Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Cordon sanitaire is een overeenkomst tussen de regeringspartijen dat ze geen coalitie zouden vormen met 1 bepaalde partij. In ons land is ( was ) dit dus het Vlaams Belang.
Ondertussen is er wel al één en ander veranderd want de NV-A heeft het cordon niet ondertekend...![]()
Oftewel...waarom het gemakkelijk maken als het moeilijk ook kan...![]()
Die pompoen is in sommige gevallen nog beter denk ik
xHaithi schreef:Waarom heet dat eigenlijk een cordon sanitaire? Dat klinkt toch echt alsof het iets te maken heeft met WC's. Al is WC's en Belgische politiek nu ook niet zo'n stretch..
Citaat:Een cordon sanitaire is een techniek waarbij men een ongewenste of gevaarlijke situatie probeert te isoleren door er een beschermende kring rond te leggen. Men gebruikt daarom ook het woord 'schutkring'.
Citaat:De term cordon sanitaire werd in de Belgische politiek geïntroduceerd door de onderzoeksjournalist Hugo Gijsels.
Quebelle schreef:Ik vind het gewoon geniaal dat men nu pas doorheeft dat NVA gewoon Vlaams Belang in een deugdiger jasje is
Quebelle schreef:In nederland word opvallend veel gevloekt met k*nker, dat heb je hier weer niet.
Varekaj schreef:Maar zelfs bij de marginalen hier hoor je dat niet, dat ze vloeken met de hele pathologische encyclopedie.
Een banketstaaf is sowieso een raar woord, kan me écht niet inbeelden wat daarmee bedoeld wordt