Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:14

Toch was het wel gelukt Eske...men liet zich zelfs interviewen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:39

Teddy321 schreef:
Toch was het wel gelukt Eske...men liet zich zelfs interviewen.

O ja, het is ook niet onmogelijk. Maar legaal, met toestemming van de regering, mag het niet zomaar. Dat is iig wat mij is verteld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 08:28

Gisteravond de docu gezien over hoe een 'vluchteling' naar Europa komt? Moeder en 2 zonen zaten veilig in Turkije maar wilde koste wat kost naar Europa,want Turkije was te duur enz.In Europa zouden ze het luxer en beter hebben,daar kregen ze een huis enz.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:06

Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!

Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:25

Quote:Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten.

M.a.w. de mensen die een andere mening hebben en tegen de vluchtelingen zijn,dat zijn dus Tokkie's.
Maar als ze als een schaap de kudde volgen met de Pro vluchtelingen,dan zijn het geen Tokkie's.

Zo zeg jij het nu Moos99

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:50

Moos99 schreef:
Ik vind het zonde om te zien dat mensen zoals Sammie en Cowboy hun tijd moeten verspillen aan Mensen zoals Zeeuwtje. Respect voor jullie dat jullie nog steeds de moeite willen nemen hierin iets te betekenen. Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten...maar er zijn wellicht ook stille meelezers die toch eens verder gaan nadenken dan hun neus lang is en inzien dat alles idd niet zo zwart wit is!

Ik begin de moed iig allang op te geven, m'n fb vriendelijkst krimpt steeds meer in aangezien ik iedereen die respectloos spreekt eruit gooi. In real life ga ik wel graag nog de discussie aan, dan zitten mensen ook niet veilig achter hun schermpje en kunnen ze niet met bronnen gooien van dubieuze website met artikelen die van geen kant kloppen.

Zo dan......... het intellect en de sociale status van andere in twijfel trekken om je gelijk te halen, waar hebben we dat meer gehoord.....oh ja in de linkse kerk.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:57

gohya schreef:
Quote:Laten het zo zeggen, de hardste roepers kun je wel opgeven, die blijven toch wel op tokkie-gehalte voort zetten.

M.a.w. de mensen die een andere mening hebben en tegen de vluchtelingen zijn,dat zijn dus Tokkie's.
Maar als ze als een schaap de kudde volgen met de Pro vluchtelingen,dan zijn het geen Tokkie's.

Zo zeg jij het nu Moos99

Zoals ik bij mijn vorige post ook al zei (ik blijf herhalen!) gaat het mij om de mensen die ze allemaal over 1 kam scheren, zeggen dat ze mogen oprotten, dat het gelukszoekers zijn, verkrachters en nog veel erger. En dan veel rare onbetrouwbare bronnen etc. Dat vind ik een bepaald type personen, en die vind ik altijd een tokkie gehalte hebben. Er niet mee eens zijn is prima, je zorgen maken is heel logisch! Dat doet iedereen soms wel een beetje denk ik, ook ik, terwijl ik een grote voorstander ben van vluchtelingen opvangen. Hoe sommige mensen durven te praten over deze mensen, is niet oke.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 10:57

Beetje jammer om "Mensen als Zeeuwtje" meteen tokkie's te noemen omdat zij deze hele gebeurtenis anders beleven dan jij dat doet Moos99. Laat maar weer zien hoe goed jij je ook kan verplaatsen in een ander zijn/haar mening.

Ik begrijp best wel dat er partijen angstig worden van zo'n hele groep vluchtelingen deze kant op. Eerlijk, ik verwacht ook niet dat dat allemaal vlekkeloos gaat verlopen. Ik baal er ook wel een beetje van dat er nu ineens allemaal huurwoningen vrijgemaakt/uit de grond gestampt kunnen worden terwijl ik al een paar jaar op de lijst sta voor een geschikte huurwoning. Maar ik begrijp ook wel dat dat maatregelen zijn die gewoon nodig zijn om deze situatie in de juiste banen te leiden. En daar komt nog bij dat ik er heilig van overtuigd ben dat het echt niet allemaal vluchtingen zijn uit oorlogsgebieden die binnen komen. Maar dat er ook genoeg tussen zitten die het thuis wel prima hadden maar hier het nog beter verwachten te hebben. Of misschien nog wel een ergere groep als deze 'gelukszoekers', wie zal het zeggen. Ik hoop in ieder geval van harte dat het uiteindelijk allemaal goed opgelost gaat worden.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:01

alex66 schreef:
Moos99 schreef:

Zo dan......... het intellect en de sociale status van andere in twijfel trekken om je gelijk te halen, waar hebben we dat meer gehoord.....oh ja in de linkse kerk.

Ik heb met heel veel slimme mensen gesproken die geen voorstander zijn van vluchtelingen opvangen! Zij hebben dan hele reële redenaties, daar kan ik heel prima mee discussiëren. Zij roepen dan ook geen dingen zoals een kip zonder kop, maar praten over logische feiten en geven een mening die voort is gekomen uit gezond verstand. Ik laat de ander dan ook in zijn/haar waarde en we vinden het prima als we moeten zeggen, let's agree to disagree. Dat is over de meeste mensen die tegen zijn in topic echt niet te zeggen, ik zie idd veel domme opmerkingen voorbij gekomen en vooral nageblaat. Heb nog nul tolerantie hiervoor.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:05

Dieuwke_ schreef:
Beetje jammer om "Mensen als Zeeuwtje" meteen tokkie's te noemen omdat zij deze hele gebeurtenis anders beleven dan jij dat doet Moos99. Laat maar weer zien hoe goed jij je ook kan verplaatsen in een ander zijn/haar mening.

Ik begrijp best wel dat er partijen angstig worden van zo'n hele groep vluchtelingen deze kant op. Eerlijk, ik verwacht ook niet dat dat allemaal vlekkeloos gaat verlopen. Ik baal er ook wel een beetje van dat er nu ineens allemaal huurwoningen vrijgemaakt/uit de grond gestampt kunnen worden terwijl ik al een paar jaar op de lijst sta voor een geschikte huurwoning. Maar ik begrijp ook wel dat dat maatregelen zijn die gewoon nodig zijn om deze situatie in de juiste banen te leiden. En daar komt nog bij dat ik er heilig van overtuigd ben dat het echt niet allemaal vluchtingen zijn uit oorlogsgebieden die binnen komen. Maar dat er ook genoeg tussen zitten die het thuis wel prima hadden maar hier het nog beter verwachten te hebben. Of misschien nog wel een ergere groep als deze 'gelukszoekers', wie zal het zeggen. Ik hoop in ieder geval van harte dat het uiteindelijk allemaal goed opgelost gaat worden.

Nogmaals, dit is niet omdat ze een andere mening heeft of dingen anders beleefd, het is de manier van uitten. Maar dat heb ik nu al een aantal keer uitgelegd. Eigenlijk vind ik het ook prima als mensen dit iets over mijn inlevingsvermogen vinden zeggen. Ik denk dat ik er ook helemaal geen begrip meer voor heb. Zo onmenselijk spreken over mensen die het ergste mee maken wat iemand ooit kan meemaken, daar heb ik geen begrip voor.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:11

Voor iedereen die vind dat wij het op moeten lossen : als ze echt vluchteling waren ipv welvaart zoekers waarom komen ze dan helemaal naar Nederland ipv over de grens naar veilig gebied? Tuurlijk Mag mens overal wonen maar je moe daar een prijs voor betalen ipv dat het allemaal maar wordt aangereikt als ik wil emigreren kost t me ook klauwen met geld en ik krijg geen huurwoning(over de rug van Nederlanders die de vluchtelingen betalen dmv belasting)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:13

Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.

Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:15

Moos99 schreef:
Nogmaals, dit is niet omdat ze een andere mening heeft of dingen anders beleefd, het is de manier van uitten. Maar dat heb ik nu al een aantal keer uitgelegd. Eigenlijk vind ik het ook prima als mensen dit iets over mijn inlevingsvermogen vinden zeggen. Ik denk dat ik er ook helemaal geen begrip meer voor heb. Zo onmenselijk spreken over mensen die het ergste mee maken wat iemand ooit kan meemaken, daar heb ik geen begrip voor.

Dat begrijp ik ook, ik zou ook niet kiezen voor de manier van uitten van Zeeuwtje (sorry dat ik je naam nogmaals aanhaal). Maar jou manier van uitten vind ik dan ook weer niet passen. Jij noemt in de post hierboven 'mensen als Zeeuwtje aka de tokkie's' niet slim, ze hebben geen gezond verstand, plaatsen alleen maar domme opmerkingen en verdienen het niet om in hun waarde gelaten te worden? Dat vind ik dan ook niet echt de juiste manier van uitten, jij wel?

Waar het fout gaat is, denk ik, dat we hier te maken hebben met twee verschillende groepen vluchtelingen. De groep die de hulp wel echt nodig heeft en het ook wil aannemen. Maar dan heb je nog de groep die de hulp afwijst en alleen het 'geld en dat beloofde huis' wil hebben. En ik geloof ook dat iedereen voor is om de eerste groep te helpen, want zij zijn wel dankbaar voor de hulp en dat is wat we willen zien. Dankbare gezichten. En ik denk dat ook iedereen het er wel mee eens is dat we die tweede groep niet kunnen gebruiken hier in Nederland. Puur omdat we dan ons geld en energie wel in eigen bevolking kunnen steken die het dan meer nodig zijn. En dan doel ik bijvoorbeeld op de bejaarden die niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdienen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:46

Hahaha tokkiegehalte! Misschien komt dat omdat de tokkies vanuit hun gevoel reageren en niet alleen door een rose bril kijken en gepokt en gemazeld zijn door het leven!
Weleens bij nagedacht wat er gaat gebeuren als er hele groepen huizen krijgen en, even tokkieachtig gezegd, losgelaten worden in onze samenleving waar de meisjes in rokjes lopen en hemdjes in de zomer?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:48

EskeGirl schreef:
Mag ik vragen, even heel oprecht, wat voor de tegenstanders de defenitie voor 'gelukszoeker' is? Want er zijn inderdaad rijkere mensen die hierheen zijn gekomen, maar wel vluchten voor IS/Assad/streng regime enz.

Veel mensen komen naar Europa uit de Turkse vluchtelingenkampen omdat er daar een tekort aan alles is. Zijn dat gelukszoekers?

Turkije is veilig en dus ja dat zijn gelukszoeker's , ik zou er dan wel weer een voorstander van zijn om Turkije te helpen die kampen zo goed mogelijk te maken, wel opvang maar in de regio.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:49

Ben het helemaal met Alex eens. Daar opvangen en niet hier.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:50

EskeGirl schreef:

Kijk maar eens naar die docu die gisteravond bij Nieuwsuur is uitgezonden.
Dat zijn gelukszoekers.Ze zaten veilig in Turkije,maar ze wilden het beter hebben,een huis krijgen,enz.
En zij zaten niet in een vluchtelingenkamp maar in een hotel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:53

alex66 schreef:
EskeGirl schreef:

Turkije is veilig en dus ja dat zijn gelukszoeker's , ik zou er dan wel weer een voorstander van zijn om Turkije te helpen die kampen zo goed mogelijk te maken, wel opvang maar in de regio.

Dat ben ik met je eens :j. Maar als zij al 2 miljoen vluchtelingen hebben in de regio en het de spuitgaten uitloopt, kunnen we dan niet ook kleinschslig opvangen, verdeeld over Europa/VS/Australië enz.?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:55

Ik kan mij totaal niet vinden in de manier van reageren van sommigen, zo ontzettend generaliseren en iedereen op een hoop gooien, maar daardoor of daarmee ben ik echt niet iemand die alle mensen hier welkom heet. Het is niet zo zwart wit dat of alle asielzoekers verkrachters zijn of allemaal heel zielig. Er zit een flink grijs gebied tussen waar je het moet zoeken. Het is niet of dit of dat. Het is dit en dit en dat en dat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:30

Ik vind Turkije niet echt veilig gezien de laatste ontwikkelingen.
Verder word er maar veel afgeschoven op de vluchtelingen. Terwijl d'r ook veel rotte appels onder onze eigen bevolking zitten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:36

purny schreef:
Ik vind Turkije niet echt veilig gezien de laatste ontwikkelingen.
Verder word er maar veel afgeschoven op de vluchtelingen. Terwijl d'r ook veel rotte appels onder onze eigen bevolking zitten

Daar gaat het toch niet over want die kunnen we niet terugsturen of op laten vangen in veilig gebied. Die moeten aangepakt worden doir justitie. Opvang daar veiliger maken en ook daar zorgen dat de stroom stopt lijkt mij de enige oplossing.
Nogmaals, degenen die echt vluchten voor oorlog moeten we helpen maar meer ook niet.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:36

Turkije is een heel groot land en met genoeg geld kan je daar wel twee keer zo veel mensen opvangen, en waarom Europa/VS/Australië (VS en Australië nemen niet of nauwelijks op) waarom niet Saudi Arabië of Qatar.
De bijdrage van Saudi Arabië bestaat uit het bouwen van 800 moskeeën in Duitsland WTF iemand met honger geef je een brood geen koran

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:38

Saudie is andere stroom moslims. Dat praat het niet goed maar is wel een verklaring.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:43

Sammie schreef:
Saudie is andere stroom moslims. Dat praat het niet goed maar is wel een verklaring.

Dan storten ze toch een berg geld in de opvang in Turkije in plaats van moskeeën bouwen in een land als Duitsland

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 12:51

alex66 schreef:
Sammie schreef:

Dan storten ze toch een berg geld in de opvang in Turkije in plaats van moskeeën bouwen in een land als Duitsland

Nee, andere stroming en dus geen echte moslims. Echter zijn die wel handig om islam te verspreiden. Ook omdat veel imams door West-Europa uit Saudi-Arabië gehaald zijn en daar zitten aardig wat fanatici bij.