Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:00

Ik hoorde vandaag op de radio dat Bruls/Breuls (??) de IND oproept beter te screenen.

Ja koekoek, dat wist iedereen al :').

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:02

Dat kan best purny maar er zijn mensen die al 15 jaar op de wachtlijst staan èn daarvoor betalen.
Mijn dochter zit al jaren in een klein driekamer appartement met drie kinderen, staat 11 jaar ingesxhreven en piest overal naast de pot, nu helemaal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:02

chanicha schreef:
En veel strengere toelatingseisen handhaven want ho is ho!
Ze hebben niet in de gaten dat ze de weerzin tegen asielzoekers alleen maar aanwakkeren want heb nog nooit gehoord van een land die zulke achterlijke dingen doet :n

Ik vraag me af hoe lang dit nog geaccepteerd gaat worden... Utrecht is al een drama wat (huur)woningen betreft. En dan is er ook nog een groep die bijna twee maanden lang voorrang krijgt.

Ik snap dat er voor de statushouders ook ruimte moet worden gevonden, maar waarom ten koste van Nederlandse jongeren en gezinnen.

De sociale huurwoningen hier in de wijk komen helemaal niet meer online zodat ingeschreven mensen kunnen reageren, er komen na een paar weken meteen statushouders in :=.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:06

chanicha schreef:
Dat kan best purny maar er zijn mensen die al 15 jaar op de wachtlijst staan èn daarvoor betalen.
Mijn dochter zit al jaren in een klein driekamer appartement met drie kinderen, staat 11 jaar ingesxhreven en piest overal naast de pot, nu helemaal.

Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar er zijn afspraken gemaakt met gemeentes mbt het huisvesten van statushouders.
Ik zie dit ook liever niet gebeuren maar je doet er niks aan. En jouw dochter is niet de enige

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:30

_San87_ schreef:
chanicha schreef:
En veel strengere toelatingseisen handhaven want ho is ho!
Ze hebben niet in de gaten dat ze de weerzin tegen asielzoekers alleen maar aanwakkeren want heb nog nooit gehoord van een land die zulke achterlijke dingen doet :n

Ik vraag me af hoe lang dit nog geaccepteerd gaat worden... Utrecht is al een drama wat (huur)woningen betreft. En dan is er ook nog een groep die bijna twee maanden lang voorrang krijgt.

Ik snap dat er voor de statushouders ook ruimte moet worden gevonden, maar waarom ten koste van Nederlandse jongeren en gezinnen.

De sociale huurwoningen hier in de wijk komen helemaal niet meer online zodat ingeschreven mensen kunnen reageren, er komen na een paar weken meteen statushouders in :=.

Jij zegt wat ik ook al vaker gedacht heb.
Volgens mij is het wachten op anarchie...als je op social media ziet hoe mensen reageren.
Velen worden bozer en agressiever. De stemming wordt grimmiger heb ik het idee.
Als je de reacties leest als er iemand iets vraagt voor oorlogs vluchtelingen uit Oekraine, hoe er geroepen wordt eigen volk eerst.

Kijk nu naar de boerenprotesten. Eerst Corona, dan het stikstofprobleem, de oorlog in Oekraine, en nu dit.
Ik denk echt wel eens dat we als NL aan het afglijden zijn naar een derde wereld land. Mensen buiten slapen omdat er geen opvangplek is :(

En dan in een zo klein landje al zoveel mensen, elke week instroom, en dat wordt niet minder, eerder meer. Zonder gedegen plan van aanpak...brrr...
Er zijn dagen, dan kijk ik bewust geen journaal meer, word je niet vrolijk van.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 08:56

purny schreef:
chanicha schreef:

Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar er zijn afspraken gemaakt met gemeentes mbt het huisvesten van statushouders.
Ik zie dit ook liever niet gebeuren maar je doet er niks aan. En jouw dochter is niet de enige

Dat weet ik echt wel purny maar was als voorbeeld he.
Ze kunnen zoveel afspraken maken als ze willen maar wel allemaal over onze rug!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:03

Je mag hier niet zeggen dat je liever hebt dat de instroom een tijdje stopt zodat deze mensen eerst kunnen worden opgevangen die al een geruime tijd in de buitenlucht slapen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 09:12

Mag je wel zeggen hoor.
Het is toch ook belachelijk die dagelijkse instroom van vooral honderden nietsnutten die ook wel in land van herkomst konden blijven!?

Belachelijk?? Het is te zot voor woorden dat dit maar door gaat

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:12

Hier gaat het altijd van de asielzoekerknuffelaar tegen degene die een realistische kijk heeft.
Ik heb niets tegen mensen die vluchten voor de oorlog oid maar ik denk dat 80% nergens voor hoefde te vluchten en ons land zien als een goudpot onder aan de regenboog en die moeten geweigerd worden.
Van mij mogen ze weer gaan controleren aan de grenzen want dat aanmelden in het eerste land waar ze doorkomen gebeurt ook niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:20

Ronduit de meeste komen nog steeds uit Syrie, dus die hebben een zeer goede reden om hun land te verlaten. Van de miljoenen vluchtelingen zit 80% in buurlanden zoals Turkije, een paar duizend komt naar landen als NL.

„As of February 2022, 14.6 million people inside Syria were in need of some form of humanitarian assistance, according to the UN, including about 5 million classified as being in extreme or catastrophic need. More than 12 million people are struggling to find enough food each day - a 51% increase since 2019 - and half a million children are chronically malnourished. The poverty rate has reached an unprecedented 90%.“

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-35806229.amp

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:21

chanicha schreef:
Hier gaat het altijd van de asielzoekerknuffelaar tegen degene die een realistische kijk heeft.
Ik heb niets tegen mensen die vluchten voor de oorlog oid maar ik denk dat 80% nergens voor hoefde te vluchten en ons land zien als een goudpot onder aan de regenboog en die moeten geweigerd worden.
Van mij mogen ze weer gaan controleren aan de grenzen want dat aanmelden in het eerste land waar ze doorkomen gebeurt ook niet.

Dat denk ik niet. Ik denk dat het gros een goede reden heeft te vluchten. Het probleem zijn wel de uitgeprocedeerde asielzoekers die maar blijven plakken, en het feit dat er een woningtekort is om mensen die wel mogen blijven op te vangen.

En dat laatste hebben we allemaal last van :\.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:25

Er komen er zoveel dat het niet goed te controleren is, kijk die burgemeester uit verweggistan die in Ter Apel is opgepakt omdat ze gezocht wordt. Ze is wel helemaal tot daar kunnen komen en zij is niet op de vlucht voor oorlog.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:28

De grootste groep uit 1 land zijn syriers.
Dat is al bijna de helft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:29

purny schreef:
chanicha schreef:

Nederland zou er wel wat aan kunnen doen door massaal in opstand te komen tegen dit soort fratsen. Keiharde acties waar ze azc's willen vestigen of statushouders voorrang willen geven. Ook keihard optreden tegen alle Arabieren en Afrikanen die via de Oekraïne route binnen willen komen met illegale paspoorten. Spreken ze geen Oekraïens is dat toch duidelijk?
Zet ze maar op cruiseschepen en vaar ze naar Groenland.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:31

Het wordt tijd dat de regering het belang van de nederlandse bevolking eens voorop gaat stellen.

Want waarom laat je dagelijks honderden mensen nederland instromen?
Terwijl er voor onze eigen bevolking (kinderen) geen woning is

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:33

Ook ik vind dat het nu veel te veel ten koste gaat van het eigen volk.
Waarom lukt het andere landen wel om asielzoekers te weren en hier niet?
Je zou nu maar op plek 1 of 2 staan voor een huurwoning en dat je dan te horen krijgt dat de komende 6 weken en mogelijk langer alle woningen naar anderen zullen gaan, en dat terwijl jij gewoon betaalt voor de inschrijving en al jaren geduld hebt.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-07-22 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:34

germie schreef:

Welke landen behalve Scandinavie en Engeland?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:34

chanicha schreef:
Er komen er zoveel dat het niet goed te controleren is, kijk die burgemeester uit verweggistan die in Ter Apel is opgepakt omdat ze gezocht wordt. Ze is wel helemaal tot daar kunnen komen en zij is niet op de vlucht voor oorlog.

Hoe kan het dat er geen databank is met vingerafdrukken en irisscans? Ik lees steeds vaker dat afgewezen asielzoekers het weer opnieuw proberen maar als ze eenmaal zijn geregistreerd zouden ze toch vanzelf op de zwarte lijst moeten komen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:38

Sizzle schreef:
germie schreef:

Welke landen behalve Scandinavie en Engeland?

Denemarken heeft strengere regelgeving, ze moeten assimileren of anders geen uitkering. Waarom neemt de hele EU dat beleid niet over? Dan wordt het een stuk onaantrekkelijker voor de meeste gelukszoekers tenzij ze echt de westerse levensstijl en cultuur ambieeren en tevens willen werken voor hun onderhoud.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:39

Ik durf te wedden dat jij ook vooraan zou staan om naar een rijk land te verhuizen als NL onder water staat ;)

Er moet zeker een beter beleid komen maar wat een enorm rechts geblaat hier in dit topic zonder cijfers.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:45

Sizzle schreef:
Ik durf te wedden dat jij ook vooraan zou staan om naar een rijk land te verhuizen als NL onder water staat ;)

Er moet zeker een beter beleid komen maar wat een enorm rechts geblaat hier in dit topic zonder cijfers.

Nee ik ga liever in eigen huis ten onder. Als ik al zou willen emigreren zou dat naar een westers land zijn. Nooit naar een land met een cultuur die conflicteert met de mijne.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:19

Sizzle schreef:

Rijk in welk opzicht? Amerika is rijk volgens velen, maar de verdeling is problematisch. West-Europa doet het beter qua in elk geval een basis vangnet. Echter zitten daar limieten aan die we inmiddels ernstig overschreden hebben en dan is er stomweg niet genoeg om iedereen van een voor hier acceptabele basis te voorzien. En dan nog staren de politici zich blind op meer mensen binnen halen met vergrijzing als motivatie, terwijl we als land daar geen extra km2 van krijgen en de cijfers aantonen dat het overgrote deel van deze groep in het al krakende sociale vangnet terecht komt (en dan laten we waarom even buiten beschouwing).
Daar boven op zullen die mensen ook naar onze maatstaven gaan leven en van alles verbruiken wat juist omlaag moet. Populatiekrimp in de westerse wereld zal meer doen voor de co2 uitstoot dan krimp elders op de planeet. Bijkomend is ook dat het importeren van elders en daarmee druk zetten op gebieden die kwetsbaarder geworden zijn door de veranderende weerpatronen minder wordt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:30

Sizzle schreef:

Jammer dat vooringenomen 'rechts'. Rechts=slecht, links-goed? bedoel je zoiets?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:32

Ze roepen altijd de vergrijzing maar wat denk je van al die mensen die hierheen zijn gekomen, al jaren, waarvan er maar een gedeelte werkt!
Doe leven van een sociale uitkering dus niks vergrijzing en de mensen die hier wel ouder dan hun pensioenleeftijd worden die worden uitgeknepen als een citroen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 11:32

In Denemarken heeft links er juist voor gezorgd dat ze een veel strenger asielbeleid konden instellen.