De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:00

Elise_0o schreef:
Doe dan Rottumerplaat, is de naam al perfect voor :P

:') :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:05

Ceriadwen schreef:
Blue_Eyes schreef:
Nee, maar er is nog wel een verschil. En als andere landen zich niet aan de mensenrechten houden, wil niet zeggen dat wij dat ook niet hoeven te doen. Tijd om de zaken te verbeteren dus!

We vangen ze op, wat is het probleem?

......jouw gebrek aan informatie.
Nou is dat niet noodzakelijk jouw fout, we kunnen als land goed sjoemelen, liegen en afspraken niet nakomen. Zodat mensen - volstrekt logisch - denken dat alles in orde is.

(En als je dan een keer voor je werk of hoe dan ook in aanraking komt met the real thing, krijg je nogal een schok...)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:09

:P
LadyKantje schreef:
Elise_0o schreef:
Doe dan Rottumerplaat, is de naam al perfect voor :P

:') :')

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:14

yentl2010 schreef:
Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!

Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.

Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.

Yentl,

ken je het verschil tussen plagen en pesten...?
Plagen is gelijkwaardig - pesten is dat nadrukkelijk niet.

Humor is op zichzelf genomen prima, maar hoort dan nadrukkelijk thuis bij "plagen".

Ik vind dit geen leuke grapjes, in tegendeel. Ik vind dit pesten en vind dus ook dat dit soort "humor" niet kan. (Laat staan "moet kunnen".)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:30

huppelz schreef:
wat ik nu nog steeds niet helemaal begrijp in deze discussie:

'als we vreemdelingen goed behandelen dan........', ' als iemand zich geaccepteerd voelt dan.......'

Het asielbeleid was volgens mij gericht op het opvangen van mensen in acute dan wel dringende nood. Niet leuk als je je land moet ontvluchten of er anders op zeker sterft maar dan is een asielzoekerscentrum wellicht toch wel beter dan de situatie waaruit je komt?

Hoi Huppelz,
ten eerste "heb ik als nederlander zo mijn trots".
Er zijn internationale afspraken over mensenrechten en zo.
Er is een afspraak, die luidt, dat je zelfs afzichtelijke lieden zoals Marc du T. geen eenzame opsluiting geeft. Dat geldt als een onmenselijke straf, als martelng. ""Dat doen we niet, als fatsoenlijk land".
Nou - mooi niet. Nederland doet dat. Niet met haar misdadigers, maar wel met mensne, die niets misdaan hebben.

Wellicht is 10 jaar lang moeten wegkwijnen in een gevangenis op Schiphol minder erg dan vermoord te wordne in je geboorteland, dat zou kunnen. Ik weet niet, hoe je dat soort afwegingen moet maken.
Maar ik vind dit soort gedrag van onszelf beslist een probleem.

huppelz schreef:
Iemand die gered wordt uit een bizarre situatie zal zowiezo dankbaar zijn lijkt mij. (eh en ook getraumatiseerd...)
Dat "redden" - dat hebben ze zelf gedaan Al dan niet door hun laatste centen uit te geven aan een louche mensensmokkelaar. (Na de bezetting werden in NL alle handelaren gescreend op "oorlogswinsten" - daar zit iets in. Mensen die in levensgevaar zijn, kun je makkelijk uitbuiten, en daar stond in 1945 straf op. Interrnationaal is dat nu een bloeiende handel. Ook een probleem.)
huppelz schreef:
En niet iedereen is hier om 'gered' te worden.

Sterker nog: NIEMAND is hier, om gered te worden: men wil verder gaan met het eigen leven werken, een gezin stichten, bijdragen aan de maatschappij (in casu de nederlandse).
huppelz schreef:
En niet iedereen is hier om geaccepteerd te worden lijkt mij.
- Nou, mij lijkt dat wel. Je geaccepteerd voelen is een menselijke basisbehoefte.
huppelz schreef:
We gaan toch ook geen theekransjes langs de snelwegen organiseren om Poolse vrachtwagenchauffeurs beter te laten integreren? ;)
Schrap het woord "theekransje" en ik zeg: prima idee! (Graag ook met diplomaverplichting, dat scheelt verkeershinder, gekantelde vrachtwagens, brrr.)

huppelz schreef:
Dus als je een gezond persoon bent en je kiest ervoor om naar bijv. NL te komen waar je onmiddellijk 'doodgeknuffeld' word dan is dat bijna lachwekkend in de ogen van sommige mensen.
....ik vind dit een lachwekkend idee - wat je hier schrijft.
Of ach - als idee kan het weinig kwaad, maar het heeft niets, maar dan ook werkelijk niets met de hare realiteit van doen.

huppelz schreef:
Sommige mensen zullen uit een streng regime komen en schrikken zich wild van de vrijheden hier en hoe ga je daar dan rekening mee houden?
Iedere vluchteling ervaart een soort van cultuurschok.
En wat sommigen dan noemen "doodknuffelen" is de nuttige begeleiding, om te maken dat iemand goed kan gaan functioneren hier.

huppelz schreef:
De contrasten kunnen erg groot zijn: 'ow jullie hangen homofiele mensen op?' ' gut wij kunnen stemmen op een politieke pedo partij joh'. 'ow je denkt dat een homo een pedo is ook? ......'
Ik geloof dat jij NL trouwens erg slecht kent.
...misschien zelf eens een integratiecursus volgen...?
(Ja - ooit was er een meneer, en de WLDE een pedopartij oprichten. Om meer dan 1 reden is daar niets van gekomen, al die redenen hingen samen met zoals onze rechtsstaat in elkaar zit.)

huppelz schreef:
Het is duidelijk dat een deel van de bevolking nu niet achter de verworven vrijheden kan staan zoals we dat in NL gewend zijn/waren.

Is dat duidelijk...?
Waaruit blijkt dat dan...?
(Die pedopartij, misschien...?)

huppelz schreef:
Hoeveel van onze emigranten willen perse geaccepteerd worden in het buitenland?
Ik schat: 99%
huppelz schreef:
Volgens mij ben je zoveel 'vreemdeling' als dat je je opstelt of voelt en word dat niet perse bepaald door je omgeving.
Nou, nou...
Dan ken jij de geschiedenis slecht.
Mensen die al 300 jaar nederlander waren, werden opeens tot Jood verklaard en vermoord - dus nee, dat ligt echt niet altijd en alleen maar aan jezelf, hoor.
Was dat maar waar.

...en kijk maar, hoe Wilders praat over Marokkanen. Als hij tegengas krijgt, dan sputtert hij tegenwoordig, "dat hij natuurlijk de criminelen bedoelt, etc.etc." - maar hij heeft de pik op marokkanen. Of op islamieten.
Waarmee hij dus nadrukkelijk imands eigen gedrag negeert - en hepla, je bent marokkaan, dis kun je een rotopmerking van GW naar je hoofd krijgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:35

huppelz schreef:
nou het is niet te hopen natuurlijk dat we ooit met de islam te maken krijgen als politieke speler, maar het is dan juist ook goed om kennis te hebben van wat binnen de islam 'normaal' is toch?

GW mag graag zijn gal spuwen over "de politieke islam" - en dat is ook idd iets, waar ik niet vrolijk van wordt.

Maar let wel: GW beweert ook, dat de islam, die plm. 98% van de nederlandse moslems niet bestaat.

Vrijwel alle nederlandse moslems zijn gematigd, maar volgens GW liegen ze dat ze barsten, want ze zijn moslem, en dus radicaal.

Het is dus erg goed, om kennis te hebben van wat wel degelijk normaal is binnen de islam, namelijk de gematigde vorm.

En wat mij raakt, "het venijn zit in de staart", maar venijnig gif is het wel degelijk,
is hoe jij eerst *iets aanduidt over* de politiek islam en dan iets zegt van "wat binnen de islam tussen aanhalingstekens normaal is"
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-03-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:40

secricible schreef:
Ik moet een beetje lachen om mensen die (...) blijken te wonen in een nieuwbouwwijk waar allemaal 2 onder 1 kap woningen staan. Probeer eens een wijk die vroeger bekend stond als "vogelaarswijk" en probeer daar eens enkele jaren in de samenleving te kruipen...

Hier zijn al islamitische politieke partijen die mee doen met de gemeenteraadsverkiezingen. Nou ben ik niet bang dat die een sharia in zullen voeren, maar het is wel een eerste stap...

Voor wie in een Vogelaarswijk woont, ligt het beslist anders dan voor wie op stand woont in Blaricum, dat klopt.

Of tenminste, als we het hebben over je eigen situatie.

MAAR: de feiten tonen aan: de PVV scoort niet bijster goed in de Vogelaarwijken.
GW moet het vooral hebben van die mensen, die bang zijn, "dat er buitenlanders hun wijk binnen gaan komen".

En over wat voor "eerste stap" heb je het...?
Ik vind het als hollander uitstekend, dat moslems eigen politiek partijen oprichten. In de hollandse klei geldt namelijk, dat je eigen clubpie oprichten DE manier is, om te emanciperen.

(En de Sharia invoeren, dat wil sowieso maar 2% van alle islamieten in NL, dus daarmee sla je nog geen deuk in een pakje boter.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-03-14 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:45

huppelz schreef:
Echter denk ik wel dat de cultuur die men van huis uit meekrijgt mede bepaalt of men daarbuiten slaagt ja of nee.

...dat hangt van 1000 factoren af, dus ach - dat zal ook heus wel meetellen.

huppelz schreef:
Als je moeder in haar eigen cultuur haar zoon niet mag corrigeren omdat alleen de vader dat volgens die cultuur mag doen, en de vader vindt dat niet belangrijk of deelt bepaalde NL ideeën niet?

On topic: het gaat over de ideeen van GW.
Wellicht dat GW dit denkt over moslems, maar kloppen doet dit idee niet.
(..al is het ook in NL zo, dat bepaalde stukjes opvoeding specifiek door moeders of vaders wordt gedaan.)

huppelz schreef:
Of geeft een anti-NL vb. wellicht? Zomaar wat gedachtes hoor.
:+ Tuurlijk....

huppelz schreef:
Dan kan het met dat kindje 2 kanten op gaan: of hij wordt verbannen uit zijn eigen familie of hij hangt de ideologie van zijn familie aan.
De keuzes die daar gemaakt worden zijn ook wel bepalend voor de generatie die daarna komt.
Sommige immigranten, al dan niet moslem, kunne idd in zo'n soort spagaat terecht komen - dat klopt.
En vaak wordt de spagaat "in der minne (= met liefde) geschikt", na verloop van tijd. Soms lukt dat helaa sniet en dat is heel erg triest en verdrietig.

secricible

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:55

Janneke, er bestaat een editknop ipv 5 berichten onder elkaar zetten...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:07

Janneke2 schreef:
yentl2010 schreef:
Even een grapje tussen door moet kunnen toch !!

Hoe heet het document waar de meest voorkomende Marokkaanse namen op staan? Een opsporingsbevel.

Et is beter dan een Marrokaan
1. Hij kwam alleen.
2. Hij had al een fiets.
3. Hij leerde onze taal.
4. Hij wou terug naar huis.

Yentl,

Humor is op zichzelf genomen prima, maar hoort dan nadrukkelijk thuis bij "plagen".

Ik vind dit geen leuke grapjes, in tegendeel. Ik vind dit pesten en vind dus ook dat dit soort "humor" niet kan. (Laat staan "moet kunnen".)

Ach ja bij sommige mensen is humor ver te zoeken ik weet t :)

En @ Janneke het is Moslim en geen Moslem

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:13

russel schreef:
Nog even een blonde vraag..waarom hebben Moslima' s een hoofddoek en de mannen niet? Ik dacht nl uit respect naar hun geloof? En niet om als vrouw niet gezien te mogen worden, toch...dan toch ook de mannen, zoals de joden? Dan kan ik wel weer begrijpen dat Wilders een lijn wil. Als moslim in een westers land, dan ook een moderne moslim, anders naar een niet westers land, want daar hoort het...

Wat mij verteld is door een collega (Turkse moslim man van in de 40) dat hoofddoekjes worden gedragen om de schoonheid van een vrouw te verbergen. Moslims gaan namelijk uit van het kwade van de man, om te voorkomen dat hij in de verleiding zou komen om iets bij haar te doen, wat niet mag.
Word een vrouw verkracht dan is dat dus ook haar schuld en is zij iedereen te schande (de gene die dit ooit heeft verzonnen is de grootste idioot ooit.. ;( )

Het dragen van hoofddoekjes is dus ook totaal overbodig als je daarbij een gezicht vol make-up hebt, sieraden en strakke kleding.. Wat je dus bij veel vrouwen tegenwoordig ziet..

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:18

Janneke2 je post aardig raak hier ;)

Tevens word er vrij veel gespeculeerd. Het valt me op dat mensen in het algemeen veel minder goed luisteren, en het ook heel anders interpreteren dan dat er werkelijk gezegd word.
Dat betekend niet dat ik me niet in het 1 of ander kan vinden ;)

Citaat:
MAAR: de feiten tonen aan: de PVV scoort niet bijster goed in de Vogelaarwijken.
GW moet het vooral hebben van die mensen, die bang zijn, "dat er buitenlanders hun wijk binnen gaan komen".

Nee, neem de enquêtes van bijvoorbeeld 1 van daag, en de vele onderzoekjes naar stemmers van PVV. In de landelijke politiek zijn ze in de peilingen gestegen, niet door het beeld wat jij schetst. Juist op de anti Brussel gebeuren en zorgstandpunten. PVV heeft zich meer ontwikkeld naar een complete partij (in hoeverre ze nog compleet zijn ;) Een compleet programma, de gemiddelde individu die mogelijk PVV zou kunnen stemmen, zien de standpunten over de Islam en extreme uitspraken hierin iets minder, dus het kost mogelijk juist stemmen, daarom heeft de PVV ook toen heel erg ingezet op anti Europa punt, behoud voor de zorg ect.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:18

Citaat:
Janneke2 schreef:
Yentl,

Ach ja bij sommige mensen is humor ver te zoeken ik weet t :)

:) Zelfkennis - dat is prima!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:26

agerrits schreef:
Janneke2 je post aardig raak hier ;)

Okee.
Niet te hard, naar ik vurig hoop....

agerrits schreef:
[quote= "Janneke2"]

Nee, neem de enquêtes van bijvoorbeeld 1 van daag, en de vele onderzoekjes naar stemmers van PVV.[/quote]...ik geef eerlijk toe: de onderzoeken die ik citeer, zijn 2 jaar oud, gebaseerd op de analyse van de verchillende wijken van de verschillende grote steden.
(In die Vogelaarwijken stemmen/ stemden wel mensen PVV, maar lang zo veel niet als de wijken "die net iets hoger" op de ladder stonden.)

agerrits schreef:
Juist op de anti Brussel gebeuren en zorgstandpunten. PVV heeft zich meer ontwikkeld naar een complete partij (in hoeverre ze nog compleet zijn ;) Een compleet programma, de gemiddelde individu die mogelijk PVV zou kunnen stemmen, zien de standpunten over de Islam en extreme uitspraken hierin iets minder, dus het kost mogelijk juist stemmen, daarom heeft de PVV ook toen heel erg ingezet op anti Europa punt, behoud voor de zorg ect.

Nou is de PVV in mijn ogen eerlijk gezegd nooit een complete partij geweest.
De paritij si meer een eenmansbedrijf - de partij kent geen leden, gene interne democratie.
GW liet in 2010 tien minuten na het sluiten van de stembussne het "on.onderhandelbare punt" van pensioen met 65 vallen. Nog voor er ook maar onderhandeld was.
Verder heeft GW een aantal "sociale" punten zo ongeveer letterlijk overgeschreven van de SP - om als puntje bij paaaltje komt, in d 2e Kamer gewoon te stemmen zoals de (ex) VVD.er die hij is: snoeihard rechts.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:32

Elise_0o schreef:
russel schreef:
Nog even een blonde vraag..waarom hebben Moslima' s een hoofddoek en de mannen niet? Ik dacht nl uit respect naar hun geloof? En niet om als vrouw niet gezien te mogen worden, toch...dan toch ook de mannen, zoals de joden? Dan kan ik wel weer begrijpen dat Wilders een lijn wil. Als moslim in een westers land, dan ook een moderne moslim, anders naar een niet westers land, want daar hoort het...

Wat mij verteld is door een collega (Turkse moslim man van in de 40) dat hoofddoekjes worden gedragen om de schoonheid van een vrouw te verbergen. Moslims gaan namelijk uit van het kwade van de man, om te voorkomen dat hij in de verleiding zou komen om iets bij haar te doen, wat niet mag.
Word een vrouw verkracht dan is dat dus ook haar schuld en is zij iedereen te schande (de gene die dit ooit heeft verzonnen is de grootste idioot ooit.. ;( )

Het dragen van hoofddoekjes is dus ook totaal overbodig als je daarbij een gezicht vol make-up hebt, sieraden en strakke kleding.. Wat je dus bij veel vrouwen tegenwoordig ziet..

Goede vragen....!
...en het gaat om een mengeling van allerlei culturen en gewoonten plus een diversiteit (jawel) aan interpretaties van de Koran.

Zo is er een regel in de koran, die stelt dat zowel mannen als vrouwen "ingetogen" kleren horen te dragen.
Maar in een sexistische cultuur (wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, NL is ook een sexistische cultuur) komen de regels dus altijd het hardste bij vrouwen terecht. (Gerationaliseerd als "we gaan uit van het testorteron"...)
En doorgaans is het zo, dat vrouwen met relatief veel vrijheid wel een sluier dragen - maar ook verleidelijk gekleed gaan.

De Koran zelf stelt met nadruk, dat een verkrachte vrouw niet schuldig is (maar wat baten wetten, met zeden in strijd).
In de bijbel staat dat zo vierkant niet eens, dat de vrouw vrijuit gaat...(Ooit was er een demonstratie, emt als leuze "minder heibel, zonder bijbel"...)

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:34

In mijn ogen is niets zo saai als politiek .. :O Geert maakt het (hoe dan ook) toch een beetje minder saai <<)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:37

Ik doe even een gokje omdat Janneke2 totaal geen problemen heeft met de Islam dat ze mogelijk zelf bekeerd is tot de Islam of veel vrienden heeft die in de Islaml geloven

T is een gokje hoor zegt niet dat het zo is ,maar omdat ze zo fel is tegen iedereen die tegen de Islam is

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:48

zo gaat gaat een heleboel worden om op te kunnen reageren ;)

Maar Janneke over gevangenis gesproken (en ja het is natuurlijk verwerpelijk onschuldige mensen op te sluiten in een gevangenis), hoe kijk jij dan naar het feit dat er ook onschuldige kinderen in het gevang zitten omdat er geen opvang voor hen was?
En dan heb ik het niet over asielkinderen nog.

Om uit een situatie gered te worden zal men zelf de eerste stap moeten nemen, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: ergens ben je wel snel klaar met jezelf redden als niemand je dan ook maar 1 hand uitsteekt.
Wat niet opgaat voor de kinderen in de gevangenis want hen komt kennelijk niemand helpen ondanks dat een groot publiek weet dat ze er zitten.

Even sprong vooruit. Jammer dat je het zo negatief opvat maar ik schrijf normaal tussen " omdat normaal voor mij een relatief begrip is.

Acceptatie kan ook plaatsvinden binnen je eigen kringen. Dat moet volgens mij niet perse van elders komen.
Zoals ook in de Quest te lezen was (en nog bedankt voor de link!) moedigde de NL overheid allochtonen juist aan om vooral hun eigen cultuur aan te blijven hangen en eigen taal te spreken. En het is natuurlijk lastiger te integreren als je een taal niet machtig bent.

Volgens mij word je niet opeens tot Jood verklaard maar ben je dat al als je geboren wordt uit een Joodse moeder. Dat dat opeens een thema werd is een extreme situatie in de geschiedenis.
Overigens werd het eigen volk niet altijd anders behandeld is mij verteld.
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je ergens vestigt en je begint actief deel te nemen aan het gebruikelijke leven daar de kans op vervreemding minder groot is.

Als jij Minousje kent van ballet en je komt haar tegen op straat met haar broer die toevallig Hells Angel is en daar staat met een groepje motoren dan is Minousje nog steeds Minousje toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:51

Hoi Yentl, het is natuurlijk wel interessant, want zo kom je nog eens wat van elkaar te weten.

yentl2010 schreef:
Ik doe even een gokje omdat Janneke2 totaal geen problemen heeft met de Islam
....dat heb je alvast fout.
Trouwe lezers hebben gelezen, dat ik niet vrolijk wordt van "de poltieke islam" - wat een of 2% is van de moslems (zo luidt dat woord nu eenmaal in het arabisch) in dit land.
(Verder mag je me ook zelf aanspreken, hoor - maar wellicht durf je dat niet meer? Ik kan soms fors uit de hoek komen.)
yentl2010 schreef:
dat ze mogelijk zelf bekeerd is tot de Islam
Nee - trouwe lezers van dit lijntje weten dat ik christen ben en begrip heb voor de uiterst consekwente, dan wel rigide lui in Werkendam, al denk ik zelf veel makkelijker.
yentl2010 schreef:
of veel vrienden heeft die in de Islaml geloven
...eh - een moslem gelooft in God. Zoals veel van mijn vrienden, maar die zijn allemaal christen.

yentl2010 schreef:
maar omdat ze zo fel is tegen iedereen die tegen de Islam is
Ik ben vooral fel op iedereen die discrimineert.
Maar als we het over GW hebben, zijn het de marokkanen, de moslems die de klappen krijgen, die ze niet verdienen.
(Niemand verdient het namelijk, om gediscrimineerd te worden. Kritiek hebben mag best, maar dat gaat dan over gedrag. Discriminatie is: "Oh, jij bent moslem, jij bent dus radicaal en je liegt, als je zegt dat je dat niet bent". Of: "Oh, jij bent een marokkaan, nou Den Haag is blij, als er minder van jouw soort zijn.")

Wat is jouw achtergrond in deze...?

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:03

Zeker kan me hellemaal vinden in je reactie.
Strategisch is de PVV of GW ontzetten sterk gebleken.
De gedoogsteun en het weglopen hiervoor was eigenlijk een ondergang, en een te vroege stap voor PVV. Daaroverheen het vertrek van leden, en verhalen die naar buiten komen, een neerwaartse spiraal en veel minder harde kern stemmers dan gedacht. Maar de schade is meer dan hersteld, je ziet nog dezelfde houding, onveranderlijk. Kijk ik op AWBZ zorg dan verschilt de PVV wel van de SP, ze zijn veel meer instellingsgericht, hierin komt SP meer overeen met D66 bijvoorbeeld, dus ik ben het niet eens dat ze kopiëren. Bij de PVV is echt wel de nodige expertise aanwezig, die GW echt niet zelf heeft bedacht. ;)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:07

Nou volgens mij snap jij zoals zovele in Nederland de Heer Wilders nog steeds niet

Hij is niet tegen de Marrokaan zelf maar tegen de Islam,en logisch dat vredelievende geloof hoort niet in Nederland thuis
Want leg mij eens uit waarom hij dan een Marrokaanse vrouw helpt die bedreigt word door haar eigen family ,omdat ze een wijnbar in Rotterdam heeft geopend?

Waarom zou hij dit doen als dat volk haat?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:11

huppelz schreef:
zo gaat gaat een heleboel worden om op te kunnen reageren ;)

Maar Janneke over gevangenis gesproken (en ja het is natuurlijk verwerpelijk onschuldige mensen op te sluiten in een gevangenis), hoe kijk jij dan naar het feit dat er ook onschuldige kinderen in het gevang zitten omdat er geen opvang voor hen was?
En dan heb ik het niet over asielkinderen nog.
Ook dat is walgelijk.
Maar dat heeft er weinig mee te maken - geen enkel onschuldig mens hort ind e gevangenis, punt uit.
En als je dat uit arren moede toch doet als land, wees er dan eerlijk over, dat doet NL ook al niet.

huppelz schreef:
Om uit een situatie gered te worden zal men zelf de eerste stap moeten nemen, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: ergens ben je wel snel klaar met jezelf redden als niemand je dan ook maar 1 hand uitsteekt.
Nu ja, ik vraag me dus af, at jij onder redden verstaat.
Vluchtelingen redden hun vege lijf door te vluchten, vaak ten koste van verder al hun materiele bezittingen.
Daarna is het hun streven, hun leven weer op te buwen in het land, waar ze dan verder terecht blijken te komen. In Canada, Engeland en nog een aantal landen kan dat behoorlijk snel - in NL wacht jarenlange opsluiting, waarbij het ook nog eens verboden is, om alvast nederlands te leren. (of m wat voor nuttigs dan ook te doen.)

huppelz schreef:
Wat niet opgaat voor de kinderen in de gevangenis want hen komt kennelijk niemand helpen ondanks dat een groot publiek weet dat ze er zitten.

Eh - voor hun ouders, die samen met hen ziten opgesloten geldt ongeveer hetzelfde.

huppelz schreef:
Even sprong vooruit. Jammer dat je het zo negatief opvat maar ik schrijf normaal tussen " omdat normaal voor mij een relatief begrip is.
Op zich ben ik dat met je eens.
"Normaal" is een uiterst rekbaar begrip - maar waar ik negatief over was, was "venijn, dat in de staart van een paar zinnen" stond.

huppelz schreef:
Acceptatie kan ook plaatsvinden binnen je eigen kringen. Dat moet volgens mij niet perse van elders komen.
Beiden zijn mogelijk - en het een hoeft het ander niet it te sluiten.
huppelz schreef:
Zoals ook in de Quest te lezen was (en nog bedankt voor de link!) moedigde de NL overheid allochtonen juist aan om vooral hun eigen cultuur aan te blijven hangen en eigen taal te spreken. En het is natuurlijk lastiger te integreren als je een taal niet machtig bent.
Nou, ik heb je die link niet gegeven en ik weet niet beter, dan dat de mode al zo'n 15 jaar is, dat er toch vooral nederlands gelerd moet worden.

huppelz schreef:
Volgens mij word je niet opeens tot Jood verklaard maar ben je dat al als je geboren wordt uit een Joodse moeder. Dat dat opeens een thema werd is een extreme situatie in de geschiedenis.
...nu ja - hier lopen dus 2 dingen door elkaar.
Als het gaat over de Joodse regels der kunst, dan klopt wat je schrijft perfect: je bent Joods, als je moeder Joods is, punt uit.
Waar ik over schreef, ging idd over de geschiedenis.
Een overlevende van Auswitch schreef dit zinnetje, "...dat hij al 300 jaar nederlander was - en dat de bezetter hem opeens Joods maakte".
Die dingen kunnen dus gebeuren.
Iedereen mag zeggen, dat dat een extreme situatie is, dat vind ik ook, maar et gaat mij er om dat dit soort dingen dus kunnen in een beschaafd land.

Dat was voor vele nederlanders in feite het lastigste. Tot 1940 moesten we weinig hebben van de frandsen en de engelsen en waren we als land best op duistland gericht. Okee - die leider die die staatsgreep pleegde, dat was een rare kwast, maar toch...
Toen op 14 mei 1940 het telegram binnekwam van de ditse chef staf aan de nederlandse chef - staf "Overvoorwaardelijek overgave - anders gooien we Rotterdam plat en daarna Amsterdam..." werd uitgebreid gedebatteerd over de vraag, of dit blufpoker was of niet. (Een stad die niet tijdig geevacueerd kan worden bombarderen was ook toen al massamoord en en oorlogsmisdaad.)
Tot en met het begin van het bombardement speelde de kwestie:"De duisters, dat zijn onze buren, het is een beschaafd volk - dit soort dingen, dat doen ze toch niet...? Dit moet toch een 'loos' dreigement zijn...?" - Niet, dus.
Ik ben erg blij, dat de binnenstad van Amsterdam gespaard bleef, maar beschaafde volkeren plegen gruwelijke misdaden.
Niet altijd, gelukkig, maar ze doen het wel.

huppelz schreef:
Wat ik bedoel te zeggen is dat als je je ergens vestigt en je begint actief deel te nemen aan het gebruikelijke leven daar de kans op vervreemding minder groot is.
Accoord.
(Alleen: vervreemding klinkt mij in de oren, alsof er eerst wel veel contact was - en dat dat dan verwatert.)

huppelz schreef:
Als jij Minousje kent van ballet en je komt haar tegen op straat met haar broer die toevallig Hells Angel is en daar staat met een groepje motoren dan is Minousje nog steeds Minousje toch?
Eh, ja. Hoezo...?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:20

yentl2010 schreef:
Nou volgens mij snap jij zoals zovele in Nederland de Heer Wilders nog steeds niet
...eh - en jij wel? Okee, oren open!

yentl2010 schreef:
Hij is niet tegen de Marrokaan zelf maar tegen de Islam
...ik wil wel geloven hoor, dat hij dat van tijd tot tijd zegt, maar ik kijk al jaren naar wat de man zoal doet.
Waaronder dus zijn uitspraak laatst weer op de markt in Den Haag - hoe leuk het zou zijn, als er minder Marokkanen waren...
(Wellicht snap ik dit soort uitspraken dan niet, maar wat hij feitelijk zei ging niet eens over de islam. Gewoon: Marokkanen, "liever zonder die lui" - brrr.)

yentl2010 schreef:
en logisch dat vredelievende geloof

...wat hebben ze jou persoonlijk nou fout gedaan, dat je zo sarcastisch bent...?
yentl2010 schreef:
hoort niet in Nederland thuis
Ik haalde gisteren de goede, oude Nederlandse traditie aan, dat het sinds 1648 WET is, dat het een ieder vrij staat, om die godsdienst te belijden, waar zo iemand zelf voor kiest.

(Prompt kwam er een grapje ofzo, dat we dat wellicht maar moesten herzien, omdat dat al zo oud was...)

Maar aangezien we die regel hebben sinds 1648 (de bezetting 1940-45 reken ik even niet mee, ik heb het over onszelf)
wat zijn jouw argumenten om opeens van deze wet af te gaan wijken...?

En wat ter wereld maakt, dat jij denkt, dat als je gaat zeggen "geloof X hoort niet in NL thuis" dat je dan opkomt voor Nederland?
Je bent NL zoals dat al eeuwen is, grondig an het veranderen.
(Verpesten, in mijn ogen - maar wellicht denk jij daar anders over.)

yentl2010 schreef:
Want leg mij eens uit waarom hij dan een Marrokaanse vrouw helpt die bedreigt word door haar eigen family ,omdat ze een wijnbar in Rotterdam heeft geopend?
...om te pesten...?
Ik vind het netjes, dat hij haar helpt, maar de hulp bestaat niet uit bemiddeling, gok ik zo (ik ken de details niet) ik gok, dat hij haar ziet als de nieuwe Hirsi Ali ofzo.

yentl2010 schreef:
Waarom zou hij dit doen als dat volk haat?
...omdat hij volgens mij houdt van tweedracht zaaien?

Janneke2

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:23

(morgen evt. verder - nu ga ik rijden.)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:30

Ik denk wel eens: als de Islamitische ouders het nou eens een schande voor de familie zouden vinden als een kind in de bak belandt (in plaats van als een kind met een Nederlandse partner thuis komt of met iemand van hetzelfde geslacht) dan waren we al een heel eind.

Een kennis van mij heeft al 7 jaar een Marokkaanse vriend, aardige jongen maar als de dood voor zijn vader. Ze heeft haar 'schoonouders' nog nooit ontmoet want een Nederlands meisje mag niet. Ze weten wel dat ze bestaat maar accepteren haar simpelweg niet en willen haar niet leren kennen want dat zou een schande zijn.

Maar toen hij wegens mishandeling van een zakenman in de bak belandde wilden ze hem wel steunen op elk vlak, schijnbaar is dat geen schande.

Ik begrijp gewoon niet dat je in een land gaat wonen (waar je weet dat je kind door de andere cultuur zal worden beïnvloed) en vervolgens je kind verbied een relatie aan te gaan met een iemand uit dat land.

Persoonlijk vind ik het best wel minachtend overkomen mbt de Nederlandse cultuur. Een opleiding volgen hier mag wel maar een Nederlandse moeder van mijn kleinkinderen? "Over mijn lijk." En zij zijn echt niet de enigen. Maarja ik durf dat bijna niet te denken want voor je het weet wordt je rascist genoemd...