Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:19

secricible schreef:
volgens mij lees je verkeerd. Ze zegt juist dat ze de kieswijzer beter niet had kunnen doen, omdat daar SGP en PVV uit kwam.

Mijn kieswijzer kwam op 50+ uit. Opzich logisch, ik werk in de zorg dus daar wil ik me sterk voor maken en ik ben voorstander van het nationale zorgfonds of iig iets doen tegen de manier waarop de zorg nu ingeregeld is. Maar 50+ heeft als belangrijkste punt de AOWleeftijd en daar heb ik niks mee, dus geloof niet dat ik daar op ga stemmen.

Foutje, het is nog vroeg :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:19

Celiien schreef:
ravellie schreef:
Ik wil juist wel een Christelijke partij

Kieswijzer had ik beter niet kunnen doen: PVV en SGP

Ben er nog niet uit,, maar ga wel echt stemmen.
No way dat ik een stem verloren laat gaan.

Ik weet in iedergeval al wel waar ik absoluut niet op ga stemmen.
D66 alles wat zij zeggen, daar ben ik tegen :o

SGP :+ ? Ik ben heel erg benieuwd naar de beweegreden daar achter.. geloof je echt in vrouw achter het aanrecht?

Tja, die stelling kwam in de kieswijzer niet voor :o :+ .
Ik ben rechts of heeeeel erg links.
Vind het toch niet een heel sterke uitslag, dus zodoende ben ik er voor volgende week nog niet uit.
Weet al wel welke partijen het absoluut niet gaan worden :D
Laatst bijgewerkt door ravellie op 08-03-17 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:20

Cer schreef:
8nnemiek schreef:
Net op het nieuws zeiden ze dat het overgrote deel van de kiezers nog steeds zweeft, echt enorm veel mensen.. Ik ben er ook nog steeds niet uit := Wat milieubeleid betreft zou ik zo op Jesse Klaver stemmen.. kolencentrales sluiten, rekeningrijden, windmolenparken en zonnenenergie goedkoper maken, super! Maar ik ben het dan weer helemaal oneens met hun sociale beleid..

Maar van Jesse Klaver is toch bekend geworden dat hij zn voorgeschiedenis wat aangepast heeft.. dan begin je al niet goed..

Juistem, die gaat het bij mij al helemaal niet worden :o :o

Sonja_vR

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:28

Dat valt bij mij idd ook onder de 7 deadly sins regel...
Al beginnen met uit je nek banketstaaf?
:evaw:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:37

Goh nee dat is een stomme zet van em :=

Aan de andere kant, er zijn vast ook nog zat politici die zo goed kunnen liegen dat niemand het door heeft dat ze een hoop onzin verkondigen :+

Vinden jullie het dit jaar ook lastiger dan eerdere verkiezingen? Vorige keer had ik nog wel een paar partijen waar ik tussen moest kiezen, maar nu heb ik echt geen een partij waar ik het mee eens ben :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:40

8nnemiek schreef:
Vorige keer had ik nog wel een paar partijen waar ik tussen moest kiezen, maar nu heb ik echt geen een partij waar ik het mee eens ben :=

Dit. Ik neig steeds meer naar blanco stemmen. Ben het helemaal kwijt -O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:44

8nnemiek schreef:
Goh nee dat is een stomme zet van em :=

Aan de andere kant, er zijn vast ook nog zat politici die zo goed kunnen liegen dat niemand het door heeft dat ze een hoop onzin verkondigen :+

Vinden jullie het dit jaar ook lastiger dan eerdere verkiezingen? Vorige keer had ik nog wel een paar partijen waar ik tussen moest kiezen, maar nu heb ik echt geen een partij waar ik het mee eens ben :=

Ik vind het ook lastig.
Er word vanalles geroepen, maar uiteindelijk lijkt het keer op keer toch onhaalbaar in de praktijk :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:45

Hier gelukkig niet veel moeite met kiezen
Maar stem wel op een partij die nu in de oppositie zit

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:48

Ik weet het dit jaar dus wel, het is weliswaar een ondergeschoven kindje (Nieuwe Wegen) maar heeft mijn inziens een goede mix tussen links en rechts. En, hoewel het niet de bekendheid ten goede komt, ze zijn geen schreeuwlelijkerds die proberen met media-aandacht zieltjes te winnen (brr zoals artikel 1 of denk... )

En jacques monasch (lijstrekker Nieuwe Wegen) is weliswaar volgens dat ene artikel geen werkpaard, maar heeft ook niet alleen een stoel warm gehouden. Ik vind de keuze uit hun lijst kandidaten erg fijn overkomen; verschillende mensen, nationaliteiten en verschillende beroepsachtergronden)

Overigens ben ik het niet met alles van hun eens. Zo ben ik eigenlijk tegen een bindend referendum, en heb ik volgens de stemwijzer meer met het cda, maar iets in hun programma en opzet (uitstraling) trekt mij dus erg aan.

Ik ben trouwens tegen het klakkeloos stemmen op de 1e vrouw op de lijst (al heb ik het als jong stemmertje ook ooit gedaan) Ik kies voor iemand waarvan ik denk dat hij/zij een verschil zou maken in de kamer, een bepaalde professionaliteit heeft en waarvan ik denk dat hij mijn visie kan uitdragen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:49

Wat is er aan de hand met Jesse Klaver? Wat heb ik gemist? Ik wil het graag weten omdat ik naar GL neig.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:50

Ik geloof dat hij gelogen heeft over zijn voorgeschiedenis... (en ik vind het echt een verschrikkelijke man... iew, iets aan hem staat mij absoluut niet)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:52

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:55

Ik vind JK echt een arrogante mafkees :+ sorry, kan er niks mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:02

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:08

Riddershow schreef:
Ik weet het dit jaar dus wel, het is weliswaar een ondergeschoven kindje (Nieuwe Wegen) maar heeft mijn inziens een goede mix tussen links en rechts. En, hoewel het niet de bekendheid ten goede komt, ze zijn geen schreeuwlelijkerds die proberen met media-aandacht zieltjes te winnen (brr zoals artikel 1 of denk... )

En jacques monasch (lijstrekker Nieuwe Wegen) is weliswaar volgens dat ene artikel geen werkpaard, maar heeft ook niet alleen een stoel warm gehouden. Ik vind de keuze uit hun lijst kandidaten erg fijn overkomen; verschillende mensen, nationaliteiten en verschillende beroepsachtergronden)

Overigens ben ik het niet met alles van hun eens. Zo ben ik eigenlijk tegen een bindend referendum, en heb ik volgens de stemwijzer meer met het cda, maar iets in hun programma en opzet (uitstraling) trekt mij dus erg aan.

Ik ben trouwens tegen het klakkeloos stemmen op de 1e vrouw op de lijst (al heb ik het als jong stemmertje ook ooit gedaan) Ik kies voor iemand waarvan ik denk dat hij/zij een verschil zou maken in de kamer, een bepaalde professionaliteit heeft en waarvan ik denk dat hij mijn visie kan uitdragen.

Die klonk mij ook zo gek nog niet, maar toch ook weer wel :') Tot nu lijkt de LP nog de minst slechte, maarja of dat wat gaat worden.. En het hele belasting verhaal is ook wel met erg veel fantasie gemoeid.

Ik stem niet op een vrouw, maar op een die niet uit de randstad komt. Tenzij ik toevallig een sterke voorkeur voor iemand heb, dan stem ik daar natuurlijk op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:16

Ik vind het zelf jammer dat LibDem niet meedoet, Anders was zonder twijfel mijn stem daarheen gegaan. Vergelijkbaar aan D66 maar dan iets linkser nog. Nu stem ik D66 zoals altijd behalve die ene keer voor Europa geloof ik dat LibDem meedeed.

Groenlinks stem ik niet op vanwege hun autobeleid. Rekeningrijden bovenop de huidige wegenbelastingen en accijnzen (terwijl andere partijen het in plaats van!! willen), en de maximum snelheid op de snelwegen naar 80 en van de snelwegen af naar 50 en overal in de steden naar 30. Ik zie mijzelf hier al op de speciaal aangelegde rondweg, wel binnen de bebouwde kom maar met verbod voor langzaam verkeer, 30 rijden :')

En ik snap echt niet wat men ziet in Klaver.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:18

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:19

Cer schreef:
Ik ben nu op een kwart van een aantal verkiezingsprogramma's, maar ik vind t voornamelijk quatsch.. ze vertellen van alles, maar bijna allemaal praten ze mensen naar de mond... Maar wat ze nou werkelijk kunnen en gaan doen blijft ondoorzichtig..

Dit herken ik.
Pluimpje voor je ijver, ik ben erg terughoudend mbt verkiezingsprogramma's lezen.

...en wat een partij uiteindelijk kan doen staat er principieel niet in, want niemand kan dit nu al weten.
(Hoeveel zetels medestanders in de 2e Kamer krijgen, hoeveel water er bij de wijn moet omdat je halfbakken medestanders nodig hebt, etc.etc.)
Citaat:
Nu aan het luisteren naar Seegers van de ChristenUni maar zoals hier ook al gezegd, ik wil geen godsdienst in de regering (sowieso vanwege abortus en euthanasie).
Gisteren was Lodewijk Asscher en die heeft gewoon een slecht verhaal.. Rutte had een goed verhaal maar dat klinkt nu zo als populistisch gepraat... ik weet t niet..

Welke partij heeft de afgelopen jaren eigenlijk echt gedaan wat ze van tevoren zeiden? Of op zn minst een goede poging gedaan?

Gewoon kijken op w.xxxg.nl
En de krant bijhouden.
(Heb je die hele "show" die nu wordt opgevoerd, en die vrijwel nergens over gaat niet nodig.)

Edit: http://www.partijgedrag.nl
Dank je. wel Winged! :)
(ik vind het een wat onlogische naam dus vergeet het telkens weer.... :o )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-03-17 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:24

Bedoel je niet partijgedrag.nl?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:44

Jesse klaver heeft er zelf op gereageerd

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6011309020

De Telegraaf is erg rechts dus daarom voor mij ook niet echt betrouwbaar. Ik denk dat Jesse klaver soms dingen wat heeft vergroot om de anekdote te kunnen vertellen. Dan zegt hij iets als "door mijn wijk zag ik de mensen naar de voedselbank fietsen" en dan is het commentaar er op dat de wijk waar in hij woonde niet eens een probleem wijk is. Denk dat er weinig/geen leugens in zitten, maar hij had wel af en toe wat genuanceerder kunnen zijn.

Echter denk ook weer zo na, als school geef je niet graag toe dat je iemand op een verkeerd niveau hebt ingeschat en als pastoor niet graag dat je mensen buitensluit. Maar het is idd wel zo dat klaver op een school zat met een soort open niveaus dus iedereen deed eigenlijk vmbo met doorstroom regelingen ofzo , maar je kan niet controleren of iemand ooit in een gesprek tegen hem heeft gezegd dat hij op t vmbo thuis hoorde. Hij had echter wel beter kunnen zeggen dat hij op een aparte soort school zat ipv klakkeloos zeggen dat hij vmbo deed

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:00

Zeg gewoon dat je op de vrije school hebt gezeten :?
Is net zo legitiem als iedere andere school

Nu ben ik ook eigenlijk echt niet zwaar op de hoogte van wat er wel en niet is gezegd
Groen links trekt me gewoon niet
Ja ze hebben een aardig aantal punten waar ik achter sta
Maar ook genoeg waarbij dat niet zo is
Klaver is wel aardig toegankelijk qua uitstraling ( best een gesprek mee te voeten vermoed ik ;) )
Maar heb hem nu een paar keer bezig gezien en dat mag van mij best wat minder populair allemaal qua doen en laten
Maar goed , dat is uiteindelijk niet waar het om gaat ( inhoud, standvastigheid en hoe ze samen werken met anderen wel )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:02

Vooral dat woordje vrienden waarmee hij loopt te promoten vind ik misselijkmakend.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:17

Ik volg geen tv dus ik heb geen idee hoe Klaver over komt en zou dus ook niet specifiek op hem stemmen. Ik ga nu de links lezen. Bedankt!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:24

phormicola schreef:
Ik volg geen tv dus ik heb geen idee hoe Klaver over komt en zou dus ook niet specifiek op hem stemmen. Ik ga nu de links lezen. Bedankt!

Ik volg het ook niet
Maar al Hail Google
Heb de afgelopen tijd het 1 en ander opgezocht van verschillende debatten en publieke dingetjes door verschillende partijen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:32

Hier word sowieso Groen Links Jesse Klaver gestemd. Overigens gaat bijna iedereen van mijn leeftijd die ik spreek dat stemmen... sowieso bijna mijn volledige VWO 6 klas en bijna heel 5 havo. Ook bijna al mijn vrienden die ik spreek. Volgens mij is hij onder jongeren best populair. :j