Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
No_No schreef:Amyyy schreef:Maar als er geïnvesteerd wordt in het OV, kan het vast goedkoper en beter. Maar dan moet daar wel geld voor vrijgemaakt worden.
Dan zou je met het OV naar je werk gaan, en de auto hebben om naar friesland te rijden. Nu betaal je een vast bedrag voor een auto. Dan zou je betalen voor alleen de kilometers die je rijdt. Dus alleen voor het stuk naar en van Friesland.
Ik woon zelf in een kerkdorp, waar we de buurtbus hebben die 1x per 1,5 uur gaat. En om op school te komen doe ik er 1 uur en 45 minuten over, en ik moet 3x overstappen. Maar toch doe ik het. Terwijl het met de auto 40 minuten is, benzine kost ook geld, parkeren op school kost geld, ik sta in de file en het is slechter voor het milieu.
Ik zal het anders vertellen.. We hebben TWEE auto's. Mijn partner moet ook met de auto naar zijn werk. Als ik met de trein kan dan kan mijn auto gewoon weg. En als we met twee personen naar Friesland kunnen met de trein voor minder dan met de auto, dan wil ik dat zeker ook doen.
Laat ze ook wat doen aan die accu's van elektrische fietsen. Ik wil bij goed weer en een geschikte dienst ook best met de fiets. Ik koop alleen niet zon fiets omdat een nieuwe accu bijna net zo duur is als een nieuwe fiets.
Jildau schreef:En hoe moet dat dan als je in the middle of nowhere in Friesland woont? Mijn vriend rijdt veel auto want je moet daar voor alles de auto pakken. Krijgen de mensen die op het platteland wonen dan de rekening op de mat voor het gebruik van een auto?
astridastrid schreef:Roos_M schreef:VVD.
Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt...
Mooi verwoord.
Ongelofelijk dat PVV nog zoveel stemmen krijgt.
Leffroi schreef:Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet stemmen. Stemwijzer laat ook steeds iets anders weten. Ben ook totaaaal niet this of geïnteresseed in de politiek, dus elk jaar weer een dilemma.
karuna schreef:Ov hier waar ik nu woon kansloos. En al helemaal in het weekend.ik ben gehandicapt. Loop dus niet al te best en met krukken voor langere afstand. Dichtbijzijnde bushalte is 400 meter verderop om naar de trein te komen.
Mijn auto moest even overblijven bij de garage dus terug met de trein. Eerst heeft garage me naar station gebracht. Daar was de stoptrein net weg. Ik stap in, deur gaat dicht voor ik goed en wel helemaal ben ingestapt en kruk zat tussen de deur. We stapten met drie in op het hele perron dus viel wel op dat ik niet vlot loop.
geen zitplaats want opklapstoeltje was kapot. dubbeldekker dus trap lopen was een probleem. Volgende station stap ik uit, zwaai naar de conducteur. Loop naar volgende deur en bij het instappen klapte de deur voor mijn neus dicht. Heb dus een trein moeten wachten. Daarna twee keer overstappen nog. Lang wachten op de bus en een eind lopen.
Zaterdags moest auto weer opgehaald worden. En wat bleek. De bus die ik moest hebben stopt in het weekend niet in en bij onze wijk en onze kant van de smalle rivier. Die rijdt wel langs maar mag niet stoppen.![]()
dichtbijzijnde bushalte 1,5 k verderop en voor mij domweg niet haalbaar. Buurtbus rijdt niet. Regio taxi was niet boekbaar omdat station en woonplaats in andere regio lgt en dus er niet heen mag rijden, gewone taxi zou me 30 euro kosten. Uiteindelijk geluk dat de regiotaxi van de stationsplaats de chauffeur uit mijn woonplaats kwam en ik davarom toch mee mocht rijden voor zijn dienst. Weer twee keer overstappen. In totaal bijna 3 uur onderweg voor een 40 minuten autorijden.
Jildau schreef:Pabie: Wat niet kan maar de dichtstbijzijnde supermarkt zit 8 kilometer verderop en dan fiets je dus eerst echt een stuk door the middle of nowhere tussen de weilanden zonder licht of wat dan ook. Dus in totaal 16 km en dan worden zware boodschappen al lastig.
Voor het ov moet je ook sowieso de auto pakken om naar de dichtstbijzijnde grote plaats te rijden waar een station zit.
Ik vind het soms overkomen als makkelijk praten voor mensen uit de stad om 'gewoon het ov te pakken'.
Willl65 schreef:Gl stemmen betekent dus belasting op vervoer, verpakking, aow, vrachtwagenvervoer, afschaffing kinderbijslag, etc etc overal waar je gebruik van moet maken wordt bij hen extra belast.
Wie wil dat nou?
Ik begrijp het echt niet .....
Wendy schreef:Voor mij was het ook belangrijk om te stemmen op een partij die niet achter het huidige zorgstelsel staat (of verantwoordelijk is voor het feit dat het nu zo is). Dat betekent dat PVDA, VVD, CDA en D'66 sowieso al afvallen.
Ik heb niks tegen buitenlanders, dus ook geen PVV. Maar ik ben ook geen buitenlander, dus ook geen DENK of artikel 1.
Ik ga de ouderen die het financieel prima hebben niet sponsoren ten koste van mijn eigen financiele toekomst, dus ook geen 50 plus (sorry, maar ik begrijp echt niet hoe je daar als niet-50 plusser op kunt stemmen).
Dierenwelzijn is belangrijk, maar dan graag wel op basis van de feiten, dus geen PVDD
Ik vind milieu wel belangrijk en ik ben toch best nog wel links, dus uiteindelijk groenlinks gestemd.
En ja, ik weet dat ik het nu heel kort door de bocht opschrijf
Boras schreef:Ik ben gelukkig op tijd geland. En in volle overtuiging. Het lijkt wel of ik plots het licht heb gezien![]()
Het wordt D66 in plaats van Groen Links, waarop ik in de bokt poll had gestemd.
D66 past op voor mij belangrijke details toch beter bij mij, verbazendwekkend goed eigenlijk. Dat kwam niet uit de Stemwijzer, dus het loont om ook partijprogramma's te bekijken.
Ik hoop dat Groen Links de derde partij wordt. Veel bewondering voor de energie die het uitstraalt en de veranderzin en toekomstvisie.
Willl65 schreef:Gl stemmen betekent dus belasting op vervoer
Citaat:verpakking
Citaat:overal waar je gebruik van moet maken wordt bij hen extra belast.
Citaat:Wie wil dat nou?
Ik begrijp het echt niet .....
Wendy schreef:Voor mij was het ook belangrijk om te stemmen op een partij die niet achter het huidige zorgstelsel staat (of verantwoordelijk is voor het feit dat het nu zo is). Dat betekent dat PVDA, VVD, CDA en D'66 sowieso al afvallen.
Ik heb niks tegen buitenlanders, dus ook geen PVV. Maar ik ben ook geen buitenlander, dus ook geen DENK of artikel 1.
Ik ga de ouderen die het financieel prima hebben niet sponsoren ten koste van mijn eigen financiele toekomst, dus ook geen 50 plus (sorry, maar ik begrijp echt niet hoe je daar als niet-50 plusser op kunt stemmen).
Dierenwelzijn is belangrijk, maar dan graag wel op basis van de feiten, dus geen PVDD
Ik vind milieu wel belangrijk en ik ben toch best nog wel links, dus uiteindelijk groenlinks gestemd.
En ja, ik weet dat ik het nu heel kort door de bocht opschrijf
Lalidan schreef:kort door de bocht: in grote lijnen denk ik er net zo over. Alleen GroenLinks is voor mij dus géén optie, hoewel ik andere jaren daar wel op gestemd heb. Dus als iemand weet wat dan over blijft..... Ik vrees alleen de SP, maar die vind ik voor veel dingen dan weer veel te links. Aan de andere kant, ze komen hoe dan ook niet in hun eentje aan de macht, dus zo ver naar links zal het allemaal wel niet doorslaan. Aan de andere kant hebben zij ook dingen waar ik pertinent op tegen ben, zoals geen geld meer naar defensie, dat vind ik dan weer niet oké.
Alles met geloof erin valt ook af. Ik ben niet gelovig, vind het prima dat anderen geloven, maar wil niet vanuit andermans geloof regels opgelegd krijgen.
Dus, iemand nog een goed idee voor mij? ik weet het dit jaar écht niet.