Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:33

Ja ik zou het dan wel combineren met wat meer, boodschappen of wat dan ook.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:38

Is er eigenlijk een realistisch vooruitzicht op dat de benzine prijzen ook weer (sterk) gaan dalen? Hier een paard wat ruim 50km enkele reis verderop staat, écht niet meer grappig zo :(

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:40

In Nederland? Daar geloof ik echt niet in. Het zou omlaag gaan bla bla, en het staat een paar luttele weken later alweer bijna op het niveau van voor de stijging. Zelfs voor België zijn de prijzen echt op een record hoogte, en ook daar zie ik geen daling. Ik geloof er niet in. Autorijden moest duurder worden, dat is nu wel bereikt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:47

Icelandshet schreef:
Is er eigenlijk een realistisch vooruitzicht op dat de benzine prijzen ook weer (sterk) gaan dalen?(

Nee. Niet in NL, niet in EU, niet in UK. Is om verschillende redenen als manna voor de overheden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:15

Ik geloof zeker wel dat de prijzen weer dalen, je zal altijd fluctuaties houden en nu zitten we even in een piek. Dat zie je ook bv na elke crisis; zodra de olieprijs zakt, zakt de brandstofprijs mee. De overheid kan hooguit de accijns terug verhogen, maar kan niet de olieprijs of de brandstofprijs bepalen.
Maar olie is wel steeds lastiger te winnen, het raakt uiteindelijk op, en er is nog steeds te veel vraag naar, dus dat de prijs in de toekomst steeds verder zal stijgen geloof ik wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:33

8nnemiek schreef:
Ik geloof zeker wel dat de prijzen weer dalen, je zal altijd fluctuaties houden en nu zitten we even in een piek. Dat zie je ook bv na elke crisis; zodra de olieprijs zakt, zakt de brandstofprijs mee. De overheid kan hooguit de accijns terug verhogen, maar kan niet de olieprijs of de brandstofprijs bepalen.
Maar olie is wel steeds lastiger te winnen, het raakt uiteindelijk op, en er is nog steeds te veel vraag naar, dus dat de prijs in de toekomst steeds verder zal stijgen geloof ik wel.

Je bent +:)+ consistent!

Over toerisme gesproken. Overnachtingen hier in Spanje zijn gemiddeld 15% duurder dan in 2019.
Geldt voor álles. Het meeste in %tueel meer gestegen. Bijvoorbeeld kop koffie 20-25%, glas wijn vlot 30%, bubbelwater nóg meer :roll: En nee, dat gaat écht niet omlaag. Zal even een foto zoeken van gisterenavond...
Toerisme ontwikkelt zich naar dichterbij, korter en toch meer omzet.
Ook dat is meerwerf _/-\o_ voor overheden.

Ben heel blij dat ik in vakantieland wóón en het gezinsinkomen hoofdzakelijk via de glasvezel vanuit thuis verdiend wordt. Dat laatste is zo´n beetje het enige voordeel van de ontwikkelingen sinds 2019; dat er véél meer electronisch kan.

p.s. de foto. Gisteren met zondondergang op terras bij de stamkroeg´.
Bubbelwater was in 2019 1.20 Euro, wijn 1,50 met tapas* gratis; samen 2,70.
Nu 1.90, 2,00 en 0.60; samen 4,50 :roll: >;) :roll:
De mennekes op de achtergrond spelen de hele avond domino op een fractie van wat ze voorheen consumeerden. Wonen allemaal op loopafstand. Ook dat, de domino-partners, is verschoven. Met de diesel-brommerauto die 2 of 3 kms naar/van de vriendenclub in het dorp is te duur geworden want het pensioen stijgt niet.

Afbeelding

* tapa gebruikt zoals de oorsprong ;) :)*

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:57

Eloya schreef:
Wij gaan zo op tripje Duitsland... zelfs vanuit Deventer loont het nu en goed excuus om er weer eens heen te gaan :p

Ik ben niet verder gekomen dan de parkeerplaats want de katalysator is onder mijn auto vandaan gejat :(

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:09

:oo Dat meen je niet joh!
Mensen kunnen ook nergens meer vanaf blijven :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:27

8nnemiek schreef:
:oo Dat meen je niet joh!
Mensen kunnen ook nergens meer vanaf blijven :=

Prijsstijging ook daar. Alleen al palladium is momenteel meer dan 60 Euro per gram, daar zit 3 tot 10 (en meer bij grotere autos) gram van in een catalisator.
Er zit ook nog rhodium en platina in.
Het is níet te herleiden/identoficeren en zie hoe makkelijk het ding onder de auto gehaald kan worden. Is echt binnen een minuut.
Een regelrechte epidemie. Vooral SUVs, monovolume en crossovers.

Poeh wat rot Eloya -O-
Hoop dat je snel een andere vindt wat ook dat is niet altijd even makkelijk en niet goedkoop.

In 2020 was het hier HEEL erg en toen heb ik een jaar zonder cat (decat pijp met afstandsbus voor sensor) gereden. Maar ja, dan ben ík de crimineel dus zit er weer onder.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 15:13

Icelandshet schreef:
Is er eigenlijk een realistisch vooruitzicht op dat de benzine prijzen ook weer (sterk) gaan dalen? Hier een paard wat ruim 50km enkele reis verderop staat, écht niet meer grappig zo :(

Er speelt veel meer dan enkel de oorlog

https://youtu.be/AQbmpecxS2w

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 16:14

Loretta schreef:
Icelandshet schreef:

Er speelt veel meer dan enkel de oorlog

https://youtu.be/AQbmpecxS2w

Uiteraard, vandaar mijn vraag ook. :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 19:54

Eloya schreef:
Eloya schreef:
Wij gaan zo op tripje Duitsland... zelfs vanuit Deventer loont het nu en goed excuus om er weer eens heen te gaan :p

Ik ben niet verder gekomen dan de parkeerplaats want de katalysator is onder mijn auto vandaan gejat :(

[ [url=m/F8YBoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach das banketstaaf.

Hier ga ik ook naar Duitsland.
Woon niet ver van de grens en combineer het met boodschappen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:23

Voor mensen die willen weten wat de diesel of benzine in Duitsland kost:

www.clever-tanken.de

Ik zie prijzen voorbijkomen die op dat moment op díe locatie gelden, maar het verschilt nogal per tankstation, regio en het veranderd ook nog eens meerdere keren per dag. Clever tanken is up to date, en je kunt prijzen van tankstations in een bepaalde regio bekijken op dat moment, handig als je het met boodschappen doen wilt combineren bijvoorbeeld.

Diesel is hier 14 cent minder geworden, benzine 30 cent. Maar ja, de prijzen zijn de afgelopen week verhoogd en dus zijn we bijna weer terug bij af met deze verlaging. Toen de gemiddelde dieselprijs rond de €2,10 lag, kon ik voor €1,88 tanken door de clever tanken app in de gaten te houden. Nu ligt de gemiddelde prijs hier rond de €1,85. Niet schokkend goedkoper dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:26

Daar heb je inderdaad gelijk in! Gisterochtend waren benzineprijze 1,79 en ze zitten nu alweer op dezelfde plekken om 2,05 := . Dus 30 cent eraf. En 25 weer erbij in een dag tijd.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:32

In nl zie ik de diesel in 1 dag ook al 10 cent stijgen, gaat weer helemaal mis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:40

Ik zag vanmorgen de diesel op 1.999 staan -O- gelukkig zit mijn bus nog vol. Maar niet grappig dit. Heb hem hrd nodig maar krijg uiteraard geen reiskostenvergoeding. Ik heb nog extra medelijden met mensen die ivm hun gezondheid wel met hun auto of bus moeten gaan. :(:)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:15

Tsja, de benzine was 2.31 net. Ik heb ook medelijden met mezelf maar heb toch echt een auto nodig..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:24

Niet leuk meer!

Ik zal de auto weer zo veel mogelijk moeten laten staan...

Hopelijk grijpt de overheid een 2e keer in.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:37

Diesel is echt enorm gestegen deze week. ZE willen gewoon de dieselrijders pakken. Terwijl dieselmotoren schoner zijn dan benzine motoren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:41

germie schreef:
Diesel is echt enorm gestegen deze week. ZE willen gewoon de dieselrijders pakken. Terwijl dieselmotoren schoner zijn dan benzine motoren.

Benzine is net zo knetterhard gestegen dus dit is echt even onzin.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 22:05

Gelukkig heb ik gisteren getankt in Duitsland, maarja alsnog waanzinnige prijzen van 1.94. Uiteraard stukken goedkoper dan hier maar nog steeds waanzin.

Ik vraag mij echt af waar en wanneer de prijsstijgingen gaan stoppen? Hoe ver willen ze gaan? Hoeveel mensen moeten er eerst gigantisch in de problemen gaan komen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:06

Hier is inmiddels het verschil tussen nl en dld voor de diesel ook al 10ct.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:08

Petrichor schreef:
Gelukkig heb ik gisteren getankt in Duitsland, maarja alsnog waanzinnige prijzen van 1.94. Uiteraard stukken goedkoper dan hier maar nog steeds waanzin.

Ik vraag mij echt af waar en wanneer de prijsstijgingen gaan stoppen? Hoe ver willen ze gaan? Hoeveel mensen moeten er eerst gigantisch in de problemen gaan komen?

Dat vraag ik mij ook echt af. Het is ook niet zo dat het ov nu zo goedkoop is. En hier gewoon niet te doen. I’m weet nog dat ik naar België ging omdat ik hier geen 1,80 wilde betalen. Je wilt bijna terug naar die tijd nu :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 22:11

ontherun schreef:
Petrichor schreef:

Dat vraag ik mij ook echt af. Het is ook niet zo dat het ov nu zo goedkoop is. En hier gewoon niet te doen. I’m weet nog dat ik naar België ging omdat ik hier geen 1,80 wilde betalen. Je wilt bijna terug naar die tijd nu :')

Nou echt he! Voor ruim een jaar terug waren de benzine prijzen heel goedkoop hier, zo ongeveer rond de 1.30 toen zei ik tegen mijn vriend goh het duurste wat ik ooit getankt heb is 1.76 toen zei mijn vriend nog ja ik 1.80 langs de autobaan. :') En nu denk je, was de prijs maar 1.80....

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:20

Begin Corona… €1,00 in België. Dat was dan ook wel enorm goedkoop maar toch. Twee jaar later verdubbeld.