Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:03

Het bosgebied waar ze kunnen zoeken is nog aardig groot ja Martine_R... vlakbij waar ze nu zitten is nog het Panbos, dan heb je nog het gebied waar de telefoon voor het laatst contact maakte, ook allemaal bos... kijk maar eens op google maps, die hele omgeving is 1 groot bossig gebied :\

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:04

KoudbloedKim schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad ook. :j

Wat ik wel vreemd vind is dat ze zolang heeft gedaan over een in principe niet heel lange route.
Als ze rond 5 uur is vertrokken, zou ze 2,5 uur gedaan hebben tot het punt waar haar telefoon signaal verloor, terwijl dat normaal gesproken veel korter is.

Ik vroeg mij dit ook al af.
Ik ben toen bij scenario's gekomen dat ze heeft staan schuilen in het bos, en heeft staan wachten tot de bui minder werd. Om 19:30 ongeveer hebben ze haar signaal nog opgepikt, maar ik weet even niet meer hoe laat haar laatste sms of whats app contact was? Dat haar telefoon nog signaal afgaf betekend niet dat zij toen nog daar was, als haar telefoon in haar tas of jas zat zeg maar.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 08-10-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:05

Misschien gestopt voor een plaspauze, eten/drinken halen, bekende mensen gezien (trouwens dan had diegene zich misschien wel gemeld) of juist om even te schuilen?

Misschien ligt ze wel 'begraven'?

Ik ga er toch stiekem al vanuit dat ze dood is. Vind ik toch wel heftig....

BeFunny

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:07

Als ze iemand is tegengekomen die ze kon, wat heel goed mogelijk is, dan is ze wellicht vrijwillig mee gegaan, dan vind ik haar jas en fiets toch iets uit elkaar wel vreemd, maar alles is mogelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:07

xDenies schreef:
In 3 uur tijd kan je aan de andere kant van NL zijn of zelfs al in het buitenland (Duitsland/België) het kan zó snel gaan.

Toen dat meisje uit Dordrecht was vermist een aantal jaar terug en later dood werd gevonden in de tuin van de buurman dacht ik dat is ook dom.
Ik was zelf niet al te lang daarvoor van Dordrecht naar de Veluwe verhuisd en tijdens het paardrijden en zelfs wandelend kom je al snel op stukken waar je nooit geen ander mens ziet. Als je daar een lichaam dumpt en je doet dat goed kom je daar echt pas na weken/ maanden of zelfs jaren achter.

Van Dordt naar de Veluwe was slechts een uurtje rijden, makkelijk te doen met het lichaam van een tienermeisje. Een uur rijden (of iets langer naar Duitsland) en je kan er bijna mee weg komen.

Verdwalen in de Nederlandse bossen is haast onmogelijk, maar een lichaam in het kreupelhout leggen om te verstoppen is niet zo moeilijk. Als wandelaars, ruiters en fietsers blijf je toch altijd op de paden, dus je komt er pas achter als er een hond aanslaat of het gedeelte gaat gekapt worden.

Gebied rondom Huis ter Heijde:

Afbeelding

Stukken bos, die als ze minutieus moeten worden doorzocht dan toch best groot zijn. Plus als je iets verder rijdt in welke richting dan ook, je grotere bossen tegenkomt.
Voor iemand die de omgeving kent niet zo moeilijk.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:17

Vandaag tot nu toe nog wat minder meegekregen van de zoektocht, maar als ik het goed begrijp is de politie opzoek naar de bestuurder van een groene Volvo, omdat deze zich ‘verdacht’ gedroeg terwijl zij daar bezig waren, toch?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:43

Onali je hebt helemaal gelijk. Ik ben gewoon benieuwd hoe het verhaal uiteindelijk is :=

En ik ben ook benieuwd, na Hoelang stop je eigenlijk met zo intens zoeken? Dat lijkt me heel erg voor de familie als dat gebeurd.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:01

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:22

sureido schreef:
xRivaldo schreef:

Een fiets in de vijver gooien komt over alsof die persoon er vanaf wilde zonder dat iemand het nog zou terugvinden. Dan doe je dat met de jas en tas ook, toch? Het klinkt alsof er veel moeite is gedaan om van de spullen af te komen, maar daar dan weer niet heel goed over na heeft gedacht.

Want als Anne mee genomen zou zijn geweest in een auto/busje, waarom dan niet de spullen van Anne ook meenemen, dan geef je de politie geen enkele aanwijzing.. Het komt over alsof iemand in paniek de spullen heeft proberen te verstoppen..

Je gaat toch niet iemand in een auto sleuren en daarna nog een half uur klooien met een fiets in de auto te gooien? Ze waren als ze meegenomen is vast in de buurt van die vijver en dat was op het moment het makkelijkst. Daarbij is heel t gebied nu wel van voor naar achter uitgezocht toch? Daar zal ze echt niet meer gevonden worden.

Mijn punt was meer: waarom de tas en jas niet ook meenemen? Een fiets gaat nog sneller dan een meid van 25 jaar.. Ik weet niet of de dader voor 'het makkelijkst' heeft gekozen..

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:24

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:26

xRivaldo schreef:
Alpha89 schreef:
Mogelijk scenario, goed denkwerk iig:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =684621971

Ik lees een heel hoop aannames (die best zouden kunnen hoor) maar 0,0 worden onderbouwd..

Ik denk dat hij met zijn berekeningen nog best wel eens gelijk kunnen hebben dat ze op de verkeerde plek zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:29

Ik denk dat de politie zich niet zonder rede richt op dit gebied in onderzoek, ze zetten geen grootschalige zoekactie op omdat ze niet weten waar ze anders zouden moeten zoeken. Er zijn natuurlijk ook veel dingen die je via de pers niet te horen krijgt he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:37

Na het lezen van dat bericht met die berekeningen ben ik wel benieuwd of er nog iets uit de camerabeelden naar voren is gekomen. Dan zouden ze volgens zijn theorieën, de overvaller langs kunnen zien fietsen op Anne's fiets.. met haar rugtas.
Ik hoop dat de familie ooit nog duidelijkheid krijgt wat er precies is gebeurd..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-17 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:37

Die berekening klinkt inderdaad heel aannemelijk.
Maar dan vraag ik me wel af, waarom kijkt de politie niet op zo’n manier naar een zaak? Hebben ze echt nog niet in die omgeving gezocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:39

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze dat wel doen, op zo'n manier kijken naar een zaak. Maar zij kunnen veel meer (dadergevoelige) info hebben die ze niet delen en om die reden bij HtH zoeken..

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:44

Hij is journalist en met zijn kennis van geografie/cartography en bijbehorende berekeningen vind ik dit niet zo gek bedacht! Juist zeer goed onderbouwd.
Persoonlijk heb ik ook de hele tijd gedacht dat ze dus ook noordelijker is, maar dat is puur stom gevoel.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:52

Ik denk ook zeker wel dat de politie er op los analyseert maar inderdaad ook veel meer weet dan het gewone volk. Zo willen ze ook niks kwijt over of er ander DNA dan dat van Anne is aangetroffen bijvoorbeeld, politie kan nou eenmaal niet alle kaarten gelijk op tafel gooien want dan blijft er niks meer over.
En er zijn natuurlijk beperkingen in mankracht en tijd, je kan ook niet overal tegelijk zitten zoeken. Kan zo zelf al wel een paar plausibele redenen verzinnen waarom (nog) niet daar gezocht is maar wel verderop bij het aangetroffen spul, laat staan de mensen die er het fijne weten.
Zie wel wat haken en ogen aan de theorie hierboven maar het lijkt me niet zo'n wildwest scenario als 90% van de verhalen die voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:03

Als ze een dader vinden kan die zijn verhaal aanpassen op basis van wat de politie naar buiten heeft gebracht. wie weet hebben ze wél camerabeelden van anne die voorbijfietst en zoeken ze daarom in huis ter heide. Blijft allemaal gissen..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:08

Eerlijk gezegd.. vind ik het zelfs een beetje banketstaaf van deze man om zijn ideeen en berekeningen op Facebook te gooien.

Hij kan ze toch gewoon met de politie delen en dan kijken wat zij ermee doen? Nu lijkt het net of hij 1. een applausje wil krijgen voor wat hij heeft bedacht of 2. wil kunnen zeggen "zie je wel!" als ze inderdaad in de buurt van het ecoduct blijkt te liggen (waardoor de politie, die vast redenen hebben om te zoeken waar ze zoeken, onder vuur komt te liggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:09

Hij heeft het met de politie gedeeld, al eerder.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:11

Ja dat las ik. Maar het gaat er toch inderdaad om dat zij die info krijgen? Waarom dan nog op internet gooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:13

Misschien omdat de politie er niks mee doet? Vast en zeker met een goede reden.
Ik weet het ook niet...

Wel denk ik dat het een goede zaak is om zo weinig mogelijk informatie naar buiten te brengen, ook omdat je niet weet of de eventuele dader(s) alles volgt.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:14

Over zijn berekeningen zijn echt heel goed bedacht, lijkt dat deze man hier echt voor is gaan zitten.

Hoop, in belang voor Anne, dat politie hier iets mee gaat doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:14

SophieFT schreef:
Alpha89 schreef:
Mogelijk scenario, goed denkwerk iig:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =684621971

Ik denk dat hij met zijn berekeningen nog best wel eens gelijk kunnen hebben dat ze op de verkeerde plek zoeken!

Ik vind het ook. Hij heeft iig serieus de tijden op een rijtje en ik denk dat echt wel wat bruikbaars instaat voor de politie. Al zou het hest kunnen dat de politie zelf ook tot de conclusie was gekomen. Maar ze niet weer onnodig onrust willen zaaien het dus stil houden. Dat er eigenlijk al onderzoek gaande is naar de andere plekken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:16

KoudbloedKim schreef:
Misschien omdat de politie er niks mee doet? Vast en zeker met een goede reden.
Ik weet het ook niet...

Wel denk ik dat het een goede zaak is om zo weinig mogelijk informatie naar buiten te brengen, ook omdat je niet weet of de eventuele dader(s) alles volgt.

Nou neem van mij aan dat als er een dader is, dat die het volgt. Daar ontkom je niet aan.