn, ipv uit een kolencentrale.

En over die digitale identiteit, dat is zeker een plan, om te voorkomen dat er ladingen anonieme accounts gaan zitten trollen op sm. Hier op bokt mag je óók geen sa hebben, dus wat is het probleem.

Hoe duur is zo'n brommobiel van Opel? Ik vind ze er zo lelijk uit zien. Zit er ook geen airco in? En hoe hard kunnen die dingen en wat is de actieradius?

Elektrische auto's zijn zwaarder dus meer impact bij een ongeluk. Ook horen fietsers/voetgangers ze niet aan komen, dus een recept voor ernstige ongelukken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 09:23

Cer schreef:
Even over de digitale identiteit, ik zou daar toch wat voorzichtig mee zijn..
denk aan ziektekostenverzekering oid... het moet dan heel goed beschermd worden tegen verkeerde inmenging .. en we weten hoe goed de overheid daarin is....
er kan echt veel misgaan ..

Precies! Ik ben daar absoluut geen voorstander van! Er gaat veel te veel mis.

Cer

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:29

Een airco in een brommobiel.. hoe decadent wil je doen echt :') je kan een raam openzetten toch? (en wellicht zit er wel airco in, maar omdat nou als eis te stellen???)

Ik vind de electische fietsen gevaarlijk, vooral die fatbikes.. die rijden net geen 50km per uur en zijn erg lastig met inschatten.

En alle EV's gewoon een geluidje laten maken, wordt t ook gezelliger van denk :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:34

Cer schreef:
Een airco in een brommobiel.. hoe decadent wil je doen echt :') je kan een raam openzetten toch? (en wellicht zit er wel airco in, maar omdat nou als eis te stellen???)

Ik vind de electische fietsen gevaarlijk, vooral die fatbikes.. die rijden net geen 50km per uur en zijn erg lastig met inschatten.

En alle EV's gewoon een geluidje laten maken, wordt t ook gezelliger van denk :)

Er zit zelfs geen verwarming in (dat kost enorm veel vermogen) dus skipak aan in de winter en gaan met die banaan. De maximale afstand is 70 km maar er zit een gewone stekker aan dus je kunt overal opladen maar met een verloopstuk ook aan een laadpaal.

Prijs €8500,- je betaalt geen wegenbelasting en weinig verzekering.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:38

elnienjo schreef:

Laat je toch eerst eens echt informeren...

De Nederlandse Spoorwegen rijden al vijf of zes jaar volledig op windenergie.

Ik geef toe dat Hoogovens nog niet op waterstof werkt, maar Marjan Minnesma heeft vorig jaar de heer Rutte een soort van beleefde schop onder **** gegeven 'Dit is Chefsache', zeggen de Oosterburen.
Sindsdien zit er schot in de Hoogovens naar waterstof.