Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Musiess schreef:Als ze nou meteen dood geschoten werden door mensen die een wapen droegen. Had t een hele hoop levens kunnen redden..
Musiess schreef:LADYMADONNA;
Dus jij vind alcohol zwaarder tellen als wapens..
Dan bevestig je toch iets of niet?
Ik vind dat er niks afgeschft moet worden. Alles toegestaan.
Wapens drugs enz.
pien_2010 schreef:En weer ben ik het met je eens Emma als het gaat om geen held te spelen op dat soort momenten.
Terug over je eerdere opmerking, (want dit topic verzand nu in een discussie over wel niet voorstander zijn van wapens hebben om je zelf te verdedigen) als het gaat om bezorgdheid.
Ik denk dat iedereen zelf zoekt naar hoe met dit soort zaken om te gaan. Dit soort daden zijn al heel lang in de wereld en komen meer en meer naar het westen. Dat is gewoon een feit.
De vluchtelingen vluchten niet voor niets massaal want als zij geen slachtoffer zijn van Assad, dan zijn zij het veelal wel van jihadistisch terroristisch geweld wel of niet veroorzaakt door IS.
Dus ja ik ben heel erg bezorgd en ik wacht met smart de tijd af dat we met alle gelovigen en ongelovigen kunnen samen leven met respect en in de waarde laten van iedereen ongeacht afkomst, geloof, kleur etc.
Het zal nog wel eventjes duren want nu zijn er grote groepen mensen opgestaan die geloof misbruiken om angst, geweld te zaaien met als doel het verkrijgen van macht. Want altijd draait het tenslotte om de macht in conflicten.
Dus ja ik vind het heel erg, heb er verdriet van. Ga wel verder zoveel als mogelijk is met ons fijne leven hier.
Ik las net dat Frankrijk een onveiliger vakantie bestemming zou zijn. Ik zelf denk dat grote (feest) plekken waar dan ook onveilig zijn, net als Amsterdam en andere grote steden. Ik geloof niet dat het overal veilig is c.q. onveilig. Het is ook een kwestie van geluk of pech hebben om net wel of niet op de juiste plek te zijn. Dat klinkt misschien heel erg fatalistisch, maar zo is het wel hoe ik het beleef. Ik ben alert, ik kijk goed uit en pak mijn jas en doe een plas en ga verder met mijn leven waarin ik probeer om een goed mens te zijn. Meer kunnen we in mijn ogen niet doen.
Felicxa schreef:Musiess schreef:LADYMADONNA;
Wapens drugs enz.
Echt?![]()
Met jou discussiëren heeft echt geen zin volgens mij. Je lijkt absoluut niet te beseffen waarom die wetten er zijn.
Musiess schreef:LADYMADONNA;
Wapens drugs enz.
Tytonidae schreef:Ik moet wel zeggen dat sommige hier zich wel erg focussen op de moslims als grote slachtoffers terwijl de ware slachtoffers toch echt de doden en gewonden in Parijs zijn...
Emmaa_ schreef:Er is een NL vliegtuig aan de grond gehouden door een dreigtweet;
[ [url=m/ntkoHo.png]Afbeelding[/url] ]
Ik zag het account net al voorbij komen en vermoed dat het een hoax is omdat de IS nog nooit zo openlijk getwitterd heeft onder hun eigen naam, maar uit voorzorg is heel Schiphol dus wel weer op z'n kop. London Gatwick is vanmiddag ook al ontruimd omdat er wapens gevonden zouden zijn. Een docent van mij tweette net, heel toepasselijk; 'Ja, jongens en meisjes. Leg jullie speelgoed maar weg. We zijn in oorlog'.
xValentijn schreef:Bedenk even dat er ongeveer dagelijks zo een 15.000 kinderen en duizenden volwassenen sterven aan uitdroging, verhongering, schietpartijen en oorlogen. En dan rouwt nu opeens heel de wereld. 120 mensen dood is een lachtertje voor derdewereldlanden. Natuurlijk ben ik ook geschokt door dit nieuws, en ik pray ook mee voor Paris, en ik wens alle nabestaande en getuige heel veel sterkte. Maar alsnog, dit is nog niet eens de helft van de mensen die sterven per dag aan oorlogen, uitdroging, verhongering. En die halen het nieuws niet hoor. Dat is gewoon een normaal fenomeen hier in deze wereld.