Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heike schreef:Emmaa_ schreef:Maar dit is echt heel persoonsgebonden. Ik kan het me best voorstellen dat mensen er gefrustreerd van raken als ze enorm veel werken, daardoor in een bepaalde schijf van inkomstenbelasting terecht komen en het grootste deel van hun salaris af moeten staan. Mijn vader staat net iets minder dan de helft af, terwijl hij zich echt de naad uit werkt. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die op die manier een aversie creëren tegen anderen die wat hun betreft de hele dag op de bank zitten. Hier in Utrecht heb ik bijvoorbeeld echt slechte associaties met mensen die een bijstandsuitkering krijgen. Zitten er hier genoeg de hele dag voor hun huis onder een partytent halve liters te drinken en zware shag te roken.
Ik snap die frustratie heel goed. Is ook niet leuk om keihard te werken en een ander te zien die niet werkt met iets wat jij ook graag wil.
Maar de groep mensen die een bijstandsuitkering hebben en de hele dag voor hun huis zitten te roken stelt niet de hele groep voor. Ik denk dat het een minderheid is. Natuurlijk is er een groep fraudeurs. Mensen die een uitkering krijgen en er zwart bij verdienen. En die groep zorgen voor frustraties.
Maar ik denk dat de meerderheid niet zo is. Maar dat die kleine groep wel voor veel beeldvorming zorgt.
Sizzle schreef:Als ik vrijwilligerswerk ga doen, of gratis stage ga lopen voor ervaring en betere kansen dan stopt mijn ww uitkering omdat ik niet beschikbaar ben voor werk...(weet niet hoe dit in NL zit).
Heike schreef:Ik denk dat als ons rechtsysteem wat werd aangepast, dit ook zou gebeuren, maar dat is weer een andere discussie.Schadevergoeding vind ik trouwens ook niet het goede woord. Schade is iets wat je is aangedaan door iemand en waardoor die persoon die schade moet vergoeden. Oid. Ziekte is iets wat je overkomt en waar je geen schuldige voor kunt aanwijzen. Maar goed. Ik denk dat het daarom ook uitkering heer.
Tendance schreef:Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar ligt dit dan niet aan de manier waarop je verzekerd bent?Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
dems75 schreef:joyenbeau schreef:Maar bij de kinderarbeid heb je het over het buitenland. Iets wat totaal niet in deze discussie past, aangezien daar ook meestal geen verzorgingsstaat is en veel meer armoede enz.
Dure polissen aan ouderen aansmeren, tjah dan kan je inderdaad wel veel meer bedenken. Dan zou de hele economie niet mogen, het draait namelijk allemaal om geld en dan zou je uitkomen bij het comminisme... dat is toch ook niet wat je wilt.
Deze mensen met de banen smeren oudere dure polissen aan. Toch verdienen ze het geld zelf en niet de gemeenschap door middel van belastinggeld. Het wordt verdiend door het bedrijf en uitbetaald door datzelfde bedrijf. Ik vind dus ook dat dat inderdaad niet erg is.
ehhh....kinderarbeid en buitenland? daar heeft nederland helemaal niets mee te maken volgens jou? iets met vraag en aanbod?
Tendance schreef:Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
Doe ik dit niet en neem ik geen medicijnen, dan wordt het uiteindelijk mijn dood (oeh klinkt best erg zo).
Ik krijg dus niets vergoed en krijg er ook geen uitkering voor.
WAJONG is dus niet voor iedere chronische ziekte. Misschien is de aandoening/ziekte bij zijn naam noemen een betere.
Sizzle schreef:Wat ik trouwens ook steeds zie is dat mensen noemen dat de profiteurs lekker buiten in de zon zitten.
Nu vraag ik mij dus oprecht af: als het mooi weer is, moet ik dan verplicht mijn kopje koffie binnenshuis met gesloten ramen drinken omdat anders de werkenden zich ondergesteld voelen?
Tendance schreef:Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
Doe ik dit niet en neem ik geen medicijnen, dan wordt het uiteindelijk mijn dood (oeh klinkt best erg zo).
WAJONG is dus niet voor iedere chronische ziekte. Misschien is de aandoening/ziekte bij zijn naam noemen een betere.
Sizzle schreef:Wat ik trouwens ook steeds zie is dat mensen noemen dat de profiteurs lekker buiten in de zon zitten.
Nu vraag ik mij dus oprecht af: als het mooi weer is, moet ik dan verplicht mijn kopje koffie binnenshuis met gesloten ramen drinken omdat anders de werkenden zich ondergesteld voelen?
MarlindeRooz schreef:Sizzle schreef:Wat ik trouwens ook steeds zie is dat mensen noemen dat de profiteurs lekker buiten in de zon zitten.
vooruit... Maar alleen huismerk filterkoffie en geen senseo of vers gemalen hoor.
KoudbloedKim schreef:Tendance schreef:Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar ligt dit dan niet aan de manier waarop je verzekerd bent?Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
Mijn uitkering betaald niet mijn ziektekosten.
Ayasha schreef:Tendance schreef:Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
Dat mijn medicijnen terug betaald worden is ook enkel omdat ik op mijn 18 de hoogste verzekering af gesloten heb.
Tendance schreef:Dat is raar...[naam] schreef:Ik bedoel dit niet banketstaaf, maar ligt dit dan niet aan de manier waarop je verzekerd bent?
Mijn uitkering betaald niet mijn ziektekosten.
Nee, ik ben zeeeeeeeer goed verzekerd, maar deze NOODZAKELIJKE medicatie wordt niet vergoed!
Bij geen enkele maatschappij. Ben 4 sterren verzekerd bij Zilveren Kruis. Iedere verzekering wil me nog steeds wel hebben, omdat ik dit deel toch zelf moet betalen.
Kriel schreef:Tendance schreef:Ik ben ook chronisch ziek, heb een schildklier die niet functioneert, moet gewoon alle bloedonderzoeken en medicijnen zelf betalen, behalve nu dan omdat ik zwanger ben.
Wedeom compleet eens. Naast mijn MS en alvleesklier aandoening ben ik zelfstandig. Betaal ik elke maand minimaal 8k aan belastingen en wat krijg ik als ik eindelijk zou besluiiten het bijltje erbij neer te gooien? Niks......behalve een plaatsje naast Tendance denk ik