Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:43

Volgens mij wezen alle sporen bij Romy direct naar deze jongen, hoefde opsporing verzocht niet eens ingeschakeld te worden, ik weet niet wat de sporen zijn, maar volgens mij zijn die wel zo duidelijk dat aan de verklaring van de dader niet getwijfeld hoeft te worden.
Denk dat als er maar enige twijfel is, zoals bij Savannah, het heel stil blijft, ipv dat er al gepubliceerd wordt dat er een bekentenis is gedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:06

Ik had begrepen dat de 14 jarige jongen vrijwel direct een bekentenis heeft afgelegd. Deze boerenzoon uit Lunteren kende Romy via een vriend die enige tijd daarvoor verkering met haar had. Hij zat dus niet bij haar op school. Ik had ook gehoord (maar mogelijk is dat niet waar) dat hij zichzelf bij de politie had gemeld.

De 16 jarige jongen daarentegen, houdt z'n kaken stijf op elkaar. En doet meer moeite om zijn daad te camoufleren. Heeft ook geprobeerd naar het buitenland te vluchten.
Dat maakt beide jongens toch wel heel verschillend. En maakt het ook nodig dat de politie meer onderzoek doet naar de toedracht en omstandigheden.

De 16-jarige jongen uit Den Bosch die verdacht wordt van betrokkenheid bij de dood van Savannah, wilde op de dag dat haar lichaam gevonden werd naar het buitenland. Dat hebben enkele bekenden van de jongen verklaard tegenover RTL Nieuws.
Op 4 juni, de dag waarop het levenloze lichaam van Savannah werd ontdekt, plaatste de jongen op Facebook een bericht waarin hij vroeg of iemand hem naar het buitenland wilde brengen. ,,Dat vond ik al wel verdacht. Een maand daarvoor had hij voor het laatst iets geplaatst", zegt een van zijn Facebookvrienden die verder anoniem wil blijven. ,,Na het krantenbericht van dinsdag heb ik zijn profiel opgezocht. Toen begon ik al zo'n vermoeden te krijgen. Hij had opeens zijn naam veranderd."
Het Openbaar Ministerie wil het bericht 'bevestigen noch ontkrachten', omdat de verdachte minderjarig is en in beperkingen zit. Ook zijn advocaat wil om diezelfde redenen niet reageren.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:26

idylle schreef:
@tiepfoudt, vergeet niet dat de ouders vd dader over heel internet gaan, dat er mensen dreigen ze op te zoeken en dat ze altijd gezien zullen worden als de ouders van..... met alle respect, de ouders van shet slachtoffer krijgen hun kind nooit en te nimmer terug, maar als mijn kind de dader zou zijn en hij zou ooit vrijkomen, zou ik geen leven meer hebben, ik zou altijd bang blijven voor herhaling. Dus ik denk dat beide ouders evenveel slachtoffer zijn op een manier die niet te vergelijken is...

Daar heb je misschien wel gelijk in, het is inderdaad niet met elkaar te vergelijken, dus daar zat ik niet helemaal goed. Maar of een dader nou vrij komt of niet, zij blijven toch wel de ouders die dat kind op de wereld hebben gezet. Het is niet zo dat iedereen opeens vergeten is dat het kind van die mensen iemand vermoord heeft. Dus in die zin snap ik niet waarom dit ("...ondanks dat dit nieuwe slachtoffers met zich meebrengt") genoemd word als zijnde een argument (door Nikass) tegen levenslange celstraf bij moord.

Tevens zou je dan de volgende vragen kunnen stellen: Wordt het leven van de ouders van een dader beter als deze vrij komt? Gaat dat de pijn en het verdriet van die ouders verzachten? Ik heb daar sterk mijn twijfels over en daarbij doet strafvermindering imo afbreuk aan de gerechtigheid voor het échte slachtoffer. Ouders van de dader hebben niet voor de daad van hun kind gekozen, nee, maar het slachtoffer heeft er net zo min voor gekozen om vermoord te worden. Dus wat mij betreft mag dat argument van tafel.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:27

Babootje schreef:
Ik had begrepen dat de 14 jarige jongen vrijwel direct een bekentenis heeft afgelegd. Deze boerenzoon uit Lunteren kende Romy via een vriend die enige tijd daarvoor verkering met haar had. Hij zat dus niet bij haar op school. Ik had ook gehoord (maar mogelijk is dat niet waar) dat hij zichzelf bij de politie had gemeld.

De jongen uit Lunteren zat toch wel bij haar op school....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:38

http://www.gelderlander.nl/dossier-moor ... ~aba6648b/

Romy, ook 14, woonde in Hoevelaken. Haar lichaam werd vrijdagavond gevonden in een sloot in een natuurgebied in Achterveld. Wat er precies is voorgevallen is nog altijd niet duidelijk. Maar Romy en de jongen die nu verdacht wordt betrokken te zijn bij haar dood, zijn in elk geval geen onbekenden van elkaar. Een vriend van hem had twee jaar geleden enige tijd verkering met Romy. Zij maakten samen video’s en deelden die op YouTube.

Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15.00 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:17

bruintje123 schreef:
Nikass schreef:
Garanties krijg je nooit inderdaad.
Maar een kind dat in zijn eerste levensjaren geen aandacht, liefde, verzorging krijgt kan nog zulke fijne genen hebben, maar ontwikkeld toch echt allerlei stoornissen.

Oooh, wat fijn dat ik dat nu weet }>

Beetje kort door de bocht denk je ook niet?

Nou nee, dat vind ik niet. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. Kinderen die deze essentiële basis niet ontvangen, zijn niet in staat om "normaal" op te groeien.
Ik weet niet waarom jij dat persoonlijk lijkt op te vatten, aan jou communicatie en normbesef is te merken dat jij wel degelijk een basis hebt meegekregen. Dat neemt niet weg dat je wellicht een moeilijke of traumatische jeugd hebt gehad (als dat zo is).

Tiepfoudt: Ik gaf aan dat levenslange gevangenisstraf nieuwe slachtoffers maakt omdat de ouders hun kind nooit meer zien buiten de bezoekersruimte van de gevangenis. En dat zij moeten leven met het feit dat hu kind geen nieuwe kans krijgt en dus geen toekomst meer heeft.
Ik heb niet gezegd dat dit komt doordat zij altijd het stempel blijven houden van "ouders van".
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-06-17 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:20

Nikass schreef:
Nou nee, dat vind ik niet. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. Kinderen die deze essentiële basis niet ontvangen, zijn niet in staat om "normaal" op te groeien.
Ik weet niet waarom jij dat persoonlijk lijkt op te vatten, aan jou communicatie en normbesef is te merken dat jij wel degelijk een basis hebt meegekregen. Dat neemt niet weg dat je wellicht een moeilijke of traumatische jeugd hebt gehad (als dat zo is).

Dan blijk ik inderdaad het voorbeeld te zijn dat de wetenschap niet klopt.
Normaal opgegroeid ben ik inderdaad niet, want dat klopt, als je alle bovenstaande niet krijgt is dat niet normaal.
Maar allerlei stoornissen ontwikkelen, ook bedankt, denk ik dan :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:27

Hee Bruintje,

Ik vind het heel lastig dat we het nu over jou als persoon hebben, want ik ken jouw situatie helemaal niet, en wil het leed dat jij hebt meegemaakt niet onderschatten. Maar wat ik van jou zie, hier op internet, lijk jij mij een vrij "normaal" persoon. Dit bedoel ik positief, al is het lastig om dit goed te formuleren.
Ik denk dat jij dus ergens wel iets hebt meegekregen. Kinderen die letterlijk van baby af aan nooit worden geknuffeld, die het aan de basis verzorging (voedsel, hygiëne) ontbreekt en alleen angst en onveiligheid ervaren, zullen niet in staat zijn tot bepaald sociaal gedrag wat wij normaal vinden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:31

Blijkbaar wel dus.
Misschien is dat dus waarom ik dus wel voor levenslang ben ook bij jongeren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:36

Okee, ik vind niet dat ik over jouw specifieke situatie kan oordelen, dus ik kan daar verder niet met je over in discussie gaan. Als jij ondanks dat je nooit liefde hebt gehad, toch een gezond mens bent geworden dat liefde kan geven, ben ik daar oprecht heel blij om.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:39

Ik ook :D
Je hebt ondertussen een pb.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:41

Kinderen die in hun eerste levensjaren liefde en verzorging missen hebben een grote kans om hechtingsproblematiek te ontwikkelen, dit kan zich op allerlei manieren en in zeer veel verschillende stoornissen zich uiten. Een grote kans om iets te ontwikkelen wil niet zeggen dat iedereen daadwerkelijk die problematiek ontwikkelt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:44

Precies. Meer kans wil ik direct geloven. Maar nikass schreef het als altijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:11

Nikass schreef:

Dat is niet helemaal waar.
Het zijn verschillende factoren die samen moeten komen wat maakt dat mensen stoornissen ontwikkelen. De grootste component is een genetische aanleg daarvoor. Dat maakt dat je hersenen anders werken of op een andere manier informatie verwerken. Bijvoorbeeld ADHD, of autisme. Daarnaast zijn de factoren opvoeding en omgeving belangrijk. Dat maakt dat niet alle ADHD-ers bijkomende stoornissen ontwikkelen of op het 'slechte pad' raken. Maar wel dat bij 75% van de delinquenten ADHD als voedingsbodem meespeelt.
Maar het komt dus ook voor dat mensen een poedersuiker jeugd hebben gehad en zich toch weten te ontwikkelen tot evenwichtige volwassenen. Ik ken er wel een paar in mijn omgeving.
Dat verklaart ook het 'zwarte schaap' effect in de familie. Of het feit dat bepaald gedrag of bepaalde stoornissen in bepaalde families vaak voorkomen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 18:42

Babootje schreef:
http://www.gelderlander.nl/dossier-moor ... ~aba6648b/

Romy, ook 14, woonde in Hoevelaken. Haar lichaam werd vrijdagavond gevonden in een sloot in een natuurgebied in Achterveld. Wat er precies is voorgevallen is nog altijd niet duidelijk. Maar Romy en de jongen die nu verdacht wordt betrokken te zijn bij haar dood, zijn in elk geval geen onbekenden van elkaar. Een vriend van hem had twee jaar geleden enige tijd verkering met Romy. Zij maakten samen video’s en deelden die op YouTube.

Ook is de verdachte bevriend met een jongen die op de J.H. Donnerschool zit. Dat is dezelfde school als waar Romy vrijdagmiddag om 15.00 uur voor het laatst werd gezien. Vermoedelijk zaten de boerenzoon en Romy niet bij elkaar op school; de directeur van de Donnerschool was hiervan zondagmiddag in elk geval nog niet op de hoogte.

Als je kijkt op de fb pagina vd donnerschool, zie je dat de dader daar wel degelijk op school zit. De directeur geeft in die brief aan 'weer een van ons'
Aangezien mijn zoon daar op school zit, weet ik ook dat dit klopt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:53

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:59

Oke, foute berichtgeving in de media :D :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:38

Babootje schreef:
Oke, foute berichtgeving in de media :D :D

Gebeurd anders noooooit. :roll:

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:53

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:08

Morgen is de begrafenis van Romy.... |(
Overmorgen die van Savannah |(
Ik hoop voor de ouders van Savannah dat daar ook snel duidelijkheid komt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:11

Toch bijzonder waarom ze sons wel een soms geen amber alert of burgernet inzetten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:18

benangelique schreef:
Toch bijzonder waarom ze sons wel een soms geen amber alert of burgernet inzetten

Dat had bij Romy en Savannah weinig uitgemaakt. Zeker bij Savannah was het halve land al in touw en werd ze evengoed gevonden door een toevallige passant

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:19

Dat weet ik, ik doelde eigenlijk op het bericht van deni hierboven

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:21

benangelique schreef:

Ik vermoed, maar weet ik natuurlijk niet 100% zeker, dat bij Savannah vermoedens waren dat ze samen weg zouden gaan door berichten die ze gekregen uitgewisseld zullen hebben. Dat dit ook het idee is geweest waarmee ze van huis is vertrokken en dat het toen vreselijk mis is gegaan. Wellicht dat haar fiets daarom bij de bushalte in de buurt stond om dat verhaal kracht bij te zetten vanuit de dader gezien?

Romy was nog maar 1,5 uur vermist en haar ouders zijn eerst zelf gaan zoeken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:09

Met een amber alert moeten ze ook terughoudend zijn. Ik ken een jongen die in 2013 vermist was en het achtervolgt hem nu nog steeds want dat blijft eeuwig op internet staan.