Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 11:58

Ik ga dat vandaag nog terug kijken denk ik. Wilde dat sowieso nog gaan kijken dus dat komt mooi uit. :)
Jullie mogen Hiddema ook wel quoten van mij, ik ben wel benieuwd wat hij had gezegd in dat fragment. Ik zat net een fragment te kijken waar Baudet werd geïnterviewd na de bijeenkomst gisteren: https://www.youtube.com/watch?v=o89vUcEeMrY

Dat hij die bijeenkomst wilde laten doorgaan moet hij imo zelf weten. Ik denk persoonlijk dat dat geen slimme move van ze was, dat ze daar wel een aantal stemmen op kwijt zijn geraakt.
Ik vind de journalist ondanks Baudet zijn keuze die hij gister heeft gemaakt om het wél te laten doorgaan erg irritant. Hij kan nog geen twee woorden uitspreken of hij word onderbroken. Kom hem dan ook niet interviewen denk ik dan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:18

Het had best gekund als je op een constructieve manier over het gebeurde praat. Door mensen te laten ventileren. Er voor elkaar te zijn. Niet om met je vinger naar een ander te wijzen of de situatie aan te wenden voor je eigen gewin zonder goed woord voor de slachtoffers de nabestaanden en de hulpverleners die top werk hebben verricht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 12:38

Precies.
Maar ook snap ik niet dat als alle partijen de stekker eruit trekken zij toch nog besluiten om door te gaan. Het levert tot nu toe niks behalve negatieve commotie en reacties op, ook bij FvD of voormalig FvD stemmers. Wilders mag dan wel tweeten, maar dat vind ik nog zoveel minder erg dan dit. Zieltjes winnen.

Ik denk echt dat ze de komende tijd op de blaren moeten zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:03

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:14

Mooie reactie, opzich jammer dat er zoveel aandacht aan geschonken wordt maar ik snap het wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:14

SusanH schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0&sfnsn=mo

Reactie van Jesse Klever op Baudet/Fvd

Daarom stem ik op GL. Het gebeurt zelden als het er werkelijk om gaat dat ik het niet eens ben met deze partij! Goed gezegd.

Verschillen mogen er zijn, maar er zijn ook voor extreme partijen, fatsoens regels. Wilders vond ik, sprak zich gelijk na het gebeuren op een goede veroordelende manier uit als het ging om dit geweld. +:)+ Dat mag ook genoemd worden.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:50

Shaggy09 schreef:
Zal weinig luisterend oor zijn voor de FvD vanavond.

Euh, het was de best bekeken live uitzending van het FvD tot nu toe.

Ik snap niet dat mensen hier verontwaardigd zijn om het feit dat de avond door ging ondanks de gebeurtenissen/aanslag en ik vind het een dappere beslissing en juich het toe als mensen samen komen om te spreken en te luisteren. Waar woorden eindigen begint tenslotte het geweld. Dit was vooral een interne bijeenkomst voor mensen die toch al interesse hadden in FvD en dat vind ik wat anders dan het algemene publiek aanspreken op straat of TV, flyeren en debatteren tegen andere partijen.

Toen gistermiddag het nieuws overal wel bekend was heb ik de winkel ook niet dichtgedaan, maakten mijn klanten ook dezelfde afgezaagde grapjes, zag ik mensen in de lunchroom tegenover ons eten en drinken en plezier hebben. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar het is vooral erg voor de nabestaanden van de slachtoffers en geen enkele buitenstaander (en dus ook niet de politiek correcte prietpraters hier op bokt) sliep er vannacht een minuut minder om. We zetten wat op facebook, twitter, een forum... we gooien er wat hashtags tegenaan, en de volgende dag gaan we over tot de orde van de dag. Zijn we nog steeds Charlie? Bidden we nog steeds voor New York, Parijs, Manchester, Nieuw Zeeland etc. ? Nee, een glas, een plas en alles bleef zoals het was.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bedenken waar hij/zij zich het beste bij voelt en alhoewel ik zelf natuurlijk een voorkeur heb vind ik het in ieder geval belangrijk dát je gaat stemmen. Het gaat morgen echt ergens om, niet alleen het bestuur van je provincie maar vooral uiteindelijk ook de Eerste Kamer. En kijk vooral naar de standpunten van de partij en niet teveel naar de poppetjes. Besef ook dat bijna niemand het ooit 100% eens kan zijn met een heel partijprogramma, daar zijn we allemaal te verschillend voor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 14:04

Rawr schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik snap niet dat mensen hier verontwaardigd zijn om het feit dat de avond door ging ondanks de gebeurtenissen/aanslag en ik vind het een dappere beslissing en juich het toe als mensen samen komen om te spreken en te luisteren. Waar woorden eindigen begint tenslotte het geweld. Dit was vooral een interne bijeenkomst voor mensen die toch al interesse hadden in FvD en dat vind ik wat anders dan het algemene publiek aanspreken op straat of TV, flyeren en debatteren tegen andere partijen.

Toen gistermiddag het nieuws overal wel bekend was heb ik de winkel ook niet dichtgedaan, maakten mijn klanten ook dezelfde afgezaagde grapjes, zag ik mensen in de lunchroom tegenover ons eten en drinken en plezier hebben. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar het is vooral erg voor de nabestaanden van de slachtoffers en geen enkele buitenstaander (en dus ook niet de politiek correcte prietpraters hier op bokt) sliep er vannacht een minuut minder om. We zetten wat op facebook, twitter, een forum... we gooien er wat hashtags tegenaan, en de volgende dag gaan we over tot de orde van de dag. Zijn we nog steeds Charlie? Bidden we nog steeds voor New York, Parijs, Manchester etc. ? Nee, een glas, een plas en alles bleef zoals het was.

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf bedenken waar hij/zij zich het beste bij voelt en alhoewel ik zelf natuurlijk een voorkeur heb vind ik het in ieder geval belangrijk dát je gaat stemmen. Het gaat morgen echt ergens om, niet alleen het bestuur van je provincie maar vooral uiteindelijk ook de Eerste Kamer. En kijk vooral naar de standpunten van de partij en niet teveel naar de poppetjes. Besef ook dat bijna niemand het ooit 100% eens kan zijn met een heel partijprogramma, daar zijn we allemaal te verschillend voor.

Dat zal geen serieus luisterend oor geweest zijn. Want ik ben niemand tegengekomen in de media/social media die zin had om lekker naar het politieke gebrabbel (of gegrabbel) van Baudet te luisteren. Er zal veel naar gekeken zijn, maar niet omdat de FvD altijd gelijk heeft of zo´n ijzersterke campagne voert.
Daarnaast vind ik het niet per se een probleem dat hij het door laat gaan, maar meer de manier waarop. Zo respectloos.

Je hoeft er ook geen minuut minder om te slapen en je hoeft ook niet heel de dag te lopen huilen. Maar het is wel heel belangrijk dat je respect toont voor de slachtoffers en nabestaanden. En de FvD doet dat absoluut niet om deze manier. Lompe grapjes maken vind ik ook daar niet bij horen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:05

Ik ga SP stemmen.

Nou nog bedenken wat ik voor het waterschap stem...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:06

Helemaal mee eens Shaggy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:15

Voor iedereen die niet wil stemmen: kijk dit even. Sowieso goed dat er aandacht wordt besteed aan het feit dat iedere keuze die we nu wel en niet maken onze kinderen later zullen beïnvloeden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:29

Rawr schreef:
Shaggy09 schreef:

Toen gistermiddag het nieuws overal wel bekend was heb ik de winkel ook niet dichtgedaan, maakten mijn klanten ook dezelfde afgezaagde grapjes, zag ik mensen in de lunchroom tegenover ons eten en drinken en plezier hebben. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar het is vooral erg voor de nabestaanden van de slachtoffers en geen enkele buitenstaander (en dus ook niet de politiek correcte prietpraters hier op bokt) sliep er vannacht een minuut minder om. We zetten wat op facebook, twitter, een forum... we gooien er wat hashtags tegenaan, en de volgende dag gaan we over tot de orde van de dag. Zijn we nog steeds Charlie? Bidden we nog steeds voor New York, Parijs, Manchester, Nieuw Zeeland etc. ? Nee, een glas, een plas en alles bleef zoals het was.

Joh spreek jij even voor jezelf. Ik ga dit weekend toch maar weer even mijn judo technieken oplappen. Je weet maar nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:36

Resistance schreef:
Voor iedereen die niet wil stemmen: kijk dit even. Sowieso goed dat er aandacht wordt besteed aan het feit dat iedere keuze die we nu wel en niet maken onze kinderen later zullen beïnvloeden.

[ Video ]

Dit vind ik nou zó mooi! Tranen in mijn ogen ;(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:08

Chubby schreef:
SusanH schreef:
Zulke vreselijke dingen kunnen altijd gebeuren. Wie er ook in het pluche zitten.

Soms denk ik dat het tijd wordt dat die praatjesmakers de baas worden. Dan mogen ze waarmaken wat ze beloven en waar ze anderen op afbranden. Dan kan heel Nl zien dat het gebakken lucht is, wat ze verkopen en is het spelletje zo uit :roll:

Oma vertelt: kabinet Balkenende I, de praatjesmakers van Pim bakken er niets van. Na 87 dagen trekt het cda de stekker er uit wegens de enorme chaos.
Citaat:
Betreft de wachtlijsten: die worden amper beheerst door de Nederlandse politiek. Ambtenaren bedenken oplossingen, zorgaanbieders bepalen de markt (geprivatiseerd he),

??

Die privatisering is geen natuurwet ofzo, maar een politieke beslissing, gebaseerd op de rare gedachten dat de zorg een markt zou zijn en dat die onzichtbare hand van Adam Smith de boel het beste zou kunnen verdelen.
Ofwel neo kapitalisme.
Uiteraard zijn hier wel andere keuzes mogelijk, als 'men' dit wil.

Nederlandse ambtenaren zijn wel eens de 4e macht (naast regering, parlement en rechtspraak) genoemd, maar ze zijn uitsterst loyaal.
Politici vrijpleiten "want de ambtenaren bedenken rare dingen" vind ik een enorm zwaktebod.
Uitvoerende politici die er blijk van gven hun ambtenaren niet onder controle te hebben, horen af te treden. (Daar is de laatstejaren wat de klad in gekomen, maar het is wel de staatsrechtelijke juiste weg.)

Citaat:
Maar het is een illusie dat onze maatschappij (zorg, economie, criminaliteit) 'maakbaar' is zoals de politiek graag denkt.

?
Dat alles maakbaar en stuurbaar is, dat is idd niet zo.
Maar het is wel de TAAK van een politicus om te besturen dan wel het bestuur kritisch te volgen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:16

Janneke2 schreef:
Chubby schreef:
Soms denk ik dat het tijd wordt dat die praatjesmakers de baas worden. Dan mogen ze waarmaken wat ze beloven en waar ze anderen op afbranden. Dan kan heel Nl zien dat het gebakken lucht is, wat ze verkopen en is het spelletje zo uit :roll:

Oma vertelt: kabinet Balkenende I, de praatjesmakers van Pim bakken er niets van. Na 87 dagen trekt het cda de stekker er uit wegens de enorme chaos.

Pim heeft niet eens de kans gekregen om te regeren... :n
Ik vrees persoonlijk dan ook voor een recidive, stel GW of Baudet komt aan de macht.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:29

Shaggy09 schreef:
Dat zal geen serieus luisterend oor geweest zijn. Want ik ben niemand tegengekomen in de media/social media die zin had om lekker naar het politieke gebrabbel (of gegrabbel) van Baudet te luisteren. Er zal veel naar gekeken zijn, maar niet omdat de FvD altijd gelijk heeft of zo´n ijzersterke campagne voert.
Daarnaast vind ik het niet per se een probleem dat hij het door laat gaan, maar meer de manier waarop. Zo respectloos.

Nouja dan is het denk ik maar net waar je kijkt en wat je wilt zien maar het lijkt mij dat je wat last hebt van confirmation bias. Ik zie weerstand maar ook veel support voor FvD, zelfs onder dat stukje van Jesse Klaver wat hier geplaatst werd. Er zijn genoeg echokamers te vinden in de (sociale) media en op het internet en als je het complete plaatje wilt zien zul je ze allemaal langs moeten gaan.

Hoe dan ook gaan we morgen wel zien of de koers in Nederland gelijk blijft of dat we als grote groep gaan voor verandering. Ook ik sta niet volledig achter elk punt van het FvD maar uiteindelijk is het de partij waar ik het het minst mee oneens ben.

Resistance schreef:

[ Video ]

Prachtig! Dit zouden ze vanavond op elke zender in Nederland uit moeten zenden. _/-\o_

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:35

Lilian Marijnissen haalde net ook goed uit richting FvD.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:37

Ik vind die ouderbelofte een prima initiatief.

Een keurige manier om kinderen op te voeden en de ouders mee te nemen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:51

Ik twijfelde maar na het kijken van het verkiezingsdebat ga ik, als 20-iger, toch voor VVD. D66 stond bovenaan maar daar heb ik zo mijn twijfels over en qua percentage van de stemwijzer scheelt VVD niet heel veel bij mij. Hoop wel dat partijen zoals GL ook in de regering komen maar FvD niet of amper, zodat klimaat wel een betere kans krijgt. Maar ben echt bang dat het ala trump gaat worden hier, dat mensen die op de 'gevestigde' partijen stemmen niet de need voelen om te stemmen, maar stemmers op PVV en FVD wel...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 15:54

IMANDRA schreef:
Ik twijfelde maar na het kijken van het verkiezingsdebat ga ik, als 20-iger, toch voor VVD. D66 stond bovenaan maar daar heb ik zo mijn twijfels over en qua percentage van de stemwijzer scheelt VVD niet heel veel bij mij. Hoop wel dat partijen zoals GL ook in de regering komen maar FvD niet of amper, zodat klimaat wel een betere kans krijgt. Maar ben echt bang dat het ala trump gaat worden hier, dat mensen die op de 'gevestigde' partijen stemmen niet de need voelen om te stemmen, maar stemmers op PVV en FVD wel...

VVD als twintiger kom je ook niet vaak tegen. Die hebben het imo helemaal niet goed voor met ons ´millennials´ Mag ik vragen waarom jij je wel in hun kan vinden?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:58

Shaggy09 schreef:
IMANDRA schreef:

VVD als twintiger kom je ook niet vaak tegen. Die hebben het imo helemaal niet goed voor met ons ´millennials´ Mag ik vragen waarom jij je wel in hun kan vinden?

Omdat ik vind dat bedrijven ook erg belangrijk zijn. Er zal een goed bedrijfsklimaat moeten zijn zodat we ook weer (redelijke) belastingen kunnen heffen. Het geld om te investeren in klimaat, zorg of publieke voorzieningen zal ergens vandaan gehaald worden. Ga je helemaal overboard met bedrijven belasting te laten betalen, dan gaan zij weg en dan ben je toch een bron van inkomsten kwijt. Van mij mag VVD wel meer aan het klimaat doen maar in het debat vond ik dat ze goede argumenten hebben: ze hoeven niet per se voorop te lopen maar lopen wel in de voorhoede mee, zo heb ik het begrepen althans. En dat vind ik ook prima. Flexibiliteit qua oplossingen vind ik ook belangrijk: ik heb het idee dat GL zich heel erg vastbijt in een oplossing, terwijl VVD zich liever berust op welke oplossing het beste uit de berekeningen komt.

Kijk, 100% eens zijn met een partij gaat vrijwel nooit gebeuren. Partijen hebben bij de stemwijzer hooguit een percentage van 52 bij mij. Dus ben ik het helemaal met VVD eens? Nee, maar denk dat het wel een goede partij is om in de regering te hebben, tezamen met partijen zoals GL bijv.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:03

Rawr schreef:
Shaggy09 schreef:

Nouja dan is het denk ik maar net waar je kijkt en wat je wilt zien maar het lijkt mij dat je wat last hebt van confirmation bias. Ik zie weerstand maar ook veel support voor FvD, zelfs onder dat stukje van Jesse Klaver wat hier geplaatst werd. Er zijn genoeg echokamers te vinden in de (sociale) media en op het internet en als je het complete plaatje wilt zien zul je ze allemaal langs moeten gaan.

Hoe dan ook gaan we morgen wel zien of de koers in Nederland gelijk blijft of dat we als grote groep gaan voor verandering. Ook ik sta niet volledig achter elk punt van het FvD maar uiteindelijk is het de partij waar ik het het minst mee oneens ben.

Nou, nee..
Op Facebook kom je inderdaad veel support voor FvD tegen. Voor PVV het zelfde. Onder youtube filmpjes van bijvoorbeeld Jensen zie je hetzelfde. Ook opvallend aan de reacties is dat het vaak het zelfde geblaat is waarbij vaak niet eens fatsoenlijk Nederlands geschreven kan worden.
Maar als jij naar andere kanalen gaat kijken zie je gelukkig ook een hoop genuanceerde reacties van mensen die voor hun zelf denken.

Ik ben niet tegen de FvD want ik kan me in zekere zin ook in best wat standpunten van hen vinden. Maar juist alles wat jij op Facebook ziet is zo ontzettend stom. Mensen lopen elkaar alleen maar na te praten en het gaat constant over het zelfde (vluchtelingenstroom/grenzen/klimaat) de FvD is net als de PVV er op uit om mensen tegen elkaar op te zetten en voor een nog grotere kloof te zorgen.
Maar wanneer je aan deze mensen vraagt hoe zij die oplossingen etc voor zich zien kunnen ze geen antwoord geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:07

Ik ben diep geraakt door wat er gisteren gebeurd is. Al was het alleen maar doordat mijn man als hij zijn vergadering niet vergeten was, ook in diezelfde tram had gezeten. Dus zou mezelf geen buitenstaander willen noemen. Ben idd geen slachtoffer. Of nabestaande. Maar toch komt het verrekte dichtbij. En dat voelt heel raar en onwerkelijk.

En besloten bijeenkomst van de FvD. Dat zal best. Maar Baudet is niet dom. Die weet ook heus wel dat het wordt uitgezonden. Dus zo besloten is dat niet. Ik ben heel blij dat er politici zijn die een tegengeluid laten horen, zonder daarbij mensen direct aan te vallen. En idd ik weet ook dat het niet om de poppetjes in Den Haag gaat. Maar het gevoel van het 1 (kloof veroorzaken) vs de ander (verbinden) is toch heel anders.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:08

IMANDRA schreef:
Shaggy09 schreef:

Omdat ik vind dat bedrijven ook erg belangrijk zijn. Er zal een goed bedrijfsklimaat moeten zijn zodat we ook weer (redelijke) belastingen kunnen heffen. Het geld om te investeren in klimaat, zorg of publieke voorzieningen zal ergens vandaan gehaald worden. Ga je helemaal overboard met bedrijven belasting te laten betalen, dan gaan zij weg en dan ben je toch een bron van inkomsten kwijt. Van mij mag VVD wel meer aan het klimaat doen maar in het debat vond ik dat ze goede argumenten hebben: ze hoeven niet per se voorop te lopen maar lopen wel in de voorhoede mee, zo heb ik het begrepen althans. En dat vind ik ook prima. Flexibiliteit qua oplossingen vind ik ook belangrijk: ik heb het idee dat GL zich heel erg vastbijt in een oplossing, terwijl VVD zich liever berust op welke oplossing het beste uit de berekeningen komt.

Kijk, 100% eens zijn met een partij gaat vrijwel nooit gebeuren. Partijen hebben bij de stemwijzer hooguit een percentage van 52 bij mij. Dus ben ik het helemaal met VVD eens? Nee, maar denk dat het wel een goede partij is om in de regering te hebben, tezamen met partijen zoals GL bijv.

Oh nee daar ben ik het echt totaal niet mee eens. :o
Imo is de laatste jaren de burger alleen maar benadeeld door de belastingen nog hoger te heffen, de btw die laatst naar 9% is gegaan, en betalen de bedrijven (met name de multinationals) te weinig belasting in vergelijking met de burger. Ik vind persoonlijk dat de VVD de laatste paar jaar het echt wel een beetje heeft verpest in Nederland.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:10

Ik hoop het Shaggy! Ik hoop echt dat de social media en peilingen een heel verkeerd beeld geven. Partijen die zich berusten op pseudo-wetenschap en echte wetenschap het raam uit gooien horen imo niet in de politiek. Maar goed, dat is mijn mening en anderen zien het anders. Ik merk idd dat partijen zoals PVV en FVD veel roepen maar idd met weinig oplossingen komen. Maar sommige mensen zien dat niet in..

VVD heeft het in mijn ogen niet verpest: statistisch gezien is de meerderheid er iets op vooruit gegaan. Dat wil natuurlijk (helaas) niet zeggen dat iedereen het beter heeft, maar dit zal bij geen van de partijprogramma's het geval zijn. En zijn we klaar? Nee, verbetering is nooit af.