Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:13

En weer ben ik het met je eens Emma als het gaat om geen held te spelen op dat soort momenten.
Terug over je eerdere opmerking, (want dit topic verzand nu in een discussie over wel niet voorstander zijn van wapens hebben om je zelf te verdedigen) als het gaat om bezorgdheid.
Ik denk dat iedereen zelf zoekt naar hoe met dit soort zaken om te gaan. Dit soort daden zijn al heel lang in de wereld en komen meer en meer naar het westen. Dat is gewoon een feit.
De vluchtelingen vluchten niet voor niets massaal want als zij geen slachtoffer zijn van Assad, dan zijn zij het veelal wel van jihadistisch terroristisch geweld wel of niet veroorzaakt door IS.
Dus ja ik ben heel erg bezorgd en ik wacht met smart de tijd af dat we met alle gelovigen en ongelovigen kunnen samen leven met respect en in de waarde laten van iedereen ongeacht afkomst, geloof, kleur etc.
Het zal nog wel eventjes duren want nu zijn er grote groepen mensen opgestaan die geloof misbruiken om angst, geweld te zaaien met als doel het verkrijgen van macht. Want altijd draait het tenslotte om de macht in conflicten.
Dus ja ik vind het heel erg, heb er verdriet van. Ga wel verder zoveel als mogelijk is met ons fijne leven hier.
Ik las net dat Frankrijk een onveiliger vakantie bestemming zou zijn. Ik zelf denk dat grote (feest) plekken waar dan ook onveilig zijn, net als Amsterdam en andere grote steden. Ik geloof niet dat het overal veilig is c.q. onveilig. Het is ook een kwestie van geluk of pech hebben om net wel of niet op de juiste plek te zijn. Dat klinkt misschien heel erg fatalistisch, maar zo is het wel hoe ik het beleef. Ik ben alert, ik kijk goed uit en pak mijn jas en doe een plas en ga verder met mijn leven waarin ik probeer om een goed mens te zijn. Meer kunnen we in mijn ogen niet doen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:13

LADYMADONNA;
Dus jij vind alcohol zwaarder tellen als wapens..
Dan bevestig je toch iets of niet?
Ik vind dat er niks afgeschft moet worden. Alles toegestaan.

Wapens drugs enz.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:15

Ik zou de gene zegen die de gene omlegt die mijn familie iets aan doet. Mbt mishandeling oid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:16

Musiess schreef:
Als ze nou meteen dood geschoten werden door mensen die een wapen droegen. Had t een hele hoop levens kunnen redden..

Door bepaalde opmerkingen van je heb ik het gevoel dat je bepaalde zaken aanhangt, zoals een wapen dragen om je te verdedigen, dat ik het opvoeden van je zoon toch in een ander daglicht ga zien.
Hoe geleerd en ontwikkeld je ook bent, ik vind dit redelijk kortzichtig.

Je kunt iedereen gaan bewapenen maar dat zal alleen maar desastreuze gevolgen hebben, zie de USA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:17

Beetje jammer dat dit topic nu een discussie is over alcohol en wapenverbod. Kunnen jullie dit niet per pb doen?

Anoniem

Felicxa schreef:
[ [url=m/uyGAi3.png]Afbeelding[/url] ]

Anoniem

Felicxa

Musiess schreef:
LADYMADONNA;

Wapens drugs enz.

Echt? :')
Met jou discussiëren heeft echt geen zin volgens mij. Je lijkt absoluut niet te beseffen waarom die wetten er zijn.

Weer on-topic inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 14-11-15 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

pien_2010 schreef:
En weer ben ik het met je eens Emma als het gaat om geen held te spelen op dat soort momenten.
Terug over je eerdere opmerking, (want dit topic verzand nu in een discussie over wel niet voorstander zijn van wapens hebben om je zelf te verdedigen) als het gaat om bezorgdheid.
Ik denk dat iedereen zelf zoekt naar hoe met dit soort zaken om te gaan. Dit soort daden zijn al heel lang in de wereld en komen meer en meer naar het westen. Dat is gewoon een feit.
De vluchtelingen vluchten niet voor niets massaal want als zij geen slachtoffer zijn van Assad, dan zijn zij het veelal wel van jihadistisch terroristisch geweld wel of niet veroorzaakt door IS.
Dus ja ik ben heel erg bezorgd en ik wacht met smart de tijd af dat we met alle gelovigen en ongelovigen kunnen samen leven met respect en in de waarde laten van iedereen ongeacht afkomst, geloof, kleur etc.
Het zal nog wel eventjes duren want nu zijn er grote groepen mensen opgestaan die geloof misbruiken om angst, geweld te zaaien met als doel het verkrijgen van macht. Want altijd draait het tenslotte om de macht in conflicten.
Dus ja ik vind het heel erg, heb er verdriet van. Ga wel verder zoveel als mogelijk is met ons fijne leven hier.
Ik las net dat Frankrijk een onveiliger vakantie bestemming zou zijn. Ik zelf denk dat grote (feest) plekken waar dan ook onveilig zijn, net als Amsterdam en andere grote steden. Ik geloof niet dat het overal veilig is c.q. onveilig. Het is ook een kwestie van geluk of pech hebben om net wel of niet op de juiste plek te zijn. Dat klinkt misschien heel erg fatalistisch, maar zo is het wel hoe ik het beleef. Ik ben alert, ik kijk goed uit en pak mijn jas en doe een plas en ga verder met mijn leven waarin ik probeer om een goed mens te zijn. Meer kunnen we in mijn ogen niet doen.

Amen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:18

Felicxa schreef:
Musiess schreef:
LADYMADONNA;

Wapens drugs enz.

Echt? :')
Met jou discussiëren heeft echt geen zin volgens mij. Je lijkt absoluut niet te beseffen waarom die wetten er zijn.

Mijn verbazing stijgt ook met de minuut idd... onvoorstelbaar....

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:19

Musiess schreef:
LADYMADONNA;

Wapens drugs enz.

Dat zegt ze helemaal niet, niet lezen wat je wil lezen.

Verder vind ik je reactie met betrekking tot het legaliseren van drugs en wapens te bizar voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:20

Er is een NL vliegtuig aan de grond gehouden door een dreigtweet;
Afbeelding

Ik zag het account net al voorbij komen en vermoed dat het een hoax is omdat de IS nog nooit zo openlijk getwitterd heeft onder hun eigen naam, maar uit voorzorg is heel Schiphol dus wel weer op z'n kop. London Gatwick is vanmiddag ook al ontruimd omdat er wapens gevonden zouden zijn. Een docent van mij tweette net, heel toepasselijk; 'Ja, jongens en meisjes. Leg jullie speelgoed maar weg. We zijn in oorlog'.

Tytonidae

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:21

Ik moet wel zeggen dat sommige hier zich wel erg focussen op de moslims als grote slachtoffers terwijl de ware slachtoffers toch echt de doden en gewonden in Parijs zijn...

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:22

Waar nu nog stompen uitgedeeld worden, worden er dan schoten gelost. "Ja maar, hij dit en hij dat". Zelfverdediging, natuurlijk. Waar dan een persoon misschien in het ziekenhuis beland door een paar rake klappen, wordt dan getreurd op de begrafenis.
Geweren en pistolen zijn, naar mijn mening, toch echt niet de oplossing. En personen, welke eerst worden gezien als 'slecht', kunnen drastisch veranderen. En ja, ik heb dit meegemaakt. Dan wil je toch geen dood op je geweten hebben? Maakt jou dat niet even 'slecht'?

Daarbij vind ik het ongelofelijk triest wat er gebeurd is. Ik krijg op mijn duitse tv niets meer door. Hoe gaan ze het onderzoek ed. nu aanpakken? Of zijn er al verdere vorderingen?

Anoniem

Tytonidae schreef:
Ik moet wel zeggen dat sommige hier zich wel erg focussen op de moslims als grote slachtoffers terwijl de ware slachtoffers toch echt de doden en gewonden in Parijs zijn...

Natuurlijk zijn de grote slachtoffers op dit moment de mensen en nabestaanden in Parijs. Maar ik vind dat we niet moeten vergeten dat er een groep van een biljard mensen wordt weggezet als terrorist terwijl het maar een handje vol is die uberhaupt dit soort ideeen heeft. Het enige wat de IS wil is dat we bang worden voor de islam, en dat moeten we niet toelaten.

Anoniem

Moslims zijn niet hetzelfde als extremisten/terroristen en ja de echte slachtoffers zijn die, die het leven gelaten hebben of gewond zijn geraakt bij de aanslagen... Laat daar aub geen misverstand over ontstaan....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:24

Tuurlijk wordt er angst gezaaid. Want angst zaaien is net zo effectief als een aanslag plegen. Iedereen moet het gevoel hebben dat men nergens veilig is. Dat is wat deze gasten willen. Dus kom op mensen, zet onze hakken stevig in het zand, rug gestrekt hoofd omhoog en laat je niet gek maken. Met dat gedrag en gewoon verder leven (met alertheid) helpen we onze bestuurders in NL, want daar waar de rust blijft valt te regeren en de aandacht te geven waar die werkelijk nodig is. Namelijk er alles aan doen zodat dit soort aanslagen niet gepleegd meer kunnen worden, c.q. voorkomen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:25

Nou al die vluchtlingen waaronder toch veel moslims zijn ook echt slachtoffer. Dit hele gedoe kent alleen maar slachtoffers.

Ik zeg vs kom maar met je squad team. Dit duurt veel te lang en kost veel te veel levens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:26

Musiess schreef:
LADYMADONNA;

Wapens drugs enz.

Waar zeg ik dat? Wil je mij geen woorden in mijn mond leggen? Dank je.

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:27

Bedenk even dat er ongeveer dagelijks zo een 15.000 kinderen en duizenden volwassenen sterven aan uitdroging, verhongering, schietpartijen en oorlogen. En dan rouwt nu opeens heel de wereld. 120 mensen dood is een lachtertje voor derdewereldlanden. Natuurlijk ben ik ook geschokt door dit nieuws, en ik pray ook mee voor Paris, en ik wens alle nabestaande en getuige heel veel sterkte. Maar alsnog, dit is nog niet eens de helft van de mensen die sterven per dag aan oorlogen, uitdroging, verhongering. En die halen het nieuws niet hoor. Dat is gewoon een normaal fenomeen hier in deze wereld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:28

Het moeilijke is dat een extremist ook onze buurjongen kan zijn. Zij die niet opvallen. Blank, getint, maakt niet uit.
gewoon dagelijks naar werk of school gaan. Thuis wapens verzamelen en op een goed moment een aanslag plegen die niemand had zien aan komen.
Ik denk dat het soort terorrisme als gister niet of moeilijk te voorkomen is!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:28

Emmaa_ schreef:
Er is een NL vliegtuig aan de grond gehouden door een dreigtweet;
[ [url=m/ntkoHo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik zag het account net al voorbij komen en vermoed dat het een hoax is omdat de IS nog nooit zo openlijk getwitterd heeft onder hun eigen naam, maar uit voorzorg is heel Schiphol dus wel weer op z'n kop. London Gatwick is vanmiddag ook al ontruimd omdat er wapens gevonden zouden zijn. Een docent van mij tweette net, heel toepasselijk; 'Ja, jongens en meisjes. Leg jullie speelgoed maar weg. We zijn in oorlog'.

Hier is wel voor gewaarschuwd. Copycats, en mensen die het gewoon grappig vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:29

xValentijn schreef:
Bedenk even dat er ongeveer dagelijks zo een 15.000 kinderen en duizenden volwassenen sterven aan uitdroging, verhongering, schietpartijen en oorlogen. En dan rouwt nu opeens heel de wereld. 120 mensen dood is een lachtertje voor derdewereldlanden. Natuurlijk ben ik ook geschokt door dit nieuws, en ik pray ook mee voor Paris, en ik wens alle nabestaande en getuige heel veel sterkte. Maar alsnog, dit is nog niet eens de helft van de mensen die sterven per dag aan oorlogen, uitdroging, verhongering. En die halen het nieuws niet hoor. Dat is gewoon een normaal fenomeen hier in deze wereld.

Dit vind ik zo'n non-argument. Dus omdat er ook andere dingen gaande zijn in de wereld mogen we niet geschokt zijn en stilstaan bij zo'n gebeurtenis?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:29

ik krijg trouwens ook wel schrik. In Brussel zijn vrij vaak europese topen etc. dus best een groot doelwit. Laat ik nu net door de week in brussel wonen :/

LadyMadonna

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:30

Zoë, maar dat mag niet... Je mag je niet bang laten maken :roll:

:(:)