verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:00

Die kinderen in de trein willen wél de paketten,maar die man doet gewoon het raam dicht.Welk recht heeft hij om die kinderen de voedsel paketten te onthouden?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:11

storrum schreef:
Als ik onderstaande filmpjes kijk zie ik het heel somber in...... (of gaan sommigen nu beweren dat dit allemaal in scene is gezet....) Plus de foto's van de ravage die je aantreft in Calais, alsof er een tornado langs is geweest, verschrikkelijk...wat een k•tmentaliteit.
Vanavond in Pauw een item over dat het NIET allemaal rozegeur en maneschijn is vwb vluchtelingen; ben benieuwd.

'alsof er een orkaan is langsgeweest'.

denk je nu echt dat dat aan de mensen ligt en hun herkomst..

heb je wel eens op een festival gekeken hoe zo'n terrein eruit ziet als de mensen weg zijn.. of na de toer de frans op een tijdrit parcours.. de nijmeegse, een marathon? na project x? na een verloren voetbalwedstrijd?

en dat zijn allemaal 1 daagse festiviteiten op een stukje grond en van blije zorgenloze mensen.. die ook in een dronken bui nog behoorlijk wat schade weten aan te richten.

jij hebt het over een stuk waar een constante stroom is met vluchtelingen die niets of niemand meer hebben, die niet even hun *** kunnen ophouden tot ze weer thuis zijn. die niet hun afval kunnen meenemen naar huis. en daar zullen mensen tussen zitten die in complete frustratie, depressie en angst leven en vandaaruit misschien dingen doen die niet horen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:19

Het is zelfs al door mijn hoofd geschoten of het geen foto's van festival terreinen zijn....
Ik bedoel: Pinkpop the day after...
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:28

Ik heb denk een stukje nieuws gemist...

Waarom worden die pakketten op de treinrails gezet?
Waarom is die griekse mevrouw zo aan het huilen?
Wat betekent dat gebaar met die vingers langs de nek?

Overigens hoef je het probleem niet te bagatelliseren, maar je hoeft er ook geen sprookje van te maken, alsof alle vluchtelingen van zielige dankbare mensjes zijn.. als dat zo was dan zouden ze zich wel anders gedragen denk? En blij zijn dat ze weg zijn uit een zeer gevaarlijk gebied en blij zijn met wat ze aangeboden krijgen.. ook na dagen ontbering.. juist dan?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:37

LadyMadonna schreef:
Het is zelfs al door mijn hoofd geschoten of het geen foto's van festival terreinen zijn....
Ik bedoel: Pinkpop the day after...
[ [url=m/oyVbFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wij noemen deze vluhtelingen ''tuig'' die al weken op een plek zitten terwijl wij dezelfde ravage aanrichten in slechts 1 of 2 dagen tijd ..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:32

De vluchtelingen bij Calais hebben over het algemeen een andere achtergrond dan diegenen die via Griekenland binnen komen. Dat is eigenlijk niet echt te vergelijken. De mensen bij Calais zijn over het algemeen Afrikanen met 'af en toe' een andere etnische achtergrond er tussen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:54

Die rotzooi is erg ja. Maar je hoort nooit iets over de rotzooi die wij zelf maken en nu is er commentaar op deze mensen. S avonds na het Bevrijdings festival schaamde ik me gewoon watvoor rotzooi 'wij' kunnen maken terwijl elke 10 meter een vuilcontainer staat. Om te huilen gewoon.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:05

Ik vroeg me af waarom die pakketten op de rails gezet worden.. niet waarom er rotzooi is...?

Overigens zag ik een foto met daarin boterhamzakjes MET brood erin.. voor mensen die al dagen honger hebben, is dat nogal wat, om dat achter te laten... of niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:45

Ver, kan jij aantonen dat die foto's daadwerkelijk puinhopen en weggegooid brood is wat door vluchtelingen gedaan is?
Er worden wel vaker dingen op de media gegooid die uiteindelijk heel anders blijken te zijn.... Ik zeg niet dat het niet waar is, maar van enkel wat foto's zeg ik ook niet dat het wel waar is....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:56

Nee dat kan ik niet, net zoals ik niet persoonlijk bij de vluchtelingen ben geweest... wie wel?
De treinrailspakketten vind ik wel een tikje verontrustend.. mag ik dat zeggen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:00

Een zekere verzichtigheid is zeker ook geboden. aanpakken van geweldadig 'tuig' ben ik net zo goed voorstander van.
Hoe strenger het optreden hoe groter de kans dat je enkel selecteerd op 'nette mensen'
Ook in paniek of uit armoede hoor je je niet te misdragen.
Maar een heel volk demoniseren omdat er ook wat tuig tussen zit is gewoon regelrechte discriminatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:07

Ik weet alleen van water wat de rails is opgegooid. Overigens in dit kader zat ik wel te denken aan dat bericht dat IS zegt 4000 strijders mee zijn gestuurd. Stel dat ze dat zeggen in de hoop dat Europa massaal mensen niet helpt en uitzet. Dat frustreert die mensen enorm, ze kunnen nergens heen, in het ergste geval radicaliseren ze wellicht op die manier, sluiten zich alsnog aan bij IS. Jemig als je zo gaat denken.. kun je niks meer.. (eigenlijk meer in het kader.. waarom zou IS openlijk zeggen dat ze 4000 strijders meesturen.. Als je een jihad of aanvallen wil ga je toch geen slapende honden wakker maken)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:09

LadyMadonna schreef:
Ver, kan jij aantonen dat die foto's daadwerkelijk puinhopen en weggegooid brood is wat door vluchtelingen gedaan is?
Er worden wel vaker dingen op de media gegooid die uiteindelijk heel anders blijken te zijn.... Ik zeg niet dat het niet waar is, maar van enkel wat foto's zeg ik ook niet dat het wel waar is....

Zouden dat niet bijvoorbeeld broodjes ham zijn? Er was toch commotie over het niet halal zijn?
Of misschien over de datum. Again, de media kán het natuurlijk vals neerzetten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:20

Sammie schreef:
Ik weet alleen van water wat de rails is opgegooid. Overigens in dit kader zat ik wel te denken aan dat bericht dat IS zegt 4000 strijders mee zijn gestuurd. Stel dat ze dat zeggen in de hoop dat Europa massaal mensen niet helpt en uitzet. Dat frustreert die mensen enorm, ze kunnen nergens heen, in het ergste geval radicaliseren ze wellicht op die manier, sluiten zich alsnog aan bij IS. Jemig als je zo gaat denken.. kun je niks meer.. (eigenlijk meer in het kader.. waarom zou IS openlijk zeggen dat ze 4000 strijders meesturen.. Als je een jihad of aanvallen wil ga je toch geen slapende honden wakker maken)

Nou ja, het idee achter terrorisme is angst creeeren. Suggeren dat ze terroristen meesturen met de echte vluchtelingen is dan een geweldig mooie strategie.

En de spinoff is wat jij al vaststelt: als ze bij IS een beetje mazzel hebben behandelen wij die mensen vervolgens als terroristen en dus radicaliseren ze.

Win-win voor de slechteriken......

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:22

_/-\o_ Australië gaat extra vluchtenlingen opnemen, en zal ook in Syrië in gaan grijpen tegen IS.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:41

Dat er waar zo veel mensen op elkaar zitten troep achter blijft is niet zo raar natuurlijk als er nauwelijks of geen vuilnisbakken voor handen zijn!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:47

Abbycootje, juist dat ingrijpen vind ik altijd eng. Niet dat je niets moet doen maar juist dáár worden sommigen extra fanatiek van...

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:50

Sees schreef:
Abbycootje, juist dat ingrijpen vind ik altijd eng. Niet dat je niets moet doen maar juist dáár worden sommigen extra fanatiek van...

Wat zie jij dan als een ''oplossing''?

Naar mijn mening is dt echt nodig, en als U.s/ ER/Australië goed samen zou werken is er een kans tegen IS op te kunnen maar dat zal wel nu moeten gebeuren voordat ze écht overal zitten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:17

Je kunt natuurlijk een onderscheid maken tussen families/ouders met kinderen en mannen die zonder kinderen/familie die aankomen. Natuurlijk kan er tussen de families ook een IS-strijder zitten, maar de kans acht ik wel kleiner.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:32

abbycootje schreef:
Wat zie jij dan als een ''oplossing''?

Naar mijn mening is dt echt nodig, en als U.s/ ER/Australië goed samen zou werken is er een kans tegen IS op te kunnen maar dat zal wel nu moeten gebeuren voordat ze écht overal zitten.

Ik heb ook geen kant en klare oplossing, helaas. Anders was ik heel rijk geworden denk ik :D. Er zijn echter wel onderzoeken geweest naar ingrijpen middels o.a. geweld jegens extremistische groeperingen en dat dit veelal een averechts effect heeft aangezien o.a. de toekomstperspectieven in dat soort landen zó slecht zijn dat men vaak geen alternatieven ziet.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:35

ík verwaht ook niet dé oplossing, maar ik was gewoon benieuwd aan welke richting jij zat te denken qua mogelijke oplossingen (:

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:55

Nogmaals,ik zie als enigste oplossing: Geef de IS een eigen stukje land,waar men vrijwillig mag gaan wonen.Duidelijke afspraken dat er geen dwang is bij de mensenalleen als ze vrijwillig daar willen wonen.Uiteraard zullen ze zich wel aan de regels v.d. IS moeten houden,als je erbij wilt horen.
De IS uitroeien is onmogelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:26

En welk stukje land zou dat dan moeten zijn? Elk stukje vruchtbaar of nuttig land is al in gebruik door mensen. Moeten die dan maar weg? Een stukje land geven aan een natie of volk heeft de US al eens gedaan.. Ook daar is het nog steeds geen volledige vrede en is er enorm veel spanning tussen de 'nieuwe' bevolking en tussen de oude die daar deels nog woont, maar dan wel onder bepaalde voorwaarden, met een strook, een muur en allerlei bepalingen. De regels van IS zijn volgens de Navo mensonwaardig.. moet je dat toestaan en wat komt er dan straks.. Een groep mensen die aan mensenoffers doen, babys offeren.. Hoe ver wil je gaan in dergelijke situaties als je kijkt dat de Navo en allerlei andere organisaties zich nu al in zetten om mensenrechten te beschermen, om dieren te beschermen, de doodstraf uit te roeren. En dan een IS toestaan te 'bestaan', waar mensen om niks worden omgebracht, waar vrouwen niks waard zijn, slavernij is toegestaan, waar kinderen worden ingezet als soldaten. Waar eigenlijk alles gebeurd waar de Navo voor is opgericht.. In een ultieme democratie zou je dit idd kunnen toepassen, maar het probleem is wel dat deze club niet voor democratie is en zeker geen genoegen neemt en meer zal willen. Ten tweede is deze vorm zélf dus weer geen democratie, want de mensen hebben en krijgen dat niet. Eenmaal erin kan.. eruit.. tja.. dat zie ik niet gebeuren.

IS uitroeien zal zeker kunnen, maar dat zal een ontzettend smerige en vuile oorlog worden.. Eentje die ook jaren zal gaan duren..

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:35

gohya schreef:
Nogmaals,ik zie als enigste oplossing: Geef de IS een eigen stukje land,waar men vrijwillig mag gaan wonen.Duidelijke afspraken dat er geen dwang is bij de mensenalleen als ze vrijwillig daar willen wonen.Uiteraard zullen ze zich wel aan de regels v.d. IS moeten houden,als je erbij wilt horen.
De IS uitroeien is onmogelijk.

En IS zou daar ook netjes blijven zeker :')
Die willen gewoon macht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:37

Sammie,deze dingen: En dan een IS toestaan te 'bestaan', waar mensen om niks worden omgebracht, waar vrouwen niks waard zijn, slavernij is toegestaan, waar kinderen worden ingezet als soldaten.
Worden al in veel landen gedaan.Daar kan je wel iets tegen doen,maar nooit alles.
Er zijn genoeg mensen die akkoord gaan met die achterlijke wetten v.d. IS.Als zij dit willen,laat het dan zo.De NAVO kan niet alles uitroeien waar ze niet mee akkoord gaan.Voor zulke mensen zijn die rare wetten normaal,anders gaan ze niet bij bepaalde groepen wonen.

De wereld is heel groot,en je kan je niet met álle landen bemoeien omdat ze daar wetten hebben die wij,het Westen niet normaal vinden.Elk geloof heb zijn eigen regels en wetten,ga daar niet in roeren als Westers land,hoe onmenselijk die wetten ook zijn.
Ook daar in die landen met groepen,kunnen mensen vluchten.

Als de Navo het niet eens is,het onmenselijk vind,waarom word er dan in Noord-Korea niet ingegrepen? weet je hoe die mensen daar leven? hoe daar met mensen word om gegaan.Hoe ze daar worden afgeslacht als ze de wet of regels overtreden?

Elk land heeft zijn eigen wet en regels,daar kan en mag je je gewoon niet mee bemoeien.Dáár komt de meeste die Oorlog door.

JA IS zou daar zeker blijven.Ze hebben zelf gezegd dat ze gewoon een eigen Kalifaat willen hebben.