Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:58

Die mevrouw was idd totaal in shock. Echt hartbrekend.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:58

Keet schreef:
Ik lees alleen over het vliegveld en station Maalbeke. Niets over de andere 3 stations waar explosies geweest schijnen te zijn?
Vind dat de berichtgeving wat warrig en onduidelijk blijft.

Een deel van de mensen zijn na de aanslag via de metrosporen naar de halte Kunstwet gelopen om uit de metro te geraken, ik denk dat er deze voormiddag nogal wat verwarring was door de chaos. Er is toch maar 1 metro explosie bevestigd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:59

Nog een gek in de trein dus.

Er is zoveel onduidelijkheid, hulpdiensten zullen wel weten wat en hoe dat isnhet belangrijkste pers inlichten is geen eerste prioriteit,

En ik heb een andere vertraging nu. Moet via de snelweg en da ga nie -O- is fik in een auto. En omrijden is nogal een drama en erg om. Alleen via de Hoge veluwe zo ongeveer. Joepie. Dacht rustig en lang de honden te kunnen doen maar niet dus. Nu dan maar vlot aanrijden dan. Nou ja er zijn ergere dingen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:00

Celiien schreef:
Gentlegiant schreef:
Net op deredactie.be n vrouw die wou bellen na t thuis front maar niemand van d'r collega's wouden een telefoon uit lenen
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Tjah en toch.. als ik daar zou zijn, zou ik hem toch ook echt zelf willen houden.. mensen proberen mij te bereiken, ik wil mensen kunnen bereiken en dan kan je hem wel aan iedereen uitlenen waardoor de batterij leeg gaat.. Tjah dan inderdaad ieder voor zich...

Even een klein sms je sturen voor iemand kost nauwelijks tijd en batterij en ook komt die aan zodra de lijnen weer beter zijn. Ik vind het nogal iets als iemand er mee bezig is ''ieder voor zich''

Persoonlijk heb ik heel erg het samen sterk gevoel altijd.

Anoli

Yasmine schreef:
Gentlegiant schreef:
Net op deredactie.be n vrouw die wou bellen na t thuis front maar niemand van d'r collega's wouden een telefoon uit lenen
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Uhnee waar zit je? Eng hoor probeer jezelf rustig te houden

Degoutant dat mensen zo individualistisch zijn. (Niet dat telefoons werken, ik zit op 10km van Zaventem en kan ook al de hele dag niet bellen, maar toch.)

8)7 Te gek voor woorden... zijn verdorie je eigen collega's... Wat is het nou voor moeite om even je telefoon uit te lenen zodat iemand anders het thuisfront op de hoogte kan brengen dat ze in veiligheid zijn. Schrik er van dat mensen idd zo individualistisch kunnen zijn -O-

petitparis

niemand van mijn kennissen met Proximus kunnen bellen of gebeld worden, ook diegene die op meer dan 40km van Brussel zitten... Sommigen zelfs niet sms'en

maar ivm dat ieder voor zich: ik zou ook mijn telefoon niet afgeven om te bellen (als hij al zou werken), maar een berichtje oid is toch een kleine moeite en daar gaat je batterij nu niet onmiddellijk van protesteren...

The_Cat

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:01

Proximus doet inderdaad nog wat moeilijk, ongeacht in de buurt van Brussel of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:02

Ik hoorde dat Proximus er wel voor gaat zorgen dat Wifi spots opengezet worden voor iedereen te gebruiken.

Laibadji

En waar was ik? In Brussel... pfff wat een dag. Moest naar een schooltje in Brussel. Kinderen volledig over hun toeren, leerkrachten wisten niet wat ze moesten doen en ouders in volle paniek. Al mijn vrienden die in Brussel werken opgebeld, iedereen was zo bezorgd over elkaar.
Ik ben nog een vriendin gaan ophalen die geëvacueerd was en hebben dan Brussel verlaten. Ik heb enkel veel politie gezien en ziekenwagens maar het heeft mij toch wel geraakt. Het kruipt in je lijf zo iets dichtbij meemaken.
Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers. Ik hoop dat er geen ouders of kindjes gewond of gestorven zijn die ik begeleid in Brussel! #PrayforBrussels
Y;(

Sunrise_

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:03

Telenet heeft dat ook al gedaan.

VTM toont beelden van de seconden, minuten na de ontploffing in de hal van Zaventem. Je ziet de mensen liggen. Doet me erg denken aan de beelden van de Bataclan.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:03

Alle telenet homespots en proximus wifi spots, zijn open voor het gebruik van iedereen over geheel brussel.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:06

Gentlegiant schreef:
Ieder voor zich zei ze

Triest...

Uhnee waar zit je? Eng hoor probeer jezelf rustig te houden

Ik heb mijn gsm wel uitgeleend. Is het minste dat je kon doen. De leerkracht was heel blij om deze te mogen gebruiken om haar man te bellen die ook in Brussel werkt.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:06

Pff, ik leef mee met alle slachtoffers (direct of indirect).
Het doden van onschuldige mensen zonder duidelijk doel is laf en zinloos.

Dit lijkt me een mooie aanleiding om te stoppen met het terreur, van beide kanten. We noemen dit terrositen, maar zelf gedraagt Europa zich net zo goed als terrorist in Syrië eo. Dagelijks bombardeert Europa daar net zo goed onschuldige slachtoffers. Het is niet meer dan logisch, dan dat er af en toe een aanval terugkomt. Dus laten we vooral kappen met die onzin, en ons allemaal een beetje volwassen gaan gedragen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:08

44Myrthe44 schreef:

Dit lijkt me een mooie aanleiding om te stoppen met het terreur, van beide kanten. We noemen dit terrositen, maar zelf gedraagt Europa zich net zo goed als terrorist in Syrië eo. Dagelijks bombardeert Europa daar net zo goed onschuldige slachtoffers. Het is niet meer dan logisch, dan dat er af en toe een aanval terugkomt. Dus laten we vooral kappen met die onzin, en ons allemaal een beetje volwassen gaan gedragen.

En IS vrij spel geven? No. fiets. Way. Nooit.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:08

Denk jij echt dat onze militairen hun leven riskeren om daar zogezegde 'zinloos' geweld uit te voeren?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:10

44Myrthe44 schreef:

Ze moeten nog harder tegen IS gaan vechten net, niet stoppen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:10

Dit kwaad krijg je met praten en staakt het vuren niet verdreven.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:12

Crazy_boon schreef:
Denk jij echt dat onze militairen hun leven riskeren om daar zogezegde 'zinloos' geweld uit te voeren?

Nee :P.
Ze komen niet eens aan de grond. Bovendien doet NL nog vrij weinig, dus het is niet helemaal juist om over ''onze'' militairen te spreken. Ik heb het over Europa als geheel.

Maar luchtaanvallen zijn nu eenmaal geen goede manier om IS aan te vallen. Bovendien is het bijeffect van luchtvaanvallen, dat er veel onschuldige slachtoffers vallen - burgers dus.
Bestrijden we IS op deze manier? Nee. Doden we burgers? Ja.
Wil je IS bestrijden, dan zul je inderdaad militairen moeten hebben die hun leven willen riskeren, en grondtroepen moeten vormen. Vanuit de lucht ga je niks beginnen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:13

44Myrthe44 schreef:

Helaas leven wij niet in een sprookje. IS uitnodigen voor een kop koffie en een goed gesprek gaat niet helpen

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:14

Met myrthe eens...

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:14

Neverland schreef:
44Myrthe44 schreef:

Helaas leven wij niet in een sprookje. IS uitnodigen voor een kop koffie en een goed gesprek gaat niet helpen

Dan, ga de oorlog aan. Maar stop met deze vorm van terreur, want zo bereik je niks.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:15

44Myrthe44 schreef:

Dat wat "wij" in Syrië doen heel zinvol is, zal je mij niet horen zeggen. MAAR onze overgave op een zilveren schoteltje presenteren gaat IS ook niet stoppen... Met extremisten valt niet te onderhandelen :(

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:17

En zelfs àls IS daar verslagen wordt, dan komt er weer een nieuwe terreurgroep, en dan weer een nieuwe... Er vallen er altijd door de mazen van het net die weer een netwerk kunnen opbouwen. Dit zit al wereldwijd verspreid en gaat volgens mij nooit stoppen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:17

44Myrthe44 schreef:
Crazy_boon schreef:

Nee :P.
Ze komen niet eens aan de grond. Bovendien doet NL nog vrij weinig, dus het is niet helemaal juist om over ''onze'' militairen te spreken. Ik heb het over Europa als geheel.

Maar luchtaanvallen zijn nu eenmaal geen goede manier om IS aan te vallen. Bovendien is het bijeffect van luchtvaanvallen, dat er veel onschuldige slachtoffers vallen - burgers dus.
Bestrijden we IS op deze manier? Nee. Doden we burgers? Ja.
Wil je IS bestrijden, dan zul je inderdaad militairen moeten hebben die hun leven willen riskeren, en grondtroepen moeten vormen. Vanuit de lucht ga je niks beginnen.

Als de luchtaanvallen zinloos zouden zijn zouden ze niet gedaan worden. Geen enkele militaire instantie dood zomaar burgers of gooit ergens voor de lol een bommetje op. Daar zit een onderzoek achter en geverifieerde doelwitten waar op gebombardeerd word. Er gaan burgers dood in de crossfire dat is bijna niet te voorkomen.

Punt is wel dat die burgers al in een ontzettend gevaarlijk gebied leven omdat IS niet echt de plaatselijke theekrans is ;)