Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:En in principe, Limbo of niet, weet toch iedereen ook dat de hulpdiensten voorlopig ook nog 24/7 bezig zijn overal. Die moet je ook gewoon niet in de weg willen zitten, lopen, fietsen, rijden. Je hoeft niet hier te wonen om te zien wat er gaande is. Ik als Heerlenaar zijnde zie en hoor het meeste ook via digitale kanalen - wat voor heel Nl beschikbaar zijn - en bekenden in de omgeving.
Ik moet zeggen dat ik ook best verbaasd ben dat hotels ed aangeven dat ze bereikbaar zijn. Ze vergeten voor het gemak wel te vermelden dat er met klem verzocht wordt door gemeentes ed om niet naar het heuvelland te gaan aan ons omwonenden dus ik snap niet zo goed dat toeristen wel gemotiveerd worden dan toch te komen. Ik snap dat de geen geld kwijt willen raken, zeker na alle Corona ellende ook, maar ook al kun je momenteel ergens goed geraken bij een hotel ed, je kunt vrijwel niks doen in de hele omgeving. Lijkt me handiger dat ze dat even laten voor wat het is tot ze na het verlenen van hulp kunnen beginnen met omgeving controleren en werkzaamheden zodat er meer bekend is over de gehele omgeving; wat veilig is en wat niet. Tot daar meer mee gedaan is geworden, bekend over is gemaakt zou ik zelf toch ook niet met een fijn gevoel naar zo’n regio op vakantie gaan moet ik zeggen.
Vakantie kosten zijn een beetje irrelevant hier lijkt me. Met de meeste bedrijven is idd wel een oplossing te vinden en zeker in zo’n situatie als dit. Ze zullen mensen graag weer ontvangen wanneer het mogelijk is/beter te doen is. Maar ook al kreeg je geen geld terug of een vervanging van…, wat echt niet zal gebeuren, dan kan je vakantie uitvoeren toch niet belangrijker zijn als hulpdiensten momenteel hun gang te laten gaan en in te gaan tegen de wensen van gemeentes om weg te blijven.
Ayasha schreef:Echt Mvdende... Ik erger me dood aan jouw berichten.
Als je het nieuws over de overstromingen kan volgen zonder een krop in je keel en je aan meer kan denken dan "arme, arme mensen" en varianten daarop óf in termen van "hoe zou ik hen kunnen helpen"... Dan heb je gewoon echt geen greintje empathie in je lijf.
Ook voor we hier zelf een plek moesten zoeken voor de dieren en ik me dus veilig waande voor al dat leed, volgde ik met het hart in mijn keel en zocht ik wanhopig naar manieren om de getroffenen te helpen.
mvdende schreef:KimD schreef:
Totaal offtopic maar nee joh, lül niet. :') En zo'n groot bedrijf is best flexibel met omboeken in zo'n situatie, net zoals met Corona maar kleine ondernemers kunnen dat niet zomaar, die hebben dan veel te veel financiële schade.
[ [url=m/Qwa24x.jpg]Afbeelding[/url] ]
€1900 voor 7 nachten Landal Vaals in augustus voor een 4 persoons huisje.
Natuurlijk is dit last minuut, maar extreem veel goedkoper is het echt niet als je 6 maanden van tevoren boekt. En zeker niet voor een 6-8 persoonshuisje.
Ik heb namelijk gekeken voor Landal in Duitsland en daar was het kleinste hondenhuisje voor 1 personen gewoon écht €2500 voor 2 weken in juni (buiten het hoogseizoen dus.)
pmarena schreef:Laten we maar gewoon duimen dat er snel weer overal de mogelijkheid is om het geld van toeristen binnen te harken want het is nu meer welkom dan ooit, kan ik me zo voorstellen
Tallie1979 schreef:Mocht iemand iets lezen over een plek waar hulp kan worden aangeboden (zoals met de excel lijst eerder in het topic) willen jullie het dan delen?
Ik wil eventueel ook op termijn spulletjes doneren.
_MG schreef:Ik kan niet zo goed rekenen maar 1900 en 2500 is toch wel een klein beetje verschilnet als Vaals en Duitsland
cursebreaker schreef:Tallie1979 schreef:Mocht iemand iets lezen over een plek waar hulp kan worden aangeboden (zoals met de excel lijst eerder in het topic) willen jullie het dan delen?
Ik wil eventueel ook op termijn spulletjes doneren.
Deze Facebook groep is nog interessant om in de gaten te houden:
https://www.facebook.com/groups/1667720 ... 8156581901
Cowboy55 schreef:_MG schreef:Ik kan niet zo goed rekenen maar 1900 en 2500 is toch wel een klein beetje verschilnet als Vaals en Duitsland
Het verschil tussen Vaals en Duitsland is kleinermaar voor 1900-2500 per week mogen mensen ons huis huren. Kook ik ook nog voor ze en rij ze naar het heuvelland! Fok me, voor dat geld zit ik met 2 personen een week in Florida…..
Cowboy55 schreef:_MG schreef:Ik kan niet zo goed rekenen maar 1900 en 2500 is toch wel een klein beetje verschilnet als Vaals en Duitsland
Het verschil tussen Vaals en Duitsland is kleinermaar voor 1900-2500 per week mogen mensen ons huis huren. Kook ik ook nog voor ze en rij ze naar het heuvelland! Fok me, voor dat geld zit ik met 2 personen een week in Florida…..
Plop1997 schreef:Kunnen de mensen die vakantieprijzen aan het vergelijken even een eigen topic starten?![]()
In Buggenum staat het tot aan de dijk nog steeds. Het blijft duimen dat her er niet over gaat vannacht. Het is echt nog even spannend. Hier kwamen ook al caravans en kadavers voorbij dus zit met mn hoofd echt heel erg bij de dieren die niet geëvacueerd konden worden. En als je de beelden van slachtoffers uit onze buurlanden zag dan is het echt slikken.
pmarena schreef:KimD: Op zich ook groot gelijk, overstroomd worden door toeristen is ook niet alles....
Ik vraag me ook echt af wat deze watersnood met die grotten enzo heeft gedaan....zou daar ook niet veel beschadigd zijn van die oude tekeningen enzo....? Of is dat meer ingekerfd en kan dat wel wat hebben...? Mergel is best vatbaar voor water misschien...?
Menselijk en dierlijk leed is natuurlijk altijd erger maar dat zou ook wel super zonde zijn....
Plop1997 schreef:Kunnen de mensen die vakantieprijzen aan het vergelijken even een eigen topic starten?![]()
In Buggenum staat het tot aan de dijk nog steeds. Het blijft duimen dat her er niet over gaat vannacht. Het is echt nog even spannend. Hier kwamen ook al caravans en kadavers voorbij dus zit met mn hoofd echt heel erg bij de dieren die niet geëvacueerd konden worden. En als je de beelden van slachtoffers uit onze buurlanden zag dan is het echt slikken.