Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ravellie schreef:Hier o.s de kieswijzer ieder jaar...word er niet veel wijzer van.
D66 en Groen Links altijd helemaal onderaan, staan zover van mij af.
CDA en VVD in het midden
SGP en PVV bovenaan
Zelf vind ik Joost Eerdmans prettig om op te stemmen.
Maar ja.....een splinterpartij
bigone schreef:GroenLinks net even hun programma bekeken. Zitten zoals bij de meeste partijen wel goede punten in maar er bekroop me een communistisch gevoel, als het even kan iedereen hetzelfde inkomen. Hard werken moet beter betaald worden maar hard werken en succesvol zijn ( financieel gezien) moet aangepakt worden.
Sizzle schreef:fransje23 schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je voorbereid kan zijn op iets onverwachts?
Strikt genomen is het niet onverwacht, er wordt al jaren voor gewaarschuwd. Maar dat is enorm lange termijn politiek en ik ken eigenlijk geen enkel land dat daar aan doet want in de praktijk wil de zittende regering zichzelf graag op het toneel zetten.
Love_Rosie schreef:Wat ik een lastig punt vind; ik wil graag voor klimaat/duurzaamheid stemmen maar ik wil dit wel met behoud van boeren doen zodat we geen chinees of zuid amerikaans vlees gaan krijgen. Ik heb bij veel partijen het idee dat ze alles op de boeren afschuiven terwijl ik graag zie dat bijv ook grote multinationals ect aangepakt worden.
Love_Rosie schreef:Wat ik een lastig punt vind; ik wil graag voor klimaat/duurzaamheid stemmen maar ik wil dit wel met behoud van boeren doen zodat we geen chinees of zuid amerikaans vlees gaan krijgen. Ik heb bij veel partijen het idee dat ze alles op de boeren afschuiven terwijl ik graag zie dat bijv ook grote multinationals ect aangepakt worden.
fransje23 schreef:[
Vraag is of onze boeren dan wel specifiek voor bijvoorbeeld de Chinese markt moeten produceren?
Kalfsvlees is zo een bizar product..
Die keten is nu echt niet oké!
Niet voor de melkveehouders die nuka's voor bijna niets verkopen. Niet voor de kalveren die massaal geïmporteerd worden en niet voor Nederland. Daarbij gaat vrijwel alle financiële opbrengst naar een erg beperkte groep.