Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:53

Een te strenge opvoeding hoeft absoluut niet, het zijn idd kinderen. Alleen vind ik het te vaak teveel naar de softe kant doorslaan. Waarom zou je met een uk van 2 een discussie aangaan? Die zijn daar nog te jong voor, die beseffen de diepte niet. Gewoon zo en niet anders, klaar. Een duidelijke grens, meer hebben ze niet nodig. In gesprek gaan kan nog makkelijk zat als ze ouder zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:59

Als ze ouder zijn 'moet ' het imo doen(in die zin dat je helder kan maken waarom je iets op manier x doet) een kind van twee moet gewoon leren luisteren en als ze vragen waarom leg je uit. Maar een discussie nee..beperkte keuze.. Wil je worst of kaas ook prima, maar overal in lopen prikken, voelen en terugleggen (al dan niet halfuit gespuugd) no way.. Als een ouder daar niet juist op reageert in mijn ogen doe ik het wel. Dan wordt t nl. wel mijn taak. Overigens wel netjes en met een lolletje. Gelukkig hebben de ouders die hier met een uk komen prima in de gaten hoe te handelen. Ook oplossen door zakjeschips oid uit te delen aan uk en de andere dingen voor de volwassenen te houden.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:02

Varekaj schreef:
Wanneer een kind uit een.vreemd bord kan graaien ben jij al minimaal 10 minuten niet op je kind aan het Letten. Een kind gaan niet opstaan van tafel, naar een andere tafel lopen en zonder pardon iets proberen nemen.
Ze gaan rondlopen, rondkijken, stoppen aan tafel, even kijken en observeren en dan pas (voorzichtig) handje uitsteken. Bij een kind van Max. 5 jaar vind ik 10 min zonder toezicht een aardig risico. Op die tijd kan hij even goed de keuken in gerend zijn. Of in het slechtste geval de straat op.

Ik ga er dan ook van uit dat de meeste ouders zoiets nooit gaan meemaken omdat ze dit van tevoren al gaan zien aankomen. En dus kunnen ingrijpen voordat de tik zelfs maar aan bod komt. Is het toch zo, dan vind IK dat de ouder eerst maar even zichzelf in vraag moet stellen hoe het kon gebeuren.

Je hoeft me niet in alle details uit te gaan leggen hoe t kan gebeuren dat t kind van jou bord graaid hoor, heb er zelf een dus weet wel hoe ze in elkaar steken ;-) Mijn peuter mag zoiezo niet alleen rond rennen in een restaurant die is zo weg.

Maar ipv dat jij nadat ze handje uitsteken daar een tik over heen geeft kan je t kind ook bij de hand pakken en richting ouders begeleiden en de ouders vertellen dat ze " met hun vieze handjes" in jou eten zaten. En eisen dat je een nieuw gerecht krijgt. Dat is gewoon geen reden om ander mans kinderen over de vingers te tikken. Als jij als volwassene het normaler vind dat jij dat kind wel slaat, tja dan zijn de volgende consequenties ook voor jou. Waarom zou ik wel met jou praten als jij die moeite ook niet bij mijn kind neemt? Hoef je ook niet te verwachten dat ik wel zo tegen jou doe. En hey ik ben niet de eerste die een tik uit deelt he, begin je dan zelf mee
Laatst bijgewerkt door hipkippie op 03-09-15 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:08

Tegen wie is deze reactie nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:18

Tegen mij :')

Als ik jouw kind niet zie aankomen en er zit plots een hand in mijn bord? Ja pech hoor. Die hand hoort daar niet. Ik schrik me al rot op dat moment. Voor hetzelfde geld prikt een ander van schrik met zijn vork in dat handje, of gewoon omdat die het niet zag aankomen.

Bij mij is een tik van schrikken een reflex. In elk ander geval doe ik zoiets niet en breng ik je kind graag terug. Ieder mens reageert nu eenmaal anders in een reflexmoment.

Ik kan aardig wat hebben, maar mijn moment van eten op restaurant is heilig. Rennen, gillen, krijsen tot daar aan toe. Maar van mijn eten blijven ze af. Punt uit.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:19

Sees schreef:
Hipkippie, een tik is niet hetzelfde als slaan.

Maar je tikt t kind wel zo hard over de vingers dat ze t niet weer doen, dat is de bedoeling van zo'n tik toch? Nou ik geef die "volwassene" een tik dat ie de volgende keer ook twee keer nadenkt voor die weer een kind een tik geeft :-)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:28

Varekaj schreef:
Tegen mij :')

Als ik jouw kind niet zie aankomen en er zit plots een hand in mijn bord? Ja pech hoor. Die hand hoort daar niet. Ik schrik me al rot op dat moment. Voor hetzelfde geld prikt een ander van schrik met zijn vork in dat handje, of gewoon omdat die het niet zag aankomen.

Bij mij is een tik van schrikken een reflex. In elk ander geval doe ik zoiets niet en breng ik je kind graag terug. Ieder mens reageert nu eenmaal anders in een reflexmoment.

Ik kan aardig wat hebben, maar mijn moment van eten op restaurant is heilig. Rennen, gillen, krijsen tot daar aan toe. Maar van mijn eten blijven ze af. Punt uit.

Dus jij slaat altijd uit reflex wanneer je van iets schrikt? Geloof dr niks van. Jullie doen net of die kinderen monsters zijn waar je je wezenloos van schrikt. Want ze komen zomaar uit t niets ineens tevoorschijn en willen je eten stelen. Maar mensen ik heb genoeg tijd aan dit topic besteed, worden t toch niet eens en dat hoeft ook helemaal niet maar als ik dan toch geen punt bij jullie kan maken weet je iig dat je gewaarschuwd bent mocht je mijn meisje eens over de vingers willen tikken, breng dr dan na mij anders zijn de consequenties voor jezelf ;-)

fijne dag mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:30

Waarom zou een ander met jouw kind moeten zeulen op het moment dat jij je kind niet in de gaten houdt? ;)

Ik heb niks tegen kinderen, maar vind kind-vrije horeca geen slecht idee. Uit eten doe ik niet gek vaak maar als we uit eten gaan, dan doe ik dat over het algemeen om iets te vieren o.i.d. En dan is het fijn om niet te moeten vragen wiens poezelig lieve kindje bij welke moeder hoort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:33

Het gaat echt nergens meer over :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:33

Oooh maar ik mep echt geen blauwe hand hoor :)) als het al "petst" zal het Veel zijn. Dus al helemaal niet dat het de hele zaal Door galmt.

Nee, een tik kan ook heel zacht waarbij je geen pijn doet. Is heel lastig omschrijven. De aanraking zal voelbaar zijn, maar niet pijnlijk. Het is duidelijk dat het gedrag niet gewenst is, maar pijn zal er absoluut niet zijn. En dat zal NOOIT een reden zijn om een tik te geven. Een kind bewust pijn doen is not done, absoluut mee akkoord.

Om dat type tik te geven moet je toch al kracht zetten lijkt me. En tikken is toch niet met vlakke hand? Voor mij is dat met hooguit 2 vingers even korte, stevige duiding iets corrigeren/onderbreken zonder intentie om pijn te doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:37

Sizzle schreef:
Het gaat echt nergens meer over :+

[ Afbeelding ]

:') :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:50

Varekaj schreef:
Oooh maar ik mep echt geen blauwe hand hoor :)) als het al "petst" zal het Veel zijn. Dus al helemaal niet dat het de hele zaal Door galmt.

Nee, een tik kan ook heel zacht waarbij je geen pijn doet. Is heel lastig omschrijven. De aanraking zal voelbaar zijn, maar niet pijnlijk. Het is duidelijk dat het gedrag niet gewenst is, maar pijn zal er absoluut niet zijn. En dat zal NOOIT een reden zijn om een tik te geven. Een kind bewust pijn doen is not done, absoluut mee akkoord.

Om dat type tik te geven moet je toch al kracht zetten lijkt me. En tikken is toch niet met vlakke hand? Voor mij is dat met hooguit 2 vingers even korte, stevige duiding iets corrigeren/onderbreken zonder intentie om pijn te doen.

Ja want als je tikt uit reflex zal dat zeker een zachte tik zijn ja...

Ik heb mijn man ooit een blauw oog geslagen omdat hij boven op me sprong toen ik lag te slapen.
Schrok me het apenzuur en had echt geen benul Vd snel/hardheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:52

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :') als ik schrik in mijn slaap rol ik me om of zoiets. In ieder geval eindig ik altijd in een worstelpartij met de dekens op de grond.

Nee, ik mep niet hard. Kan ik algemeen niet eens. De enige die af en toe een blauwe plek heeft is mijn vriend als ik in mijn slaap elleboogjes uitdeel, maar die krijgt al een blauwe plek als je naar hem wijst...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:53

hipkippie schreef:
Sees schreef:
Hipkippie, een tik is niet hetzelfde als slaan.

Maar je tikt t kind wel zo hard over de vingers dat ze t niet weer doen, dat is de bedoeling van zo'n tik toch? Nou ik geef die "volwassene" een tik dat ie de volgende keer ook twee keer nadenkt voor die weer een kind een tik geeft :-)

Maar slaan mag toch niet? En tikken is toch hetzelfde als slaan?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 15:56

Als je een nare ervaring hebt ben je altijd op je hoede denk ik..

Ik haalde gewoon uit.. Als ik slaap weet ik niet of het m'n man is of een inbreker..

Als jij tikt uit reflex omdat je schrikt denk je echt niet na bij de hardheid.. Dan tik je niet uit reflex..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:08

Met bestek in je hand kan je toch niet hard slaan? Dan moet je eerst dat bestek neerleggen. Als je het vasthoudt dan heb je hooguit je wijsvinger vrij. Hoe hard moet je dan al uithalen om pijn te doen? Dat kan ik in elk geval niet, toch niet over de korte afstand. Je hand ligt tijden het eten naast je bord, dus zo hard kan het echt nooit aankomen.

Enige wat ik zie gebeuren is dat het handje alsnog in de hete soep terecht komt of tegen de tafel knalt. Maar alweer, dan mep je toch best hard?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:11

Ik hoop echt van een heel aantal mensen hier dat ze nooit iemand op de schouder zullen tikken ofzo want jee dan krijgt die ander toch een nekslag.... gezien er blijkbaar geen verschil is tussen tikken en slaan :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:15

Ook geen klopje op de schouder meer geven. Voordat je het weet wordt je aangeklaagd voor mishandeling. :p

Heel simpel.
Wil je niet dat een ander geen pedagogisch perfect antwoord geeft of een tikje.
Kind aan tafel houden.
Probleem opgelost.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:21

Een klopje is misschien nog wel erger inderdaad, met de vlakke hand :=

Nouja als je ziet hoe mensen soms hun paard een paar klopjes op de hals geven... dat gaat soms ook met weinig beleid :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:36

hipkippie schreef:
. Maar mensen ik heb genoeg tijd aan dit topic besteed, worden t toch niet eens en dat hoeft ook helemaal niet maar als ik dan toch geen punt bij jullie kan maken weet je iig dat je gewaarschuwd bent mocht je mijn meisje eens over de vingers willen tikken, breng dr dan na mij anders zijn de consequenties voor jezelf ;-)

fijne dag mensen!

omdat jouw punt nergens overgaat. Je komt halverwege een topic binnen zeilen, leest wat reacties denkt het ei uitgevonden te hebben met jouw redenering. Jij mag niet slaan en om dat duidelijk te maken sla ik.

Wat denk je dat er kan gebeuren als jij volledig bewust gaát slaan? Wat die ' consequenties' zijn? Dat de tegenpartij dan zegt nou dankjewel, ik snap volledig wat je bedoelt nu. Sorry dat ik uit schrik je kind een een kleine tik gaf, terwijl jij nergens te bekennen was. En eigenlijk had ik met jouw kind door het hele restaurant moeten zeulen om te kijken bij welke ouder dit kind past om een nieuwe maaltijd te eisen, die ik natuurlijk ook gelijk zonder problemen had gekregen.. ? Iets zegt mij dat er iets anders zal gebeuren. Dat plaatje over tennis past daar volledig bij. De kans is aanzienlijk dat je een stevige beuk terugkrijgt en dat je onder het oog van je kind in een ordinaire vechtpartij belandt en als je pech hebt komt er vervolgens aangifte bij de politie. Kun je naar de rechtbank en mag je een taakstraf uitoefenen en een cursus zelfbeheersing. En als je geen lel terug krijgt kan dat laatste nog steeds van toepassing zijn. Dan ben jij ook bij deze alvast gewaarschuwd.

Ouders zoals jij zijn nu net de reden waarom sommige mensen kindvrije horeca willen. Die ouders verwachten van alles van een ander, maar dan wel zoals zij het willen en vinden.. Een ouder die zijn kind vrij laat ergens zal zelf de consequenties moet dragen dat er iets gebeurt waar je geen invloed op kan uitoefenen. Dat dat kind dus mensen treft die anders reageren dan wat er in het hoofd van die ouder hoort te gebeuren. Als je dat risico niet wil lopen, moet je je kind gewoon bij je houden of goed in de gaten houden. En voor de duidelijkheid dit gaat niet over moedwillige slaan ofzo, dat is nergens voor nodig. Dit gaat puur over even kinderhandje dat onverwacht opduikt en dat je daar in een flits ff wegduwt en als je dat met net iets meer vaart doet krijg je zo'n schriktik wat hier al tig keer is beschreven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:41

Nominatie als woord van 2015, schriktik...? Klinkt wel lekker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:02

Stel dat je kind iemand doet schrikken en die gilt als een speenvarken. Ok, dan ga ik helemaal strak maar donder erop dat het kind daar ook helemaal van over de rooie gaat :')

Idd, wil je niet dat je kind een tik krijgt, hou hem dan aan tafel. Simpel zat, hoef je geen Einstein voor te zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:07

pmarena schreef:

Jij hebt echt geniale opmerkingen in dit topic.
Een ding is zeker. Niet door ouders zoals jij worden dit soort restaurants verzonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:28

bruintje123 schreef:
pmarena schreef:

Jij hebt echt geniale opmerkingen in dit topic.
Een ding is zeker. Niet door ouders zoals jij worden dit soort restaurants verzonnen.

Helemaal mee eens :j met jou kan je idd praten, en je begrijpt ons ook. Zo moesten meer mensen zijn, was gelijk stuk gezelliger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:38

Varekaj schreef:
Met bestek in je hand kan je toch niet hard slaan? Dan moet je eerst dat bestek neerleggen. Als je het vasthoudt dan heb je hooguit je wijsvinger vrij. Hoe hard moet je dan al uithalen om pijn te doen? Dat kan ik in elk geval niet, toch niet over de korte afstand.

Tenzij je per ongeluk met je steakmes mept :P :')