Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:43

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:
Serieus, je kan wel training hebben gehad. Maar ik denk niet dat je als piloot dan ook maar iets kunt. Niet op die hoogte.

Zoals Dhr. Baksteen al zei: als piloot van een civiel vliegtuig zie je eventuele projectielen die van achteren komen niet aankomen en kun je er ook niets aan doen. Ik denk zomaar dat de piloten ook niet wisten wat hen overkwam....laat staan dat ze er adequaat op hadden kunnen reageren of hadden kunnen uitwijken.

Ja maar Meneer Baksteen zat met de dozen wel erg ver naast, erg onjuist over die informatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:45

_San87_ schreef:
Sammie schreef:
Tieneke schreef:
Maar hoe zit dat dan met piloten die een vliegtuig alsnog uit een duikvlucht hebben weten halen?

Die krijgen sowieso extra training. Misschien ook wel G-kracht training. En natuurlijk leren ze ook in soortgelijke situaties te reageren. Wat doe je als er een motor uitvalt, wat doe je in een luchtzak etc. etc.

Wat doe je als je neergeschoten wordt?

Serieus, je kan wel training hebben gehad. Maar ik denk niet dat je als piloot dan ook maar iets kunt. Niet op die hoogte.

Dat laatste heb ik nooit beweert. Het ging er om waarom passagiers waarschijnlijk out zijn, maar piloten soms wel in staat zijn een vliegtuig uit duikvlucht te halen.

Ik denk niet dat de training omvat wat doe je als je neergeschoten wordt, maar wel wat als er een hele vleugel uitvalt (motoren), luchtdruk wegvalt, een (klein) gat in het vliegtuig ontstaat. etc etc.

Als nu blijkt dat dat filmpje niet van dit vliegtuig is geweest, blijft het nog een raadsel wat er precies gebeurd. Als het finaal in stukken is geblazen gaat alles zo snel. Je valt als een baksteen, dan kun je idd niet meer schakelen. Als je nog leeft, als je nog bij bent. Dan is het gewoon They never knew what hit them.

En dat is eigenlijk het enige dat ik 'hoop'. Dat het snel over was en dat er geen pijn is geweest.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-07-14 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:46

Delphi schreef:
Nee inderdaad! Dat het gefilmd wordt voor duidelijkheid ...prima. Maar stuur dat filmpje dan enkel naar de directeur van Schiphol (geen idee wie allemaal verantwoordelijk zijn voor het naar buiten brengen van info bij vliegtuigrampen) en breng het niet in de media. Dat is puur sensatielust.
Natuurlijk wil je als nabestaande duidelijkheid. Maar ik zou dat veel liever krijgen tijdens een bijeenkomst op Schiphol, dan dat je dit via internet ziet.

Mensen zijn nieuwsgierig. Dat zie je bij ongelukken op de snelweg (waar voorbijrijdende auto's toch even naar een ongeluk moeten kijken, ook al is het van de andere kant van de snelweg) en de mensen collectief in de ankers gaan (en zo nieuwe ongelukken veroorzaken). En dat is ook bij rampen als deze. En de foto's en filmpjes worden verkocht. Mensen gaan pas stoppen met het maken van deze filmpjes als er geen interesse voor is en er geen cent aan te verdienen valt. Niet zo best voor alle paparazzi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:46

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

Zoals Dhr. Baksteen al zei: als piloot van een civiel vliegtuig zie je eventuele projectielen die van achteren komen niet aankomen en kun je er ook niets aan doen. Ik denk zomaar dat de piloten ook niet wisten wat hen overkwam....laat staan dat ze er adequaat op hadden kunnen reageren of hadden kunnen uitwijken.

Dat inderdaad :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:47

Sammie schreef:
_San87_ schreef:

Wat doe je als je neergeschoten wordt?

Dat laatste heb ik nooit beweert. Het ging er om waarom passagiers waarschijnlijk out zijn, maar piloten soms wel in staat zijn een vliegtuig uit duikvlucht te halen.

Ik denk niet dat de training omvat wat doe je als je neergeschoten wordt, maar wel wat als er een hele vleugel uitvalt (motoren), luchtdruk wegvalt, een (klein) gat in het vliegtuig ontstaat. etc etc.

Als nu blijkt dat dat filmpje niet van dit vliegtuig is geweest, blijft het nog een raadsel wat er precies gebeurd. Als het finaal in stukken is geblazen gaat alles zo snel. Je valt als een baksteen, dan kun je idd niet meer schakelen. Als je nog leeft, als je nog bij bent. Dan is het gewoon They never knew what hit them.

En dat is eigenlijk het enige dat ik 'hoop'. Dat het snel over was en dat er geen pijn is geweest.

Zo bedoel ik het ook niet :).

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:48

ik ben echt in shock. langzaam stromen de verhalen op facebook binnen van mensen die familie, vrienden of collega's aan boord hadden.
waar ik helemaal de bibbers van krijg is dat mijn vriend ( piloot) vanmorgen over exact hetzelfde gebied vloog. Ik moet er niet aan denken... En het toeval wil dat hij vanmorgen toen hij aankwam op schiphol zijn toestel parkeerde naast de Malaysian Airlines die nu verongelukt is. ze maakte er vanmorgen nog grapjes over; dat deze iig veilig aan de grond stond en niet vermist is. en een paar uur later is er niets meer van over. Het is een inktzwarte dag voor Nederland en eigenlijk de rest van de wereld. zoveel onschuldige mensen de dood ingejaagd. Om te janken echt!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:48

Pfff heb net gehoord dat de schoonouders van een vriendin van me er waarschijnlijk ook in zaten.. poedersuiker zeg...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:49

Sammie schreef:
Niemand die even stil staat hoe ze aan die paspoorten zijn gekomen.. Die van mij zit gewoon in mijn tas.. :=

Ze hebben dan we het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald, maar ik denk (en hoop) dat het toch gewoon mensen blijven, en op zoek gaan naar gegevens van de slachtoffers, zodat deze geindentificeert kunnen worden.
Je paspoort heb je bij de boarding nog nodig, en zal dus zeer waarschijnlijk bij de passagiers in de buurt zijn.
Dan moet je idd gaan graaien en zoeken, maar hoop dat ze toch nog een beetje menselijkheid in zich hebben.

Misschien proberen ze zo wel hun fout een beetje te corrigeren.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:49

Jeetje dit is echt vreselijk , ik hoorde het pas toen ik het nieuws ging kijken. Die beelden waar het vliegtuig in stukken lag , brrr de rillingen gingen door mijn lijf. En zag net beelden van wat op een vliegtuig leek ( van heel ver weg opgenomen) dat brandend recht naar beneden viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:50

Sandyislief schreef:
Pfff heb net gehoord dat de schoonouders van een vriendin van me er waarschijnlijk ook in zaten.. poedersuiker zeg...

Jeez sterkte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:50

De namen zijn nog niet vrijgegeven? Ik weet dat een kennis vandaag zou vliegen maar ik weet niet hoe laat, ik krijg ook geen contact met haar. -O-

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:51

Aan iedereen ontzettend veel sterkte Y;( . Vreselijk, weer een vliegtuig he..

Anoniem

Alle betrokkenen wens ik ontzettend veel sterkte toe...

Saintelette

Ik krijg net door dat een leerling van de school waar ik op werk ook is omgekomen..

xNathaliee

Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 17-07-14 23:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:52

Heftig.. Geen woorden voor.. :( Sterkte aan alle nabestaanden en de bokkers hier die mensen uit het vliegtuig kenden!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:53

Vriendin van een vriendin die zat ook in het vliegtuig -O-

MerleSimone

palousa_boy schreef:
Sammie schreef:
Niemand die even stil staat hoe ze aan die paspoorten zijn gekomen.. Die van mij zit gewoon in mijn tas.. :=

Ze hebben dan we het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald, maar ik denk (en hoop) dat het toch gewoon mensen blijven, en op zoek gaan naar gegevens van de slachtoffers, zodat deze geindentificeert kunnen worden.
Je paspoort heb je bij de boarding nog nodig, en zal dus zeer waarschijnlijk bij de passagiers in de buurt zijn.
Dan moet je idd gaan graaien en zoeken, maar hoop dat ze toch nog een beetje menselijkheid in zich hebben.

Misschien proberen ze zo wel hun fout een beetje te corrigeren.

Dit vroeg ik me ook af.. Die paspoorten die ze lieten zien waren volledig intact? Is er echt zon groot deel van het puin niet verbrand? Dan moeten ze inderdaad wel echt gericht gezocht hebben..

xNathaliee

Seleenntjee schreef:

Jij ook sterkte!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:54

Sammie schreef:
Ik snap xNathalieee wel hoor. Een vriendin van mij heeft laatst in zo'n zelfde vliegtuig gezeten ook richting indonesie met dezelfde maatschappij, wie weet wel dit vliegtuig. Ook al heeft het geen enkele aanknopingspunt (ander vliegtuig, andere dag, etc). Het schiet gewoon door je hoofd. Stel dat of wat als... Ik vind dat een vrij menselijke reactie dat je even stil staat bij het leven (en de dood).

Ik en mijn vriendin hebben ook ooit naar KL gevlogen met Malaysia en dat schiet dan ook meteen door mij heen. Wist daardoor ook zeker dat er veel Nederlandse slachtoffers zouden zijn. Bij ons zaten op alle Azie-vluchten vanaf Schiphol ook altijd veel Nederlanders.

Denk dat de passagiers lekker aan het slapen of film kijken waren toen het gebeurt is. Hoop dat alles voorbij was voordat iemand wat besefte.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:55

magda_90 schreef:
De namen zijn nog niet vrijgegeven? Ik weet dat een kennis vandaag zou vliegen maar ik weet niet hoe laat, ik krijg ook geen contact met haar. -O-

Volgens mij kan je dat nummer bellen!
Sterkte..

Anoniem

Seleenntjee schreef:

:(:)

Anoniem

Anoniem

Vriendin van me is nu totaal in shock, ze is alleen thuis en kan haar ouders niet bellen. Wij hadden het er allemaal over op whatsapp, en toen zij halverwege het gesprek ook mee kwam praten, kwam ze erachter dat het het vliegtuig van haar oma en tante was.

Weet iemand wat we kunnen doen? We kunnen niet naar haar toe, etc... Ik ben echt heel slecht met dit soort situaties en ik ben nu ook helemaal overstuur.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:56

Maar zoveel paspoorten waren dat gewoonweg niet en als je ziet dat er ook hele delen van het vliegtuig niet ernstig beschadigd zijn vind ik het niet raar dat er nog paspoorten in tact zijn. En als je ziet/denkt dat er geen overlevenden meer zijn gaan je op zoek naar andere informatie die meer duidelijkheid kunnen verschaffen.

Neemt niet weg dat ik ook denk dat er wel het één an ander onrechtmatig meegenomen zal zijn.