Urielle schreef:Dus als ik een restaurantje heb wat ze met rellen kort en klein slaan, wat de verzekering uitsluit van schadevergoeding
- dan moet ik eerst de dader(s) vinden, wat politiewerk is trouwens.
- nog meer geld wat ik niet meer heb investeren in een rechtzaak
- en stel dat ze er na enkele jaren door zijn (want dat gaat langggg duren gezien de hoeveelheid rechtzaken)
- dan is het jammer en zal ik die pakweg 100.000 euro schade zelf op moeten hoesten want ja, dat heeft de gemiddelde mens niet even op z'n spaarrekening staan.
En mijn inkomen dan? En mijn bedrijf? Dat ik zelf in de schulden raak omdat ik m'n lopende rekeningen niet meer kan betalen want mijn restaurant kan de eerstkomende tig jaar niet meer open (of de banken moeten weer massaal gaan uitlenen maar die zullen ook niet happig meer zijn met zo'n risico)? Dat is dan maar jammer?
Terwijl het enige dat ik misdaan heb is om een restaurant te starten op een hotspot?
Dan ga je toch gewoon de criminaliteit in? Dat doen die arme rellers tenslotte ook als ze straks kaalgeplukt worden...
Gelukkig werkt het niet zo, je kan gewoon voegen in de strafzaak en dan regelt de overheid het voor je en schieten ze schadevergoeding voor, waarna de overheid het op de daders gaat verhalen.
edit: quote verkloot