Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moos99 schreef:Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!
Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.
gohya schreef:Quote:Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten.
M.a.w. de mensen die een andere mening hebben en tegen de vluchtelingen zijn,dat zijn dus Tokkie's.
Maar als ze als een schaap de kudde volgen met de Pro vluchtelingen,dan zijn het geen Tokkie's.
Zo zeg jij het nu Moos99
alex66 schreef:Moos99 schreef:Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!
Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.
Zo dan......... het intellect en de sociale status van andere in twijfel trekken om je gelijk te halen, waar hebben we dat meer gehoord.....oh ja in de linkse kerk.
Dieuwke_ schreef:Beetje jammer om "Mensen als Zeeuwtje" meteen tokkie's te noemen omdat zij deze hele gebeurtenis anders beleven dan jij dat doet Moos99. Laat maar weer zien hoe goed jij je ook kan verplaatsen in een ander zijn/haar mening.
Ik begrijp best wel dat er partijen angstig worden van zo'n hele groep vluchtelingen deze kant op. Eerlijk, ik verwacht ook niet dat dat allemaal vlekkeloos gaat verlopen. Ik baal er ook wel een beetje van dat er nu ineens allemaal huurwoningen vrijgemaakt/uit de grond gestampt kunnen worden terwijl ik al een paar jaar op de lijst sta voor een geschikte huurwoning. Maar ik begrijp ook wel dat dat maatregelen zijn die gewoon nodig zijn om deze situatie in de juiste banen te leiden. En daar komt nog bij dat ik er heilig van overtuigd ben dat het echt niet allemaal vluchtingen zijn uit oorlogsgebieden die binnen komen. Maar dat er ook genoeg tussen zitten die het thuis wel prima hadden maar hier het nog beter verwachten te hebben. Of misschien nog wel een ergere groep als deze 'gelukszoekers', wie zal het zeggen. Ik hoop in ieder geval van harte dat het uiteindelijk allemaal goed opgelost gaat worden.
Moos99 schreef:Nogmaals, dit is niet omdat ze een andere mening heeft of dingen anders beleefd, het is de manier van uitten. Maar dat heb ik nu al een aantal keer uitgelegd. Eigenlijk vind ik het ook prima als mensen dit iets over mijn inlevingsvermogen vinden zeggen. Ik denk dat ik er ook helemaal geen begrip meer voor heb. Zo onmenselijk spreken over mensen die het ergste mee maken wat iemand ooit kan meemaken, daar heb ik geen begrip voor.
EskeGirl schreef:Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.
Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?
EskeGirl schreef:Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.
Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?
alex66 schreef:EskeGirl schreef:Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.
Turkije is veilig en dus ja dat zijn gelukszoeker's , ik zou er dan wel weer een voorstander van zijn om Turkije te helpen die kampen zo goed mogelijk te maken, wel opvang maar in de regio.
purny schreef:Ik vind Turkije niet echt veilig gezien de laatste ontwikkelingen.
Verder word er maar veel afgeschoven op de vluchtelingen. Terwijl d'r ook veel rotte appels onder onze eigen bevolking zitten
alex66 schreef:Sammie schreef:Saudie is andere stroom moslims. Dat praat het niet goed maar is wel een verklaring.
Dan storten ze toch een berg geld in de opvang in Turkije in plaats van moskeeën bouwen in een land als Duitsland