[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

nynke55

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:12

Zou wat wezen als die gekozen word, bij elke beslissing even aan de rechter vragen of dat mag....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:14

keona schreef:

Oh jeetje, dit is wel heel erg :')

Ik vraag me echt af waarom je hierop zou stemmen en hoe je in een van deze mensen een capabele volksvertegenwoordiger ziet ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:15

verootjoo schreef:
keona schreef:

Oh jeetje, dit is wel heel erg :')

Ik vraag me echt af waarom je hierop zou stemmen en hoe je in een van deze mensen een capabele volksvertegenwoordiger ziet ? :o

Nou de nummer 1 is wel een coach hoor :+ heeft ooooveral ervaring mee :j

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:15

Hier o.s de kieswijzer ieder jaar...word er niet veel wijzer van.

D66 en Groen Links altijd helemaal onderaan, staan zover van mij af.
CDA en VVD in het midden
SGP en PVV bovenaan

Zelf vind ik Joost Eerdmans prettig om op te stemmen.
Maar ja.....een splinterpartij

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:22

GroenLinks net even hun programma bekeken. Zitten zoals bij de meeste partijen wel goede punten in maar er bekroop me een communistisch gevoel, als het even kan iedereen hetzelfde inkomen. Hard werken moet beter betaald worden maar hard werken en succesvol zijn ( financieel gezien) moet aangepakt worden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:33

ravellie schreef:
Hier o.s de kieswijzer ieder jaar...word er niet veel wijzer van.

D66 en Groen Links altijd helemaal onderaan, staan zover van mij af.
CDA en VVD in het midden
SGP en PVV bovenaan

Zelf vind ik Joost Eerdmans prettig om op te stemmen.
Maar ja.....een splinterpartij

Welke waarden van de PVV en SGP spreken je het meest aan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:34

bigone schreef:
GroenLinks net even hun programma bekeken. Zitten zoals bij de meeste partijen wel goede punten in maar er bekroop me een communistisch gevoel, als het even kan iedereen hetzelfde inkomen. Hard werken moet beter betaald worden maar hard werken en succesvol zijn ( financieel gezien) moet aangepakt worden.

Ditzelfde voel ik bij de SP. Ik vind die partijen echt doorslaan in sommige punten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:38

Afbeelding

Dit is mijn uitslag qua Kieskompas. Ben wel benieuwd of de mensen die op bepaalde partijen stemmen ook volgens de stemwijzers qua resultaten bij hun uitkomen. (Ik ga Volt stemmen)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:52

Wat een helden hè die lijst30. Allemaal vrijheidstrijders. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:55

Sizzle schreef:
fransje23 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe je voorbereid kan zijn op iets onverwachts?

Strikt genomen is het niet onverwacht, er wordt al jaren voor gewaarschuwd. Maar dat is enorm lange termijn politiek en ik ken eigenlijk geen enkel land dat daar aan doet want in de praktijk wil de zittende regering zichzelf graag op het toneel zetten.

Voor een pandemie was gewaarschuwd en die was dus ook niet onverwacht.
Maar er wordt graag aan struisvogelpolitiek en inderdaad korte termijn denken gedaan! Waarom iets veranderen en voorbereiden wat mogelijk geld kost?
Idem met klimaatverandering bij sommige partijen..

Ipsilonka

Ik kom heel vaak op SGP uit Y;( maar daar ga ik niet op stemmen. Ook op kieskompas, maar scheelt niet veel met vvd (daar stem ik normaal wel op)

nynke55

Ik heb de kieswijzer gedaan, bij mij kwam de partij waarvan ik dacht op te gaan stemmen inderdaad bovenaan en de partij waarop ik nooit van mijn leven zou stemmen onderaan, dus dat ik was aangenaam verrast.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:56

Ik kom altijd op VVD, Groenlinks en D66 uit, in die volgorde. Al jaren..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:59

mijn partij staat er niet bij op kieskompas (BBB). ik kom uit op CDA volgens kieskompas.. klopt op zich wel, maar die gaat het deze keer dus niet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:07

Afbeelding

Ik kwam vanmorgen hierop uit :')

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:08

juval schreef:
mijn partij staat er niet bij op kieskompas (BBB). ik kom uit op CDA volgens kieskompas.. klopt op zich wel, maar die gaat het deze keer dus niet worden.

Daar ga ik ook op stemmen, vond het jammer dat de partij er niet tussen staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:19

Relaxed, had je last van een zondagochtend humeur? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:22

idinn schreef:
Relaxed, had je last van een zondagochtend humeur? :D

Nou je zou het bijna denken :+ het maakt de keuze wel makkelijk :+

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:35

Wat ik een lastig punt vind; ik wil graag voor klimaat/duurzaamheid stemmen maar ik wil dit wel met behoud van boeren doen zodat we geen chinees of zuid amerikaans vlees gaan krijgen. Ik heb bij veel partijen het idee dat ze alles op de boeren afschuiven terwijl ik graag zie dat bijv ook grote multinationals ect aangepakt worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:37

Bbb dan misschien een optie?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:39

Love_Rosie schreef:
Wat ik een lastig punt vind; ik wil graag voor klimaat/duurzaamheid stemmen maar ik wil dit wel met behoud van boeren doen zodat we geen chinees of zuid amerikaans vlees gaan krijgen. Ik heb bij veel partijen het idee dat ze alles op de boeren afschuiven terwijl ik graag zie dat bijv ook grote multinationals ect aangepakt worden.

dat heb ik dus precies ook. Ik ga nu op BBB stemmen, maar eigenlijk is het dat ook niet helemaal (weer te weinig aandacht voor het klimaat naar mijn idee en oostvaardersplassen willen bebouwen vind ik net zo stom als landbouwgrond bebouwen)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:44

Love_Rosie schreef:

het probleem is dat we ondanks dat we in nederland zoveel vlees produceren en mega veel exporteren er ook nog buitenlands vlees geïmporteerd wordt.

Eigenlijk zou er een toeslag moeten komen op vlees van buiten nederland.

en ik vind ook dat we niet zo veel hoeven te exporteren, het mag allemaal ook wel op een wat minder grote schaal vind ik

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:48

Love_Rosie schreef:

Kies een partij die klimaat en duurzaamheid heel belangrijk vindt dan krijg je nooit vlees uit China of Zuid Amerika omdat dit vlees per definitie niet duurzaam is en slecht voor het klimaat doordat het eerst naar Nederland getransporteerd moet worden :j

Bovendien is zo'n 80% van het vlees dat in Nederland wordt geproduceerd voor het buitenland, dus al zouden we 80% minder dieren in Nederland gaan houden dan nog kun jij je stukje vlees uit Nederland houden.

De meeste partijen willen niet minder boeren maar minder dieren per boer, dus een landbouw die meer gericht is op kwaliteit in plaats van op grote aantallen.

Als je wilt dat multinationals aangepakt worden moet je kijken welke partij de vervuiler wil laten betalen en af wil van Nederland als belastingparadijs.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:51

Love_Rosie schreef:

Vraag is of onze boeren dan wel specifiek voor bijvoorbeeld de Chinese markt moeten produceren?
Kalfsvlees is zo een bizar product..
Die keten is nu echt niet oké!
Niet voor de melkveehouders die nuka's voor bijna niets verkopen. Niet voor de kalveren die massaal geïmporteerd worden en niet voor Nederland. Daarbij gaat vrijwel alle financiële opbrengst naar een erg beperkte groep.

Ik ben meer voor lokaal en een kringloop.
Wij hoeven niet klein land de hele wereld te voeden. Exporteer kennis ipv producten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:53

fransje23 schreef:
[

Vraag is of onze boeren dan wel specifiek voor bijvoorbeeld de Chinese markt moeten produceren?
Kalfsvlees is zo een bizar product..
Die keten is nu echt niet oké!
Niet voor de melkveehouders die nuka's voor bijna niets verkopen. Niet voor de kalveren die massaal geïmporteerd worden en niet voor Nederland. Daarbij gaat vrijwel alle financiële opbrengst naar een erg beperkte groep.

Kalfsvlees zie ik vrijwel nooit in de winkel. Vind het jammer, niets lekkerder dan 'n kalfsoestertje.