Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Wanneer een kind uit een.vreemd bord kan graaien ben jij al minimaal 10 minuten niet op je kind aan het Letten. Een kind gaan niet opstaan van tafel, naar een andere tafel lopen en zonder pardon iets proberen nemen.
Ze gaan rondlopen, rondkijken, stoppen aan tafel, even kijken en observeren en dan pas (voorzichtig) handje uitsteken. Bij een kind van Max. 5 jaar vind ik 10 min zonder toezicht een aardig risico. Op die tijd kan hij even goed de keuken in gerend zijn. Of in het slechtste geval de straat op.
Ik ga er dan ook van uit dat de meeste ouders zoiets nooit gaan meemaken omdat ze dit van tevoren al gaan zien aankomen. En dus kunnen ingrijpen voordat de tik zelfs maar aan bod komt. Is het toch zo, dan vind IK dat de ouder eerst maar even zichzelf in vraag moet stellen hoe het kon gebeuren.
Varekaj schreef:Tegen mij
Als ik jouw kind niet zie aankomen en er zit plots een hand in mijn bord? Ja pech hoor. Die hand hoort daar niet. Ik schrik me al rot op dat moment. Voor hetzelfde geld prikt een ander van schrik met zijn vork in dat handje, of gewoon omdat die het niet zag aankomen.
Bij mij is een tik van schrikken een reflex. In elk ander geval doe ik zoiets niet en breng ik je kind graag terug. Ieder mens reageert nu eenmaal anders in een reflexmoment.
Ik kan aardig wat hebben, maar mijn moment van eten op restaurant is heilig. Rennen, gillen, krijsen tot daar aan toe. Maar van mijn eten blijven ze af. Punt uit.
Varekaj schreef:Oooh maar ik mep echt geen blauwe hand hoorals het al "petst" zal het Veel zijn. Dus al helemaal niet dat het de hele zaal Door galmt.
Nee, een tik kan ook heel zacht waarbij je geen pijn doet. Is heel lastig omschrijven. De aanraking zal voelbaar zijn, maar niet pijnlijk. Het is duidelijk dat het gedrag niet gewenst is, maar pijn zal er absoluut niet zijn. En dat zal NOOIT een reden zijn om een tik te geven. Een kind bewust pijn doen is not done, absoluut mee akkoord.
Om dat type tik te geven moet je toch al kracht zetten lijkt me. En tikken is toch niet met vlakke hand? Voor mij is dat met hooguit 2 vingers even korte, stevige duiding iets corrigeren/onderbreken zonder intentie om pijn te doen.
hipkippie schreef:Sees schreef:Hipkippie, een tik is niet hetzelfde als slaan.
Maar je tikt t kind wel zo hard over de vingers dat ze t niet weer doen, dat is de bedoeling van zo'n tik toch? Nou ik geef die "volwassene" een tik dat ie de volgende keer ook twee keer nadenkt voor die weer een kind een tik geeft
hipkippie schreef:. Maar mensen ik heb genoeg tijd aan dit topic besteed, worden t toch niet eens en dat hoeft ook helemaal niet maar als ik dan toch geen punt bij jullie kan maken weet je iig dat je gewaarschuwd bent mocht je mijn meisje eens over de vingers willen tikken, breng dr dan na mij anders zijn de consequenties voor jezelf
fijne dag mensen!
bruintje123 schreef:pmarena schreef:Nominatie als woord van 2015, schriktik...? Klinkt wel lekker
Jij hebt echt geniale opmerkingen in dit topic.
Een ding is zeker. Niet door ouders zoals jij worden dit soort restaurants verzonnen.
Varekaj schreef:Met bestek in je hand kan je toch niet hard slaan? Dan moet je eerst dat bestek neerleggen. Als je het vasthoudt dan heb je hooguit je wijsvinger vrij. Hoe hard moet je dan al uithalen om pijn te doen? Dat kan ik in elk geval niet, toch niet over de korte afstand.