Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idylle schreef:@tiepfoudt, vergeet niet dat de ouders vd dader over heel internet gaan, dat er mensen dreigen ze op te zoeken en dat ze altijd gezien zullen worden als de ouders van..... met alle respect, de ouders van shet slachtoffer krijgen hun kind nooit en te nimmer terug, maar als mijn kind de dader zou zijn en hij zou ooit vrijkomen, zou ik geen leven meer hebben, ik zou altijd bang blijven voor herhaling. Dus ik denk dat beide ouders evenveel slachtoffer zijn op een manier die niet te vergelijken is...
Babootje schreef:Ik had begrepen dat de 14 jarige jongen vrijwel direct een bekentenis heeft afgelegd. Deze boerenzoon uit Lunteren kende Romy via een vriend die enige tijd daarvoor verkering met haar had. Hij zat dus niet bij haar op school. Ik had ook gehoord (maar mogelijk is dat niet waar) dat hij zichzelf bij de politie had gemeld.
bruintje123 schreef:Nikass schreef:Garanties krijg je nooit inderdaad.
Maar een kind dat in zijn eerste levensjaren geen aandacht, liefde, verzorging krijgt kan nog zulke fijne genen hebben, maar ontwikkeld toch echt allerlei stoornissen.
Oooh, wat fijn dat ik dat nu weet![]()
Beetje kort door de bocht denk je ook niet?
Nikass schreef:Nou nee, dat vind ik niet. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. Kinderen die deze essentiële basis niet ontvangen, zijn niet in staat om "normaal" op te groeien.
Ik weet niet waarom jij dat persoonlijk lijkt op te vatten, aan jou communicatie en normbesef is te merken dat jij wel degelijk een basis hebt meegekregen. Dat neemt niet weg dat je wellicht een moeilijke of traumatische jeugd hebt gehad (als dat zo is).
Nikass schreef:Nou nee, dat vind ik niet. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. Kinderen die deze essentiële basis niet ontvangen, zijn niet in staat om "normaal" op te groeien.
Babootje schreef:http://www.gelderlander.nl/dossier-moor ... ~aba6648b/
Romy, ook 14, woonde in Hoevelaken. Haar lichaam werd vrijdagavond gevonden in een sloot in een natuurgebied in Achterveld. Wat er precies is voorgevallen is nog altijd niet duidelijk. Maar Romy en de jongen die nu verdacht wordt betrokken te zijn bij haar dood, zijn in elk geval geen onbekenden van elkaar. Een vriend van hem had twee jaar geleden enige tijd verkering met Romy. Zij maakten samen video’s en deelden die op YouTube.
Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15.00 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte.
benangelique schreef:Toch bijzonder waarom ze sons wel een soms geen amber alert of burgernet inzetten