IMANDRA schreef:Ach Germie hou toch op met die populistische framing.
2 jaar het leven afnemen? Volgens mij hebben we vergeleken met andere landen hier nog steeds veel vrijheden gehad (waardoor besmettingen vaak ook weer te snel terug opliepen). Bovendien hebben ze die lock-downs en maatregelen niet voor de lol gedaan. Er gingen mensen dood, weet je wel.
'Nog steeds graaien'? Waarom moet je het graaien noemen, alles wat we aan belasting betalen komt elders weer terug naar ons. Dat jij het niet eens bent met alle uitgaven is heel wat anders, maar er is geen 'graaiende overheid' bij. Het is niet dat ze zelf meer geld krijgen als ze meer belasting innen.
'Het eigen volk mag arm worden, dat interesseert ze niet'. Hoe kom je daar nu bij? Heb je ze dat ooit horen zeggen?
'Zeuren om geld via 555'? Veel mensen willen Oekraïne helpen, dan zijn 555 en de inzameling van goederen een goed middel om (geld) in te zamelen. Bovendien is het geheel vrijwillig dus waarom je daarover zeurt is beyond me.
Bovendien kan ik me best voorstellen dat het niet zo makkelijk is als "we halen ff die accijnzen eraf", bij benzine/energie. We hebben twee dure jaren gehad, ook voor de regering, dus die buffer die we hadden is (als ie er nog is) lang niet meer zo groot. Als je accijnzen eraf haalt, is dat minder inkomen voor de regering. En minder inkomen voor de regering betekent dat een van de uitgaven van de regering daar de dupe van is. Dat uit te geven geld moet namelijk érgens vandaan komen dus er moet goed overwogen worden hoe men dat in elkaar zet. Tegelijkertijd moeten ze rekening houden met de toekomst: uiteindelijk zullen we naar duurzame energiebronnen moeten, dus die incentive om van gas/benzine af te stappen moet óók blijven om dat niet stop te zetten.
En ik ben het met je eens hoor, dat ze moeten kijken of ze de bevolking kunnen helpen wbt energie. Op zijn minst de armsten die het echt niet kunnen betalen. Maar een simpele oplossing zal het niet zijn, lijkt me.
En honestly? De meeste mensen in Nederland hebben misschien wat minder te besteden, kunnen wat minder luxe dingen doen, maar volgens mij hebben we niks te klagen. Zo lang de armsten maar tegemoed gekomen worden.
Ipv al die miljarden voor onzinnige stikstofmaatregelen, kunnen we beter zorgen dat onze bevoking niet in de kou kom te zitten. Dus al die klimaatmiljarden sowieso inzetten om de lasten te verlagen op eerste levensbehoefte als energie en voedsel.
Mijn gewrichten kunnen niet tegen kou, dus ik heb de verwarming gewoon aan. Van een elektrische kachel verslechterd m'n astma, dus ook dat is niet voor iedereen een optie.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 02-03-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt