Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:36

Laat ik het omkeren, je vindt het toch sowieso niet prettig om je blote borsten te tonen op een terras (om maar even iets te noemen)?

Ik bedoel, mij lijkt het sowieso niet echt een fijn idee :') ik kleed me bij het zwembad ook liever om in een kleedhokje dan in de gang.

benangelique

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:38

Ik vind dat inderdaad niet fijn en doe dat dus ook niet, maar voedde wel zonder enige gêne op een terras hoor. ..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:47

Magrathea schreef:
Laat ik het omkeren, je vindt het toch sowieso niet prettig om je blote borsten te tonen op een terras (om maar even iets te noemen)?

Ik bedoel, mij lijkt het sowieso niet echt een fijn idee :') ik kleed me bij het zwembad ook liever om in een kleedhokje dan in de gang.

Ik vond (en vind) de gedachte ook niet echt fijn dat er 6 man naar mijn doos zitten te staren (bevalling in het ziekenhuis), dat er een vreemde vent een soort dildo (lees: scanapparaat) in mijn doos duwt, dat een vreemde vrouw er naar binnen gaat om te voelen 'hoe ver je opening hebt' in de periode voor de bevalling... en toch allemaal gedaan. Alles voor je kind he ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:52

Goh Urielle, je weet het wel heel positief te brengen :+

Maar wat mij betreft is bv in het openbaar helemaal prima zolang het inderdaad maar zo discreet mogelijk gebeurt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:54

Urielle schreef:
Magrathea schreef:

Ik vond (en vind) de gedachte ook niet echt fijn dat er 6 man naar mijn doos zitten te staren (bevalling in het ziekenhuis), dat er een vreemde vent een soort dildo (lees: scanapparaat) in mijn doos duwt, dat een vreemde vrouw er naar binnen gaat om te voelen 'hoe ver je opening hebt' in de periode voor de bevalling... en toch allemaal gedaan. Alles voor je kind he ;)

Dus eigenlijk, als je het bovenstaande hebt doorstaan, kijk je er niet van op dat iemand je blote borst ziet :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:17

Je bent idd alle gene wel voorbij.
Ik ben ook in het zh bevallen, uiteindelijk keizersnee en vervolgens 2 dagen gewassen worden down under omdat ik mijn bed niet uit kon.
En dan ook nog weer het "trainen" van de juiste spieren na de bevalling (standaard hier) om latere incontinentie problemen te voorkomen (waarbij iemand ook zijn vingers in je doos heeft gedurende 30 min).
En dan ook nog alle vk en verpleging die je in het begin helpen met je bv :+
Nee als iemand een stukje huid van mijn borst ziet schaam ik mij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:37

Haha urrielle :')
Het is hier wel zo. Ik was ontzettend preuts voor de bevalling. Wilde zo min mogelijk getoucheerd worden ed. Nou na 26uur bevallen met geen vorderende ontsluiting heeft de hele werkende verlosafdeling alles down under gezien en er in geweest. Zelfs aan het einde bijna uur lang om te helpen de laatste cm te krijgen. Ik was zo moe en zoveel pijn en dat kind moest eruit!!!! Het interesseerde me geen zier meer :') dan tijdens je kraamweek nog elke dag controles en hulp bij de bv.
dan is bv geven met een blote boobie echt peanuts :')

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:14

Haha ja je raakt inderdaad de schaamte wel een beetje voorbij. Bovendien zijn je borsten ineens een functioneel iets, voor mij op het moment net zo sexy als een pak melk :') Wat overigens niet betekent dat ik vind dat iedereen ze maar mag zien.

Magrathea schreef:

Het is ook geen fijn idee. Maar je kind moet eten, je hebt net alles geregeld om lekker de stad in te gaan en heb je geïnstalleerd op een terras... tsja, dan maar hier. Met een voeding ben ik zo'n half uur bezig, dus ik ga dan ook niet ergens apart van mijn gezelschap zitten, dan had ik net zo goed thuis kunnen blijven.

In het kort komt het er imo op neer dat mijn kind en ik onderdeel uitmaken van de maatschappij. Ik geef mijn kind borstvoeding, dus dat kom je op straat dan wel eens tegen. Vervelend voor de mensen die hier aanstoot aan nemen, maar ja: ik heb geen hond, maar trap ook wel eens in de hondenpoep. En als ik dat niet wil: kwestie van eromheenlopen. ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:48

Feit blijft dat bijna niemand er aanstoot aan zal nemen als het discreet gebeurt. Kleine moeite, groot plezier lijkt me zo ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:01

Ja maar soms lukt het dus gewoon niet discreet ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:17

suze_ schreef:
Ja maar soms lukt het dus gewoon niet discreet ;)

Precies, en daar mag ook begrip voor zijn. En wat de 1 discreet vind hoeft de ander niet discreet te vinden..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:23

woods schreef:
Bovendien zijn je borsten ineens een functioneel iets, voor mij op het moment net zo sexy als een pak melk :') Wat overigens niet betekent dat ik vind dat iedereen ze maar mag zien.

hahah, dat vond ik zelf ook, het hele sexy zijn van een borst was weg.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:35

Ik denk dat het onbegrip voor moeders vooral komt van mensen zonder kinderen en mensen die een hekel hebben aan kinderen. (Al geldt dat bij mij voor beide en ik kan me heel goed voorstellen dat een moeder niet op een wc wil gaan zitten voeden en haar goed recht ook! ).

Uit nieuwsgierigheid vroeg ik gister eens aan een (mannelijke) vriend van mij wat hij vond van borstvoeding in het openbaar, bijvoorbeeld op een terras of in een restaurant. Nou wat er toen toch voor reactie uitkwam. Ik durf hem niet eens hier te posten, maar ga er maar vanuit dat die alles behalve respectvol was. Ik snap echt niet waar dat vandaan komt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:31

Heb je m dat niet gevraagd?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:42

benangelique schreef:
Heb je m dat niet gevraagd?

Zeker wel, maar dan was het "dat vind ik gewoon". Normaal is het ook echt geen lompe of irrationele kerel. Ik denk dat als je zelf niet met kinderen bezig bent je gewoon echt het inzicht mist in dit soort situaties ofze.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:43

Dat denk ik ook inderdaad

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:43

Maar er zijn gewoon zat mensen die een baby al helemaal niet koddig en schattig is, maar eerder reden om een terrasje verder te gaan zitten.
Je hebt nu eenmaal mensen die into kinderen zijn, en mensen die een soort aversie hebben tegen kinderen.
Ik stoor mij niet per definitie aan het geven van borstvoeding. Maar in het openbaar? Ja, zeker. Natuurlijk moet een kind ook eten en is een toilet gewoon een uiterste. Maar wil ik het zien? Nee! Echt niet, hoeft niet, vind het niet schattig, niet koddig, niet fris. Dus ga bv in mijn zicht zitten geven, dan neem ik inderdaad de moeite even om zelf om te draaien. Is beter, niet zo een constante afleidende factor. Maar echt, de blikken die DAN volgen. Want oh oh oh oh oooooooh, hoe bestaat het dat je het lef hebt :oo

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:45

Whahaha, nou, ik zou er echt het minste problemen mee hebben als je jezelf omdraait.
Dan is het probleem toch ook opgelost? :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:52

maar is dat niet met alles wat je niet wil zien. Als ik iemand zie waar ik me aan stoor dan draai ik me ook even om.

En echt geloof me alle tegenstanders van bv in het openbaar hier due hebben denk ik 90% van de tijd niet eens in de gaten dat er een kindje gevoed wordt of in ieder geval zien ze geen borst

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:57

Ik denk dat dat aan het taboe ligt Gillbo. Ergens langs kijken en iets niet willen zien is met veel wel geaccepteerd. Maar zodra het aan bv ligt of babies in het algemeen dan ben je echt net een verdoemde hoor, want het is natuurlijk, en bla bla bla, de rest kun je in het topic wel teruglezen :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:05

dit gaat er juist over dat bv geven buitenshuis een taboe is omdat sommige het aanstootgevend, vies of weet ik veel wat vinden.
Zelfde verhaal als dat je er tegen zou zijn.
Helaas zijn de tegens die ik hier lees gebaseerd op uitzonderingen of gebrek aan kennis

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:15

Ja, ik heb het ook over buitenshuis. Binnenshuis heb ik er echt geen moeite mee, maar buiten kijk ik liever de andere kant op (en ga gewoon verzitten) (want ja, ik vind het vies).
Alleen lijkt het taboe op het vies vinden van het zien van een kind dat de borst krijgt gewoon vele malen groter dan het taboe op het geven op bv in het openbaar.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:19

Zoals al in dit hele topic meerdere keren is genoemd. Wat vind je vies dan want tenzij je echt naar iemand borsten zit te gapen zie jij echt helemaal niks.
Je hebt idd weleens uitschieters die de tiet over de blouse gooien om het zomaar even te zeggen maar dat zijn er maar heel weinig.
En om nou voor die ene niet discreet voedende de andere niet meer openbaar te laten voeden tja.
Dan moeten er een heleboel mensen binnen blijven aangezien er altijd wel iets is waar je aan kan storen.
Hotter than my daughter is er een voorbeeld van haha

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:22

Dat er altijd wel iets is waar je je aan kan storen wil niet zeggen dat het fijn zou zijn als we er allemaal voor zorgen dat we zo min mogelijk overlast veroorzaken :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:23

Dat gebeurt toch al?
Of ben jij zomers omringd op het terras met blote voedende vrouwen :D