Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Maar dan nog, ze hebben meerdere keren in het verleden onder ede gezegd dat er niks gebeurd was...
Nothing Happend.
Marjoow schreef:Citaat:Ik weiger ook te kijken naar een documentaire die iemand die overleden is zwart maakt. Deze persoon kan zichzelf niet meer verdedigen. Daarbij, is hij eerder al onschuldig bewezen en vrijgesproken. De hele zaak rammelt aan alle kanten. Zo'n sensatiestuk met aandachtszoekers hoef ik niet te zien.
Even mijn reactie van Facebook gekopieerd. Ik ben geen fan van MJ. Ik vind zijn muziek bij vlagen leuk, het liedje Earth Song vind ik erg mooi maar verder niet.
fleurtjeuh schreef:Brrr ik bedenk me net dat er misschien wel kinderen zijn die nu ook last hebben van misbruik en dit hele gedoe rond MJ ook volgen en denken 'laat maar, zij doen zo veel moeite en worden niet geloofd, hoe zullen ze mij dan ooit geloven.. '
En daar wordt ik heel verdrietig van..
Marjoow schreef:Citaat:Ik weiger ook te kijken naar een documentaire die iemand die overleden is zwart maakt. Deze persoon kan zichzelf niet meer verdedigen. Daarbij, is hij eerder al onschuldig bewezen en vrijgesproken. De hele zaak rammelt aan alle kanten. Zo'n sensatiestuk met aandachtszoekers hoef ik niet te zien.
Even mijn reactie van Facebook gekopieerd. Ik ben geen fan van MJ. Ik vind zijn muziek bij vlagen leuk, het liedje Earth Song vind ik erg mooi maar verder niet.
fleurtjeuh schreef:Brrr ik bedenk me net dat er misschien wel kinderen zijn die nu ook last hebben van misbruik en dit hele gedoe rond MJ ook volgen en denken 'laat maar, zij doen zo veel moeite en worden niet geloofd, hoe zullen ze mij dan ooit geloven.. '
En daar wordt ik heel verdrietig van..
bigone schreef:MJ is zijn hele leven al verknipt geweest. Hij kreeg miljarden voor zijn muziek en kon toen zijn eigen fantasiewereld opzetten. Neverland, plastische chirurgie , zeer waarschijnlijk anorectisch , alles om maar niet te dealen met de grote boze buitenwereld. De diepe genegenheid tussen hem en Diana Ross’ zijn surrogaatmoeder. Pleit ik hem vrij, zeker niet want ik ben er van overtuigd dat de zaken voor het grootste gedeelte waar zijn. En de ouders van die kids, verblind door rijkdom en roem keken de andere kant op want zo’n beroemdheid, die doet toch niets verkeerd. Kijk naar R Kelly, zodra ze famous zijn denken ze dat ze alles mogen want ze kopen de boel gewoon af.
Cayenne schreef:Popstra schreef:Maar dan nog, ze hebben meerdere keren in het verleden onder ede gezegd dat er niks gebeurd was...
Nothing Happend.
Heb je de docu wel gezien?
Of de berichten hier gelezen waarbij (oa) misbruikslachtoffers uitleggen waarom zoiets gebeurd en mensen hun verkrachter verdedigen?
Popstra schreef:bigone schreef:MJ is zijn hele leven al verknipt geweest. Hij kreeg miljarden voor zijn muziek en kon toen zijn eigen fantasiewereld opzetten. Neverland, plastische chirurgie , zeer waarschijnlijk anorectisch , alles om maar niet te dealen met de grote boze buitenwereld. De diepe genegenheid tussen hem en Diana Ross’ zijn surrogaatmoeder. Pleit ik hem vrij, zeker niet want ik ben er van overtuigd dat de zaken voor het grootste gedeelte waar zijn. En de ouders van die kids, verblind door rijkdom en roem keken de andere kant op want zo’n beroemdheid, die doet toch niets verkeerd. Kijk naar R Kelly, zodra ze famous zijn denken ze dat ze alles mogen want ze kopen de boel gewoon af.
Wat dacht je van de Rolling Stones...Guns N Rosés...Metallica...Beatles.... om maar even wat te noemen,
Zullen die allen zo heilig geweest zijn?
Die meiden die in de rij voor de hotel kamers stonden te wachten om vrijwillig genomen te worden....vlak die niet uit he..
Popstra schreef:Cayenne schreef:Heb je de docu wel gezien?
Of de berichten hier gelezen waarbij (oa) misbruikslachtoffers uitleggen waarom zoiets gebeurd en mensen hun verkrachter verdedigen?
Jawel maar het recht heeft gesproken. Waarom nu terwijl MJ zich niet kan verdedigen weer een poging doen? Wij kunnen alleen maar speculeren en daar heb je niks aan want daar krijg je juist de meest rare verhalen van.
Popstra schreef:bigone schreef:MJ is zijn hele leven al verknipt geweest. Hij kreeg miljarden voor zijn muziek en kon toen zijn eigen fantasiewereld opzetten. Neverland, plastische chirurgie , zeer waarschijnlijk anorectisch , alles om maar niet te dealen met de grote boze buitenwereld. De diepe genegenheid tussen hem en Diana Ross’ zijn surrogaatmoeder. Pleit ik hem vrij, zeker niet want ik ben er van overtuigd dat de zaken voor het grootste gedeelte waar zijn. En de ouders van die kids, verblind door rijkdom en roem keken de andere kant op want zo’n beroemdheid, die doet toch niets verkeerd. Kijk naar R Kelly, zodra ze famous zijn denken ze dat ze alles mogen want ze kopen de boel gewoon af.
Wat dacht je van de Rolling Stones...Guns N Rosés...Metallica...Beatles.... om maar even wat te noemen,
Zullen die allen zo heilig geweest zijn?
Die meiden die in de rij voor de hotel kamers stonden te wachten om vrijwillig genomen te worden....vlak die niet uit he..
Popstra schreef:Ik doelde meer op de aanhaling van R Kelly
fleurtjeuh schreef:En het verhaal van Cayenne is nou precies de kern hiervan.
De nare mensen zijn niet de kidnappers die kinderen ontvoeren en verkrachten(begrijp me niet verkeerd, die zijn ook heel naar) en waar iedereen de kriebels bij krijgt en die in dat groezelige huis woont waar ze nooit iemand zien en eeuwig vrijgezel is. De man die in hun oor schreeuwt dat als ze ooit iets vertellen dat ze hun hele familie iets aandoen want ze weten tenslotte waar ze wonen.
Het zijn juist die vriendelijke mensen, de vertrouwde dominee of priester, die leuke man van 2 huizen verder die de kinderen zo aardig vinden en hij kan zo leuk met de kinderen spelen. Die altijd de gezellige bbq heeft in de zomer en een groots feest met oud en nieuw en dan zo lief is dat hij even bedjes neerzet voor de kinderen die moe worden in de avond. De man die lieflijk in hun oor fluistert dat ze zulke goede vriendjes zijn en hun band zo speciaal is. Hun geheimpje dat niemand zal begrijpen.
T begint met handjes vasthouden, kusje geven, gezellig knuffelen, saampjes onder een dekentje op de bank film kijken, zomers lekker badderen in de tuin......
Bij wie denk je dat die kinderen eerder doorhebben dat het foute boel is? Bij wie zijn ze eerder bang denk je? Wie zullen ze eerder aanwijzen als dader? En welk verhaal zal er sneller geloofd worden?
Cayenne schreef:Ik ben zelf als jonge meid lange tijd misbruikt geweest en mijn ouders vroegen ook aan mij of er niets aan de hand was of dat ik ze iets moest vertellen.
Maar dat durfde ik niet, want mij was door hem verteld dat niemand mij zou geloven en dat mijn leven en dat van mijn ouders over zou zijn etc etc.
Dus ik hield mijn mond. Pas jaren later durfde ik het, omdat ik toen ouder was en de risico's van vertellen vs zwijgen beter kon relativeren.
Als volwassene heb je een andere kijk op de dreigingen als dat je een jongere bent.
Maar door kortzichtige termen als 'aandachtzoekerij' etc kan ik me helemaal voorstellen dat mensen niet durven.
Victim shaming en blaming heet dat...![]()
Dit topic gaat verder niet over mijn ervaringen, maar ik kan me juist heel goed voorstellen dat ze hun mond hielden.