Elise_0o schreef:Doe dan Rottumerplaat, is de naam al perfect voor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceriadwen schreef:Blue_Eyes schreef:Nee, maar er is nog wel een verschil. En als andere landen zich niet aan de mensenrechten houden, wil niet zeggen dat wij dat ook niet hoeven te doen. Tijd om de zaken te verbeteren dus!
We vangen ze op, wat is het probleem?
yentl2010 schreef:Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!
Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.
Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.
huppelz schreef:wat ik nu nog steeds niet helemaal begrijp in deze discussie:
'als we vreemdelingen goed behandelen dan........', ' als iemand zich geaccepteerd voelt dan.......'
Het asielbeleid was volgens mij gericht op het opvangen van mensen in acute dan wel dringende nood. Niet leuk als je je land moet ontvluchten of er anders op zeker sterft maar dan is een asielzoekerscentrum wellicht toch wel beter dan de situatie waaruit je komt?
huppelz schreef:Dat "redden" - dat hebben ze zelf gedaan Al dan niet door hun laatste centen uit te geven aan een louche mensensmokkelaar. (Na de bezetting werden in NL alle handelaren gescreend op "oorlogswinsten" - daar zit iets in. Mensen die in levensgevaar zijn, kun je makkelijk uitbuiten, en daar stond in 1945 straf op. Interrnationaal is dat nu een bloeiende handel. Ook een probleem.)Iemand die gered wordt uit een bizarre situatie zal zowiezo dankbaar zijn lijkt mij. (eh en ook getraumatiseerd...)
huppelz schreef:En niet iedereen is hier om 'gered' te worden.
huppelz schreef:- Nou, mij lijkt dat wel. Je geaccepteerd voelen is een menselijke basisbehoefte.En niet iedereen is hier om geaccepteerd te worden lijkt mij.
huppelz schreef:Schrap het woord "theekransje" en ik zeg: prima idee! (Graag ook met diplomaverplichting, dat scheelt verkeershinder, gekantelde vrachtwagens, brrr.)We gaan toch ook geen theekransjes langs de snelwegen organiseren om Poolse vrachtwagenchauffeurs beter te laten integreren?
huppelz schreef:....ik vind dit een lachwekkend idee - wat je hier schrijft.Dus als je een gezond persoon bent en je kiest ervoor om naar bijv. NL te komen waar je onmiddellijk 'doodgeknuffeld' word dan is dat bijna lachwekkend in de ogen van sommige mensen.
huppelz schreef:Iedere vluchteling ervaart een soort van cultuurschok.Sommige mensen zullen uit een streng regime komen en schrikken zich wild van de vrijheden hier en hoe ga je daar dan rekening mee houden?
huppelz schreef:Ik geloof dat jij NL trouwens erg slecht kent.De contrasten kunnen erg groot zijn: 'ow jullie hangen homofiele mensen op?' ' gut wij kunnen stemmen op een politieke pedo partij joh'. 'ow je denkt dat een homo een pedo is ook? ......'
huppelz schreef:Het is duidelijk dat een deel van de bevolking nu niet achter de verworven vrijheden kan staan zoals we dat in NL gewend zijn/waren.
huppelz schreef:Ik schat: 99%Hoeveel van onze emigranten willen perse geaccepteerd worden in het buitenland?
huppelz schreef:Nou, nou...Volgens mij ben je zoveel 'vreemdeling' als dat je je opstelt of voelt en word dat niet perse bepaald door je omgeving.
huppelz schreef:nou het is niet te hopen natuurlijk dat we ooit met de islam te maken krijgen als politieke speler, maar het is dan juist ook goed om kennis te hebben van wat binnen de islam 'normaal' is toch?
secricible schreef:Ik moet een beetje lachen om mensen die (...) blijken te wonen in een nieuwbouwwijk waar allemaal 2 onder 1 kap woningen staan. Probeer eens een wijk die vroeger bekend stond als "vogelaarswijk" en probeer daar eens enkele jaren in de samenleving te kruipen...
Hier zijn al islamitische politieke partijen die mee doen met de gemeenteraadsverkiezingen. Nou ben ik niet bang dat die een sharia in zullen voeren, maar het is wel een eerste stap...
huppelz schreef:Echter denk ik wel dat de cultuur die men van huis uit meekrijgt mede bepaalt of men daarbuiten slaagt ja of nee.
huppelz schreef:Als je moeder in haar eigen cultuur haar zoon niet mag corrigeren omdat alleen de vader dat volgens die cultuur mag doen, en de vader vindt dat niet belangrijk of deelt bepaalde NL ideeën niet?
huppelz schreef:Of geeft een anti-NL vb. wellicht? Zomaar wat gedachtes hoor.
huppelz schreef:Sommige immigranten, al dan niet moslem, kunne idd in zo'n soort spagaat terecht komen - dat klopt.Dan kan het met dat kindje 2 kanten op gaan: of hij wordt verbannen uit zijn eigen familie of hij hangt de ideologie van zijn familie aan.
De keuzes die daar gemaakt worden zijn ook wel bepalend voor de generatie die daarna komt.
Janneke2 schreef:yentl2010 schreef:Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!
Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.
Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.
Yentl,
ken je het verschil tussen plagen en pesten...?
Plagen is gelijkwaardig - pesten is dat nadrukkelijk niet.
Humor is op zichzelf genomen prima, maar hoort dan nadrukkelijk thuis bij "plagen".
Ik vind dit geen leuke grapjes, in tegendeel. Ik vind dit pesten en vind dus ook dat dit soort "humor" niet kan. (Laat staan "moet kunnen".)
russel schreef:Nog even een blonde vraag..waarom hebben Moslima' s een hoofddoek en de mannen niet? Ik dacht nl uit respect naar hun geloof? En niet om als vrouw niet gezien te mogen worden, toch...dan toch ook de mannen, zoals de joden? Dan kan ik wel weer begrijpen dat Wilders een lijn wil. Als moslim in een westers land, dan ook een moderne moslim, anders naar een niet westers land, want daar hoort het...
Citaat:MAAR: de feiten tonen aan: de PVV scoort niet bijster goed in de Vogelaarwijken.
GW moet het vooral hebben van die mensen, die bang zijn, "dat er buitenlanders hun wijk binnen gaan komen".
Citaat:Janneke2 schreef:Yentl,
ken je het verschil tussen plagen en pesten...?
Plagen is gelijkwaardig - pesten is dat nadrukkelijk niet.
Humor is op zichzelf genomen prima, maar hoort dan nadrukkelijk thuis bij "plagen".
Ik vind dit geen leuke grapjes, in tegendeel. Ik vind dit pesten en vind dus ook dat dit soort "humor" niet kan. (Laat staan "moet kunnen".)
Ach ja bij sommige mensen is humor ver te zoeken ik weet t
agerrits schreef:Janneke2 je post aardig raak hier
agerrits schreef:[quote= "Janneke2"]
MAAR: de feiten tonen aan: de PVV scoort niet bijster goed in de Vogelaarwijken.
GW moet het vooral hebben van die mensen, die bang zijn, "dat er buitenlanders hun wijk binnen gaan komen".
agerrits schreef:Juist op de anti Brussel gebeuren en zorgstandpunten. PVV heeft zich meer ontwikkeld naar een complete partij (in hoeverre ze nog compleet zijnEen compleet programma, de gemiddelde individu die mogelijk PVV zou kunnen stemmen, zien de standpunten over de Islam en extreme uitspraken hierin iets minder, dus het kost mogelijk juist stemmen, daarom heeft de PVV ook toen heel erg ingezet op anti Europa punt, behoud voor de zorg ect.
Elise_0o schreef:russel schreef:Nog even een blonde vraag..waarom hebben Moslima' s een hoofddoek en de mannen niet? Ik dacht nl uit respect naar hun geloof? En niet om als vrouw niet gezien te mogen worden, toch...dan toch ook de mannen, zoals de joden? Dan kan ik wel weer begrijpen dat Wilders een lijn wil. Als moslim in een westers land, dan ook een moderne moslim, anders naar een niet westers land, want daar hoort het...
Wat mij verteld is door een collega (Turkse moslim man van in de 40) dat hoofddoekjes worden gedragen om de schoonheid van een vrouw te verbergen. Moslims gaan namelijk uit van het kwade van de man, om te voorkomen dat hij in de verleiding zou komen om iets bij haar te doen, wat niet mag.
Word een vrouw verkracht dan is dat dus ook haar schuld en is zij iedereen te schande (de gene die dit ooit heeft verzonnen is de grootste idioot ooit..)
Het dragen van hoofddoekjes is dus ook totaal overbodig als je daarbij een gezicht vol make-up hebt, sieraden en strakke kleding.. Wat je dus bij veel vrouwen tegenwoordig ziet..
yentl2010 schreef:....dat heb je alvast fout.Ik doe even een gokje omdat Janneke2 totaal geen problemen heeft met de Islam
yentl2010 schreef:Nee - trouwe lezers van dit lijntje weten dat ik christen ben en begrip heb voor de uiterst consekwente, dan wel rigide lui in Werkendam, al denk ik zelf veel makkelijker.dat ze mogelijk zelf bekeerd is tot de Islam
yentl2010 schreef:...eh - een moslem gelooft in God. Zoals veel van mijn vrienden, maar die zijn allemaal christen.of veel vrienden heeft die in de Islaml geloven
yentl2010 schreef:Ik ben vooral fel op iedereen die discrimineert.maar omdat ze zo fel is tegen iedereen die tegen de Islam is
huppelz schreef:Ook dat is walgelijk.zo gaat gaat een heleboel worden om op te kunnen reageren
Maar Janneke over gevangenis gesproken (en ja het is natuurlijk verwerpelijk onschuldige mensen op te sluiten in een gevangenis), hoe kijk jij dan naar het feit dat er ook onschuldige kinderen in het gevang zitten omdat er geen opvang voor hen was?
En dan heb ik het niet over asielkinderen nog.
huppelz schreef:Nu ja, ik vraag me dus af, at jij onder redden verstaat.Om uit een situatie gered te worden zal men zelf de eerste stap moeten nemen, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: ergens ben je wel snel klaar met jezelf redden als niemand je dan ook maar 1 hand uitsteekt.
huppelz schreef:Wat niet opgaat voor de kinderen in de gevangenis want hen komt kennelijk niemand helpen ondanks dat een groot publiek weet dat ze er zitten.
huppelz schreef:Op zich ben ik dat met je eens.Even sprong vooruit. Jammer dat je het zo negatief opvat maar ik schrijf normaal tussen " omdat normaal voor mij een relatief begrip is.
huppelz schreef:Beiden zijn mogelijk - en het een hoeft het ander niet it te sluiten.Acceptatie kan ook plaatsvinden binnen je eigen kringen. Dat moet volgens mij niet perse van elders komen.
huppelz schreef:Nou, ik heb je die link niet gegeven en ik weet niet beter, dan dat de mode al zo'n 15 jaar is, dat er toch vooral nederlands gelerd moet worden.Zoals ook in de Quest te lezen was (en nog bedankt voor de link!) moedigde de NL overheid allochtonen juist aan om vooral hun eigen cultuur aan te blijven hangen en eigen taal te spreken. En het is natuurlijk lastiger te integreren als je een taal niet machtig bent.
huppelz schreef:...nu ja - hier lopen dus 2 dingen door elkaar.Volgens mij word je niet opeens tot Jood verklaard maar ben je dat al als je geboren wordt uit een Joodse moeder. Dat dat opeens een thema werd is een extreme situatie in de geschiedenis.
huppelz schreef:Accoord.Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je ergens vestigt en je begint actief deel te nemen aan het gebruikelijke leven daar de kans op vervreemding minder groot is.
huppelz schreef:Eh, ja. Hoezo...?Als jij Minousje kent van ballet en je komt haar tegen op straat met haar broer die toevallig Hells Angel is en daar staat met een groepje motoren dan is Minousje nog steeds Minousje toch?
yentl2010 schreef:...eh - en jij wel? Okee, oren open!Nou volgens mij snap jij zoals zovele in Nederland de Heer Wilders nog steeds niet
yentl2010 schreef:...ik wil wel geloven hoor, dat hij dat van tijd tot tijd zegt, maar ik kijk al jaren naar wat de man zoal doet.Hij is niet tegen de Marrokaan zelf maar tegen de Islam
yentl2010 schreef:en logisch dat vredelievende geloof
yentl2010 schreef:Ik haalde gisteren de goede, oude Nederlandse traditie aan, dat het sinds 1648 WET is, dat het een ieder vrij staat, om die godsdienst te belijden, waar zo iemand zelf voor kiest.hoort niet in Nederland thuis
yentl2010 schreef:...om te pesten...?Want leg mij eens uit waarom hij dan een Marrokaanse vrouw helpt die bedreigt word door haar eigen family ,omdat ze een wijnbar in Rotterdam heeft geopend?
yentl2010 schreef:...omdat hij volgens mij houdt van tweedracht zaaien?Waarom zou hij dit doen als dat volk haat?