Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:30

LoveGlove schreef:
Phonix schreef:
Ik vraag me af, voor de mensen die hier zeggen dat ze bijna in armoede komt. Werken jullie 40 uur en heb jullie paarden?

Ja mijn vriend werkt 40 uur. We wonen in een nogal duur huurhuis maar dit was het enige wat we konden vinden dus we hadden ook geen andere optie. De huur is te hoog om huurtoeslag te krijgen helaas. We hebben geen paarden en ik werk momenteel niet omdat ik nog niet kan werken (burnout en een verwerkingsproces). Zelfs als ik kan werken zou ik nooit zomaar 40 uur kunnen werken. Dat kan mijn lichaam en geest gewoon niet hebben. Dan heb ik binnen een mum van tijd weer een burnout. Ik ben wel nu heel hard mijn best aan het doen om weer beter te worden zodat ik wel kan werken, want ik wil ook werken. Ik haat het om thuis te moeten zitten. Maarja goed ik kan nu niet veel anders. Het gaat de goede kant op dus hopelijk kan ik binnenkort weer werken en mijn vriend helpen met alle kosten

Maar dat vindt ik iets anders dan mensen die thuis zitten (omdat ze niet willen werken terwijl het wel kan), heb twee paarden en dan nog vindt dat ze te weinig geld krijgt van de overheid.

Hoop dat je je snel beter voelt! :)

Electra63

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:36

Natuurlijk zijn er mensen die het moeilijk hebben en is er ook armoede in Nederland.

Maar dit is niet te vergelijken met een oorlog, waarbij hele steden worden vernietigd en doden en gewonden vallen.

Sommige bokkers die hier klagen, gaan gewoon nog op vakantie, hebben een huis en sommige dure hobby's of een paard.

Ik betaal ook liever wat minder belasting, maar het sociale vangnet moet ergens van betaald worden.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:39

Jolien87 schreef:
Ik vind dat er deze week opvallend weinig verkeer op de weg is. Nu kan het zijn dat dit komt doordat een deel van het land nog vakantie heeft, maar ik vraag me toch af of dit ook niet te maken heeft met de hoge benzineprijzen of dat vrachtwagens nu misschien minder makkelijk grenzen over kunnen. Naast personenauto's vind ik het aantal vrachtwagens op de weg namelijk ook aanzienlijk lager.
Weet iemand hier meer van?

Titel van dit topic: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders. Wat is de connectie met opvallend weinig verkeer op de weg constateren?
Ik snap het niet, lijkt mij toch of-topic.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:42

De meeste hier, op een enkele na, zeggen niet dat het hier slechter is of geen hulp naar de Oekraïne mag.
En het hebben van een paard is weer goedkoper dan het hebben van een kind. Daar word nooit gezegd doe die maar weg. :D
Terwijl dat wel mijn lichtpuntje is in een 24/7 ziek lijf.
Nu tik ik dit ook weer met migraine.
Dag 4 deze week.
Heb ik het daarmee slechter dan de mensen in de Oekraïne. Gelukkig niet. Maar nuance word snel vergeten en daarom wel iets om ook te benoemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:42

CharleyT schreef:
Jolien87 schreef:
Ik vind dat er deze week opvallend weinig verkeer op de weg is. Nu kan het zijn dat dit komt doordat een deel van het land nog vakantie heeft, maar ik vraag me toch af of dit ook niet te maken heeft met de hoge benzineprijzen of dat vrachtwagens nu misschien minder makkelijk grenzen over kunnen. Naast personenauto's vind ik het aantal vrachtwagens op de weg namelijk ook aanzienlijk lager.

Titel van dit topic: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders. Wat is de connectie met opvallend weinig verkeer op de weg constateren?

Dure brandstof

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:43

CharleyT schreef:
Jolien87 schreef:

Hoge benzineprijzen die ervoor kunnen zorgen dat mensen thuis werken/het OV pakken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:44

CharleyT schreef:
Jolien87 schreef:

Connectie :
Veel vrachtwagenchauffeurs zijn Oekrainers, die zitten dus of ergens vast of willen terug naar huis. Gaan ook tekorten ontstaan, was al bericht over op nos.
https://nos.nl/artikel/2419389-transpor ... ijk-langer

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:45

Nuance is prima, maar dat geklaag van sommigen en dan ook Corona er weer bij halen, vind ik egocentrisch.
Het zijn ook altijd dezelfde bokkers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:49

Electra63 schreef:
Nuance is prima, maar dat geklaag van sommigen en dan ook Corona er weer bij halen, vind ik egocentrisch.
Het zijn ook altijd dezelfde bokkers.

Nou dat dus!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:51

germie schreef:
Cer schreef:
sowieso is een spaarpotje wel goed :j dus dat kunnen ze dan weer vullen

Al 2 jaar het leven afnemen en dan nog steeds graaien? Wordt het niet eens tijd om ons wat lucht te gunnen en te zorgen dat we weer een toekomst kunnen opbouwen? Sorry, maar het geld wordt nu totaal verkeerd gebruikt. Het eigen volk hier mag arm worden, dat interesseert ze niet.
'You'll own nothing, but...'.

Dat is waar ik me echt het meest zorgen om maak. Ik heb een tijd op het minimum geleefd en ben bang dat dat weer terugkomt. Terwijl ik echt gevochten heb om daar uit te komen. Rijk ben ik nooit geweest.
Het is erg wat er elders in de wereld gebeurt, maar nu zeurt men om geld via 555, men wil goederen (dat is een veel beter initiatief omdat dat vaak particulier is), en men graait vanuit de overheid ook door. Als je nu op het minimum zit, dan heb je echt een probleem.

Mijn neefje met een huis en bedrijf in Rusland zit nu in Nederland in zijn woning hier. Of het het einde van zijn bedrijf in Rusland is weet hij ook niet.

Ach Germie hou toch op met die populistische framing.

2 jaar het leven afnemen? Volgens mij hebben we vergeleken met andere landen hier nog steeds veel vrijheden gehad (waardoor besmettingen vaak ook weer te snel terug opliepen). Bovendien hebben ze die lock-downs en maatregelen niet voor de lol gedaan. Er gingen mensen dood, weet je wel.

'Nog steeds graaien'? Waarom moet je het graaien noemen, alles wat we aan belasting betalen komt elders weer terug naar ons. Dat jij het niet eens bent met alle uitgaven is heel wat anders, maar er is geen 'graaiende overheid' bij. Het is niet dat ze zelf meer geld krijgen als ze meer belasting innen.

'Het eigen volk mag arm worden, dat interesseert ze niet'. Hoe kom je daar nu bij? Heb je ze dat ooit horen zeggen?

'Zeuren om geld via 555'? Veel mensen willen Oekraïne helpen, dan zijn 555 en de inzameling van goederen een goed middel om (geld) in te zamelen. Bovendien is het geheel vrijwillig dus waarom je daarover zeurt is beyond me.

Bovendien kan ik me best voorstellen dat het niet zo makkelijk is als "we halen ff die accijnzen eraf", bij benzine/energie. We hebben twee dure jaren gehad, ook voor de regering, dus die buffer die we hadden is (als ie er nog is) lang niet meer zo groot. Als je accijnzen eraf haalt, is dat minder inkomen voor de regering. En minder inkomen voor de regering betekent dat een van de uitgaven van de regering daar de dupe van is. Dat uit te geven geld moet namelijk érgens vandaan komen dus er moet goed overwogen worden hoe men dat in elkaar zet. Tegelijkertijd moeten ze rekening houden met de toekomst: uiteindelijk zullen we naar duurzame energiebronnen moeten, dus die incentive om van gas/benzine af te stappen moet óók blijven om dat niet stop te zetten.

En ik ben het met je eens hoor, dat ze moeten kijken of ze de bevolking kunnen helpen wbt energie. Op zijn minst de armsten die het echt niet kunnen betalen. Maar een simpele oplossing zal het niet zijn, lijkt me.

En honestly? De meeste mensen in Nederland hebben misschien wat minder te besteden, kunnen wat minder luxe dingen doen, maar volgens mij hebben we niks te klagen. Zo lang de armsten maar tegemoed gekomen worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:52

Gelukkig hebben we nog een heel mooi gratis vervoermiddel moet je alleen je eigen energie in pompen.

Onze trouwe fiets :')

Ik ga nu ook echt weer meer op de fiets helemaal naar het werk wat op de fiets nog sneller is dan met de auto. Nederlanders zijn wel vaak lui en pakken voor elk klein stukje de auto. Dan gaat het inderdaad heel rap met de benzine. Oh ik heb het ook hoor de auto is heel gemakkelijk maar soms moet je nu eenmaal een beetje besparen. Dat is voor mij het enige waar ik op kan besparen. En als het echt de klauwen uitloopt kan je nog beter gaan kijken naar een elektrische fiets want ik denk dat je dat er dan snel uit hebt

Maar volgens mij was er al iets geregeld met wat landen in het middenoosten.

Afijn is niet het allerbelangrijkste nu natuurlijk. Wij hebben hier nog het belangrijkste bezit en dat is vrijheid.

Al vraag ik mij af germie wat je gaat doen als hier oorlog komt. Ga je dan net als in de corona crisis de maatregelen negeren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:53

germie schreef:
Die tekorten waren allemaal voorspeld door de zgn. wappies. Krijgen ze weer gelijk?

Maar als ik naar mezelf kijk, in mijn huis is het sinds 1 januari nooit meer warmer geweest dan 15 graden en als ik weg ben gaat de thermostaat naar 14 graden. Wil ik een uurtje wat warmer zitten, dan zet ik een elektrisch kacheltje aan. Waarom? Omdat ik graag mijn geld aan andere dingen uitgeef dan een warm huis. Ik heb een fulltime baan, maar door thuiswerken wegens corona wel echt veel meer kosten. Dat wordt niet gecompenseerd helaas.

Dan doet een oproep voor diervoeding voor Oekraine me wel wat, ik zit hier zelf in 15 graden te werken.
Ik lees liever een oproep voor eten voor de mensen daar.

Dat is wel iets wat ik me afvraag, stel er staat iemand voor de deur die hulp nodig heeft. Accepteert die dan de 15 graden in huis? En eens in de 2 dagen max 5 minuten douchen? Of verlangen ze dan meer?

Als dit doorgaat denk ik dat de paarden snel niets meer waard zijn. Een deel zal ze altijd kunnen houden, maar de mensen die een paard kunnen houden als ze op een betaalbare stalling staan en andere luxe overslaan zullen denk ik straks het dier weg doen.

Germie, jij kiest hiervoor, wanneer het kan ga jij op vakantie, volgens mij net nog geweest . Ik hoop dat je snapt dat jij nog een keuze hebt?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:55

germie schreef:
Die tekorten waren allemaal voorspeld door de zgn. wappies. Krijgen ze weer gelijk?

Maar als ik naar mezelf kijk, in mijn huis is het sinds 1 januari nooit meer warmer geweest dan 15 graden en als ik weg ben gaat de thermostaat naar 14 graden. Wil ik een uurtje wat warmer zitten, dan zet ik een elektrisch kacheltje aan. Waarom? Omdat ik graag mijn geld aan andere dingen uitgeef dan een warm huis. Ik heb een fulltime baan, maar door thuiswerken wegens corona wel echt veel meer kosten. Dat wordt niet gecompenseerd helaas.

Dan doet een oproep voor diervoeding voor Oekraine me wel wat, ik zit hier zelf in 15 graden te werken.

Dat is wel iets wat ik me afvraag, stel er staat iemand voor de deur die hulp nodig heeft. Accepteert die dan de 15 graden in huis? En eens in de 2 dagen max 5 minuten douchen? Of verlangen ze dan meer?

Als dit doorgaat denk ik dat de paarden snel niets meer waard zijn. Een deel zal ze altijd kunnen houden, maar de mensen die een paard kunnen houden als ze op een betaalbare stalling staan en andere luxe overslaan zullen denk ik straks het dier weg doen.

Als je zo graag over corona wilt klagen, is daar niet een corona topic voor? Het gaat hier over iets heel anders… Lijkt mij niet echt de juiste plek om steeds over corona en uitkeringen te discussiëren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:58

bigone schreef:
germie schreef:

Germie, jij kiest hiervoor, wanneer het kan ga jij op vakantie, volgens mij net nog geweest . Ik hoop dat je snapt dat jij nog een keuze hebt?

Precies. Als je het dan over luxe hobby's hebt, dan is duiken daar toch écht wel een van.
Als je dat kan financieren heb je m.i. niet zo veel te klagen :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:00

tamary schreef:
Jolien87 schreef:

Veel vrachtwagenchauffeurs zijn Oekrainers, die zitten dus of ergens vast of willen terug naar huis. Gaan ook tekorten ontstaan, was al bericht over op nos.
https://nos.nl/artikel/2419389-transpor ... ijk-langer

Ah, dus toch. :(
Ik rijd van Vriezenveen naar Deventer dus het kan best zijn dat een deel van het verkeer uit regio Midden komt, die hebben nu inderdaad nog vakantie.
Maar ik reis al heel wat jaren dagelijks naar het werk en dan bleef het vrachtverkeer ook tijdens de vakanties volop rijden. Nu zie ik daar veel minder van.

CharleyT: wat dacht je van de mogelijkheid dat er minder verkeer is door de hoge benzineprijzen? Of het feit dat er minder vrachtwagenchauffeurs op pad kunnen? Ik kan toch niet anders dan denken dat dit enorm ingrijpend voor die mensen is. En ik denk niet dat ik hoef uit te leggen wat voor gevolgen dit heeft voor ons Nederlanders, hoewel dat niet eens het eerste is waar ik aan denk.
Ik kan niet anders dan denken aan wat dit voor gevolgen voor de vrachtwagenchauffeurs heeft: geen inkomen en leven in angst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:02

Ik word er zo moe van dat afgelopen 2 jaar is afgenomen. So what we konden nergens heen maar we konden wel naar buiten en ons verplaatsen in ons land. Of naar de buurlanden.
We konden naar de supermarkt. We konden voor zover het kon uit eten gaan. We konden met het ov.
Weet je wat die mensen in Oekraïne kunnen? HELEMAAL NIKS!
De familie van mijn leidinggevende wonen in Oekraïne. Die kunnen nog niet eens naar buiten omdat de russen het verschil niet zien en dat ze dood worden geschoten.
Dus Germie hou alsjeblieft op met je egoïstische gedrag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:09

Volgens mij heeft elke bokker een huis boven z'n hoofd. En hoe iemand het financieel heeft in Nederland kun je niet over oordelen. Als de 1 een dier heeft, dan wil dat niet zeggen dat ergens anders meer dan een dubbeltje wordt omgedraaid. Want zo doe ik dingen wel. Ja, 15 graden in huis is koud, maar ik kan niet en en en en doen. Maar als het en niet meer mijn hobby's kunnen doen en niet meer mijn huis kunnen verwarmen en niet meer de auto kunnen pakken, dan word ik wel ongelukkig.
Daarnaast weet je niet hoe hard iemand heeft moeten werken om net dat beetje meer dan het minimum te bereiken. Dus dan mag er best wat van gezegd worden, of zoals jij het noemt geklaagd. Want als je net iets meer dan het minimum hebt kun je nu zo terugvallen. Dan is al je werk voor niets geweest.

Ik hoor nog steeds niets hoe de Nederlanders (en dan mag je dat best de armsten noemen) geholpen gaan worden. Maar wel dat Nederland goederen naar Oekraine stuurt. En dat zijn niet alleen de goederen waar je het volk mee helpt zoals eten, maar ook wapens. En daar zie ik persoonlijk dus geldverkwisting in. Je moet de mensen helpen, die kunnen er niets aan doen dat er oorlog is, die willen dat helemaal niet. Maar niet alles is in mijn ogen nuttig.

En hoe zie je dan een oproep om diervoeding voor de dieren daar te doneren? Ik heb er geen moeite mee om eten voor de mensen te doneren, maar als ik moet kiezen tussen dieren of mensen, dan is mijn keuze toch wel snel gemaakt en kies ik voor mensen. Ik kan ook niet en en en. Dus misschien als je en mensen kunt helpen en dieren dat je er anders tegenaan kijkt.

Maar de vraag over welk land nu veilig zou zijn is ook nog niet beantwoord. Mexico? Indonesie? Waar zou je nu het beste zitten? Want Canada werd genoemd, maar later werden daar ook weer de nadelen van benoemd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:09

IMANDRA schreef:
Ach Germie hou toch op met die populistische framing.

2 jaar het leven afnemen? Volgens mij hebben we vergeleken met andere landen hier nog steeds veel vrijheden gehad (waardoor besmettingen vaak ook weer te snel terug opliepen). Bovendien hebben ze die lock-downs en maatregelen niet voor de lol gedaan. Er gingen mensen dood, weet je wel.

'Nog steeds graaien'? Waarom moet je het graaien noemen, alles wat we aan belasting betalen komt elders weer terug naar ons. Dat jij het niet eens bent met alle uitgaven is heel wat anders, maar er is geen 'graaiende overheid' bij. Het is niet dat ze zelf meer geld krijgen als ze meer belasting innen.

'Het eigen volk mag arm worden, dat interesseert ze niet'. Hoe kom je daar nu bij? Heb je ze dat ooit horen zeggen?

'Zeuren om geld via 555'? Veel mensen willen Oekraïne helpen, dan zijn 555 en de inzameling van goederen een goed middel om (geld) in te zamelen. Bovendien is het geheel vrijwillig dus waarom je daarover zeurt is beyond me.

Bovendien kan ik me best voorstellen dat het niet zo makkelijk is als "we halen ff die accijnzen eraf", bij benzine/energie. We hebben twee dure jaren gehad, ook voor de regering, dus die buffer die we hadden is (als ie er nog is) lang niet meer zo groot. Als je accijnzen eraf haalt, is dat minder inkomen voor de regering. En minder inkomen voor de regering betekent dat een van de uitgaven van de regering daar de dupe van is. Dat uit te geven geld moet namelijk érgens vandaan komen dus er moet goed overwogen worden hoe men dat in elkaar zet. Tegelijkertijd moeten ze rekening houden met de toekomst: uiteindelijk zullen we naar duurzame energiebronnen moeten, dus die incentive om van gas/benzine af te stappen moet óók blijven om dat niet stop te zetten.

En ik ben het met je eens hoor, dat ze moeten kijken of ze de bevolking kunnen helpen wbt energie. Op zijn minst de armsten die het echt niet kunnen betalen. Maar een simpele oplossing zal het niet zijn, lijkt me.

En honestly? De meeste mensen in Nederland hebben misschien wat minder te besteden, kunnen wat minder luxe dingen doen, maar volgens mij hebben we niks te klagen. Zo lang de armsten maar tegemoed gekomen worden.

Ipv al die miljarden voor onzinnige stikstofmaatregelen, kunnen we beter zorgen dat onze bevoking niet in de kou kom te zitten. Dus al die klimaatmiljarden sowieso inzetten om de lasten te verlagen op eerste levensbehoefte als energie en voedsel.

Mijn gewrichten kunnen niet tegen kou, dus ik heb de verwarming gewoon aan. Van een elektrische kachel verslechterd m'n astma, dus ook dat is niet voor iedereen een optie.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 02-03-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:10

elnienjo schreef:
Ipv al die miljarden voor onzinnige stikstofmaatregelen, kunnen we beter zorgen dat onze bevoking niet in de kou kom te zitten. Dus al die klimaatmiljarden sowieso inzetten om de lasten te verlagen op eerste levensbehoefte als energie en voedsel.

Precies. Zo kijk ik er ook naar.

Echwel

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:12

Rechts populistisch geneuzel doen jullie.

Mijn moeder zei altijd
Klagers geen nood.
Opschepper geen brood.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:15

Ach lieve mensen, als we zo doorgaan dan hebben we niets meer in te zetten, want de NAVO klimaat afdeling heeft nog nooit eerder zo hard de noodklok geluid over de klimaatveranderingen. Australië staat dit keer niet in de hens maar heeft te kampen met grote overstromingen. Het punt is niet ver meer, dat we zelf een enorme nood over ons afroepen want we zitten dicht bij het punt dat de klimaatveranderingen onomkeerbaar zijn. Al die troep en bommen die nu valt doen daar natuurlijk ook geen goed aan.
Door de oorlog in de Oekraïne is dat een geluid wat te weinig gehoord is deze week. Zo gaat dat soms met zeer belangrijk nieuws.

Dus germie en elnienjo, ik vind jullie framing eentje die erg ver naast de waarheid is en ik word er zelfs droevig van. Ik vind het zo 'n egocentrische posts, dat ik er gewoon verdrietig van word. INderdaad eens met Echwel dat hier sprak is van populistisch geneuzel en dat is voor nu echt niet OK.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:17

Germie het feit dat jij dieren kan hebben, kan duiken, vakanties naar mexico kan plannen... je beseft toch wel dat je, doordat je dat kan doen, jij al een stúk luxer leeft dan andere mensen in Nederland en dus m.i. zeer weinig te klagen hebt?

Duiken is een dure sport, vakanties naar landen als Mexico zijn ook geen goedkoop tripje. Dat je dat doet en ervoor kiest om in 15 graden te zitten thuis is je goed recht hoor, maar dan moet je écht niet klagen dat je zo zielig bent wat dat ben je niet.

Jij hebt elke keer zo veel oordelen over anderen en zo'n populistische kijk op de wereld, en hebt nogal de neiging om jezelf neer te zetten als een of ander super zielig persoon 'want kijk wat ik voor mijn hobby moet laten'. Ik vind dat echt not done tegenover mensen die écht ieder dubbeletje om moeten draaien om maar een simpel leven te kunnen betalen.

Bovendien zijn de twee niet mutually exclusive. Oekraïne is nu in het nieuws ja, maar wie zegt dat de regering ook niet bezig is met een oplossing voor het energieprobleem? Het kan best én-én.

En die oproep om diervoeding te doneren? Het is nog altijd vrijwillig. Mensen die dat willen doen, doen dat. Jij bent nergens toe verplicht. Dus ik vind het nogal egoistisch om over zo'n vrijwillige handeling zo te klagen. En het is ook niet dat de overheid dat financiert of zo, het zijn de burgers die ervoor kiezen dat te doneren. Dat jij daar niet aan meedoet is je goed recht. Maar ga niet zielig doen omdat je dat niet zou "kunnen".

@Elnienjo: Dat geld voor klimaatmaatregelen is juist nodig om te zorgen dat we in de toekomst niet veel grotere energieproblemen hebben. Want denk je nu echt dat die kosten weer gaan zakken en laag blijven? Bovendien moeten we het klimaat niet nog meer verkloten, want ook daar zijn we zelf uiteindelijk de dupe van. Dus die onkosten zijn ook nodig ja.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:18

Tijd voor een mijn wereld is zo zwaar topic....

Ik denk als je zo in het leven staat alles inderdaad heel vermoeiend en vervelend wordt dat je automatisch wel gaat schoppen. Iedereen heeft schuld behalve hun zelf.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:21

Zo zie ik het niet. Ik zeg nergens dat een oorlog niet vervuilend is. Maar je kunt het gewone volk er niet voor afrekenen. Maar het is ook zo dat ik niet denk dat het onomkeerbaar is. Ik denk dat er gewoon wat te veel mensen op de aardkloot zijn en dat de natuur dat vanzelf oplost en dat wij daar niets aan kunnen doen.
Egocentrisch ben ik in ieder geval zeker niet. Ik help zeker mijn medemens. En mocht er ineens iemand aan de deur kloppen, dan zal ik ook zeker wel wat doen. Maar wel wat binnen mijn grenzen ligt en niet wat een ander ergens van vindt of denkt. Er wordt zo gemakkelijk voor een ander bepaald.

Als ik iets schenk, dan hang ik dat niet aan de grote klok normaal gesproken. Maar bij al die gofundme dingen zie je overal de naam en het bedrag er bij staan, alsof je wilt laten zien hoe goed je bent. Zoiets doe ik dan anoniem.

En wederom wordt er over mij geoordeeld. Ik heb helemaal geen vakantie gepland staan momenteel. Dus waar je dat weer vandaan haalt? Ik klaag ook niet dat ik zielig ben, maar het is wel zo dat ik mijn huis niet kan verwarmen omdat ik ook nog af en toe wat leukers wil doen.

En mijn huisdieren zijn momenteel een invasie van de varenrouwvlieg. Om gek van te worden en ik vrees dat ik alle planten in huis weg kan doen. Was net begonnen met het opkweken van nieuwe pepers en tomaten.
Heeft niets met Oekraine te maken, maar ik heb dus wat ongewenste huisdieren zeg maar.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-03-22 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:22

Je reacties zijn anders behoorlijk egocentrisch. Het is continu, nu ook weer 'ik, ik, ik'.