Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Pien, dat weet ik niet....
Betreft liefde etc in de bijbel.... Daar kunnen ze er (ook) wat van: http://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm
Ik hang geen enkele religie aan, maar vind het altijd wel interessant
LadyMadonna schreef:Maar ik vind het zeer onterecht om de bijbel al boek van de liefde en de Koran als boek van geweld/haat neer te zetten. Zo zwart-wit is deze hele materie niet.
Het is niet "wij" en "hun", het is wij allemaal, met helaas een paar losgeslagen idioten.
LadyMadonna schreef:Ik denk dat je ook prima je mening kunt hebben zonder hard, grof of provocerend te zijn.
"Wat vind je van mijn nieuwe jas?"
Wat een afgrijselijk ding!
Of
Niet mijn smaak....
Waarom moet men dan toch perse optie 1 zeggen? Wetend dat ze een ander (die ontzettend blij is met zijn nieuwe jas) daarmee kwetsen? "Omdat het hun mening is", en dat is tegenwoordig, helaas, belangrijker dan rekening met een ander houden.
LadyMadonna schreef:Ik heb het nergens over christenen thesserd, ik heb het over de bijbel. En volgens mij weet jij niets van mijn kennis af.
Ik bedoel aan te geven dat er in elk religieus boek goede en slechte dingen staan. Het is aan diegene die volgens die leer leven hoe ze dat interpreteren.
Maar ik vind het zeer onterecht om de bijbel al boek van de liefde en de Koran als boek van geweld/haat neer te zetten. Zo zwart-wit is deze hele materie niet.
Het is niet "wij" en "hun", het is wij allemaal, met helaas een paar losgeslagen idioten.
Die losgeslagen idioten heb je ook weer overal, ongeacht religie, kleur, afkomst, nationaliteit, politieke voorkeur, etc.
fransje23 schreef:Thesserd schreef:Ik zag net nog weer iemand 'Jezus' gebruiken in zijn reactie op Bokt... Niemand die er van op kijkt. Wat dat betreft hebben deze Moslims nog een lange weg van acceptatie en tolerantie te gaan
Hier op Bokt reageert misschien niemand op dat 'Jezus ' maar ik ken in het echte leven wel mensen die zich daar erg aan storen. Die omringen zich ook meestal met gelijkgestemden, voorkomt irritatie.
ElineS schreef:Ik ben niet gelovig, maar probeer wel het woord "Jezus" of "Ohmijngod" of "G*dverdomme" te vermijden. Ik vind het onrespectvol. Het floept er wel eens uit, maar doe wel mijn best het niet te zeggen. Vooral als ik bij een paar vriendinnen ben die geloven. Ze zeggen er niets van als ik het zeg, maar het word wel gewaardeerd als ik dat niet doe. Heb het er wel voor over. Beetje tolerantie naar elkaar.
Ik ken veel gelovige mensen, christen en moslim. Veel daarvan leven naar het woord van god.. Maar wel zoals zij het zelf hebben geïnterpreteerd.. En dat is vooral liefde voor iedereen en respect. Als je letterlijk naar de bijbel of de koran moet leven, oef.
NatasjavE schreef:Thesserd. De hele bijbel, ook het nieuwe testament, is om te beginnen heel vrouw onvriendelijk(keurt verkrachting goed) en staat vol met het prediken van geweld.
Een boek over de WOII zal altijd uitkomen op het punt geweld.
Alleen tja,...WOII is wel echt gebeurt en een boek daarover gaat zich niet over gedragsregels.
De bijbel is een religieus boek en gaat over geloof. En er zijn mensen die zeggen te leven naar het woord van God. Nou,...ik hoop toch echt van niet.
Blue_Eyes schreef:Ik kwam deze tegen en vond hem wel mooi om even hier neer te zetten.
https://www.facebook.com/kirstin.wilde. ... 1629510041